Röviden – Nissan Juke Nismo | |
---|---|
Mi ez? |
Az extrém Juke sportos elemekkel tupírozott verziója |
Mit tud? | Ugyanazt, mint az eddigi csúcs Juke, csak egyedi külsővel, feszesebbre hangolva |
Mibe kerül? | A kapcsolható 4×4 hajtással szerelt verzió ára 8,4 millió |
Kinek jó? | A tehetős életigenlő bohémnak, aki nem sajnál 8 milliót egy négykerekű játékszerért |
A bemutató után ki hitte volna, hogy siker lesz a Nissan Juke? Furcsa kompakt SUV japánból, a rovardizájn jegyében, örömhabzsoló, sikeres városi fiatalokra belőve. Rétegmodell, sütöttem rá a bélyeget, erre a kis buborékszemű rám cáfolt.
A Qashqai-al közösen húzzák a Nissan szekerét, növekvő értékesítést felmutatva a biztosan sorvadó európai piacon. A siker pedig szárazra facsarva édes, és ezt nagyon jól tudják a japánok.
Ezért húztak még egy kört az ötletprésen, és életre keltették a Juke Nismót. Egy olyan verziót, ami picit erősebb, picit gyorsabb, és természetesen picit drágább, mint az eddigi csúcs, de ami a legfontosabb, hogy maximumra tekeri a polgárpukkasztás faktorát.
A Juke Nismo lázadó kamasz lett, egy semmirekellő bajkeverő. Nem érdekli a racionális, szabályok közé szorított világ. Az érettségi még messze, tombolnak a hormonok, ő még ráér hasznossá tenni magát, csak a meghökkentően menő külső a fontos, és a szórakozás.
Szerencsére nem olyan értelemben értelmetlen, mint például az BMW X6M, ami az elérhető erőforrások pazarlásának giccsbe csomagolt mintaképe. A különbség körülbelül olyan, mint ha egy 17 éves buggyant srác tombol az utcán lila frakkban, szivárványszínű taréjjal a fején, vagy teszi ugyanezt egy ötvenes cégigazgató. Előbbi bohém fiatal, utóbbi elborult agyú ámokfutó.
A Juke szokatlan arányai, a puffadt kerékjárati ívek, a meredeken csapódó tetővonal, a merész kialakítású fényszórók már szinte megszokottá váltak, de a Nismo minderre rátett egy lapáttal. Az új modell közelebb ül a földhöz, szélesebb küszöböket kapott, és immár 18 colos könnyűfém felniken gördül.
Szemből az átrajzolt lökhárító tűnik fel, a kör alakú nyílásokat karakteres levegőbeömlő váltotta, amit a két LED nappali menetfény fog közre. Hátul a diffúzor-imitáció, és egy 10 centiméter átmérőjű kályhacső ad pofont a visszafogottságnak. Az utca embere pedig csak bámul, mintha egy tokiói divat-punk riogatná Óbudát.
Szín szerint sem nehéz felismerni az autót, a Nismo kizárólag ezüstszürke, fekete vagy gyöngyház fehér fényezéssel készül. Utóbbi illik igazán az autóhoz, legalábbis a tesztelt darabon jól mutatott a vörös visszapillantó-ház és a fehér karosszéria kontrasztja.
A Nismo különlegessége nem korlátozódik a külső cicomára, Jutott belülre, és szerencsére ezek a kiegészítők a látvány mellett a vezetőt és utasait szolgálják. Ilyen az Alcantara bőrbe húzott kormány, amire ha egyszer rámarkolunk, már minden autóba magunkkal vinnénk. Ünnepélyesen kikiáltom az általam eddig markolt legjobb volánnak, igaz hátránya, hogy csülökpörkölttől ragacsos kézzel könnyen makacs foltokat hagyhatunk rajta.
Az ülések velúrja passzol a kormányhoz, és kialakításuk a sportosság új szintjét hozza el ebbe a kategóriába, oldaltartásuk kiváló, a hátlap vállban sem fogy el, végig kellően támaszt. Ez a két fő Nismo motívum, amit körítésképp vörös cérnával varrt bőr, és szintén vörös fordulatszámmérő egészít ki.
Minden más marad a Jukeban megszokott. Olcsó hatású, rémesen kemény műanyag elemek a műszerfalon, látványos, és teljesen hasztalan információk (gyorsulási erő, turbónyomás megjelenítése számok nélküli grafikával) a középkonzol alsó LCD kijelzőjén, amit ráadásul teljesen reménytelen leolvasni menet közben.
A Nissan Juke Nismo 1.6 DIG-T CVT és konkurensei | |
---|---|
Nissan Juke Nismo 1.6 DIG-T (200 LE) |
8 390 000 Ft |
MINI Countryman Cooper S (184 LE) |
8 041 000 Ft |
Ford Kuga 1.6 EcoBoost (182 LE) |
8 730 000 Ft |
Sebaj, elég kitapogatni az Eco-Normal-Sport hármas utolsó gombját itt az egérmozi mellett, és elfelejtjük az unaloműző kütyüket. Mert ilyenkor kel igazán életre a 200 lóerőre izmosított 1,6 literes DIG-T turbó benzinmotor. Sajnos hangja szőnyeget nyelt porszívóra emlékeztet, nincs ropogó kipufogó, csak monoton gépzaj. Cserébe a hihetetlenül fürge gázreakció kárpótol, elég egy apró pöccintés a gázpedálon, és máris lendül a fordulatszámmérő a vörös számlap előtt.
Áldiffúzor és 10 centis kályhacső, kár hogy alig rotyog
Ereje pont elég az örömautózáshoz, 8,2 másodpercig tart a százas sprint, és a 250 Nm nyomaték sem elhanyagolható érték. A kapcsolható összkerékhajtás intelligens darab, az elektronikus TVS rendszer jól sakkozik a nyomatékkal. Nem csak a két tengely között, de a jobb és baloldali kerekek között is szabályozza a nyomatékelosztást, mindig a legjobban tapadó kerék irányába terelve azt. Minden adott egy önfeledt, abroncs és benzinzabáló csapatáshoz, csak az a fránya CVT váltó ne lenne!
Elveszi a lovak vágtázó kedvét, pont azt a hülyegyerek faktort oltja, ki, ami a Juke Nismo szellemiségét adja. A szomszédbosszantó gumicsikorgatás így nehéz feladat, és a Sport, valamint manuális módban elérhető virtuális fokozatok sem vettek meg. Nem kell Neónak lenni ahhoz, hogy felfedezzük, valami bűzlik ezzel a szimulált valósággal, csak tudnám, miért a fronthajtásos kivitel kiváltsága a hatfokozatú kézi váltó.
Adatlap
Nissan Juke Nismo 1.6 DIG-T CVT
Motor | 1618 cm3, Benzin, S4 |
Teljesítmény | 200 LE |
Nyomaték | 250 NM |
Gyorsulás (0-100 km/h) | 8,2 sec |
Végsebesség | 200 km/h |
Fogyasztás (vegyes) | 7,4 l / 100 km |
A képzelt váltásokkal megbarátkozva viszont egyedi, lelkesítő élmény a Juke Nismo. A futómű tíz százalékkal feszesebb, így enyhébb a karosszériadőlés, és az orrtolási hajlam is csökken. Ennek hátulütőjét rossz útfelületen érezzük, a Juke fogvacogtatóan pattog az úthibákon.
Jó minőségű útra érve eltűnik a probléma, és marad a könnyű, de precíz kormánnyal kijelölt ívre ragasztott négy kerék. Tapad a Juke, talán túlzásba is viszi, minden jel arra mutat, hogy a négy tizeddel jobban gyorsuló, könnyebb, manuális váltóval elérhető fronthajtásos kivitel hordozza magában a maximális mókafaktort.
Hova tartozik a Nismo? Kategóriát nehéz találni, mert a négy személynek kényelmes pufók ufó, 251 literes csomagtérrel, 9-10 literes átlagfogyasztással, sportkompaktokat megközelítő vezetési élménnyel egy újabb kérdőjel. Legalábbis nálunk az, erősebb gazdaságban nem kérdés, a Nismo egy középosztálybeli család második autója, ahol az anyunak szánt városi mindenest apu is szeretné hajtani, de talán a frissen jogsit szerzett srácuk könyörögte ki az egészet.
Mivel a Nismo a csúcsmodell, így felesleges fürkészni az extralistát, ami rendelhető a típushoz, azt megkapja. Az elsőkerekes 7 490 000, a 4×4 pedig 8 390 000 forintért elérhető, ami még csábítóbbá teszi a kézi váltós modellt.
Legközelebbi ellenfele a MINI Countryman Cooper S. Szinte hajszálnyira megegyező teljesítményt kínál, hasonlóan szabadidő terepjárónak álcázott köntösben. Stílusa a másik végletet képviseli, a high-tech hangulat helyett nosztalgiára, és gazdagon használt krómdíszekre alapoz, összkerékhajtással, hagyományos automata váltóval 8 061 400 forintról indulva.
Mellette – Ellene | |
---|---|
|
|