Mitől 360?
Maga a „360” leginkább egy új felszereltségi szintként értelmezhető, amely az összes létező motor-és hajtáslánc-változattal rendelhető, akár a Qashqai, akár a hétszemélyes Qashqai+2 karosszériaváltozattal. Kintről a fényes fekete tetőcsomagtartó sín, a külső visszapillantók háza, és különleges „gépfekete” fantázianevű, 18 colos alufelnik teszik egyedivé. Bentről a hatalmas, beárnyékolható panoráma üvegtető, a sötétített ablakok, illetve a fényes fekete betétek, a részben bőrborítású ülések és a bőr kormány adnak komfortosabb megjelenést a Qashqai-nak.
A harmadik üléssor székei mindig az autóban vannak, a csomagtartó aljából kell előhúzni őketEmellett a központi kijelző, az alatta lévő Camera feliratú gomb megnyomása után akár fentről is képes megmutatni az autót és környezetét. Ezt a külső tükrökbe, illetve az autó orrára, fenekére szerelt kamerák – összesen négy darab – képéből rendezi össze a számítógép. Kár, hogy ennek parkolás közbeni gyakorlati haszna igen csekély, a csapnivaló felbontású, aprócska kijelzőn szinte semmi nem látszik az erősen torzított képekből összeállított mozaikból. Egy alapos körbe-radarozás szerintem többet ér, de ez a megoldás mindenképpen izgalmas lehet, de egy kis finomítás még ráfér.
Videón a Qashqai 360:
Heten? Csak ha muszáj!
A Qashqai +2-es elméletben hétszemélyesként is használható. Sajnos a harmadik üléssor teljes értékű felnőttnek már inkább kellemetlen, mint élvezhető hely. Pedig bejutni nem nehéz hátra, a második ülés ilyenkor szépen előrehajlik, sőt, a háttámlán kívül a teljes üléssor is – persze külön-külön darabokban – szintén tologatható előre-hátra, attól függően, hol van szükség nagyobb helyre. Bár leginkább fej környékén volna erre nagyobb szükség, mert már egy átlagos felnőtt feje is barázdákat váj a tetőkárpitba.
Nem is kell akrobatának lenni, ha valaki hátra akar ülni. De némi mazochista hajlam jól jöhetA hatodik és hetedik utas ülései állandóan a csomagtartóban vannak, kivenni nem lehet őket, de így a garázsban sem foglalnak helyet, és garantáltan kéznél vannak, ha szükség van rájuk. Az ülésekhez hasonlóan a csomagtartót is okosan rendezte be a Nissan. A kihúzható, kivehető csomagtér rolónak van megfelelő helye hátul, valamint a többszintes, felosztható csomagtérfenék is ügyes dolog. Emellett világítás és kisebb rekeszek is segítenek a csomagok ésszerű elpakolásában.
Motor
1,6-literes dízelmotor mozgatja a tekintélyes méretű, hétszemélyes karosszériát, és az utasokat, csomagokat. Úgy 1700-as fordulatszámig szinte semmire nem képes a motor, de azután már gyorsan magára talál és megjön a nyomaték is, városban, autópályán is teljesen elegendő az általa kínált 130 lóerő. Csendes, kényelmes darab.
A Qashqai Stop/start rendszere igen érzékeny a kuplung pedálra, ha csak hozzáérünk, máris indítja a motort. Néha a lámpánál állva is életre kell, ha rossz helyre pakoljuk a lábunkat. Jó, hogy könnyű átverni, csak be kell nyomni a kuplungot, megmozgatni a váltókart, majd vissza üresbe, kuplung fel, és rögvest újra leáll a motor.
Aktuális Nissan Qashqai árlista:
Az 1,6 literes dízelmotor fogyasztása melletti katalógusadat a arcátlanabbak közül való, a 4,5 literes átlagfogyasztás több, mint megmosolyogtató. Pedig a Qashqai egyáltalán nem szomjas, 6,3 literes átlaggal járta meg a tesztidőszakot, fele-fele arányban városban, illetve vidéki úton. Szerintem ez nem vészes adat.
Ennél a felszereltségnél alapáras a hatalmas, beárnyékolható üvegtetőNem tévedünk nagyot, ha a külső alapján a Qashqai-t inkább kényelmes, az úthibákkal könnyen megbirkózó autónak tippeljük. A magas építés és az automatikusan, vagy kézzel is választható összkerék-hajtás miatt szolidabb terepen is magabiztosan mozog az autó, de a városi úthibákkal, csatornafedelekkel, vasúti átjárókkal is fél kézzel elbánik, kifejezetten kényelmes, nem sportos darab.
Apró, de erős 1,6 literes dízelmotor dolgozik az orrban, 130 lóerővelBelsejének kidolgozása korrekt, megvannak a puha, kellemes tapintású felületek is, de azért 2013-ban ennél már sokkal komolyabbakat látni a konkurenseknél. Ennek ellenére a Qashqai még most is jó választás lehet, motorja remek, vezethetőségével sincsenek bajok, és emellett utastere is csendes, és az első két sorban még tágas is.
Mellette – Ellene | |
---|---|
|
|
Szerző:Földes Attila