Röviden – Nissan X-Trail – 2014 |
Mi ez? |
Szabadidőautó akár hét üléssel, kis dízel-automata kombóval is |
Mit tud? |
Tágas, korszerű, kényelmes, szép, komoly terepképességekkel |
Mibe kerül? |
A bemutató idején még nincs magyar ára |
Kinek jó? |
Igazi univerzális családi autó, kis, takarékos dízelmotorral: árkategórián belül bármilyen nagyobb személyautó alternatívája lehet
|
A Nissan X-Trail eddig kissé fura, mafla, bumfordi, de nagyon barátságos, lágyan rugózó, földúton remekül elboldoguló, irdatlan tágas csomagterű autó volt. Az első generáció középre helyezett műszeregységével, markánsabb formájával nagyobb jellem, de a másodikkal sincs semmi gond – kicsit elveszett ugyan ez-az a típus karakteréből, de a tetősínek elejébe rendelhető szafarilámpákkal még mindig elég különlegesség maradt benne ahhoz, hogy ne csak a praktikumáért lehessen szeretni.
És most itt az új X-Trail, ami teljes mértékben megszakítja ugyan a hagyományokat, de továbbra is figyelemre méltó, nagyon vonzó modell az időközben alaposan benépesedett nagy szabadidőautó-mezőnyben.
Kívül
A hivatalos sajtóanyag ódákat zeng a 2014-es X-Trail formáiról, íveiről, tudatosan agresszívre sminkelt pofájáról, pedig ezekre az ódákra semmi szükség. Elég, ha iderakom ezt a képet, és rögtön el lehet dönteni, tetszik-e a kocsi:
A Nissan sajátságos modellpolitikája bejönni látszik: ugyan sem klasszikus kompakt autójuk, se középkategóriásuk nincs, a helyettük kínált szabadidő-autókat viszik, mint a cukrot
A Nissan sajátságos modellpolitikája bejönni látszik: ugyan sem klasszikus kompakt autójuk, se középkategóriásuk nincs, a helyettük kínált szabadidő-autókat viszik, mint a cukrot
Fotó megosztása:
Az X-Trail (fehér) teljesen új modell, a Juke kapott egy jópofa modellfrissítést és egy remek új motort, a Qashqai, amit már pár hónapja tesztelgetünk, meg csak úgy ott volt a kompozícióban a portugáliai bemutatón
Az X-Trail (fehér) teljesen új modell, a Juke kapott egy jópofa modellfrissítést és egy remek új motort, a Qashqai, amit már pár hónapja tesztelgetünk, meg csak úgy ott volt a kompozícióban a portugáliai bemutatón
Fotó megosztása:
Jó kiállású, kulturált, komoly terepképességekkel bíró szabadidő-autó, akár hét üléssel, a kategóriában nagy ritkaságként kínált kis dízelmotor-automata váltó kombinációval is
Jó kiállású, kulturált, komoly terepképességekkel bíró szabadidő-autó, akár hét üléssel, a kategóriában nagy ritkaságként kínált kis dízelmotor-automata váltó kombinációval is
Fotó megosztása:
A menetjelző LED-es, a drágább kivitelekben a fényszóró is az
A menetjelző LED-es, a drágább kivitelekben a fényszóró is az
Fotó megosztása:
Átgondolt, tágas, remekül kihasználható autó. Nagyon kemény csatatérre érkezett (Honda CR-V, Toyota RAV-4, Mazda CX-5, Ford Kuga és még sokan mások), de megvannak az eszközei a sikerhez
Átgondolt, tágas, remekül kihasználható autó. Nagyon kemény csatatérre érkezett (Honda CR-V, Toyota RAV-4, Mazda CX-5, Ford Kuga és még sokan mások), de megvannak az eszközei a sikerhez
Fotó megosztása:
Elődjénél sokkal frissebb, dinamikusabb formája miatt fel sem tűnik, hogy hosszabb és szélesebb
Elődjénél sokkal frissebb, dinamikusabb formája miatt fel sem tűnik, hogy hosszabb és szélesebb
Fotó megosztása:
A Renault-Nissan közös padlólemezére épül, tulajdonképpen egy nyújtott Qashqai-nak is felfogható
A Renault-Nissan közös padlólemezére épül, tulajdonképpen egy nyújtott Qashqai-nak is felfogható
Fotó megosztása:
Az új X-Trailt világszerte 9 helyen gyártják, orosz, amerikai, kínai, európai piac: mindent fel akarnak falni
Az új X-Trailt világszerte 9 helyen gyártják, orosz, amerikai, kínai, európai piac: mindent fel akarnak falni
Fotó megosztása:
A csomagtérajtó -felárért- motoros, a kulcs távirányítójával is nyitható
A csomagtérajtó -felárért- motoros, a kulcs távirányítójával is nyitható
Fotó megosztása:
90 kg-mal könnyebb elődjénél, fogyasztása a kis Renault-dízellel méretéhez képest nagyon baráti
90 kg-mal könnyebb elődjénél, fogyasztása a kis Renault-dízellel méretéhez képest nagyon baráti
Fotó megosztása:
Az off-road teszt egy makadámutat jelentett; komolytalan az X-Trail 21 centis hasmagasságának, fixre zárható központi osztóműves összkerékhajtásának
Az off-road teszt egy makadámutat jelentett; komolytalan az X-Trail 21 centis hasmagasságának, fixre zárható központi osztóműves összkerékhajtásának
Fotó megosztása:
Fura érzés egy épphogy csak létező autót vezetni saját magunkkal találkozni szemben (a lengyel kollégák mentek még egy kört a murvás szakaszon)
Fura érzés egy épphogy csak létező autót vezetni saját magunkkal találkozni szemben (a lengyel kollégák mentek még egy kört a murvás szakaszon)
Fotó megosztása:
Nemzeti parkban teszteltünk, ennél messzebbre nem mertünk letérni a kijelölt útról, pedig az X-Trail felől aztán mehettünk volna át tökön-babon
Nemzeti parkban teszteltünk, ennél messzebbre nem mertünk letérni a kijelölt útról, pedig az X-Trail felől aztán mehettünk volna át tökön-babon
Fotó megosztása:
Aktív lengéscsillapítókat kapott az autó, aminek persze nem itt van szerepe, hanem rossz aszfalton nagy tempónál
Aktív lengéscsillapítókat kapott az autó, aminek persze nem itt van szerepe, hanem rossz aszfalton nagy tempónál
Fotó megosztása:
Az 1,6 literes, 130 lóerős dízelmotor pont elég az X-Trailbe. A CVT-váltóval kicsit nagypapás, álmosító karaktert kap, de kézivel kifejezetten dinamikus
Az 1,6 literes, 130 lóerős dízelmotor pont elég az X-Trailbe. A CVT-váltóval kicsit nagypapás, álmosító karaktert kap, de kézivel kifejezetten dinamikus
Fotó megosztása:
Az X-Trail helye a terepes Nissanok között
Az X-Trail helye a terepes Nissanok között
Fotó megosztása:
Tengelytávolsága jóval hosszabb elődjéénél, nem is olyan billegős
Tengelytávolsága jóval hosszabb elődjéénél, nem is olyan billegős
Fotó megosztása:
A Qashqaira nagyon hasonlít, de azért jóval nagyobb autó
A Qashqaira nagyon hasonlít, de azért jóval nagyobb autó
Fotó megosztása:
Az ábrán felül van a gyár által hirdetett lényeg: az utasok ellátnak egymás feje felett. Azért mutatnám a másik lényeget is: tessék csak nézni a lábfejnek jutó helyet a harmadik sorban! Szóval leginkább csak gyerekülés az a hátsó két szék
Az ábrán felül van a gyár által hirdetett lényeg: az utasok ellátnak egymás feje felett. Azért mutatnám a másik lényeget is: tessék csak nézni a lábfejnek jutó helyet a harmadik sorban! Szóval leginkább csak gyerekülés az a hátsó két szék
Fotó megosztása:
Az elektronikus védelem a kor színvonalát hozza: sávelhagyásra figyelmeztetés, mozgó akadály-jelzés manőverezésnél, felülnézeti képet adó parkolókamera, automatikus parkolás, holttérfigyelés, minden, ami kell meg ami nem
Az elektronikus védelem a kor színvonalát hozza: sávelhagyásra figyelmeztetés, mozgó akadály-jelzés manőverezésnél, felülnézeti képet adó parkolókamera, automatikus parkolás, holttérfigyelés, minden, ami kell meg ami nem
Fotó megosztása:
Modern, agresszív, divatos a forma - a távol-keleti nagy SUV-k közül ez az egyik legkellemesebb. A másik meg a CX-5
Modern, agresszív, divatos a forma - a távol-keleti nagy SUV-k közül ez az egyik legkellemesebb. A másik meg a CX-5
Fotó megosztása:
Arányai elrejtik méreteit, nem is tűnik fel, milyen böszme nagy, három üléssoros autó
Arányai elrejtik méreteit, nem is tűnik fel, milyen böszme nagy, három üléssoros autó
Fotó megosztása:
Nagy kincs manapság egy nyitható üvegtető, de a Nissan piackutatásai feltárták, hogy a népek szeretik az ilyet, nem elégszenek meg a fix tetőablakokkal
Nagy kincs manapság egy nyitható üvegtető, de a Nissan piackutatásai feltárták, hogy a népek szeretik az ilyet, nem elégszenek meg a fix tetőablakokkal
Fotó megosztása:
A beltér is barátságos, otthonos, nincs benne semmi a RAV-4 vagy a CR-V darabos amerikásságából
A beltér is barátságos, otthonos, nincs benne semmi a RAV-4 vagy a CR-V darabos amerikásságából
Fotó megosztása:
Bézsben, bőrrel kifejezetten luxusautós a hangulat az X-Trailben. No persze a motor, a kapcsolók, kezelőszervek működése nem hozza a prémium-fílinget, de a látvány hibátlan
Bézsben, bőrrel kifejezetten luxusautós a hangulat az X-Trailben. No persze a motor, a kapcsolók, kezelőszervek működése nem hozza a prémium-fílinget, de a látvány hibátlan
Fotó megosztása:
A csomagtér padlója két szintben állítható, attól függően, hogy nagyobb helyet vagy sík padlót akarunk
A csomagtér padlója két szintben állítható, attól függően, hogy nagyobb helyet vagy sík padlót akarunk
Fotó megosztása:
A csomagtér padlója két szintben állítható, attól függően, hogy nagyobb helyet vagy sík padlót akarunk
A csomagtér padlója két szintben állítható, attól függően, hogy nagyobb helyet vagy sík padlót akarunk
Fotó megosztása:
Négy felnőtt és három gyerek kényelmesen elfér az X-Trailben
Négy felnőtt és három gyerek kényelmesen elfér az X-Trailben
Fotó megosztása:
Az érintőképernyős HMI is egész jól sikerült, nehéz eltévedni benne
Az érintőképernyős HMI is egész jól sikerült, nehéz eltévedni benne
Fotó megosztása:
A fokozatmentes automata nem bőgeti úgy a motort, mint sok másik a praxisomban, mondjuk az igaz, hogy nem is sokan adnak eleve alacsonyabb fordulaton ketyegő dízelhez ilyet
A fokozatmentes automata nem bőgeti úgy a motort, mint sok másik a praxisomban, mondjuk az igaz, hogy nem is sokan adnak eleve alacsonyabb fordulaton ketyegő dízelhez ilyet
Fotó megosztása:
Mint egy Volkswagen vagy Audi: a műszeregység tökéletesen igazodik az európai sztenderdekhez.
Mint egy Volkswagen vagy Audi: a műszeregység tökéletesen igazodik az európai sztenderdekhez.
Fotó megosztása:
Jó kiállású, kulturált, komoly terepképességekkel bíró szabadidő-autó, akár hét üléssel, a kategóriában nagy ritkaságként kínált kis dízelmotor-automata váltó kombinációval is
Ugye, milyen baromi jól néz ki? Az
új Qashqai is nagyon csinos jószág, de negyedméteres toldásával a nagyobb tesó (az X-Trail és a Qashqai ugyanarra a C-kategóriás, moduláris Renault-Nissan padlólemezre épül) befejezettebbnek, teljesebbnek és komolyabbnak tűnik. A LED-es menetjelző fény is ízlésesen gonoszra sikerült, profilból és hátulról is modern, összeszedett és nagyon európaias benyomást kelt az autó. Ha szabad szubjektívnek lennem egy pillanatra: a Mazda CX-5 szebb és izgalmasabb, de a Nissan komolyabbnak és kevésbé idegennek hat; pillanatnyilag ez a két kocsi a két legszebb az utóbbi években ugyancsak elburjánzott kategóriában.
Kikből áll a kategória?
A gyártók nagyon nehezen tűrik manapság a kategorizálást, folyton újabb és újabb átmeneti kreálmányokat alkotnak. Az X-Trail is nehéz ügy: ugyan bitang nagy, és hétüléses is lehet, mégis C-, vagyis alsó-középkategóriás padlólemezes, hivatalosan kompakt szabadidő. (Egyelőre ugyancsak szűk, egy darab dízelből álló motorválasztéka is ezt igazolja.)
Ha nem fontos a hét ülés, szóba jöhet helyette a Mazda CX-5, Toyota RAV-4, Honda CR-V (ez ugye létezik fronthajtással és 1,6 literes dízellel is), Ford Kuga. Volkswagenből a Tiguan kicsi, a Touareg nagy helyette. A vén, de az utóbbi hónapokban irdatlan árengedményeivel a piacot átrendező Opel Antara és nagyobb ikre, az akár hét székkel is kérhető Chevrolet Captiva is konkurens elvileg, de technikában nagyon elavultnak hatnak az X-Trail mellett.
A Renault Koleos meg ronda, bár műszakilag az előző X-Trail technikája van a karosszéria alatt. A Subaru Forester is versenytárs lehet, bár ilyen gyenge – és takarékos – motorral, pláne fronthajtással, mégplánébb 7 üléssel nem kapható. Még a nagyobb koreai páros, a Kia Sorento és a Hyundai Santa Fé áll talán legközelebb hozzá hangulatban, van is belőlük hétüléses kivitel, de ezekből is 150 lóerős a legkisebb és elég drágák is.
Ráadásul, ha az új X-Trail legdrágább változatait nézzük, biztonsági extrái, minőségi anyagai akár a prémium-mezőny takarékosabb, gyengébb autóitól is hozhatnak el vevőket. Talpaltassa meg a cipőjét, aki alaposan körül akar nézni a szalonokban egy X-Trail megrendelése előtt!
Belül
Az új X-Trail 17 mm-rel hosszabb (4643 mm), három centivel szélesebb az előző generációs modellnél, tengelytávolsága 76 mm-rel nagyobb. Van is benne hely bőven.
Négy felnőtt és három gyerek kényelmesen elfér az X-Trailben
Kényelmesek, nagyon tudományosak a legdrágább verzió spéci, súlytalanságban végzett kutatások alapján fejlesztett komfortülései, melyeken egyenletesen oszlik el a testsúly, hosszú túrán sem fárad a fenék. Látványos a nagyméretű, nyitható napfénytető, és persze a lényeg: az alapkivitelű X-Trail is rendelhető hét üléssel, márpedig hétüléses kocsiból nem sok van a mezőnyben. A hátsó üléssor persze csak gyerekszállításra való: már átlagos testalkatú felnőttek sem tudják hova tenni a lábfejüket a kocsi farában. A középső üléssor tologatható, támlái dönthetők, a Nissan nem felejtette el, hogy egy SUV-ban a legfontosabb a többcélúság, variálhatóság.
Az X-Trail kettős csomagtérpadlójával kilencféle variációban alakítható a puttony berendezése, nagyon szimpatikus, hogy egy pár centis emeléssel a raktérpadló síkba kerülhet a ledöntött üléstámlákkal, így válhat irdatlan furgon a kocsiból.
A műszerfal egy az egyben a Qashqai-é, és már abban is nagyon tetszett tisztaságával, átláthatóságával, ismétlem magam: európaiságával. A hétcolos érintőképernyő manapság cseppet sem számít nagynak, viszont a Nissan menürendszere ebben a kocsiban is egyszerű és világos, jól használható. Elmaradnak a parasztvakító grafikai trükkök, de nem is hiányoznak. A műszerek közti kis LCD viszont szép és hasznos – ugyan az egész műszerblokk még a gyanúsnál is erősebben emlékeztet a jobban felszerelt mai Volkswagenek kétórás-nagy kijelzős egységére, de ez cseppet sem válik hátrányára az X-Trailnek.
Mint egy Volkswagen vagy Audi: a műszeregység tökéletesen igazodik az európai sztenderdekhez.
Nagyon várom a magyar rendszámos tesztautót egy alaposabb kipróbáláshoz, mert itt a számítógép előtt ülve, a menetpróba másnapján most hiába töröm a fejem, semmi nem jut eszembe, amibe beleköthetnék az X-Trail műszerfalán, sőt, egész utasterében. Kínos ez egy autós újságírónak, higgyék el nekem.
Aktív Biztonsági Pajzs
Ezen a kicsit hülyén hangzó néven emlegeti összegyűjtve a Nissan a temérdek vezetéstámogató szolgáltatást, amit a kocsi kínál, vagy kínálhat megfelelő összegért cserébe. Semmi igazi újdonság nincs bennük, egyszerűen csak kipipált a gyártó egy ma már kötelező feladatot, de érdemes áttekinteni, miket is kell tudnia egy új modellnek manapság, hogy tartsa a lépést a konkurenciával:
Vészfékezési asszisztens: az új X-Trail radarrendszerrel pásztázza a jármű előtti utat, először hangjelzéssel figyelmezteti a vezetőt, ha az előtte haladó autóhoz túl közel kerül. Ha a vezető nem reagál a hangjelzésre, a rendszer automatikusan részleges fékezést hajt végre. Ha az autók távolsága tovább csökken, a rendszer még nagyobb fékerőt alkalmaz.
Éberségfigyelő rendszer: az autó felméri a sofőr vezetési stílusát, majd folyamatosan figyeli a vezető viselkedését, és a központi kombinált kijelzőn figyelmeztetést jelenít meg, ha a kormányzás egyenetlenné válik, és a vezetőnek pihenőt kell tartania.
Az elektronikus védelem a kor színvonalát hozza: sávelhagyásra figyelmeztetés, mozgó akadály-jelzés manőverezésnél, felülnézeti képet adó parkolókamera, automatikus parkolás, holttérfigyelés, minden, ami kell meg ami nem
Közúti jelzések felismerése: az autó felismeri a sebességkorlátozó táblákat, és megjeleníti az erre vonatkozó információkat a vezető számára. Az elülső kamera automatikusan leolvassa a sebességkorlátozó táblákat. A rendszer egész Európában, a különböző országok tábláinak különbségei ellenére is működik. Azt is képes felismerni, hogy egyes országokban az időjárástól függően alacsonyabb a megengedett sebesség, és a vezető számára megjeleníti mind a száraz, mind a nedves időben érvényes sebességkorlátozást.
Sávelhagyás-jelzés: kamera figyeli az útburkolati jeleket, és figyelmezteti a vezetőt, ha elkezd kisodródni a sávjából. A rendszer képes felismerni a sávváltást. Ha a vezető eközben nem használja az irányjelzőt, figyelmeztetést kap.
Holttérfigyelés: a 360 fokos parkolókamera-rendszer hátsó kamerája menet közben is aktív, érzékeli az autó holtterében megjelenő járműveket. Ha másik jármű jelenik meg valamelyik holttérben, jelzőfény gyullad ki a külső visszapillantó tükörben. Ha a vezető sávváltás céljából használja az irányjelzőt, és a rendszer másik járművet érzékel a veszélyes zónában, a fény villogni kezd, és figyelmeztető hangjelzés hallható.
Mozgó objektumok észlelése: ha álló helyzetben a négy kamera által figyelt területen valamilyen mozgó tárgy (vagy gyerek, kutya, törpenyúl) észlelhető, a rendszer hangjelzéssel és a mozgó tárgy területének kiemelésével figyelmezteti a vezetőt a parkolókamera képén.
Automata távolságifényszóró-kapcsolás: egy nagy felbontású kamera és egy szoftver érzékeli a szembejövő vagy a jármű előtt haladó forgalmat, és ez alapján meghatározza, mikor kell váltani a távolsági és a tompított fényszóró között.
Az X-Trail (fehér) teljesen új modell, a Juke kapott egy jópofa modellfrissítést és egy remek új motort, a Qashqai, amit már pár hónapja tesztelgetünk, meg csak úgy ott volt a kompozícióban a portugáliai bemutatón
És persze van még Nissan Connect nevű, online Google-kereséssel navigációs célpont-választást is támogató mobiltelefon-kapcsolati rendszer, parkolóautomatika, motoros kézifék, kulcsnélküli nyitás-indítás is, ahogy azt manapság illik. Elképesztő, mire nem képes manapság a tudomány, ki tudja, ha már önműködő, megállás nélküli sofőrpisiltető gép is lesz a sima hétköznapi személyautókban, talán megint küldünk majd embert a Holdra, ami nem jött össze az elmúlt 42 évben. Mással volt elfoglalva az emberiség, na.
A motorháztető alatt
Én kérek elnézést, de a Nissan mindössze egyetlenegy motorral vezeti be a piacra az X-Trailt. Az 1,6 literes, 130 lóerős, különféle Renault-kból és Nissanokból már jól ismert dízel szerencsére nagyszerű darab, szerkesztőségi közmegegyezésünk szerint is az egyik, ha nem a legjobb ebben a méretben. Finoman, csendesen jár, az alsó fordulatszám-tartományokban sem hajlamos a lefulladásra, fent baromi erős, ráadásul nagyon takarékos is szokott lenni. 2015-ben majd jön a Juke-ból ismert 1,6 literes benzines turbó, 163 lóerővel: az biztos nem lesz ilyen takarékos, viszont annál izgalmasabb lesz majd vele az X-Trail.
Az 1,6 literes, 130 lóerős dízelmotor pont elég az X-Trailbe. A CVT-váltóval kicsit nagypapás, álmosító karaktert kap, de kézivel kifejezetten dinamikus
A hatfokozatú, könnyen járó, pontos kézi váltó helyett az XTronic CVT fantázianevű automata sebességváltó is rendelhető a kocsihoz. A fokozatmentes váltót úgy hangolták, hogy erős gyorsítások során, amennyire lehet, a hagyományos, többfokozatú váltókhoz hasonló érzést nyújtson, ne bőgesse túlságosan a motort. Az alacsony fordulaton is nyomatékos dízellel közel nem olyan szokatlan, sokaknak megszokhatatlanul idegen a CVT működése, mint mondjuk egy benzines RAV-4-ben.
A rendelhető összkerékhajtás ugyanaz a jól bevált, elektronikusan vezérelt központi kuplungos ALL-MODE fantázianevű rendszer, mint volt. Emlékeim szerint pont a Nissan X-Traillel kezdte meg hódítását ez a nagyon felhasználóbarát, tartós technika a kategóriában, ma már szinte minden szabadidőautó alatt hasonló van. (A legenda szerint a Skyline szupersportkocsi 4×4-rendszerét tervezték át az X-Trailhez, csak megfordítva: alapértelmezésben fronthajtással.) Egy tárcsával választhatunk fronthajtás, automatikus 4×4 és fix összkerék között. Automata váltó és 4×4 együtt nem rendelhető az X-Trailhez.
Hogy megy?
Hogy mennyire viseli meg majd hosszú távon a kis motort az X-Trail nagy – bár elődjénél 90 kilóval könnyebb – teste, még nem tudni, mindenesetre a menetpróbán elégnek tűnt bele. Nyomatéka számszakilag pont annyi, mint az elődmodell kétliteres dízelének volt – és érzésre úgy is megy, mint egy nem túl erős kétliteres dízellel szokott egy ekkora autó. Autópályán is vannak erőtartalékai egy-egy kigyorsításhoz, városban is elég dinamikus, a hétköznapi közlekedésben nem kell ennél erősebb vagy nagyobb motor egy polgári személyautóba. 10,5 másodperc alatt gyorsít álló helyzetből 100 km/h sebességre (2WD, kézi váltó), végsebessége 188 km/h.
A csomagtérajtó -felárért- motoros, a kulcs távirányítójával is nyitható
A futómű viszont cseppet sem olyan karakterisztikájú, mint a korábbi X-Trailekben tapasztalhattuk. Feszes, kemény, az elektronikusan vezérelt lengéscsillapítókkal, sőt, a kanyarban az ívbelső kerék fékezésével operáló (mint az Audik Torque Vectoringja) fejlett menetstabilizálójával a kocsi méreteihez képest valami képtelenül pontos a gyors kanyarokban, ugyanakkor nem kényelmetlen. Amíg le nem megyünk az aszfaltról.
Terepen, macskakövön már hiányzik az előző generációk lágysága, ringatózása. A hosszú tengelytáv ugyan megkíméli az utasokat attól a hánytató, lüktető rázkódástól, ami a feszesen hangolt utcai autók sajátja, de azért földúton az X-Trail megjelenését, méretét, jellegét meghazudtolóan pattog és ráz.
Kinek ajánljuk?
A 107 kilométeres menetpróba után annyit mondhatunk: az X-Trail annak igazán jó választás, akit nem fog el a bizonyítási vágy, ha a sztrádán elhúz mellette egy dízel BMW. Viszont értékeli az autó méreteihez képest röhejes fogyasztás mellett a sok helyet, a kényelmes üléseket és a teljesen komolyan gondolt földút-járási képességet egy szabadidőautóban.
Nemzeti parkban teszteltünk, ennél messzebbre nem mertünk letérni a kijelölt útról, pedig az X-Trail felől aztán mehettünk volna át tökön-babon
Jacht-, lovas utánfutó-, lakókocsi-vontatáshoz nem ajánlanám jó szívvel ezt a kocsit, a CVT-váltó komfortjával viszont napi ingázáshoz, gyakori családi jövés-menéshez, nyaraláshoz annál inkább.
Az új X-Trail júliusban érkezik az európai kereskedésekbe, ára az elkövetkező napokban dől el – a Nissan vélhetőleg a legfrissebb, legveszélyesebb ellenfelek, a CR-V és a RAV-4 alapján állítja majd be az új versenyző hazai árát.
Mellette – Ellene |
- Kulturált, európai karakter
- Csendes, erős, takarékos motor
- Csendes, tágas, praktikus utastér
- Példás variálhatóság
- Korszerű elektronikai segédrendszerek
|
- Nincs motorválaszték
- Terepen túl kemény a futómű
|
Új Nissan X-Trail: hány pontot ér a tízből?
Új Nissan X-Trail: hány pontot ér a tízből?