Adatlap

BMW X3 xDrive20d – A szebbik nem BMW-je

Erős a nők halmaza a célcsoporton belül. Az X3 valóban csodás biztonságérzetet nyújt, még igazi télben is
Erős a nők halmaza a célcsoporton belül. Az X3 valóban csodás biztonságérzetet nyújt, még igazi télben is
Motor 1995 cm3, Dízel, S4
Teljesítmény 184 LE
Nyomaték 380 NM
Gyorsulás (0-100 km/h) 8,5 sec
Végsebesség 210 km/h
Fogyasztás (vegyes) 5,6 l / 100 km

Régen, amikor mínusz 7-13 fok volt és esett a hó, az emberek veszteg maradtak az ülepükön és kukoricát morzsoltak, diót törtek vagy pipát faragtak a téli napokon, de nem mászkáltak szerteszét az országban.

Ladyprogram

Nálunk másképp alakult a program, a megígért hóesésre tekintettel az X3-mal készültünk az előttünk álló 700 kilométerre.

Sok olyan hazánkfia közlekedik összkerekes BMW-vel, akikre semmiben nem szeretnék hasonlítani, de az X3 más, mint az X5, pláne a legaljasabb ösztönök kiszolgálására született X6.

Megküzd a Rózsadombbal

Szolidabb és sokkal kevésbé agresszív, gyakorlatilag a női autó az X-esek között, legalábbis én szinte kizárólag jól karbantartott anyukákat látok vele nyomulni a nyaktörő budai meredélyeken.

Nagy kérdés: megér-e egy jól felszerelt X3 majdnem két Koleost? Ne vágják rá, hogy persze, mert méretben és teljesítményben hasonlóak, a Renault SUV-ja pedig csúnyácska ugyan, de nem rossz autó.

Nagy kérdés: megér-e egy jól felszerelt X3 majdnem két Koleost? Ne vágják rá, hogy persze, mert méretben és teljesítményben hasonlóak, a Renault SUV-ja pedig csúnyácska ugyan, de nem rossz autó.

Parlament az autóban

Látványos a megjelenítés és nagyon jól működik a navigációsrendszer

Látványos a megjelenítés és nagyon jól működik a navigációsrendszer

Látványos a megjelenítés és nagyon jól működik a navigációsrendszer


Az X3 annyira önmaga maradt, hogy fölösleges is ráírni a típusát. A hátsó lámpa nagyon hasonlít az X1-re, de az inkább tűnik emelt kis kombinak a klasszikus SUV-nak faragott X3 mellett.

Belül a BMW legjobb korszakait idézi az X3, végre megint van két kis kerek műszer is a középső nagyok mellé. Esténként nagyívű a fényár, a kilincsekből LED-fény árad, a lakáskulcsért kotorászóknak elöl-hátul lábtérvilágítással segít az autó.

A feláras, elöl nyitható üvegtetőn beragyognak a csillagok, a csikorgó hideg ellen csodafegyver az elöl és hátul egyformán 108 ezer forintért adott ülésfűtés, hogy élvezhessük a műszerfalból derengő narancsfény nyugalmát.

A kétliteres X3 dízel és automata váltós konkurensei
Audi Q5 2,0 TDI S-tronic quattro (170 LE) 12 350 000 Ft
BMW X3 xDrive20d aut. (184 LE) 12 469 300 Ft
Mercedes-Benz GLK 220 CDI aut. 4Matic (170 LE) 12 175 000 Ft
Nissan Murano 2,5 dCi Base aut. (190 LE) 13 290 000 Ft
Volvo XC60 D3 AWD Kinetic aut. (163 LE) 10 410 000 Ft
Erős a nők halmaza a célcsoporton belül. Az X3 valóban csodás biztonságérzetet nyújt, még igazi télben is

Erős a nők halmaza a célcsoporton belül. Az X3 valóban csodás biztonságérzetet nyújt, még igazi télben is

Erős a nők halmaza a célcsoporton belül. Az X3 valóban csodás biztonságérzetet nyújt, még igazi télben is


A navigációsrendszer is briliáns, nagyon látványos a nevezetességek, például az Országház térhatású képe, és az iDrive pogácsájával gyorsan és még nekem is könnyen kezelhető az autó, pedig immunis vagyok a divatos, modern kütyükkel generált pénzszórásra. Kár, hogy a navi pont a mi utcánkat nem ismerte, de bennem úgyis működik a go home! default program, még kiadós koccintások után is.

Elég a négyhengeres dízel

Jelenleg a 306 lóerős turbós benzinesen kívül dízelből is még csak egyféle van. A BMW kétliteres motorja a kategória legjobbjai között van, biztosan dobogós.

Egész hátul van a motor. Erős, nem torkos és nem tehet róla, hogy egy soros négyhengeres dízel alapvetően egy darabos szerkezet

Egész hátul van a motor. Erős, nem torkos és nem tehet róla, hogy egy soros négyhengeres dízel alapvetően egy darabos szerkezet

Egész hátul van a motor. Erős, nem torkos és nem tehet róla, hogy egy soros négyhengeres dízel alapvetően egy darabos szerkezet


Nyomatéka ide is bőven elég, pedig az X3-ban a 18 mázsa mellé még négykerék-hajtás és automata váltó is emészti erejét. Egyedül a hangja nem szép, egy soros négyhengeres dízellel bármit csinálnak, alapjáraton jól kivehetően rezonál és mormog.

A tesztautóban nem volt adaptív (automatára, sportosra vagy kényelmesre kapcsolható) lengéscsillapítás, de az SUV-k között nagyjából így is csak a Porsche Cayenne képes gyorsabban kanyarodni.

Mert a szabadidő-autók között a Cayenne a Porsche, de az X3 a BMW. Kezes, fordulékony és az alapfutóművel is jó vezetni. Az X3 aktív biztonsága parádés, az eszes és gyorsan reagáló összkerékhajtással, az erős motorral mesések a tartalékai.

Főleg az új, oldalanként ötlengőkarosra cserélt hátsó felfüggesztéssel javult az elődhöz képest a rugózási kényelem, bár így sem világraszóló. Az első oszlopok felől szélzajból is kicsit több jött az elvárhatónál, mert az X3-ast nem az átlagautókhoz kell mérni.

Este még szebb, amikor fényárban fürdik a belső tér

Este még szebb, amikor fényárban fürdik a belső tér

A többiek miért esnek le az útról?

Eddig Grazban készült az X3, most bátyjaival együtt az amerikai Spartanburgból hajózzák be

Eddig Grazban készült az X3, most bátyjaival együtt az amerikai Spartanburgból hajózzák be

Eddig Grazban készült az X3, most bátyjaival együtt az amerikai Spartanburgból hajózzák be


Hosszú úton az X3 bebetonozza a hitet kiválóságában, amit az első métereken is sugall. Fölényes nyugalomban és tartalékokkal fúrja magát előre ott, ahol mások egymás után esnek les az útról, pedig nem nyári gumis Zsigulival indultak neki.

Érezni az autón, hogy hóban, jégben, erős fagyban ez máskor nem így szokott menni, de a nagyon igényes és fejlett technika csak csendben kiszolgál a háttérből, szokványossá téve azt, ami rendkívüli.

Nyolc fokozat, start-stoppal

Például a ZF-től vett nyolcfokozatú automatája ma talán a legjobb kuplungmentes váltó, amit autóba szerelnek. A fogyasztást csökkentő stop-start rendszer automata váltóval nem is volt megvalósítható, mert álló motornál hiányzik a váltó működéséhez szükséges olajnyomás.

Majdnem tökéletes

Nagy szerencse, hogy egy ennyire jó autóba is jutott egy éktelen baromság. A BMW ergonómusainak az USB-csatlakozón sikerült elhasalniuk. A kis rést a könyöklő rejti, de ez rendben is van. Kevésbé okos megoldás menetiránynak háttal elhelyezni, nehogy előrenézve is látni lehessen, de ez is beleférne. Viszont a nyílás – nehézkesen feltolható – fedelét egy rugó igyekszik minduntalan visszarántani a helyére, tehát vagy két kézzel állunk neki, vagy pedig két ujj felcsippenti az USB-kulcsot, a gyűrűsujj pedig igyekszik megakadályozni, hogy a redőny ötödször is lezárja a nyílást, mielőtt beletuszkolnánk. Mintha a lemezgyártó lobbi bosszúja volna, hogy küzdjél csak az MP3-mal a hatezer forintos CD helyett, esetleg a nőgyógyász szakmai kollégium biztosít előnyöket tagjainak ilyen tréfás módon. Pedig a jó megoldásért elég lenne elfáradni a müncheni központhoz legközelebbi Hyundai-Kia szalonba és megnézni egy Cee’det vagy i30-at.

Így hát a BMW-sek bevetettek a váltóban egy köztes nyomástárolót, hogy a benne lévő olaj ereje oldja a motor villámgyors beröffentéséhez és az induláshoz szükséges kuplungokat.

És ez a különlegesen nehezen megvalósított rendszer most csak dísz volt, mert mínusz 10-13- fokokban nem is működik.

Kiindulási alap: 12 millió, 9 liter

Nagyon komoly technológia van abban, hogy az X3 ilyen nagypályás autó legyen és a kétliteres dízellel a fogyasztása se lépje túl a fájdalomküszöböt.

Budapesten 9,9 litert mértünk százon, ami még annál is egy literrel több, amit a fedélzeti számítógép ígért. A 6,1 literes gyári adatot egyenesen 60 százalékkal lépi túl, de nincs jelentősége. Autópályán és országúton a 7,7 liter vállalható azért a biztonságért, kényelemért és szuverenitásért, amivel az X3 a nagyon jó autók között is kivívja méltó helyét.