Adatlap
BMW X3 xDrive20d – A szebbik nem BMW-je
Motor | 1995 cm3, Dízel, S4 |
Teljesítmény | 184 LE |
Nyomaték | 380 NM |
Gyorsulás (0-100 km/h) | 8,5 sec |
Végsebesség | 210 km/h |
Fogyasztás (vegyes) | 5,6 l / 100 km |
Régen, amikor mínusz 7-13 fok volt és esett a hó, az emberek veszteg maradtak az ülepükön és kukoricát morzsoltak, diót törtek vagy pipát faragtak a téli napokon, de nem mászkáltak szerteszét az országban.
Ladyprogram
Nálunk másképp alakult a program, a megígért hóesésre tekintettel az X3-mal készültünk az előttünk álló 700 kilométerre.
Sok olyan hazánkfia közlekedik összkerekes BMW-vel, akikre semmiben nem szeretnék hasonlítani, de az X3 más, mint az X5, pláne a legaljasabb ösztönök kiszolgálására született X6.
Megküzd a Rózsadombbal
Szolidabb és sokkal kevésbé agresszív, gyakorlatilag a női autó az X-esek között, legalábbis én szinte kizárólag jól karbantartott anyukákat látok vele nyomulni a nyaktörő budai meredélyeken.
Az X3 annyira önmaga maradt, hogy fölösleges is ráírni a típusát. A hátsó lámpa nagyon hasonlít az X1-re, de az inkább tűnik emelt kis kombinak a klasszikus SUV-nak faragott X3 mellett.
Belül a BMW legjobb korszakait idézi az X3, végre megint van két kis kerek műszer is a középső nagyok mellé. Esténként nagyívű a fényár, a kilincsekből LED-fény árad, a lakáskulcsért kotorászóknak elöl-hátul lábtérvilágítással segít az autó.
A feláras, elöl nyitható üvegtetőn beragyognak a csillagok, a csikorgó hideg ellen csodafegyver az elöl és hátul egyformán 108 ezer forintért adott ülésfűtés, hogy élvezhessük a műszerfalból derengő narancsfény nyugalmát.
A kétliteres X3 dízel és automata váltós konkurensei | ||
---|---|---|
Audi Q5 2,0 TDI S-tronic quattro (170 LE) | 12 350 000 Ft | |
BMW X3 xDrive20d aut. (184 LE) | 12 469 300 Ft | |
Mercedes-Benz GLK 220 CDI aut. 4Matic (170 LE) | 12 175 000 Ft | |
Nissan Murano 2,5 dCi Base aut. (190 LE) | 13 290 000 Ft | |
Volvo XC60 D3 AWD Kinetic aut. (163 LE) | 10 410 000 Ft |
A navigációsrendszer is briliáns, nagyon látványos a nevezetességek, például az Országház térhatású képe, és az iDrive pogácsájával gyorsan és még nekem is könnyen kezelhető az autó, pedig immunis vagyok a divatos, modern kütyükkel generált pénzszórásra. Kár, hogy a navi pont a mi utcánkat nem ismerte, de bennem úgyis működik a go home! default program, még kiadós koccintások után is.
Elég a négyhengeres dízel
Jelenleg a 306 lóerős turbós benzinesen kívül dízelből is még csak egyféle van. A BMW kétliteres motorja a kategória legjobbjai között van, biztosan dobogós.
Nyomatéka ide is bőven elég, pedig az X3-ban a 18 mázsa mellé még négykerék-hajtás és automata váltó is emészti erejét. Egyedül a hangja nem szép, egy soros négyhengeres dízellel bármit csinálnak, alapjáraton jól kivehetően rezonál és mormog.
A tesztautóban nem volt adaptív (automatára, sportosra vagy kényelmesre kapcsolható) lengéscsillapítás, de az SUV-k között nagyjából így is csak a Porsche Cayenne képes gyorsabban kanyarodni.
Mert a szabadidő-autók között a Cayenne a Porsche, de az X3 a BMW. Kezes, fordulékony és az alapfutóművel is jó vezetni. Az X3 aktív biztonsága parádés, az eszes és gyorsan reagáló összkerékhajtással, az erős motorral mesések a tartalékai.
Főleg az új, oldalanként ötlengőkarosra cserélt hátsó felfüggesztéssel javult az elődhöz képest a rugózási kényelem, bár így sem világraszóló. Az első oszlopok felől szélzajból is kicsit több jött az elvárhatónál, mert az X3-ast nem az átlagautókhoz kell mérni.
Hosszú úton az X3 bebetonozza a hitet kiválóságában, amit az első métereken is sugall. Fölényes nyugalomban és tartalékokkal fúrja magát előre ott, ahol mások egymás után esnek les az útról, pedig nem nyári gumis Zsigulival indultak neki.
Érezni az autón, hogy hóban, jégben, erős fagyban ez máskor nem így szokott menni, de a nagyon igényes és fejlett technika csak csendben kiszolgál a háttérből, szokványossá téve azt, ami rendkívüli.
Nyolc fokozat, start-stoppal
Például a ZF-től vett nyolcfokozatú automatája ma talán a legjobb kuplungmentes váltó, amit autóba szerelnek. A fogyasztást csökkentő stop-start rendszer automata váltóval nem is volt megvalósítható, mert álló motornál hiányzik a váltó működéséhez szükséges olajnyomás.
Majdnem tökéletes
Nagy szerencse, hogy egy ennyire jó autóba is jutott egy éktelen baromság. A BMW ergonómusainak az USB-csatlakozón sikerült elhasalniuk. A kis rést a könyöklő rejti, de ez rendben is van. Kevésbé okos megoldás menetiránynak háttal elhelyezni, nehogy előrenézve is látni lehessen, de ez is beleférne. Viszont a nyílás – nehézkesen feltolható – fedelét egy rugó igyekszik minduntalan visszarántani a helyére, tehát vagy két kézzel állunk neki, vagy pedig két ujj felcsippenti az USB-kulcsot, a gyűrűsujj pedig igyekszik megakadályozni, hogy a redőny ötödször is lezárja a nyílást, mielőtt beletuszkolnánk. Mintha a lemezgyártó lobbi bosszúja volna, hogy küzdjél csak az MP3-mal a hatezer forintos CD helyett, esetleg a nőgyógyász szakmai kollégium biztosít előnyöket tagjainak ilyen tréfás módon. Pedig a jó megoldásért elég lenne elfáradni a müncheni központhoz legközelebbi Hyundai-Kia szalonba és megnézni egy Cee’det vagy i30-at.
Így hát a BMW-sek bevetettek a váltóban egy köztes nyomástárolót, hogy a benne lévő olaj ereje oldja a motor villámgyors beröffentéséhez és az induláshoz szükséges kuplungokat.
És ez a különlegesen nehezen megvalósított rendszer most csak dísz volt, mert mínusz 10-13- fokokban nem is működik.
Kiindulási alap: 12 millió, 9 liter
Nagyon komoly technológia van abban, hogy az X3 ilyen nagypályás autó legyen és a kétliteres dízellel a fogyasztása se lépje túl a fájdalomküszöböt.
Budapesten 9,9 litert mértünk százon, ami még annál is egy literrel több, amit a fedélzeti számítógép ígért. A 6,1 literes gyári adatot egyenesen 60 százalékkal lépi túl, de nincs jelentősége. Autópályán és országúton a 7,7 liter vállalható azért a biztonságért, kényelemért és szuverenitásért, amivel az X3 a nagyon jó autók között is kivívja méltó helyét.