Röviden – Škoda Octavia Combi

Mi ez?

Az új Octavia, nagyobb fenékkel

Mit tud? Nagyon tágas, nagyon praktikus, 140 lóerővel erős is, de kicsit sem sportos
Mibe kerül? 4 998 950 Ft az alapmodell listaára, a tesztelt változaté 6,2 millió Ft, amiből lejön 600 ezer forint
Kinek jó?  Azoknak, akiknek a Combi tetszik vagy ez a cégautós előírás. Olyan ember kevés lehet, akinek ne volna elég az ötajtós csomagtere

Adatlap

Teszt: Škoda Octavia Combi 1,4 TSI Elegance

Maximum 1740 literes csomagtartójával az Octavia Combi piszkálja a fantáziánkat. Mi mindent lehetne kezdeni ekkora hellyel!
Maximum 1740 literes csomagtartójával az Octavia Combi piszkálja a fantáziánkat. Mi mindent lehetne kezdeni ekkora hellyel!
Motor 1395 cm3, Benzin, S4
Teljesítmény 140 LE
Nyomaték 250 NM
Gyorsulás (0-100 km/h) 8,5 sec
Végsebesség 212 km/h
Fogyasztás (vegyes) 5,3 l / 100 km

Egy kombiban az autó hátulja a lényeg. A derék Octaviától hiába áll távol immár 17 éve, hogy érzelmi kitöréseket keltsen, a Combi azért piszkálja a fantáziánkat. Mi mindent lehetne kezdeni a pótkerék helyét is beleszámítva 610-1740 literes csomagtérrel?

Nagyok a többiek, még nagyobb az Octavia

Kigyúl a hobbi lakberendezők, barkácsapukák, világjárók, költözködők fantáziája. Ki gokartot lát bent, ki sátrat verne bent a gyermekekkel, más lapra szerelt szekrényt, ingaórát vagy majdnem háromméteres deszkákat vinne az utas oldali üléstámla ledöntésével (26 670 Ft).

Csomagtérben a Škoda Octavia nemcsak a kategória többi autójánál, de még a szent Golfnál is nagyobb lehet, amely 605-1620 liternyi helyet kínál. Az Auris Touring Sports értéke például 530-1658 l, az Astráé 500-1550 l, a Hyundai i30 kombi pedig 528-1640 litert mutathat fel.

De nagynak a Dacia Logan MCV is bazi nagy és abból a turbós benzines mellé még egy dízelt is adnak az Elegance Octavia listaárából. Mit tud a Škoda plusz hárommillióért? Minden másban sokkal többet, nagyon, nagyon sokat.

Sok ötlet, pár igénytelen megoldás

Például a csomagtér oldalfalában tépőzáras rögzítő elemeket találunk, a padlóborítás megfordítható, hogy a bolyhos szőnyeg helyett egy gumis, könnyen tisztítható felületet koszoljunk.

Nagy kár, hogy a csomagtér közepén akadály marad az üléstámlák lehajtása után. 26 670 forintos felárért az üléstámla a kar meghúzásával lehajtható a csomagtér felől is

Nagy kár, hogy a csomagtér közepén akadály marad az üléstámlák lehajtása után. 26 670 forintos felárért az üléstámla a kar meghúzásával lehajtható a csomagtér felől is

Nem tetszett a kombi Octaviákban hagyományosan meglévő küszöb a csomagtérperem mögött (előtt). Ezen sokkal nehezebb átcibálni egy hajóládát, mint sík felületen kihúzni mondjuk egy Astrából. Egy kombiban illene megoldani továbbá, hogy az ülések lehajtása után sík felületet kapjunk, ne éktelenkedjék a tér közepén egy lépcső.

Cserébe vannak szatyorakasztó kampók és a Bluetooth-kihangosítást használva a motor leállításakor a kocsi figyelmeztet, hogy a telefont ne felejtsük az autóban. Ez a funkció ki is iktatható, ahogy szinte minden testreszabható az érintőképernyőt nyomkodva. Még az is, mennyire halkuljon el a rádió, ha a tolatóradar akadályt jelez.

A tesztelt Škoda Octavia Combi és konkurensei
Škoda Octavia Combi 1,4 TSI Elegance (140 LE) 6 171 160 (5 571 160 Ft*)
Hyundai i30 Wagon 1,6 GDI Style (135 LE) 6 249 000 (5 749 000 Ft)
Opel Astra Sports Tourer 1,4 Turbo Cosmo (140 LE) 5 980 000 Ft
Toyota Auris Touring Sport Style 1,6 (132 LE) 5 930 000 Ft
Volkswagen Golf Variant 1,4 TSI Highline (140 LE) 6 755 360 (6 005 360 Ft**)

*Az árlistában/konfigurátorban feltüntetett engedménnyel
**Használtautó-beszámítási kedvezménnyel

Jó dolga van embernek, csomagnak

Az egyenként összevadászható extrákkal végképp összerakhatjuk a szívünknek kedves autót. 30 480 forintért konnektorunk lehet, 109 220 forintért hátra is kapunk ülésfűtést, 113 030 forintért az autó még arra is képes, hogy villanymotorral nyissa-csukja a csomagtérajtót.

Rendben van a minőségérzet. A furcsa felszereltségpolitika miatt a kormányról csak felárért távirányítható a rádió

Rendben van a minőségérzet. A furcsa felszereltségpolitika miatt a kormányról csak felárért távirányítható a rádió

Szégyen azonban, hogy az Isofix gyermekülés-rögzítő pontokért 10 160 Ft felárat kérnek és 2013-ban a vezető igazán megérdemelné a rádió távgombjait a kormányon, legalább az Elegance csúcsmodellben.

A Škoda Octavia Combi csomagokat és embereket is magas színvonalon szállít. A vezetőnek kellemes az üléshelyzet, mögötte egészen hatalmas a lábtér és a kombi magasan futó tetőíve miatt a fejnek is bőven-bőven van hely. A minőségérzet rendben van, de az Elegance-ba beszállva nem érezni, hogy ez volna a csúcsmodell a kínálaton belül.

Remekelt az 1,4 TSI

A 140 lóerős turbómotor páratlanul kulturált. Bársonyosan finoman jár, az alapjáraton kicsit emelve megjön az ereje és remekül megindul gázadásra. Ha kell, villámgyorsan előzhetünk, de a halk és készséges motor egyáltalán nem inspirál vadulásra.

Kilenc centivel hosszabb az új Octavia Combi elődjénél. Halk és simulékony utazóautó, 6,3 literes városon kívüli fogyasztással

Kilenc centivel hosszabb az új Octavia Combi elődjénél. Halk és simulékony utazóautó, 6,3 literes városon kívüli fogyasztással

Vezetés közben a Škoda Octavia feltűnésmentes, simulékony autó. Váltója puhán mozog a fokozatok között, a kormányzás se nem idegesen direkt, se nem nyúlósan közvetett és ehhez a motorhoz a jobbik futómű van az autó alatt, hátul is független konstrukcióval.

Térkínálatban a Škoda verheti a Volkswagent, az nem gond a házon belüli erősorrendben, de a futóműhangolást kicsit azért elrontják, hogy ne legyen olyan kényelmes, mint a Golfé. A rugózási komfort közepes, éles peremű úthibákon ütnek a kerekek. Milyen szép, hogy a rázkódás simán ráfogható a magas terhelhetőségre méretezett futóműre.

Csendes, gyors, takarékos

Jó úton észre sem vesszük és az autó elgurul öt-hatszáz kilométert. A kényelmes ülések a csendes motor, a jól csillapított szélzaj sem hívja fel a figyelmet a megtett távra, ahogy a sűrű tankolások sem akasztják meg a menetet. Bár a tank csupán 50 literes, a 6,3 literes Budapesten kívüli átlaggal 700 kilométert centizés nélkül megtehetünk az autóval, ha nem hajszoljuk.

Jól kialakítható az üléshelyzet, az ülések nagyon hosszú utakon is kényelmesek

Jól kialakítható az üléshelyzet, az ülések nagyon hosszú utakon is kényelmesek

Ezúttal hajmeresztően magas, 11,1 liter volt az autó városi fogyasztása. 220 városi kilométer után majdnem 25 liter szaladt a tankba. Nyilván sok hiányzott belőle átvételkor, csak a pontatlan óra akkor is telit mutat, amikor valaki előttünk már kijárt vagy 80 kilométert a kocsiból a teletank óta. A reális érték 7,5-8 l/100 km lenne, az A3 limuzinban például 7,7 litert fogyasztott ugyanez a motor Budapesten, automatikus váltóval.

Dízel helyett TSI?

Az erősebbik 1,4 TSI sokkal jobb autó a 105 lóerős dízelnél, és még kevesebbe is kerül nála. Elegance kivitelben az 1,6 TDI ára 6 478 180 Ft. Aki a csak ötfokozatú váltó és a 17 forinttal drágább üzemanyag ellenére a rosszabb autót választja, az 5,0 literes gázolaj- és annál 30 százalékkal magasabb, 6,5 literes benzinfogyasztással számolva 59 0000 kilométer alatt autózza ki a dízel felárát. A dízel legfőbb előnye, hogy 900 ezres felárért négykerék-hajtással is kapható, ami a benzinesek közül csak az 1,8 TSI-hez rendelhető.

Mellette – Ellene
  • Kiváló térkínálat
  • Kapitális csomagtartó
  • Ötletes, praktikus utastér
  • Külön rendelhető extrafelszerelések garmadája
  • Halk, igen finom járású motor
  • Csekély fogyasztás
  • Jó gyorsulás, 250 Nm 1500-as fordulattól
  • Kiemelkedő ár/érték arány
  • Bizonyos úthibákon rázós futómű
  • Tökéletlen csomagtér-kialakítás
  • Az Elegance minőségérzete nem utal csúcsmodellre
  • Itthon kevés vezetőtámogató rendszer rendelhető hozzá
Hogy tetszik a Škoda Octavia Combi az 1,4 TSI motorral?
átlag
8.30
szavazat
359
Hogy tetszik a Škoda Octavia Combi az 1,4 TSI motorral?