A mi Fabiánk különben is 1,4-es dízel, semmi köze vezetési élményben a benzineshez. De egye-fene, nézzünk egy összehasonlítást: régi vs. új (Fabia Combi, természetesen).

Méretek

Bravúros növekedésről nem nagyon beszélhetünk, ugyanis 7, illetve 46 milliméterrel nőtt meg az új kombi az elődhöz képest. 7-et hátra, 46-ot fölfelé. Nem tudom, ezek a számadatok mennyire kifejezőek, a szemléletességért íme:

Olcsó és kedvelt kombi 1

Olcsó és kedvelt kombi 2
Egymás mellett

Egymás mellett

Egymás mellett


Maradjunk annyiban, hogy ezek az adatok önmagukban nem mondanak túl sokat. Ha véletlenül elnézzük a keréknyomást, már jobban eltérhet ez a szám. A belső tér kényelmét szerencsére nem ez határozza meg, hanem a szögletesebbre szabott vonalak. Ezáltal nem hajlik rá annyira az utasokra a kocsi oldala, amivel sikerült fokozni a hátul ülők kényelmét.

Első érzésre az új Fabia egy egységgel jobb minőségű, de alapvetően ugyanaz. Úgy érzem, továbbra sem sikerült megtalálni az összhangot az utastérben. A műszerfal fehér, a középkonzol és a rádió zöld és így tovább.

A régi Fabia ülésének lehajtása 1

A régi Fabia ülésének lehajtása 1

A régi Fabia ülésének lehajtása 1


Az ülések variálhatósága is kísértetiesen megegyezik. Ez egyébként első pillanattól kezdve kérdés volt számomra, ugyanis sűrűn kerülünk olyan szituba, ahol a hátsó ülések ledöntésével kell helyet nyerni. A raktér soha nem lesz egyenletes és elég macerás is a fejtámlák ki-be rakodása. Szóval, mint mondtam, az újban ugyanilyen a helyzet. Első pillantásra nagy örömet okozott, hogy a belső tükör már nem torzít, ami a miénknél rendszerint az őrületbe kerget.

Az elején már említettem, hogy a motor összehasonlítása nem helyénvaló, de azt érdemes tudni, hogy az új Fabiánál óriási az eltérés a dízel és a benzines modellek között. Az különbség hét-nyolcszáz ezer forint, felszereltségtől függetlenül (1.4 16V / 86 LE és 1.4 TDI / 80 LE).

Minőségben +1 az elődhöz képest

Minőségben +1 az elődhöz képest

Minőségben +1 az elődhöz képest


A régi Fabia vásárlásakor (2006), mindössze néhány százezer volt a különbség. Az azóta elautózott hatvanezer kilométernek köszönhetően ez is tovább apadt. A többnyire városban használt autó 5,5 litert fogyaszt, ezzel szemben az új benzinesnek 8 litert kellett adagolni 100 km-re.

A két motor közötti további különbség, hogy a háromhengeres dízelünk elképesztően hangos ehhez a benzineshez képest. A benzines egyébként jobban harap, de a kuplung felengedése után 2 másodperccel befullad, a dízel ekkor kezd élni.

További rejtélyes hasonlóságra derül fény a misztikus 2-es számú oldalon


Audio

Az általunk bitorolt kombi 3,3 millió forintba került. Az akció vezérvonala, amelynek keretében sikerült ezt a remek árat elérni, egy Blaupunkt CD-s rádió és a klíma volt. Ezen felül apróságokat rendeltünk az autóhoz. CD-s rádió a tesztautóban is van természetesen, ami ráadásul még MP3-fájlok lejátszására is alkalmas. Érdekes módon ezzel sehol nem büszkélkednek logó formájában.

Már mondhatjuk, hogy jellegzetes Skoda orr

Már mondhatjuk, hogy jellegzetes Skoda orr

Már mondhatjuk, hogy jellegzetes Skoda orr


Ha már az audiocuccok felé vetődtem, érdekes, hogy AUX-csatlakozó is található az új Fabiában. Ez az a fajta dugasz, amibe a Jack-dugót lehet csatlakoztatni. Így se? Akkor fülhallgatózsinór. Képzeljük csak el, milyen praktikus: épp zenét hallgatunk a laptopról, aminek alig hallani a hangját a menetzajtól, de mivel pont van nálunk egy „kétfiús” átjátszókábel, könnyedén csatlakoztathatjuk a kocsi hifijére. Ugye milyen életszerű, mert drót az nem jár hozzá!

Még egy lényeges pont: a korábbi Fabia dudája sem volt túl vagány, de az újé úgy szól, mint egy játékautó a homokozóban. Ha egy vidéki focimeccsről tatunk haza, inkább hagyjuk a többiekre a „tö-tö, tö-tö-tö, tö-tö-tö-tö, Fradi” eljátszását.

Giccsparádé

Giccsparádé

Giccsparádé


A két autóban helyet cserélve (még szerencse, hogy nem csehet herélve) a legnagyobb különbséget a kuplungnál érezni. Korábban soha nem tűnt fel, hogy mennyire fárasztó a dugóban fel-fel engedni a kuplungot. Az újban mintha beesett volna a pedál, ráadásul benzines mivoltának köszönhetően egyből ugrik is. Ami szintén óriási öröm, hogy az ülés alatt lévő kar már nem ütközik bele a jobb lábunkba minden alkalommal. Ugyanott van az ülésállító pöcök, csak szerencsére kisebb lett.

Míg a korábbi modellbe még feláras extraként kellett beruházni egy pohártartóért (ami nálunk kb. 1 hónap után letört), addig az új Fabia ajtajában egy másfél literes palack is vidáman elfér. Éljen a fejlődés!

Videó


Műszaki adatok – Skoda Fabia Combi 1,4 16V
MOTORADATOK
Lökettérfogat (ccm) 1390
Hengerek / szelepek száma 4/16
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) 63 [86] / 5000
Max. nyomaték (Nm/ford.) 132/3800
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) 12,7
Végsebesség (km/h) 175
FOGYASZTÁS
Város (l/100 km) 8,6
Lakott területen kívül (l/100 km) 5,3
Vegyes (l/100 km) 6,5
CO2 kibocsátás (g/km) 155
MÉRETEK
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 4239/1642/1498
Tengelytáv (mm) 2462
Csomagtér / hátsó ülések nélkül 480 / 1460
Menetkész tömeg/terhelhetoség (kg) 1075 / 515
Üzemanyagtank kapacitás (liter) 45
Gumiméret 165/70 R14; 185/60 R14; 195/55 R15
ÉRTÉKELÉS
a vezess.hu véleménye Éljen a fejlődés!
Pontszám (max. 10) 7,5 pont