Röviden – Opel Astra 
Mi ez? Az Opel Astra legújabb, 2016-os, K kódjelű kiadása, izmos dízelmotorral, automatikus váltóval
Mit tud? Csendes, könnyed, civilizált kompakt autó sok-sok extrával
Mibe kerül? 4,8 milliótól indul az árlista 1,4-es, 100 LE-s benzinmotorral, 1,6-os, 136 lóerős dízellel 6,1 millió, az automata váltós tesztautó alapára 7,2
Kinek jó?  Aki kulturált, kompakt ötajtósra vágyik és nem sajnálja a pénzt az extrákra, az örülni fog neki

Teszt: Opel Astra 1,6 CDTI aut. 1
Opel Astra nélkül nehéz lenne elképzelni a hazai utcaképet. A legújabb, K-jelű a korábbinál kívülről kisebb, de belül tágasabb, modernebb megjelenésű változatból is jó eséllyel rengeteg fut majd az utakon. Nálunk egy gazdagon felextrázott, 1,6-os dízelmotoros változat járt legutóbb. Akit a konkrét milliméterek, kilogrammok, trükkök és titkok érdekelnek az új Astrával kapcsolatban, az nézzen el ide, ahol az első menetpróba tanulságai olvashatóak.
Teszt: Opel Astra 1,6 CDTI aut. 2
Elegáns, vastag króm csík fut végig a tetőív mentén

Elegáns, vastag króm csík fut végig a tetőív mentén

Külső

A K Astra első blikkre tökéletesen belesimul az utcai autómasszába. Jó eséllyel a forma a szokásos légellenállás/gyalogosvédelem kettős oltárán vesztette el a jelleget adó dudorait, ívet és lett szinte pont olyan, mint az előd. Persze mindezt csak hunyorogva, ellenfényben nézve érezni. Amint közelebbről nézzük, rögtön észrevenni az autó oldalára vasalt határozott élet, a C-oszlop fekete betétjét, amitől a tető úgy fest, mintha lebegne. Mondjuk ebben a sötétzöld színben ez pont nem annyira látványos. De a megoldás tényleg szép, ahogy összefutnak a vonalak. Jutott króm is a kocsira, szerencsére épp annyi, ami még jól áll.  A tető vonalát hangsúlyozza ki egy vastagabb króm vonal, illetve a térbeli kitüremkedésekből álló hűtőrácsban fut még egy hangsúlyosabb króm vonalpár, ami optikailag a fényszóróban is folytatódik. 

Belső

Az Astra belseje remekül személyre szabható, a mókás és hasznos extrák okos összeválogatásával. Az első-hátsó ülésfűtés mellett kormányfűtés, intelligens LED-es fényszóró, és tengernyi biztonsági berendezés is választható bele. Műszerfala klasszikus, két nagy és két kisebb mutatós műszeregységből és egy középen trónoló színes TFT kijelzőből áll. A kormány jó fogású – igen, már mondtam a kormányfűtést, amely nem annyira jelentős találmány, mint a kerék, vagy a tűz felfedezése, de télen zseniális cucc – az ülés klassz és a kezelőszervek kapcsolók is logikus helyen találhatóak, tisztességes kivitelezésben. 
Kellemes hely az Astra belseje. Világos, barátságos

Kellemes hely az Astra belseje. Világos, barátságos

Jó fogású kormány, rengeteg gombbal

Jó fogású kormány, rengeteg gombbal

A klímavezérlés digitális kijelzővel kombinált, piros-kék háttérvilágítású tekerőgombja igazi gyöngyszem. Mondjuk én valamivel nagyobbra terveztem volna az elakadásjelzőt, de nem érdekes. Világos kárpitozása tágasabbnak láttatja az utasteret és jóval vidámabb is ilyenben utazni, mint egy koromfekete bunkerben. Rendben van a berendezéshez használt anyagok minősége is, a legtöbb helyen puha kellemes tapintású, amihez csak hozzáér a kéz. A kellemes összképet csupán az ajtók sötét, kemény műanyag betétei rontják valamelyest. 
Hely elöl-hátul elég benne az átlagos, vagy még az átlagosnál valamivel hosszabb felnőttnek is és az autózás közben velünk lévő kisebb nagyobb kacatoknak is van elég hely. Könyöklőben, rolós rekeszben, ajtózsebben, kesztyűtartóban lehet ezeket kényelmesen elszállásolni. 
Csomagtartója kétszintes, a pincében igazi pótkerék található, vannak csomagrögzítő fülek, és világítás is. Sajnos a hasznos tér elég keskeny, viszont a hátsó ülések támláját előre döntve egész szép síkság alakítható ki benne. Térfogata alapból 370 literes, az ülések lehajtása után viszont akár 1210 liternyi csomagot is képes elnyelni. Egy apró hülyeség azért jutott az autóra, a márkaembléma aljára szerelt csomagtartónyitó-gomb. Sok pénzt nem tennék rá, hogy ez tartós megoldás lesz, mert minden nyitásnál a műanyag belenyöszörög a mutatványba.
Jó fogású kormány, rengeteg gombbal

Jó fogású kormány, rengeteg gombbal

Milyen vezetni?

Könnyű, kényelmes, kifinomult autó, ezek jutnak róla eszembe. Kormányzása lehetne valamivel közvetlenebb, illetve nehezebb, de a többi, hasonló kategóriás autóban is minden így működik, vajpuhán. Szóval ehhez kell hozzászokni. A K Astrának nagyon jót tett a brutális fogyókúra, autózás közben cseppet sem érezni nehézkesnek az autót, szépen kanyarodik, nincs benne nyoma sem a korábbi orrnehéz viselkedésnek. Hatfokozatú automatikus váltója kényelmes, gondtalan darab, jól passzol a kocsi hangulatához. A csendes dízelmotor 136 lóereje a kényelmes, takarékos autózástól a hirtelen előzésekig majdnem mindenre elég. Futóműve komfortos, teljesen városálló darab.
Kényelmes, komfortos a hatfokozatú automatikus váltó

Kényelmes, komfortos a hatfokozatú automatikus váltó

Mennyit fogyaszt?

Az Astra katalógusában a fogyasztás rubrikában az autógyártóknál megszokott mókás adatok olvashatóak, az 1,6-os dízelnél például 4,6 literes átlagfogyasztás díszlik. A való életben ez 8,2 liter volt, igaz, főleg városban hajtva. Az üzemanyagszint-mérő hajlamos megszívatni az embert, tele tank után nagyjából 10-20 kilométer után már komoly szintcsökkenéssel riogatja a vezetőt. Nem kell hinni neki. 
a videó a hirdetés után indul

Mennyibe kerül?

A 136 lóerős, 1,6-os dízel Astra alapára 6 170 000 forint. Ugyanez automata váltóval már 6 520 000 forint, Enjoy felszereltségi szinttel. A tesztautó Innovation felszereltségi szintű, ennek alapára 7 220 000 forint, ennél drágább nincs is az árlistán. Erre még pluszban jön a Téli csomag 2, – fűthető első és hátsó ülések, elektromos kézifék, 2 USB töltőcsatlakozó a hátsó középkonzolon, fűthető kormánykerék, 150 ezer forint – illetve az Innováció csomag – Navi 900 navigáció IntelliLink rendszerrel, LED fényszórók, 540 ezer forintért. Plusz pár kisebb nagyobb egyéb extra.
Kisebb, de tágasabb az elődnél

Kisebb, de tágasabb az elődnél

Valahogy így áll össze az autó:
Innovation 7 300 000 Ft
B 1.6 DTH, 100 kW / 136 LE, 6-sebességes automata
Emerald zöld 135 000 Ft
Elektromosan dönthető és elcsúsztatható napfénytető 200 000 Ft
Ergonomikus sportülés csomag a vezető- és utasoldalon 148 000 Ft
Innováció csomag 540 000 Ft
Téli csomag 2 150 000 Ft
Sötétített hátsó és hátsó oldalsó ablakok 45 000 Ft
Középkonzoli Flex adapter 25 000 Ft
Okostelefon tartó (középkonzoli Flex adapterhez) 10 000 Ft
CD / MP3 lejátszó 30 000 Ft
Riasztó – behatolás érzékelő 90 000 Ft
Továbbfejlesztett parkolóasszisztens 190 000 Ft
Helytakarékos acél pótkerék 16 x 4,0 30 000 Ft
Opciók ára 1 593 000 Ft
Teljes ár: 8 893 000 Ft (Mínusz 500 ezer, mert most éppen akciós…)
Mellette – Ellene
  • Vonzó forma
  • Csendes, finom belső
  • Okos extrák
  • Nehéz leírni egy Opelről, de könnyű
  • Önveszélyes csomagtartónyitó
  • Túl könnyű kormány
  • Az átlagembernek drága. Mondjuk itthon az átlagembernek minden drága