Röviden – Opel Cascada | |
---|---|
Mi ez? |
Astra alapokra épülő, mégis prémium-közeli szolgáltatásokat nyújtó, vászontetős kabrió |
Mit tud? | Négyszemélyes, négyévszakos autó nyitható tetővel, mindenféle vidám extrával |
Mibe kerül? | Az 1,4-es motorral felszerelt belépő Cascada 6 990 000 forintba kerül |
Kinek jó? | Azoknak, akik tágas, négyszemélyes kabrióra vágynak, alkalmi áron |
A Cascada nyitható teteje mindössze 50 kilogrammot nyom, – 1240 gramm a vászon négyzetmétere – és rengeteg benne az alumínium meg a magnézium, hogy minél többet lehessen lefaragni a tömegéből. Ez sikerült is, hiszen 65 százalékkal nyom kevesebbet, mint a márka egy generációval ezelőtti nyitható tetőszerkezete. Aránylag gyorsan, 17 másodperc alatt nyílik – a leggyorsabban a Golf és az Audi A3 rejti el a vászontetejét, 9 mp alatt, míg a Renault Mégane a leglomhább, kerek 30 másodpercig origamizik a fémkeretes üvegtetővel.
A Cascada meztelenítése közben nem kell tehetetlenül állni az út szélén, amíg a hangszigetelő habba ágyazott, csendben dolgozó hidraulikus pumpa teszi a dolgát, mert 50 km/órás sebességig menet közben is nyílik, csukódik a tető. De ha akarjuk, akkor távirányító gombjának nyomva tartásával is eltüntethetjük a tetőt, mire az autóhoz érünk.
Új motor
Nemcsak a forma, hanem a műszaki tartalom is friss a Cascadában. Legalábbis az Astra alapjaira épülő kabrió orrában találni újdonságot. Az 1,6 literes, 170 lóerős, benzinmotor friss turbót kapott, és a korábbinál 20 százalékkal kevesebbet fogyaszt, ugyanakkor 22 százalékkal nagyobb nyomaték leadására képes. A gyáriak saját bevallása szerint sem sportos példány, sokkal inkább a csendes üzem illetve a kiegyensúlyozott, egyenletes nyomatékleadás volt a legfontosabb cél a kifejlesztésekor.
Csendes, szélsőségektől mentes, nyomatékos az új, 1,6 literes, turbós benzinmotorBelefér?
Mozgóképen a legújabb Opel kabrió:
Nyitott tetővel az autópályás tempóba is simán bele lehet vele kóstolni, nem folyik ki a szem, nem kap huzatot a nyak. Sőt, még csak meg sem süketül benne az utazóközönség, a menetszél száz felett is kisebb a vártnál. Pedig a hátsó ülések mögé rejtett, pár mozdulattal installálható szélterelőt csak a fénykép kedvéért építettük össze, a nap végén. Egyedül a kényelmesnél valamivel magasabb üléspozíció, és a vastag, kanyarban sokat kitakaró A-oszlop rontja a mosolygós, kabriós cirkálás élményét.
Merev kasztni, kényelmes, okos futómű dolgozik alattaA belső ezen felül tényleg prémiumközeli. Nem a többi Opelből ismert műszereknek, kapcsolóknak köszönhető mindez, hanem az olyan extráknak, mint a hővisszaverő bevonattal ellátott, fűthető, szellőztethető ergonomikus bőrülésnek, a hűvösebb napokon kellemes fogásúra fűthető kormánynak, a beszálláskor előzékenyen a kezünkbe nyomott biztonsági övnek. Mind mind olyan dolgok, amit hiába keresnénk más tömeggyártók kabrióiban. És ebben van a Cascada nagy trükkje, hogy középkategóriás, tágas nyitható tetejű autót kínál, amely olyan szolgáltatásokat is nyújt, amit legfeljebb a prémium gyártók szoktak. Árban viszont még a legcifrábbra konfigurált Cascada is a legfapadosabb prémium kabrió ára alatt marad.
A menetpróbán mi csak az új, 1,6-os benzinessel róhattuk a kanyargós hegyi utakat. Igaz, az autó nem könnyű – egész pontosan 1733 kg a vezető 75 kilójával együtt – a motor mégis tisztességgel mozgatja. Valóban nem igazán sportos darab – papíron is 9,6 másodperc kell neki a 100-as tempó eléréséig – de tagadhatatlanul kulturáltan, csendben, szélsőségektől mentesen dolgozik. Szerencsére a jövőben alkalmunk lesz ezt a motort más Opelekben is kipróbálni, majd kiderül, hogy azokban mit tud. A hatfokozatú kézi váltó nem lett a barátunk, a fürge kapcsolásokat nem kedveli, nálunk a kettesből hármasba váltás okozott néha kellemetlen pillanatokat. Az összhatás azonban még így is kellemes. Jól nézzék meg, az új 1,6-os motor a jövőben más Opelekben is feltűnhet
Hiába a tekintélyes saját tömeg, a látszatra kicsi motor, a hiányzó, merevítésként is fontos tető, a Cascada a számára egyértelműen idegen pályának tűnő hegyi utakon is tisztességgel helytállt. Motorja csendes, a 260 Nm – túltöltéssel 280 – nyomaték már alacsony fordulaton megérkezik, a kormányzásán nem érezni az autó hasa alá gyömöszölt X, és V-alakú merevítések plusz tömegét. Szóval valóban váratlanul kellemes volt vele kanyarogni, holott egyértelműen tájidegen faj a Cascada egy szerpentinen. Egyedül a hangja lehetne lelkesítőbb, gondoltuk, egészen addig, amíg nem került egy Cascada elénk. Kintről hallgatva jóval vagányabb, mint amit bent lehet belőle hallani.
Mikortól, mennyiért?
Az Opel gyári galériája az alábbi képre kattintva csalható elő:
A részletes árlista itt olvasható:
Motor/teljesítmény | Felszereltség | Váltó | Ár |
1,4 / 120 LE benzin | Cabriolet | man. 6 fok. | 6 990 000 Ft |
1,4 / 140 LE benzin | Cabriolet | man. 6 fok. | 7 290 000 Ft |
1,6 / 170 LE benzin | Cabriolet | man. 6 fok. | 7 590 000 Ft |
1,6 / 170 LE benzin | Cabriolet | aut. 6 fok. | 7 940 000 Ft |
1,6 / 200 LE benzin | Cabriolet | man. 6 fok. | 7 890 000 Ft |
2,0 / 165 LE dízel | Cabriolet | man. 6 fok. | 8 090 000 Ft |
2,0 / 165 LE dízel | Cabriolet | aut. 6 fok. | 8 440 000 Ft |
2,0 / 190 LE dízel | Cabriolet | man. 6 fok. | 8 590 000 Ft |
1,4 / 120 LE benzin | Cosmo | man. 6 fok. | 7 490 000 Ft |
1,4 / 140 LE benzin | Cosmo | man. 6 fok. | 7 790 000 Ft |
1,6 / 170 LE benzin | Cosmo | man. 6 fok. | 8 090 000 Ft |
1,6 / 170 LE benzin | Cosmo | aut. 6 fok. | 8 440 000 Ft |
1,6 / 200 LE benzin | Cosmo | man. 6 fok. | 8 390 000 Ft |
2,0 / 165 LE dízel | Cosmo | man. 6 fok. | 8 590 000 Ft |
2,0 / 165 LE dízel | Cosmo | aut. 6 fok. | 8 940 000 Ft |
2,0 / 190 LE dízel | Cosmo | man. 6 fok. | 9 090 000 Ft |