Röviden – Opel Corsa 1,4 Turbo | |
---|---|
Mi ez? |
A kifutó Corsa utolsó nagy (?) dobása |
Mit ad? | Tágas, de puritán belsőt tekintetet vonzó külsőbe csomagolva |
Mibe kerül? | Tesztautónk ára tekerős hátsó ablakkal is közelíti a 6 milliót |
Kinek jó? | Opel-fanoknak, nagyobb kisautóra vágyóknak, vezetni szeretőknek |
Már tavaly is öregecskének tűnt újszülött riválisai mellett a közel iskoláskorú Corsa – majd belépett a szerkesztőségbe a típus királya. Elképesztő kalandok kezdődtek. Először elrabolták zord közterület-felügyelők, majd a kiszabadítása után Porschékkal cicázott a világ legveszélyesebb versenypályáján. Azon kaptam magam, hogy pozitív érzelmeket táplálok irányába. Nagyon. Pedig ez egy koros Corsa.
Erre most itt van megint egy teszt-Corsa, ráadásul a csicsásabb fajtából. Egy nyugdíjas, aki képtelen méltósággal megöregedni? Nem az a baj, hogy közben mi egy évvel öregebbek lettünk, hanem az, hogy ő is. A rendszerint hatévesre programozott modellciklusokból ő már a hatodik évének végét tapossa, de mily meglepő, ennek ellenére fittnek tűnik a tesztjármű, és remek kiállású. Aki ránéz erre az autóra, első benyomásként a legkevésbé sem azt gondolja, hogy hamarosan lecseréli a gyártója, mert kiöregedett.250 ezer forint plusz
A tesztre érkezett 1,4-es benzines turbóst 250 ezer forintért árult OPC-csomag és még az ízlésesség határának innenső felén maradt csíkozás teszi egyedivé. A fehér kasztnin fekete, kompozit-mintás dísz húzódik végig, a fekete tetőn pedig fehér csík, ötletes. A lakkos 17-es felni már a giccs irányába húz, de azért még elmegy.
Belül sajnos már jobban látszik a kor, ez az Opel-műszerfal csak a kemény műanyagokban emlékeztet az utóbbi években kijött márkatársakra, a formákban kevésbé, pedig talán éppen azt lehetne dicsérni. Ami viszont jobb, szerencsére hiányzik az opeles gomberdő a középkonzolról, de hiába lenne hely hozzá, kicsi az érintőképernyős navi kijelzője, és túlságosan mélyre került ahhoz, hogy kényelmesen, és a figyelmünket azért az úton tartva kezelni lehessen.
Az utastér méretében ugyanakkor nincs sok versenytársa a Corsának, és ebben a kategóriában a helykínálat az egyik legfontosabb szempont, merthogy általában azt mérik a legszűkebben. A bő 2,5 méteres tengelytávhoz, és a csaknem milliméterre 4 méteres karosszériahosszhoz szerencsére hátsó fejtér is tartozik, így hátul is elférnek az átlagosnál magasabb felnőttek. Panasz nem lehet erre. Némi felárért a 285 literes csomagtartót dupla padlóssá tágíthatjuk, úgy már az is elég korrekt.240 ezer forint plusz
Ha egyszer megérte kiadni a 250 ezret a külső feljavításáért, márpedig ez vitán felül áll, ne ragadjunk le itt a pénzköltéssel, hiszen a 100 lóerős 1,4-es szívó benzinesnél mindössze 240 ezerrel kerül többe az ugyanolyan hengerűrtartalmú turbós 120 lóerővel. Ehhez is csak ötfokozatú váltó jár, de az 1200 kilós kocsit a feltöltővel és az immár kőkemény 175 Nm-es maximális nyomatékkal élvezetesen futtatja.
Ha van autó, amely tényleg lendületesebbnek érződik a gyárilag megadott, amúgy nem túl penge 10,3-as gyorsulási adatnál, ez az. A turbós motor, és a futómű-ranglétrán nem éppen legfelül jegyzett MacPherson-csatolt hosszlengőkar kombinációja meglepően jó mozgású, ügyesen kanyarodó kiskocsivá teszi az öregecske Corsát. Dicsérem azért még a védett korban lévő németet, azt hiszem, így nevezik a nyugdíj előtt állókat: az úttal kötött barátsága egyértelműen a kategóriaátlag felett van, kormánya elégséges visszajelzést ad, a váltókar is éppen megfelelő erővel illeszthető helyére, és korrekt a rugózási komfortja.Mostanában nem vezettem az Opel szívó 1,4-esét, de meg lennék lepve, ha jobban fogyasztana a nálam nagyrészt városban használt turbós tesztautónál, amelynek tankolása után 6,4-es átlag jött ki.
Az Opel Corsa 1,4 Turbo lehetséges konkurensei 120 lóerő körül, listaáron, akció nélkül | |
---|---|
Peugeot 208 1.6 VTi Allure (120 lóerő) | 4 427 000 Ft |
Renault Clio 1.2 TCe GT EDC (120 lóerő) | 4 750 000 Ft |
Volkswagen Polo Highline 1,2 TSI (105 lóerő) | 4 392 000 Ft |
Habár kívül feltűnő az autó, belül mégis puritán, már-már avítt. Az említett olcsó műanyagokon felül szövetkárpittal borították a kézi mozgatású üléseket, hátul tekerősek az ablakok, és ötfokozatú a váltó. Az első találkozás után azt mondtam, semmi baj, ebben az ár-érzékeny kategóriában kidobott pénz a motoros ülésmozgatás és a panorámatető. Az Opel Corsa 1,4 Turbo ECOFLEX Color Edition Sport változata jelenleg 4,26 millióról indul (a 240 benne ebben, a 250 ezen felüli kiadás), ahogy a fenti táblázat mutatja, alapárban nincsenek nagy távolságok a riválisok között.
Csakhogy ebben a tesztautóban ott van a nyáron fölösleges, télen csodálatos ülés-, és kormányfűtés, a visszagurulás-gátló, adaptív fényszórók és még pár extra, amivel a képeken látható jármű már 5,8 millió körül jár.Ami biztos: érdemes elkerülni az alap Corsát, mert a vagányabb külsővel és a jobb motorral lesz belőle szerethető autó. Ezen felül vegyes a kép. Öreg típus, de kiválóan viselkedik az úton, jól néz ki kívül, de kevésbé minőségi belül, viszont mindenki elfér.
Ha lenne pénze új kisautóra, ezt venné? Vagy valami mást?
Mellette – Ellene | |
---|---|
|
|