Tegyük fel, hogy sikeres, harmincas éveink elején járó fiatal bankárok vagyunk, esetleg gazdasági elemzők, ne adj’ Isten brókerek. Naphosszat a jelenlegi válság negatív hatásairól elmélkedünk, nyilatkozunk, miközben épp elmúlt hároméves az S40-es Volvónk, amit eddig használtunk.
Ugyan a pénzügyi krízis még a munkahelyünket is veszélyezteti, de minden rosszban van valami jó. Mi nem küzdünk anyagi gondokkal, mi több milliókat kaszáltunk a hullámvasútként ingadozó részvényárfolyamokon, így nem várjuk meg a jövő évi áremelkedést az autópiacon. Ha kérdezik, persze takarékos életmódra buzdítunk mindenkit. Mindenki mást.
Egy olyan autót keresünk az S40-es helyett, ami jó benyomást tesz majd az üzletfelekre anélkül, hogy közben bűnözőnek titulálnának. Valamit, ami megy a Super 180-as öltönyünkhöz, nem túl hivalkodó, mégis feltűnő. A kollégák körében szokásos Saabok nekünk kicsit régimódiak, a Volvótól pedig szeretnénk elszakadni, kipróbálnánk valami feltűnőbbet.
Audi, BMW, Mercedes nem
A három prémiumkategóriás márkát preferenciarendszerünk sajnos azonnal kizárta, kivéve a kombikat, de rámenős, dinamikus egyénként azokkal kevésbé szimpatizálunk. Egy kombiból mi csak a méretes csomagtérre tartunk igényt, karakterünkhöz és ízlésünkhöz sokkal közelebb áll egy kupé.
Legyen tehát elegáns, sportos és maradjon tágas – ezzel jócskán leszűkítettük a kört. A nagyon drága és nagyon szűkös autók között gyakorlatilag csak a négyajtós kupék nyújtanak elfogadható választást, és ezzel el is érkeztünk a megoldáshoz.
Ez a kategóriát évekig egyet jelentett a Mercedes CLS-sel, nem volt más versenytárs – mostanáig. A CLS fénye mára erősen megkopott, amennyire odavoltunk érte 4-5 évvel ezelőtt, annyira közömbösen vesszük ma tudomásul, ha látunk egyet.
Kész szerencse, hogy a legnépszerűbb üzleti limuzin, a Passat is jó alapot adott valami hasonlóhoz. A hosszabb, szélesebb és laposabb Passat CC szinte szemet gyönyörködtető, és annyira izgalmas, hogy legkevésbé sem gondolnánk Passatnak. Évek múlva bizonyára ezen is csak átnézünk majd, de így 2008 végén még nagyon trendi.
Mutogatni való, de zömében értelmetlen extrákról a túloldalon
Belül is high-tech
A Comfort Coupé (CC) nem csak kívülről látványosabb az alapként szolgáló Passatnál, de minőségérzetre és az extrák terén is többet nyújt a sima limuzinnál. Innovatív és okos kiegészítők garmadája tarkítja az extralistát, néhány pipával máris milliós nagyságrenddel növelhetjük az autó értékét.
Ezen fejlesztések legtöbbje pont annyira értelmes, mint egy MacBook Pro-t használni levelezésre, de mivel fent kell tartani a látszatot, sokan lesznek, akik velünk együtt megveszik majd.
Ilyen látványos, de abszolút haszontalan tétel például a parkolássegítő rendszer, amely elméletben magától leparkolja nekünk az autót, a gyakorlatban viszont egy csökkentlátó nagymama gyorsaságával vetekszik, ráadásul rendszeresen elnézi az alkalmas helyeket.
Kicsit parasztvakításnak érezhetjük a gombnyomásra állítható futóművet is, mivel a beállítások között minimális változást véltünk csak felfedezni, de ez a gomb is látványos, alkalmas felvágásra, így ezt is megvesszük. Ha már kiadtunk ezekre a kütyükre négyszázezret, vétek lenne az igazán látványos extrákon spórolni.
A Lane Assist feladata, hogy az úton lévő útburkolati jeleket fürkéssze a nap 24 órájában, és hogy irányjelzés nélküli átlépésük esetén lágy ellenkormányzással visszaterelje az autót a megfelelő sávba.
Ezt olyannyira jól csinálja a gyakorlatban, hogy akár kormányzás nélkül is abszolválhatunk vele egy autópálya-lehajtót, habár nem erre találták ki. Újságolvasásra, árfolyamelemzésre nem jó, a rendszer gyorsan deaktiválja magát, ha elengedjük a kormányt.
Utazással töltött unalmas perceinket ügyesen eltölthetjük a távolságtartó tempomat babrálásával is, amivel egészen 210-ig gyorsítható a Passat CC, de akár nullára is fékez, ha a forgalom azt kívánja előttünk.
Kell még…
A fényesen csillogó autó és a drága extrák persze mit sem érnek, ha nem tudnunk legalább egy parányival gyorsabban közlekedni a környezetnél. Kell tehát egy erős és takarékos motor. A 170 lóerős kétliteres dízel pont ilyen.
Ha jót akarunk, nem hagyjuk ki az opciós listán a duplakuplungos DSG-váltót sem, amivel remek párost alkot a motor. A végeredmény pazar gyorsításokban, gyors és rángatásmentes váltásokban, élvezetés vezetési élményben csapódik le – ennél többet nem is kívánhatnánk.
A Passat CC egyszerűen menő, és ezek után hajlamosak vagyunk elnézni a gyengéit is. A meredeken lejtő tetőív lefejelése miatt eszméletlenre szédült hátsó utasok és a szigorúan négy férőhely szerintünk bőven elfér a fekete pontos listára. Így vagyunk a néhány százezres felárral is a Passathoz képest. Ezt sima OTP-részvényekkel is behozzuk egy hét alatt, feltéve, hogy elég nagyban játszunk.
Műszaki adatok -VW Passat 2.0 CR TDI DSG | |
MOTORADATOK | |
Lökettérfogat (ccm) | 1968 |
Furat x löket (mm) | 0 X 0 |
Hengerek / szelepek száma | S4/16 |
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) | 125(170)/4200 |
Max. nyomaték (Nm/ford.) | 350/1750-2500 |
MENETTELJESÍTMÉNYEK | |
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) | 8,6 |
Végsebesség (km/h) | 224 |
FOGYASZTÁS | |
Város (l/100 km) | 7,8 |
Lakott területen kívül (l/100 km) | 5,8 |
Vegyes (l/100 km) | 6,1 |
CO2 kibocsátás (g/km) | 159 |
MÉRETEK | |
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) | 4799/1855/1417 |
Tengelytáv (mm) | 2711 |
Csomagtér (liter) | 532 |
Menetkész tömeg/terhelhetoség (kg) | 1491/499 |
Üzemanyagtank kapacitás (liter) | 70 |
Gumiméret | 235/45 R17 |
ÁR, KÖLTSÉGEK | |
Alapár (forint) | 8 760 200 |
Konkurensek (forint) | Mercedes CLS 320CDI (224LE): 15 270 000 Alfa Romeo 159 1.9 JTDm Turismo: 8 070 000 |
Tesztelt autó ára (forint) | – |
A szériafelszereltség fontosabb tételei | lásd itt |
ÉRTÉKELÉS | |
a vezess.hu véleménye | Egy feltűnő Volkswagen jó motorral és váltóval |
Pontszám (max. 10) | 8 pont |
Mellette – Ellene | |
---|---|
|
|