Röviden – Peugeot 508 – 2014

Mi ez?

A francia középkategóriás modell felfrissítve. Új kényelmi-biztonsági extrával, új Euro 6-os motorokkal, új hatfokozatú automatával
Mit tud? Németesen elegáns, franciásan kényelmes. Erős, takarékos motorokkal
Mennyibe kerül? Az árlista 6,9 milliótól indul, és 12,1 millióig fut, de a bevezetéskor több mint 1 milliós kedvezmény kérhető
Kinek jó?  Bárkinek, aki egy méretes, kényelmes autóra vágyik, de cégvezetők veszik majd

Cégautók birodalma

Magyarországon leginkább a kis és kompakt méretű új autók fogynak, hiszen 2014 első félévében előbbiek adták a piac 25,7, utóbbiak pedig 44,4 százalékát – ám ezek mellett a nagyobbakból is vásárolnak honfitársaink. A középkategóriás modellekre jutott a teljes eladás 19,3 százaléka.

A középkategóriában abszolút a céges eladások dominálnak, van olyan típus, amelynél ez 100 százalék, de általánosan 90 százalék a vállalati vásárlások aránya. Ha levesszük az egyszemélyes vállalkozásokat, és csak a flottaértékesítést vizsgáljuk, akkor is nyolcvan százalék feletti marad az arány.

Ebbe, a Ford Mondeo, a Volkswagen Passat, és az Opel Insignia által meghatározott szegmensbe érkezett meg a felfrissített Peugeot 508. Néhány hete Rácz Tamás kollégám már vezette az autót külföldön, most, a hazai bemutatón az árakról is többet megtudtunk. Erről majd később.

A kombin nem a szedánon új a hátsó lámpa
A kombin nem a szedánon új a hátsó lámpa

A kombin nem a szedánon új a hátsó lámpa

Új külső, nagyobb felszereltség

A ráncfelvarrás során laposabbra formázták a motorháztetőt, átrajzolták a fényszórókat, a hűtőmaszkot és a lökhárítót. A szedánon hátul is megváltoztak a lámpák. Újdonság, hogy a jobban felszerelt változatokon halogén helyet LED-es fényszórót találunk.

Mostantól a második felszereltségi szinttől (Active) szériafelszerelés a 7 colos érintőképernyő, amelyen a navigáció, a klímaberendezés, a rádió, és az online szolgáltatások vezérelhetők. Az érintőképernyő és az érzékelőgombok beépítésével kevesebb gomb van a műszerfalon, így új zárható rakodóhelyet alakíthattak ki.

Amellett, hogy olyan felszerelések vannak a Peugeot 508-ban, mint a vetített kijelző, a kulcsnélküli nyitás és indítás, a 4 zónás klíma, a programozható fűtés, két újdonság is került az autóba: a holttér-figyelő rendszer és a tolatókamera.

Inkább németes, mint franciás a belső

Inkább németes, mint franciás a belső

Továbbra is szedán, kombi, illetve terepjárós külsejű kombi (RXH) kivitelben kapható a Peugeot 508.
Érdekesség, hogy míg korábban a magyar piacon a középkategóriában, konzervatív módon a szedán volt az uralkodó, mostanra nagyon megnőtt a kombik iránti érdeklődés. 2014-ben az 508-ból több kombi fogyott, mint lépcsőshátú.

A kombik további térhódításban segíthet, hogy a Peugeot 508 RXH immár nemcsak hibrid hajtással kérhető. Ugyan a hátsó kerekek elektromos hajtásának elhagyásával a terepjárós képességekből sokat veszít, de tekintve, hogy a legtöbben csak a látvány miatt választanak szabadidő-autót, sikeres lehet elsőkerék-hajtással és dízelmotorral az RXH.

Újdonság a 7 colos érintőképernyő

Újdonság a 7 colos érintőképernyő

Motorok

Nem is akármilyen motor kerül bele, hanem a modellben most megjelenő 2,0 literes BlueHDi erősebb változata. A jövő év végén életbelépő Euro 6-os emissziós normáknak is megfelelő motor gyengébb változata 150 lóerőt, illetve 370 Nm nyomatékot kínál, az erősebb 180 lóerős, nyomatéka 400 Nm. Előbbihez manuális, utóbbihoz automata sebességváltó jár, mindkettőben van viszont stop&start rendszer. A gyengébb motorral – szabvány szerint mérve – 4,1 literrel beéri a Peugeot 508.

Választható még a modell 1,6-os és 2,2 literes dízelmotorokkal, illetve 1,6 literes benzinmotorral is. A benzines szívó változata 120, a turbóval lélegeztetett 165 lóerős. Utóbbi a korábbi, 156 lóerős kivitel továbbfejlesztett verziója, amely nemcsak erősebb, de 25 százalékkal takarékosabb is. Az Euro 6-os normának megfelelő motor hivatalosan 5,6 litert fogyaszt vegyes üzemben.

A Peugeot 508 és konkurensei árai 2.0 literes dízelmotorral Listaár, forint 
Peugeot 508 (140 LE)  8 330 000
Opel Insignia.  (140 LE) 7 770 000
Ford Mondeo. (140 LE) 7 550 000
Volkswagen Passat. (140 LE) 7 940 000

Árak

A ráncfelvarrás előtti állapothoz képest a listaárak ugyan 60-100 ezer forinttal emelkedtek (persze több extra is jár ezért), de a kifutó modellekre vonatkozó akció tovább fut a frissebb modell bevezetésével, így nemhogy ugyanannyiért vihető el a kocsi, de esetenként akár olcsóbban is. A kedvezmény 1,2-1,4 millió forint lehet.

A legolcsóbb Peugeot 508-as listaára 6 970 000 forint, amely most 5 770 000 forintért elvihető. Ám, mint a sajtótájékoztatón megtudtuk, ilyet senki nem vesz. Ennél modellnél ugyanis az alapváltozat nem örvend nagy keresletnek, helyette inkább az erősebb motorokat és a magasabb felszereltségeket viszik. Az eddig értékesített autóknak 92 százaléka volt dízel, s csupán 7 százaléka benzines. A maradék hibrid változat.

2014-ben már több kombi, mint szedán fogy az 508-asból

2014-ben már több kombi, mint szedán fogy az 508-asból

Az importőr azt is tudomásunkra hozta, hogy a gyár továbbra is beépíti az Euro 5-ös motorokat, amíg csak ezek rendelkezésre állnak. Várhatóan a legnépszerűbb modell is egy ilyen motorral, a 140 lóerős, 2,0 literes dízelmotorral szerelt változat lesz, mégpedig Active felszereltséggel, amely szedán karosszériával 7 130 000 (listaár: 8 330 000 Ft) forintért kapható máris. A kombiért ennél 320 000 forinttal kell többet fizetni.

Tekintve, hogy a céges autók vásárlásánál kiemelt szerepet kapnak a flottakezelők, az ő elvárásaikat kiemelt módon veszik figyelembe. Ennek köszönhetően találkozhatunk különleges megoldásokkal az autón. Például nem a design kedvéért sűrű a bőrkárpitozású ülés varrása, hanem azért, hogy sokáig ráncmentes, azaz új hatású maradjon az ülés. A motortérnél több a szigetelés, hogy kevesebb por jusson be, ami szintén segít megőrizni az autó új hatását. Ezen túlmenően nem alkalmaznak ritka abroncsokat, hanem a leggyakoribb méretet szerelik fel. Mindezek hatására az autó értéktartása jobb, ami privát vevőknek is fontos, de a flottásoknál előre belekalkulált rész az üzletbe.

A kombi 550 literes csomagtartót rejt, az ülések lehajtásával 1598 literre bővül a hely

A kombi 550 literes csomagtartót rejt, az ülések lehajtásával 1598 literre bővül a hely

Tetszik a megújult Peugeot 508? Mennyire? Szavazz 1-től 10-ig.
átlag
8.81
szavazat
27
Tetszik a megújult Peugeot 508? Mennyire? Szavazz 1-től 10-ig.