Röviden – Peugeot 508 – 2014 | |
---|---|
Mi ez? |
A francia középkategóriás modell felfrissítve. Új kényelmi-biztonsági extrával, új Euro 6-os motorokkal, új hatfokozatú automatával |
Mit tud? | Németesen elegáns, franciásan kényelmes. Erős, takarékos motorokkal |
Mennyibe kerül? | Az árlista 6,9 milliótól indul, és 12,1 millióig fut, de a bevezetéskor több mint 1 milliós kedvezmény kérhető |
Kinek jó? | Bárkinek, aki egy méretes, kényelmes autóra vágyik, de cégvezetők veszik majd |
Cégautók birodalma
Magyarországon leginkább a kis és kompakt méretű új autók fogynak, hiszen 2014 első félévében előbbiek adták a piac 25,7, utóbbiak pedig 44,4 százalékát – ám ezek mellett a nagyobbakból is vásárolnak honfitársaink. A középkategóriás modellekre jutott a teljes eladás 19,3 százaléka.
A középkategóriában abszolút a céges eladások dominálnak, van olyan típus, amelynél ez 100 százalék, de általánosan 90 százalék a vállalati vásárlások aránya. Ha levesszük az egyszemélyes vállalkozásokat, és csak a flottaértékesítést vizsgáljuk, akkor is nyolcvan százalék feletti marad az arány.
Ebbe, a Ford Mondeo, a Volkswagen Passat, és az Opel Insignia által meghatározott szegmensbe érkezett meg a felfrissített Peugeot 508. Néhány hete Rácz Tamás kollégám már vezette az autót külföldön, most, a hazai bemutatón az árakról is többet megtudtunk. Erről majd később.
Új külső, nagyobb felszereltség
A ráncfelvarrás során laposabbra formázták a motorháztetőt, átrajzolták a fényszórókat, a hűtőmaszkot és a lökhárítót. A szedánon hátul is megváltoztak a lámpák. Újdonság, hogy a jobban felszerelt változatokon halogén helyet LED-es fényszórót találunk.
Mostantól a második felszereltségi szinttől (Active) szériafelszerelés a 7 colos érintőképernyő, amelyen a navigáció, a klímaberendezés, a rádió, és az online szolgáltatások vezérelhetők. Az érintőképernyő és az érzékelőgombok beépítésével kevesebb gomb van a műszerfalon, így új zárható rakodóhelyet alakíthattak ki.
Amellett, hogy olyan felszerelések vannak a Peugeot 508-ban, mint a vetített kijelző, a kulcsnélküli nyitás és indítás, a 4 zónás klíma, a programozható fűtés, két újdonság is került az autóba: a holttér-figyelő rendszer és a tolatókamera.
Érdekesség, hogy míg korábban a magyar piacon a középkategóriában, konzervatív módon a szedán volt az uralkodó, mostanra nagyon megnőtt a kombik iránti érdeklődés. 2014-ben az 508-ból több kombi fogyott, mint lépcsőshátú.
A kombik további térhódításban segíthet, hogy a Peugeot 508 RXH immár nemcsak hibrid hajtással kérhető. Ugyan a hátsó kerekek elektromos hajtásának elhagyásával a terepjárós képességekből sokat veszít, de tekintve, hogy a legtöbben csak a látvány miatt választanak szabadidő-autót, sikeres lehet elsőkerék-hajtással és dízelmotorral az RXH.
Motorok
Nem is akármilyen motor kerül bele, hanem a modellben most megjelenő 2,0 literes BlueHDi erősebb változata. A jövő év végén életbelépő Euro 6-os emissziós normáknak is megfelelő motor gyengébb változata 150 lóerőt, illetve 370 Nm nyomatékot kínál, az erősebb 180 lóerős, nyomatéka 400 Nm. Előbbihez manuális, utóbbihoz automata sebességváltó jár, mindkettőben van viszont stop&start rendszer. A gyengébb motorral – szabvány szerint mérve – 4,1 literrel beéri a Peugeot 508.
Választható még a modell 1,6-os és 2,2 literes dízelmotorokkal, illetve 1,6 literes benzinmotorral is. A benzines szívó változata 120, a turbóval lélegeztetett 165 lóerős. Utóbbi a korábbi, 156 lóerős kivitel továbbfejlesztett verziója, amely nemcsak erősebb, de 25 százalékkal takarékosabb is. Az Euro 6-os normának megfelelő motor hivatalosan 5,6 litert fogyaszt vegyes üzemben.
A Peugeot 508 és konkurensei árai 2.0 literes dízelmotorral | Listaár, forint |
|
Peugeot 508 (140 LE) | 8 330 000 | |
Opel Insignia. (140 LE) | 7 770 000 | |
Ford Mondeo. (140 LE) | 7 550 000 | |
Volkswagen Passat. (140 LE) | 7 940 000 |
Árak
A ráncfelvarrás előtti állapothoz képest a listaárak ugyan 60-100 ezer forinttal emelkedtek (persze több extra is jár ezért), de a kifutó modellekre vonatkozó akció tovább fut a frissebb modell bevezetésével, így nemhogy ugyanannyiért vihető el a kocsi, de esetenként akár olcsóbban is. A kedvezmény 1,2-1,4 millió forint lehet.
A legolcsóbb Peugeot 508-as listaára 6 970 000 forint, amely most 5 770 000 forintért elvihető. Ám, mint a sajtótájékoztatón megtudtuk, ilyet senki nem vesz. Ennél modellnél ugyanis az alapváltozat nem örvend nagy keresletnek, helyette inkább az erősebb motorokat és a magasabb felszereltségeket viszik. Az eddig értékesített autóknak 92 százaléka volt dízel, s csupán 7 százaléka benzines. A maradék hibrid változat.
Az importőr azt is tudomásunkra hozta, hogy a gyár továbbra is beépíti az Euro 5-ös motorokat, amíg csak ezek rendelkezésre állnak. Várhatóan a legnépszerűbb modell is egy ilyen motorral, a 140 lóerős, 2,0 literes dízelmotorral szerelt változat lesz, mégpedig Active felszereltséggel, amely szedán karosszériával 7 130 000 (listaár: 8 330 000 Ft) forintért kapható máris. A kombiért ennél 320 000 forinttal kell többet fizetni.Tekintve, hogy a céges autók vásárlásánál kiemelt szerepet kapnak a flottakezelők, az ő elvárásaikat kiemelt módon veszik figyelembe. Ennek köszönhetően találkozhatunk különleges megoldásokkal az autón. Például nem a design kedvéért sűrű a bőrkárpitozású ülés varrása, hanem azért, hogy sokáig ráncmentes, azaz új hatású maradjon az ülés. A motortérnél több a szigetelés, hogy kevesebb por jusson be, ami szintén segít megőrizni az autó új hatását. Ezen túlmenően nem alkalmaznak ritka abroncsokat, hanem a leggyakoribb méretet szerelik fel. Mindezek hatására az autó értéktartása jobb, ami privát vevőknek is fontos, de a flottásoknál előre belekalkulált rész az üzletbe.