Még nem tudjuk, mennyibe kerül
90-175 lóerősek a motorok

90-175 lóerősek a motorok

90-175 lóerősek a motorok


Mára az európai tömeggyártók között csak a Skodának és a Peugeot-nak nincs kompakt egyterűje. Pedig a Peugeot is teljes kínálatra törekvő autógyártó, szemben például a kis és kompakt modellekre meg a szabadidő-autókra koncentráló Nissannal vagy Suzukival.

Egyterű helyett

Az egyterűek hiányára az egyik magyarázat a vezethetőség volna, mert a magas súlypontú autókat nemigen lehet egyszerre kényelmesre és agilisra is hangolni. A másik egy megállapodás lehet a PSA Peugeot Citroën konszernen belül, amely az egyterűzést a kisebbik márka hitbizományává tette. Ők vastagon sikeresek is a háromféle Picassóval.

Mindentudó ülések

Mindentudó ülések

Mindentudó ülések


Hasonló méretben egyetlen más autógyár sem kínál hétüléses kombit, a Peugeot mégsem hencegett a 308 SW egyedülállóságával. Szép csendben annyi tudományt zsúfolt az autóba, hogy bámulatossá vált a 2-3. üléssor variálhatósága.

2+3+2 ülés

Ülésrendezgetés közben máskor bizony rászorultam a kezelési útmutatóra, de itt minden intuitívan működik. Az alaphelyzet 3 teljesen egyforma, összecsukható, kivehető és előre-hátra tologatható ülés a második sorban. Ha a középsőt otthon hagyjuk, akkor a szélsőket beljebb rakva a pompás lábtér mellé oldalirányba is szabadon terpeszkedhetnek az utasok.

Fontos volt a jó anyagminőség

Fontos volt a jó anyagminőség

Fontos volt a jó anyagminőség


Még nem tudni, mennyiért, de plusz két ülést vehetünk a csomagtartóba, ami szigorúan gyermekeknek szól. A kiegészítő ülésekkel kezd a végtelenhez közelíteni az ülésvariációs mutatványok száma.

Összecsukva nem zavarnak sok vizet, ledönthetjük csak a támlájukat vagy felhajtjuk a komplett ülést a 2. sor támláihoz. Ilyenkor is marad bőven a maximum 1736 literes csomagtartóból. A számnál többet mond, hogy a kombi Passat csomagtere hajszálnyival kisebb.

Hosszabb és tágasabb

10 centivel hosszabb a tengelytáv az ötajtósénál

10 centivel hosszabb a tengelytáv az ötajtósénál

10 centival nagyobb az SW tengelytávja


A 308 kombiváltozata azért ennyire tágas, mert 22,4 centivel hosszabb a ferdehátúnál és a tengelytávja is nagyobb 10 centivel. A 308 SW-ből kétféle alaptípus várható. A sima 307 kombit valószínűleg a szerényebb kivitelek pótolják, üvegtető nélkül, a megszokott hátsó üléspaddal.

A gazdagabban felszerelt modellek viszik tovább a variálhatóságot és a panoráma napfénytetőt. Az üvegtető nehéz és költséges, de annyira hangulatos, hogy megrogynak az ellenérveim. A légkondi hátul ülve is jól ellensúlyozta a napsütést, amely 27 százalékkal nagyobb üvegtetőn ragyogja be az utasteret.

Csoda történt vagy csak mi vagyunk az előítéletek foglyai? Folytatjuk a túloldalon


Végre egy jó váltó!

Induláskor már benne volt a csuklómban az a mozdulat, amivel a kelletlen váltót betuszkolom a sebességbe, de csoda történt! Az erősebbik 1,6-os dízelhez és a turbós benzineshez adott új szerkezet annyira finoman működik és olyan pontos, mint a japán autókban. Ezek szerint a franciák is tudnak remek kézi váltót csinálni, kár, hogy ezt ilyen sokáig cáfolták.

Új váltó jár az 1,6-os turbómotorokhoz

Új váltó jár az 1,6-os turbómotorokhoz

Új váltó jár az 1,6-os turbómotorokhoz


Az SW másfél tonnájához a 109 lóerős HDi karcsúnak tűnhet, de az ellenkezője derült ki. A hatfokozatú váltóval a már sokat dicsért dízelmotor is elemében van, szép kerek egészet alkotnak, a gyári adatok szerint 4,9 literes átlagfogyasztással.

Halk és flott

Elismerésre méltó az autó halksága, a sebességből alig érezni valamit benne, pedig a magasabb kategóriába tartozó Alfa 159 kombiból ültem át. A csendhez színvonalas belső tér dukál, igényesen megválogatott anyagokkal és rendes összeszerelési minőségben.

Még nem tudjuk, mennyibe kerül

Még nem tudjuk, mennyibe kerül

Még nem tudjuk, mennyibe kerül


Az elődnél jóval szélesebb terpeszben állnak a kerekek és a kocsi enyhén alacsonyabb is. A 308 a Golf- és a Focus-alapú modellekkel szemben nem kapott független hátsó felfüggesztést, de az egyszerűbb konstrukció dacára vérpezsdítőt autóztunk a girbegurba szardíniai utakon.

A kormányszervót nem vitték túlzásba, a hasábtestű kombi nagyon flottul kanyarodott. A dologban azért volt némi ravaszság. Mi nem a fogyasztást leszorító, csökkentett gördülési ellenállású Michelin Energy Saver gumival vezettük az autót, hanem egy jóval sportosabb abronccsal.

A dízel ésszerű és a maga nemében jó is, de a fogyasztást leszámítva sokkal vonzóbb a 150 lóerős benzines turbó. Ez az a motor, amit a BMW fejlesztett ki eredendően a MINI-hez, a PSA pedig a maga darabszámai révén megfizethetővé tett.

308 1,6 THP – Turbómotor a BMW-től
Új modell a 175 lóerős benzines

Új modell a 175 lóerős benzines

Új modell a 175 lóerős benzines


Európában pár év alatt megháromszorozódott a 170 lóerő feletti kompakt autók értékesítése, köztük az 1,6-os turbós Astrával, a 2,2 literes dízel Auris-szal, az összes FR Leonnal és Golf GT-vel. 6,1 millió forintos áron a Peugeot ebbe a kategóriába vezeti be a 175 lóerős 308-ast, egy szenzációs benzines turbómotorral. A kompakt, de nagyteljesítményű autó feldobja a hétköznapokat.

A 308 1,6 THP nem sportmodell, hanem egy erős és gazdagon felszerelt változat, de a motoron és a váltón kívül nagyon eltalált futóműve is öröm. Kívül a hűtőrács legfelső része különbözik a többi modellétől, belül a fém pedálborítás és váltógomb árulja el a 17 vagy 18 colos felnivel választható csúcsmodellt.


Forgalmazás nyár közepén

Júliustól beköltözhető

Júliustól beköltözhető

Júliustól beköltözhető


A közvetlen befecskendezéses motornak mindig és minden fordulaton van ereje, vígan pörög 7000-ig és ha hatodikban felejtjük a váltót, akkor is rendesen tol. Az 1,6-os benzines turbómotornak gátlástalanul lehet örülni, pedig a 175 lóerős változata még jobb. Az ötajtósban azt is kipróbáltuk, és az első méterektől érezni az igen jó és a kiváló közötti különbséget.

Sajnos még nincsenek készen a hazai árak, valamikor a júliusi piaci bevezetés előtt derülnek ki. A 308 SW Magyarországon és külföldön is széles bázisra számíthat: az elődből összesen 958 000 kelt el, tehát százból 29 Peugeot 307 volt kombi illetve SW.

A Peugeot 308 SW motorválasztéka:

 

Dízelmotorok 1,6 HDi 90
1,6 HDi 110
2,0 HDi
Max. teljesítmény, lóerő 90/4000 109/4000 136/4000
Max. nyomaték, Nm 215/1750 240-260/1750 320-340/2000
Gyorsulás (0-100 km/h)
Átlagfogyasztás, l/100 km
13,3 s
4,7-4,9
11,9 s
4,9-5,1
10,6 s
5,7

Benzines motorok
1,4 VTi 1,6 VTi
1,6 THP 150
1,6 THP 175
Max. teljesítmény, lóerő 95/6000 120/6000 150/5800 175/6000
Max. nyomaték, Nm 136/4000 160/4250 240/1400 240-260/1600
Gyorsulás (0-100 km/h) 13,4 s 11,5 s 9,3 s 9,0 s
Végsebesség 178 km/h 189 km/h 209 km/h 215 km/h
Átlagfogyasztás, l/100 km 6,7 6,7-6,9 7,3 7,8

A kézi váltós, üvegtető nélküli alapmodellek adatai. A csekélyebb fogyasztás Michelin Energy Saver abroncsok esetén, a magasabb nyomatékérték a felső 3 fokozatban működő túltöltéssel értendő. Önsúly: 1351-1600 kg kiviteltől függően.