Nemcsak fehérre meszelt alapfurgonnal lehet átszáguldani a városon. Ugyan a sportos hangulatú, különleges Transittal sem ér gyorsabban célba az áru, de a vezetés jóval élvezetesebb benne. És van stílusa is.

Kicsinosítva

Kétfelé nyílik a hátsó ajtó
Oldalról alig látszik rajta valami

Oldalról alig látszik rajta valami

Oldalról alig látszik rajta valami


A dobozformával sokat nem variáltak a Fordnál, a SportVan ugyanolyan, mint az átlag Transitok. Fényezése azonban már extra, a kék alapszínt arasznyi széles fehér csíkok törik meg. Persze sportosnak ható autó elképzelhetetlen alufelni nélkül, így az autóra18 colos, formás keréktárcsákat aggattak. A csinosítást hátul króm álkipufogókkal toldották meg. Sajnos – vagy éppen szerencsére – ez az autó egyetlen kevéssé sikerült részlete.

Full extra

Kényelmes munkahely

Kényelmes munkahely

Kényelmes munkahely


De nemcsak a külsőre koncentráltak, amikor megvadították a Transitot. Odabent sem fukarkodtak, szinte minden létező extrát belepakoltak a száguldó kockába. De hiába a gazdag felszereltség, azért a Transit a szíve mélyén mégis teherautó, amit munkára terveztek. Így az ülésfűtés kapcsolója mellett a szellőztetőventillátoré is ipari kivitelű. Szépnek nem szép, de ránézésre úgy tűnik, ezer évig működni fog.

Elöl a már unalomig ismételt személyautós hangulat uralkodik, néhány alkatrész a Focusból lehet ismerős. A szállítással kapcsolatos papírmunkák elvégzésének megkönnyítésére lehajtható asztalkát is találunk az utastérben, amelyen végszükség esetén a reggeli véres hurkából és kenyérből álló katonákat is legyárthatja az éhes sofőr. Pohártartóból valószínűtlen mennyiséggel találkozunk odabent, akad olyan, amely a kétliteres üdítős flaskát is magába tudja fogadni, de a kisebb papírpoharaknak is megvan a saját helyük.

Pörgős munkahely 65


Tetszett a kormány mögötti részre telepített fedett rekesz is. Ebben 12 voltos csatlakozó is lapul, így a navigációs berendezést töltővel, tartóval együtt képes elnyelni, ha kétes biztonságú kerületbe szólított a munka.

A fűthető első szélvédő, a tempomat, a kormányról vezérelhető hifi és az ülésfűtés mellett visszagurulás-gátló, tolatóradar, fedélzeti számítógép is került a gépbe. És biztos van olyan tétel, amely felett véletlenül átsiklottunk.

Lapozás után eltöprengünk rajta, mire is lehet jó egy teleextrázott Transit


Morgás

Az autó turcsi orrában 2.2 literes TDCi motor morog, igazán kellemes hangnemben.  Ha elég kitartóan és rutinosan tapossuk a jobb szélső pedált, akkor 140 lóerőnyi teljesítménnyel repíti az autó vezetőjét és a hátra felhalmozott rakományt egyaránt. A motor erejét hatfokozatú, könnyen, határozottan kapcsolható manuális váltón keresztül engedhetjük a hajtott kerekekre. Az egyest – pedig állítólag direkt rövidre készítették – kicsit szokni kell, nem nehéz vele lefulladni, ha nincs elég gázolaj utánpótlás. Ha már lendületben van a gép, akkor már élvezet kapcsolgatni a rövid váltókart, a hosszú hatossal pedig sietős tempónál sem pörög túlzottan a motor. A menetszél már más tészta, de egy konténernyi fémkocka sosem lesz hangtalan.

A jó munkást etetni kell

Sok minden beleférne

Sok minden beleférne

Sok minden beleférne


Hálátlan városi és a kockaforma miatt szintén nem előnyös autópályás menet után még házi ki mit tudon is nyúztuk a Transitot. A válogatott kínzások után hajszállal tíz liter feletti átlagfogyasztást számoltunk ki. Tankolásnál érdemes odafigyelni, mert a 103 literes tankba egy kisebb vagyont is beletölthetünk. A nagy tanknak van ám előnye is: ritkán kell betérni a benzinkútra, akár ezer kilométert jóval meghaladó hatótávolságra is képes az autó.

De mire jó?

Kongó raktér

Kongó raktér

Kongó raktér


Sokat gondolkodtunk rajta, hogy vajon kinek lenne jó választás a 6 744 000 forintos Transit sportos fémdoboza. Elsőként haknizó rock bandát vizionáltunk, amint hányják be hátra a dobszerkót, erősítőket, meg a félig lebontott boros kólát. De mivel elöl legfeljebb ketten utazhatnak, így ezt az ötletet elvetettük. Csupán a hangszerek szállítására felesleges ilyen autót venni, ha maguk a bandatagok elegendő hely híján más kocsival kénytelenek utazni.

Másik öletünk a szervizbusz volt. Gokart, vagy motorversenyzőknek már jobban állna a járgány. Pár apró versenygép befér hátra és még egy szerényebb műhelyt is bele lehetne zsúfolni. A szűk keresztmetszetet itt is a kétszemélyes kabin jelenti, de ez már életszerűbbnek tűnik. De abban mindannyian egyetértettünk, hogy jobb lenne ugyanez a járgány kisbuszként, szintén gazdagon felextrázva.