Rosszul megy az országnak, de jól megy a Renault-nak. Bár idén újra egyre kevesebb megrendelés érkezik új személyautókra, a Renault Hungária márciusig több kocsit adott el, mint tavaly az első negyedévben. A Dacia különösen jól teljesít, de az új Clióval – amely odahaza, Franciaországban eddig messze a legsikeresebb autó az idén – a Renault márka szekere is jól szalad.
Clio RS
Most épp két új Clio-változat, a sportos-erős RS és a családi-praktikus Grandtour mutatkozott be magyar földön az újságíróknak. Sajnos az RS-t csak nézegetni volt szabad, rendszám híján nem próbálhattuk ki az immár turbómotoros Cliót. Az 1,6 literes blokk a Renault és a Nissan közös fejlesztése (ismerhetjük már a Juke-ból), 200 lóerős, ezzel váltották le az előd kétliteres szívómotorját.
Az új Clio RS; fura, de ötajtós
Az új Clio RS; fura, de ötajtós
Fotó megosztása:
Immár nem kétliteres szívó, hanem 1,6 literes turbómotor mozgatja a Clio RS-t
Immár nem kétliteres szívó, hanem 1,6 literes turbómotor mozgatja a Clio RS-t
Fotó megosztása:
200 lóerő, 6,7 másodperces 0-100, 230 km/h végsebesség
200 lóerő, 6,7 másodperces 0-100, 230 km/h végsebesség
Fotó megosztása:
Hatfokozatú duplakuplungos váltóval, rajtautomatikával
Hatfokozatú duplakuplungos váltóval, rajtautomatikával
Fotó megosztása:
Alapáron jár az RS-hez a differenciálzár. Alig várjuk a pályatesztet!
Alapáron jár az RS-hez a differenciálzár. Alig várjuk a pályatesztet!
Fotó megosztása:
6,39 millió forintért vesztegetik
6,39 millió forintért vesztegetik
Fotó megosztása:
Hangulatos enteriőr a kis méregzsákban
Hangulatos enteriőr a kis méregzsákban
Fotó megosztása:
Fekete és piros adja meg az alaphangulatot a Clio RS kabinjában
Fekete és piros adja meg az alaphangulatot a Clio RS kabinjában
Fotó megosztása:
Szakítás az unalommal: vidám, élénk színekben érkezik a Clio Grandtour
Szakítás az unalommal: vidám, élénk színekben érkezik a Clio Grandtour
Fotó megosztása:
1,2 literes szívó benzinmotorból, 0,9 literes turbósból és a másfél literes dízel két verziójából áll a motorpaletta
1,2 literes szívó benzinmotorból, 0,9 literes turbósból és a másfél literes dízel két verziójából áll a motorpaletta
Fotó megosztása:
Clio Grandtour. 75-től 90 lóerős teljesítményig terjed a skála (a 120 lóerős GT később érkezik)
Clio Grandtour. 75-től 90 lóerős teljesítményig terjed a skála (a 120 lóerős GT később érkezik)
Fotó megosztása:
Maróti Miklós, a Renault Hungária ügyvezetője méltatja a Clio Grandtourt
Maróti Miklós, a Renault Hungária ügyvezetője méltatja a Clio Grandtourt
Fotó megosztása:
Régi és új. Unalmas-átlagosból markáns jellem
Régi és új. Unalmas-átlagosból markáns jellem
Fotó megosztása:
Laposabb-szélesebb az új modell
Laposabb-szélesebb az új modell
Fotó megosztása:
Egyéniségből százszor több jutott az új Clio Grandtournak
Egyéniségből százszor több jutott az új Clio Grandtournak
Fotó megosztása:
Fél-elölről talán van egy kis hasonlóság előd és utód között
Fél-elölről talán van egy kis hasonlóság előd és utód között
Fotó megosztása:
Az új Clio RS-t csak megnéznünk volt szabad, de a kombi Clióval el is mehettünk egy fordulóra. Minél több időt töltöttünk benne, vele, annál inkább tetszett.
Az új Clio RS-t csak megnéznünk volt szabad, de a kombi Clióval el is mehettünk egy fordulóra. Minél több időt töltöttünk benne, vele, annál inkább tetszett.
Fotó megosztása:
Három felszereltségi szintben kapható, egy igazán jól összerakott dízel is belefér 4,5 millióba
Három felszereltségi szintben kapható, egy igazán jól összerakott dízel is belefér 4,5 millióba
Fotó megosztása:
Arányai nem a legszerencsésebbek, de a jól eltalált részletekkel mégis kívánatos a kis Renault kombi. 3,19 millió forinttal indul az árlista - klíma nélkül
Arányai nem a legszerencsésebbek, de a jól eltalált részletekkel mégis kívánatos a kis Renault kombi. 3,19 millió forinttal indul az árlista - klíma nélkül
Fotó megosztása:
A Clio Grandtournak alig akad versenytársa, csak az ósdi Fabia Combi, a Seat Ibiza ST és a közeli rokon Dacia Logan MCV hozható fel alternatívának
A Clio Grandtournak alig akad versenytársa, csak az ósdi Fabia Combi, a Seat Ibiza ST és a közeli rokon Dacia Logan MCV hozható fel alternatívának
Fotó megosztása:
Élvezetesen vezethető, kezes, reszponzív autó, fényévekkel jobb elődjénél
Élvezetesen vezethető, kezes, reszponzív autó, fényévekkel jobb elődjénél
Fotó megosztása:
Helykínálata, szolgáltatásai felveszik a versenyt némely egy kategóriával nagyobb modellekkel is
Helykínálata, szolgáltatásai felveszik a versenyt némely egy kategóriával nagyobb modellekkel is
Fotó megosztása:
443-tól 1380 literig bővíthető a raktér
443-tól 1380 literig bővíthető a raktér
Fotó megosztása:
A jópofa dizájn-kiegészítők feldobják a kabint
A jópofa dizájn-kiegészítők feldobják a kabint
Fotó megosztása:
Egyelőre csak kézi váltóval kapható
Egyelőre csak kézi váltóval kapható
Fotó megosztása:
Senki nem tudja, mi ez a 7-es
Senki nem tudja, mi ez a 7-es
Fotó megosztása:
Francia hagyomány a megszokást igénylő, megosztó műszeregység
Francia hagyomány a megszokást igénylő, megosztó műszeregység
Fotó megosztása:
A másfél literes dízel szívesen pörög, illik a kocsihoz
A másfél literes dízel szívesen pörög, illik a kocsihoz
Fotó megosztása:
Az R-Link nevű elektronikai csomag része a hangszórókra küldött ál-motorhang. A dízel is V6-os szörnnyé változhat akusztikailag
Az R-Link nevű elektronikai csomag része a hangszórókra küldött ál-motorhang. A dízel is V6-os szörnnyé változhat akusztikailag
Fotó megosztása:
Egyre jobban érzik az érintőképernyők műfaját a gyártók, bár a telefonokhoz képest nagy lemaradásban vannak az ergonómiát és a testreszabhatóságot illetőleg
Egyre jobban érzik az érintőképernyők műfaját a gyártók, bár a telefonokhoz képest nagy lemaradásban vannak az ergonómiát és a testreszabhatóságot illetőleg
Fotó megosztása:
Salamon töke elbújhat a lakkozott középkonzol mögött
Salamon töke elbújhat a lakkozott középkonzol mögött
Fotó megosztása:
Tágas, jól pakolható, alacsony rakodóperemmel
Tágas, jól pakolható, alacsony rakodóperemmel
Fotó megosztása:
A padló alatti rekesz 85 literes
A padló alatti rekesz 85 literes
Fotó megosztása:
Az új Clio RS; fura, de ötajtós
Hangulatos enteriőr a kis méregzsákban
Hangulatos enteriőr a kis méregzsákban
Hatfokozatú, dupla kuplungos váltó tartozik hozzá, a kormány mögötti kapcsolófülekkel, rajtprogrammal. Az új Clióhóz új RS monitor készült, mely a hétcollos központi kijelzőn mutatja parádés grafikával illusztrált adatait a telemetriáról, a motor, váltó állapotáról. A köradatokat el is menthetjük, az USB-kimeneten keresztül.
Kívülről majd’ háromcentis ültetés, piros féknyereg, fekete felni, diffúzor és látványos frontspoiler segít felismerni az RS Cliót. Belül a fekete kárpitot piros díszítésekkel, varrásokkal dobták fel.
A Cup kivitelt még megültették pár milliméterrel, és spéci lengéscsillapítóval készítették fel a pályaautózásra. Az új Clio RS listaára 6 390 000 forint, a kocsi már megvásárolható a Renault-kereskedésekben.
Adatlap – Renault Clio RS |
Motor, teljesítmény, tömeg |
Lökettérfogat (cm3) |
1618 |
Saját tömeg (kg) |
1279 |
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) |
147[200]/6000 |
Max. nyomaték (Nm/ford.) |
240/1750 |
Menetteljesítmények |
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) |
6,7 |
Végsebesség (km/h) |
230 |
Fogyasztás |
Vegyes (l/100 km) |
6,3 |
CO2 kibocsátás (g/km) |
144 |
Szakítás az unalommal: vidám, élénk színekben érkezik a Clio Grandtour
Szakítás az unalommal: vidám, élénk színekben érkezik a Clio Grandtour
Clio Grandtour
A kevésbé izgalmas, mindazonáltal alighanem sokkal nagyobb példányszámban utcára kerülő kombi Cliót méltatva Maróthy Miklós, a Renault Hungária ügyvezetője odáig merészkedett, hogy a Grandtourt a piac egyik legszebb autójának nevezte. A nézőtéren erre halk moraj volt tapasztalható.
Azt mindenképp el kell ismerni, hogy szebb, mint az előző volt. A púpos, orrnehéz, túl magas forma helyett egy púpos, orrnehéz, de részleteiben nagyon érdekes, összességében sokkal látványosabb kocsi lett az új Clio Grandtour.
A tengelytáv a Clióé, de hátul 20 centivel hosszabb a karosszéria. 443 literes a csomagtartó, ez 1380 literre bővíthető. Ebből a padló alatti rekesz 60 literes. Az első ülés ledöntésével 2480 mm hosszú lapraszerelt IKEA-szekrényt is berakhatunk.
Egyéniségből százszor több jutott az új Clio Grandtournak
A beltér, akár a rövid Clióban, ízlés szerint alakítható a színes intarziákkal a megrendelés során. Minden Clio kombi kártyával nyílik-záródik, a drágább modelleknél természetesen elő sem kell venni a kártyát nyitáshoz, indításhoz. Tolatókamera, kétzónás automata klíma is rendelhető a kocsihoz, és még a legolcsóbb kivitelben is ott dübörög a gyári mélynyomó.
Tágas, jól pakolható, alacsony rakodóperemmel
Tágas, jól pakolható, alacsony rakodóperemmel
A Renault megszokott elektronikai extrái, az érintőképernyős, GPS-es Media Nav rendszer, a SIM-kártya alapú mobilnetes cucc, az R-Link is kérhető a Grandtourba; utóbbi a hírek, időjárási adatok mutatása mellett akár az érkező e-mailek felolvasására és hangutasításos megválaszolására is képes. A vezetési szokásainkat éberen figyelő, majd megkritizáló Eco-Driving program személyre szabott tanácsokat ad a spóroláshoz.
Ráadásul az új Clio Grandtourt még vezetni is jó.
Az előd bemutatóján is ott voltam, és máig élénken emlékszem, mennyire dülöngélt szegény a legkisebb kormánymozdulatra is nagyobb tempónál. Hát ez nem dülöngél. Stabil, de agilis, lelkesen követi a kormány mozdulatait, kifejezetten jó vezetni, az erősebb dízelt legalábbis, amit pár kilométer erejéig próbálhattunk ki Telki környékén.
Egyelőre csak kézi váltóval kapható
Helykínálata, szolgáltatásai felveszik a versenyt némely egy kategóriával nagyobb modellekkel is
Helykínálata, szolgáltatásai felveszik a versenyt némely egy kategóriával nagyobb modellekkel is
Különösen vicces a hangszórókból áradó vérmes ál-motorhang; a másfél literes, négyhengeres dízel egy V6-os sportmotor röffenéseivel és mély orgánumával szórakoztatott bennünket. Akár a normál Cliónál, a kombiban is az R-Link menü Szolgáltatások pontjában választhatunk az előre programozott, szintetizált hangok közül.
Igazán erős motor egyébként nincs a Clio kombihoz. Az alap az 1,2 literes, 75 lóerős, ami – a Dacia Loganban szerzett tapasztalataim alapján – méltatlanul gyenge ehhez az autóhoz. A 0,9 literes turbó 90 lóerővel már jó választás, de ez a nagy rakterű kombi szinte kívánja a dízelt.
Az 1.5 dCi 75 és 90 lóerős verziója kérhető a kocsihoz, egyik sem egy erőmű, de a 90 lovassal már majdnem megy úgy az izgalmas formájú kocsi, mint ahogy kinéz.
Clio Grandtour árak |
Authentique |
1.2 16V 75 LE |
3 190 000 Ft |
|
1.5 dCi 75 LE |
3 870 000 Ft |
Expression |
1.2 16V 75 LE |
3 490 000 Ft |
|
0.9 TCe 90 LE |
3 830 000 Ft |
|
1.5 dCi 75 LE |
4 170 000 Ft |
|
1.5 dCi 90 LE |
4 510 000 Ft |
Dynamique |
1.2 16V 75 LE |
3 690 000 Ft |
|
0.9 TCe 90 LE |
4 030 000 Ft |
|
1.5 dCi 90 LE |
4 710 000 Ft |
Automata, duplakuplungos vagy robotváltó egyelőre nincs a Clio Grandtourhoz. Az autó három felszereltségi szinten rendelhető, a fapados Authentique-ban nincs klíma, de van ESP, négy légzsák, Renault-kártya, villanyablak elöl, villanytükör.
Az Expressionben ott a manuális klíma és a Media Nav. Felfoghatatlan ellenben, hogy a csúcs Dynamique-ban a 16 collos felni mellett még kiemelt szolgáltatásnak számít az automata ablak – de csak a vezető oldalán.
Az új Clio április 15. és 20. között nyílt napokon mutatkozik be a Renault-szalonokban; érdemes megnézni, kipróbálni. A kis kombik szerény, mindössze a Fabia Combiból és Ibiza ST-ből álló kínálatát végre valami érdekes kocsi dobja fel – ami helykínálatában, szolgáltatásaiban akár az eggyel nagyobb kategória egyszerűbb autói helyett is alternatívát mutat.