Röviden – Renault Fluence 1,6 Expression | |
---|---|
Mi ez? |
Nagyméretű, olcsó családi négyajtós |
Mit tud? | Mindenhol hatalmas, és rengeteg okos extra jutott bele. Vezetni viszont nem jó. |
Mibe kerül? | A legolcsóbb Fluence 3 340 000, míg a legdrágább 5 240 000 forintba kerül |
Kinek jó? | Akiknek a kényelem és a tágas belső fontosabb az élvezetes vezetésnél |
Mint a nagyok
Furcsa autó a Fluence, már ebben az alapváltozatnál csak leheletnyivel puccosabb kiszerelésben is. Az ember gyanútlanul beleül és olyan figyelmességek veszik körül, amiknek szívből lehet örülni. Nem meglepő, a franciák értenek ahhoz, hogy elcsavarják az ember fejét – igaz, a legtöbb móka az Exception fantázianevű, persze feláras csomag része – de a 250 ezres pluszt tutira megéri a kényelmi pakk, amely olyan dolgokat foglal magában, mint az Automata Renault Kártya, tolatóradar, hátsó napfényrolók,krómszínű külső kilincsek, és az elektromosan behajtható külső tükrök.
A Renault kártya szinte a kerék felfedezéséhez mérhető autós újítás, amely valamilyen rejtélyes oknál fogva annyira jól sikerült, mint eddig még senki másnak. Ha kell, nyit, ha kell, zár, nem kell fogdosni, masszírozni az égvilágon semmit, sem ajtókilincsen lévő recét, sem buta műanyag domborulatot, csak egyszerűen kinyitni az ajtót. Emellett pont olyan távolról zár, hogy még ne aggódjunk a villámmozgású gazfickók miatt, és a behajtott tükrök, illetve a szolid nyöszörgés megnyugtató visszajelzést is ad, hogy sikeresen bezárkózott az autó, boldogan mehetünk dolgunkra.
Az autó formája nem nagy mágia, a klasszikus négyajtós formából nehéz is igazán szépet szerkeszteni. De a Fluence legalább arányos, eltekintve az orra épített elképesztő méretű márkajelzéstől. Oldalról még a gigantikus műanyagelemek tűnhetnek tájidegennek, de legalább azokat is lefényezték erre a remek „némettaxi-vajszínűre”.
Aztán bent is minden rendben van. A formák, színek ennél a felszereltségénél ugyan nem ejtenek zavarba, de többé-kevésbé minden tisztességes munka, akad négy teljesen automata ablakemelő, elöl kétzónás klíma – emellett hátra is jutott légbeömlő – ízléses analóg-digitális hibrid műszerfal, fehér cérnás díszvarrás, és az anyagokat is taperolhatjuk kedvünkre, egyiktől sem lesz kérges a kezünk, minden pihe-puha. Teljes az agymosás, szinte már elhisszük, hogy ej, de jó is itt nekünk. Még a motorindítás sem lesz fájdalmas, a gombnyomásra éledő 1,6-os, 110 lóerős benzinmotor itt még csak a hangját hallatja, jó fogású a kormány is, és a kézifékkar bőrburkolata is klasszul sikerült.
Az első intő jel az irányjelzésnél bukkan elő, itt bizony nyoma sincs komfortindexnek. Ezen még gyanútlanul átsiklunk, de a váltó egyesbe tolását már nehéz megállni kommentár nélkül. Ez bizony rémes. Daciában ezt hajlamosak vagyunk egy hanyag „ennyiért ne várj jobbat”-tal elintézni, de itt a belső berendezéssel, kivitelezéssel annyira éles ellentétben áll ez a kóválygós, kelletlen váltó, hogy nem könnyen bocsátjuk meg. Pedig a Fluence sem drága, ezzel az 1,6-os benzinmotorral, akcióval 3 340 000 forinttól hazavihető, ami azért nem rossz egy ekkora járgányért. Már ha kilóra vagy légköbméterre veszünk autót.
Adatlap
Renault Fluence Expression 1,6
Motor | 1598 cm3, Benzin, S4 |
Teljesítmény | 110 LE |
Nyomaték | 151 NM |
Gyorsulás (0-100 km/h) | 11,5 sec |
Végsebesség | 185 km/h |
Fogyasztás (vegyes) | 6,8 l / 100 km |
A váltó aztán az összes további fokozatnál jelzi, hogy nincs ínyére ez a meló, de igazán akkor válik kellemetlenné, ha autópályára keveredünk. Illetve nem is a váltó maga, hanem a hatodik fokozat hiánya kínzó. A motorral nem lenne baj, a 110 lóerő nem is annyira hervatag itt, így már 90-100 környékén húznánk egy hatost. De nincs. Helyette üvölt a motor, jön be a zaj, a kelleténél gyorsabban szürcsölődik a benzin.
Üléshelyzete jó, komfortosan ülünk a hatalmas motorháztető mögött, de amennyire nagynak hat az autó, annyira jól belátható minden sarka. A már említett Expression csomag árnyékolórolói kiváló szolgálatot tesznek a szigorú napsütésben, kevésbé kellemetlen a függöny mögötti lét, mintha akadálytalanul dőlnének be a napsugarak. Futóműve talán nem véletlenül alkalmatlan a tempós kanyargásra, a Fluence vásárlóközönségének valószínűleg ez az egyik legfájdalommentesebb áldozat az autóval kapcsolatban, amely cserébe hozza a jól bevált francia autós előítéleteket: kényelmes, lágy, barátságos. És mindez jól is áll neki.
Konkurensek:
A tesztelt Renault Fluence és konkurensei, zárójelben az akciós ár | |
---|---|
Citroën C-Elysée 1,6 VTI Collection (115 LE) | 3 780 000 Ft (3 510 000 Ft) |
Škoda Rapid 1,2 TSI Active (105 LE) | 4 211 550 Ft |
Chevrolet Cruze 1,6 LS (124 LE) | 4 200 000 Ft |
A családi autózásokhoz az autó 530 literes csomagtartója tekintélyes méretű, a használhatóságát mindössze a hasznos térbe durván belógó zsanérok árnyékolják be. A csomagteret amúgy nem bonyolították agyon, csupán pár szatyorkampó segít kordában tartani a kisebb nagyobb bevásárlóalkalmatosságokat.
Összegzés
A Renault Fluence egy korrektül megépített, roppant kényelmes, tágas autó, okos extrákkal, szépen berendezve. A konzervatívabb ízlésű embereknek lehet bejön a négyajtós forma, mi nem rajongunk érte. Vezetni ugyan nem nagy élmény, főleg a váltó használat keserítheti meg az ember életét, illetve a lágy, kényelmes futómű miatt is le kell mondani a vad szlalomozásokról. De csak úgy egyszerűen közlekedni, főleg sok cuccal, tökéletesen megfelel. Ennyiért meg pláne.
Kedvcsináló filmecske a Fluence-ról:
Mellette – Ellene | |
---|---|
|
|
Szerző:Földes Attila