Alibizés helyett

Párizs közelében vezettük az újdonságokat
Alig változott a sziluett a modellváltással

Alig változott a sziluett a modellváltással

Alig változott a sziluett a modellváltással


Nem tudok szabadulni a gondolattól, hogy nem kellett volna bűn ronda műanyagokat elviselni a Citroën Xsarában, pocsék kapcsolhatóságú váltókkal küzdeni számos Peugeot-modellben vagy a gyorsan lezuttyanó beltéren dühöngeni néhány Renault-ban.

Úgy tűnik, mintha eddig csak altattak volna a franciák, de rájöttek, hogy nekik is oda kell tenniük magukat, ha nem akarnak végleg a nagy engedménnyel elsózható márkák között rekedni. A Peugeot 308, a Citroën C4 Picassók, a harmadik Laguna vagy az új Mégane minőségi belső térrel próbálja meggyőzni az embert, hogy ne csak német vagy japán autóban gondolkodjon.

Egyetlen kattintásnyira vannak az udvari fényképész képei

Scénic és Grand Scénic: 21,6 centi

22 centivel hosszabb a Grand Scénic a Scénicnél

22 centivel hosszabb a Grand Scénic a Scénicnél

Szűk arasznyival hosszabb a Grand Scénic Scénicnél


Ugyanezt tudja a Scénic is, amelyet hosszabb kasztnival már vezettünk. Az új 21,6 centivel kurtább az öt- és hétszemélyesként is kapható testvérénél. A könnyebb parkolás miatt a Scénic nem nőtt buflák dromedárrá, összesen nyolc centit nyújtott rajta a Renault a modellváltással.

Bent nagyon meggyőző a minőségi összkép, persze a külföldi bemutatón mutogatott bőrkárpitos csúcsmodellnek könnyebb dolga van, mint a manuális légkondis verzióknak. A látványosan szép anyagok így is értékelendők.

Ülésrendszer: Kivenni vagy padlóba hajtani?

Nem változott az üléskoncepció

Nem változott az üléskoncepció

Nem változott az üléskoncepció


A Renault nem állt át a padlóba hajtható ülésekre, maradt a három, önállóan kivehető, csúsztatható és előredönthető szék a második sorban, ami hagyomány a márkánál. A kiszedős iskola előnye a nagyobbra növelhető maximális raktér, mert az összehajtott ülések nem emelik a padlószintet. A rövid Scénicbe 1837 liternyi csomag fér kivett ülésekkel, míg a durván tíz centivel hosszabb Toyota Versóba maximum 1696.

Az üléshajtogatós szekció akkor van nyeregben, mikor a kredenc helyett újra embereket is vinnénk. Szerintünk a padlóba süllyeszthető ülések talán jobbak, mert nem kell kiemelni, tárolni őket és bármikor kéznél vannak.

Életminőség a fedélzeten

Minőségi autónak mutatja magát a Scénic, mint a többi új Renault

Minőségi autónak mutatja magát a Scénic, mint a többi új Renault

Minőségi autónak mutatja magát a Scénic Renault


Továbbra is kiemelkedő a Scénic abban az élhetőségben és sokoldalúságban, amit a célcsoportba tartozó gyermekes családok elvárnak. A modellváltással nőtt a csomagtér, még jobb az első utas oldalán előredönthető támla, mert így nagybőgőt is vihetünk.

Az élhetőségben benne van a temérdek, összesen 86 liternyi rakodóhely a padlóban lévő fedeles üregekkel, a hátsó ülések alatti fiókokkal és az egész estét betöltő, tologatható és belülről megvilágított dobozzal az első ülések között.

Ne hagyják abba az olvasást, lapozzanak a második oldalra!


Egész jó

Sok rakodóhely, jól variálható ülés és rendes csomagtartó van más egyterűkben is, a Scénic a személyautós viselkedés miatt tetszett. Úgy ültünk benne mintegy rendes autóban, csak magasabban a többieknél. A kevésbé döntött kormánnyal és a padlószint megemelésével lett személyautósabb az üléshelyzet.

4,1 millió Ft lehet az alapára

4,1 millió Ft lehet az alapára

4,1 millió Ft lehet az alapára


Egyféle motort tudtunk kipróbálni, szerencsére nem a legdrágábbat, hanem a legésszerűbb dízelt. Az 1,5 literes turbódízel 240 Nm nyomatékkal pont azt tudja, amit egy családi autónak kell. Csúnya hangja megszelídül a kiadós zajszigetelésben, az 1800-ig érezhető turbólyuk után elfogadható erőben van.

A rendes hatfokozatú váltóval harmonikus autó a Scénic 1.5 dCi, amely akkor is takarékos, ha a gyári átlagfogyasztásra rászámolunk még egy litert. A Renault a részecskeszűrő meglététől függően 4,9-5,2 litert ad meg, nálunk a DPF nélküli alacsonyabb érték a valószínű.

Kompakt egyterűek: ki volt az első?

A Mégane egyterű rokonai

A Mégane egyterű rokonai

A Mégane egyterű rokonai


Mint sok minden máson, a kompakt egyterűek közötti elsőségen is lehet vitatkozni. A Nissan a Praire révén mondhatja joggal, hogy nekik már 1984-ben megvolt, csak a vevőket nem nagyon érdekelte a dobozforma autó. 1996-ban a Renault az első Mégane Scénic-kel sokkal inkább ráérzett, mire vágynak az emberek. Az Év Autója 1997 címet elnyert modell aratott a gyakorlatilag konkurensektől mentes piacon.

A többiek gyorsan ébredtek. Az ezredfordulóra a Zafira és a Xsara Picasso után elszaporodtak a kompakt egyterűk, de a Scénic azóta is a legkeresettebb. A 2003-ban bemutatott, így tavalyra kiöregedett széria kategóriájában 14 százalékos részesedést ért el Európában 2008-ban. Összesen 3,3 millió rövid és hosszú Scénic talált gazdára eddig.

Szép autó lett a Mégane kombi

Szép autó lett a Mégane kombi

Szép autó lett a Mégane kombi


Benzines motorral a 110 lóerős ezerhatosnál érdekesebb és a szabványos mérés alapján takarékosabb a 130 lóerős 1.4 TCe (Turbo Control efficiency). A turbófeltöltős benzines motort sajnos nem tudtuk vezetni.

A futómű elöl McPherson gólyalábból, hátul csatolt hosszlengőkarokból áll, de akár az Opel Astránál, itt is sikerült ügyes hangolással jó színvonalat kihozni az egyszerű hardverből. A Scénic kényelmes, mégsem támolyog kanyarokban, jól eltalálta a Renault.

Alapár: négymillió Ft

200 ezerrel kerül többe az ötajtósnál

200 ezerrel kerül többe az ötajtósnál

200 ezerrel kerül többe az ötajtósnál


Hazánkban a Scénic forgalmazása egyszerre kezdődik a kombi Mégane-éval. A Mégane kombi hasonlóan jó családi autó, kevesebb variációs lehetőséggel, de kicsit alacsonyabb árral.

A Grandtour várhatóan 200 ezer forinttal kerül többe az ötajtósnál, a Scénic 150 ezer forinttal alacsonyabb áron érkezik a Grand Scénicnél.

Akciók és mindenféle kedvezmény nélkül ez valószínűleg 4 040 000 illetve 4,1 millió forintos alapárat jelent 1,6 literes benzines motorral, amely a kombi Mégane-ban kereken 100, a Scénicben 110 lóerős.

Külső és belső képek a Mégane Grandtourról a galériában