Nem kertelek: ez az autó, úgy ahogy van, nagyon tetszik. Nincs semmi egyéb feltétel. Soha nem voltam elájulva a SEAT-októl, bár rám is nagy hatással volt az a marketingvonulat, ami sportosnak (fenevadnak) állított be minden buci-kifli kinézetű SEAT-ot. Nagy hatással volt, de az mindig is látszott, hogy ez csak a Leonnál hiteles. És ott sem minden esetben.
Benyomások ömlesztve
Igazi szerencse, hogy éppen a tesztidőszakra esett fórumozóink találkája, ahol minden érdeklődő elmondta észrevételeit az új turbós Leonról, így nem csak a saját benyomásaimra kellett hagyatkoznom. Tízből 9 ember tett utalást arra, hogy az autót sportosnak, erősnek tartja (az az 1 kivétel a Fiesta ST-ből ült át).
Indulás előtt:
„Hüm, kényelmes az ülés és jól tart.”
„Jaj de nagy ez a tükör, eltakarja a fél utat.”
„Magasan ülök.”
„Nagy az A-oszlop.”
„De ocsmány a középkonzol.”
„Jó a kormány fogása.”
„Jár már a motor? Olyan halk.”
Elindulás után:
„Wow, de jól húz!”
„Jó a futóműve!”
„Állat a hangja!”
„Mennyibe kerül?”
„Végre egy normális VW-motor.”
„Király, fütyül a turbó!”
Kiszálláskor:
„Nagyon tetszik.”
„Nem rossz.”
„Nagyszerű!”
„A Fiesta ST persze jobb, de azért elmegy.”
Emellett egy olyan ember véleményét is meg kell említenem, akinek az autókhoz nem sok lövése van: „Ennek van raliváltozata is ugye?” Gondolom itt a SEAT Leon-kupára gondolt az illető, ami annak ellenére beivódott az emberekbe, hogy magát a sorozatot a lehető legnagyobb titokban rendezik meg, két-három hetes ciklusokban.
Idén például már két verseny le is ment. Nofene. Való igaz, ezeknek a kupasorozatoknak megvan az az erényük, hogy magát a modellt szerettetik meg az emberekkel. Például a 206 WRC sikeres VB-szereplésének elévülhetetlen érdemei voltak a modell eladási számainak növelésében.
Az autó vételárával szintén mindannyian meg voltunk elégedve, ráadásul én 4 millió 370 ezret mondtam mindenkinek, pedig a Sport Limited ára, mint kiderült 4 millió 290 ezer Ft. Ugyanez a motor a Golfban 5,3 millió. Egy 125 lovas benzines 4,3-ért nagyon nem rossz vétel.
Szóval az autót sportosnak, izgalmasnak tartjuk, amihez végre kaptunk az FR alatt egy olyan benzines motort, ami nem hervasztja le a mosolyunkat sem.
Mit tud még a Leon a pörgős motorral, alapfelszereltséggel?
Hiányzik, de elnézzük neki
A Sport Limited jelző igen hangzatos, pedig ez található jelenleg az árlista legalján. Ennek ellenére meglepően gazdag az alapfelszereltsége.
Szériában kapunk 6 légzsákot, egy MP3-fájlok lejátszására alkalmas CD-t, AUX-bemenetet, ABS-t, ESP-t, első sportüléseket és könnyűfém felnit.
2 dolog:
– Hátul nincs elektromos ablakemelő, amihez hasonlót elég rég láttam új autóban
– Fedélzeti számítógép sincs, igaz az életemet úgysem szívesen bíznám az általuk számított fogyasztási adatokra. Sokkal bátrabban hagyatkozom a saját számításaimra 764 km megtétele után.
Természetesen nem egy szuszra mentem ennyit:
Autópálya, város, országút. Szerintem a 8,4 nagyon rendben van. Lassan eljutok arra pontra, amikor már nagyon erősen gondolkodom rajta, hogy mi volt az, ami nem tetszett az autóban. Kedvező az ára, jól megy, jó a fogyasztása, kényelmes és mégis sportos, jó a hangja, fütyül a turbó, jól is néz ki.
+1 hiba: középkonzol
Sokan megjegyezték a fórumtalálkozón, hogy baltával szebb konzolt faragnának a rádiónak, engem viszont valahogy ez sem zavar. Azt el kell ismerni, hogy nem egy szépségdíjas darab, de azért még nem válóok.
Összességében tehát pár hiányosságot állíthatunk szembe a tömérdek pozitívummal. Engem meggyőzött.
Ja! Kár, hogy hónapokat kell várni erre a motorra, ami riasztó lehet egy vásárlónak
Műszaki adatok – Seat Leon 1.4 TSI Sport Limited |
|
MOTORADATOK | |
Lökettérfogat (ccm) | 1390 |
Furat x löket (mm) | 76,5 x 75,6 |
Hengerek / szelepek száma | 4/16 |
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) | 92 (125) / 5600 |
Max. nyomaték (Nm/ford.) | 200 / 1750-4000 |
MENETTELJESÍTMÉNYEK | |
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) | 9,8 |
Végsebesség (km/h) | 197 |
FOGYASZTÁS | |
Város (l/100 km) | 8,2 |
Lakott területen kívül (l/100 km) | 5,4 |
Vegyes (l/100 km) | 6,4 |
CO2 kibocsátás (g/km) | 154 |
MÉRETEK | |
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) | 4315/1768/1458 |
Tengelytáv (mm) | 2578 |
Csomagtér (liter) | 341 |
Nyomtáv (mm, elöl/hátul) | 1533/1517 |
Üzemanyagtank kapacitás (liter) | 55 |
Megengedett összterhelés | 1819 |
ÁR, KÖLTSÉGEK | |
Alapár (forint) | 4 290 000 |
Konkurensek (forint) | Fiat Bravo 1.4 T-jet – 4 000 000 Volkswagen Golf 1.4 Tsi – 5 385 000 Toyota Auris 1.6 VVT-i – 4 475 000 |
ÉRTÉKELÉS | |
a vezess.hu véleménye | Jó áron, magas felszereltséggel, jó autót, jó motorral ritkánkapni. Valószínűleg ezért is kell rá hónapokatvárni. Mindenesetre megéri várni rá. |
Pontszám (max. 10) | 8.5 pont |