Van ránc vagy nincs?

Kár lenne sokáig ragozni ezt a ráncfelvarrás dolgot. A 2007 eleje óta kapható második Škoda Fabia, illetve a Roomster is félidős, az, hogy látszólag nem sok minden változott, nem annyira meglepő.

A gyáriak teljesen újrarajzolt orrként jellemezték az autókon látható változásokat. Ez egész pontosan új hűtőmaszkot, némileg módosított fényszórókat, illetve ködlámpákat, valamint új lökhárítót jelent. Ezek jellemzik egyébként a teljes Fabia családot – ahol ezentúl az ötajtós verzióból is kérhető az ál-terep Scout kivitel -, illetve a Roomster modelleket is.

Lehet bogarászni. Jobbra az új, balra a régi
Az autók komplett új orral büszkélkedhetnek

Az autók komplett új orral büszkélkedhetnek

Megvariált felszereltségi szintek, új választható extrák

Ugyan ez igaz a belső térre is

Ugyan ez igaz a belső térre is

Jobb lett az összkép, de azért nincs nagy változás


Az autó belső kialakításainál jócskán rágyúrtak a minőségre. A szellőzőnyílások, illetve a váltó környéke is krómberakásokkal fog tündökölni a jövőben. A választható extrák között pedig szerepelni fog a jövőben bőr bevonatú multifunkciós kormány, rendelhetünk navigációs rendszert, illetve a telefonunkat is gátlástalanul rácsatlakoztathatjuk némi felárért.

Szinte már látom is magam előtt a jövő népautóját, a jó öreg háromhengeres 1,2-es szívót navigációs rendszerrel, bőrkormánnyal, sportülésekkel, 6 hangszórós, MP3-as hifivel, 16-os felnikkel, sportfelfüggesztéssel 6,5 millióért…

Új motorok

A 105 lovas nagyon megy, igaz 130-nál vége van, mint a botnak

A 105 lovas nagyon megy, igaz 130-nál vége van, mint a botnak

A 105 lovas nagyon megy, igaz 130-nál vége van, mint a botnak


Az igazi tutiság a ráncfelvarrt modelleknél, az őskövületeknek számító szívó benzinesek mellé, illetve a szintén megfáradt PD TDI dízelek leváltására érkezett, új motorok.

A benzineseknél sajnos az alapmotorok nem változtak, de izgalmas újdonságot jelent a 86 és a 105 lóerős, 1,2-es TSI. Első nekifutásra az erősebb verziókat tettem próbára, ami a Roomstert és a Fabiát is nagyon fickóssá tette.

90, 100 környékéről is parádésan megindul, nagyon jó érzés olyan Fabiában ülni, ami nem csak visít, fürge is. Más kérdés, hogy a 86 lovas turbóssal is jól hasít a kisautó. A Roomsternek már talán egy kicsit kevés volt. 

Az élményt tovább fokozhatjuk, mivel a Roomster és a Fabia 1,2 TSI is elérhető DSG automata váltó-val.

Kipróbáltuk az 1.2 TDI-t is. Ez ugyanúgy háromhengeres, 75 lovas, mint a korábbi belépő dízel

Kipróbáltuk az 1.2 TDI-t is. Ez ugyanúgy háromhengeres, 75 lovas, mint a korábbi belépő dízel

A dízeleknél mindent kivágtak a palettáról. Eltűntek a korábbi 1,4-es és 1,9-es TDI-k, helyettük új fejlesztésű 1,6-os, illetve 1,2-es TDI-k kerültek be a kínálatba. Utóbbiról egyébként most először hallhattunk a Volkswagen csoporton belül.

A felnik, a színek, a lökhárítók és a lámpák változtak

A felnik, a színek, a lökhárítók és a lámpák változtak

Rally Green, Aqua Blue és Pacific Blue -Ezek az új színek

Rally Green, Aqua Blue és Pacific Blue -Ezek az új színek

Rally Green, Aqua Blue és Pacific Blue – Ezek az új színek


Természetesen utóbbira voltam a leginkább kíváncsi. Ami a legjobban meglepett, hogy ez is csak háromhengeres és ugyanúgy 75 lóerős, mint az első Fabia 1,4-es PD TDI-je, ami egy ideig szintén csak ugyanennyi lóerővel volt elérhető (később helyette lett külön 70 és 80 lovas is).

A motorblokk és az autó szigetelése szerencsére annyira jó, hogy az ormótlan berregésből szinte semmi nem szűrődik az utastérbe. Hosszú utakon igazi fogyasztókirály lehet, nekem nem sikerült úgy autóznom vele, hogy 5 liter fölé vigyem az átlagfogyasztást. Más kérdés, hogy vezetési élményben is messze elmarad a benzines újdonságokhoz képest.

Az új 1,6-os dízelekről nem is beszélve, a 105 lovas dízel szenzációs. Nyomatékos, nagyon megy, nagyon kéne!

A Fabia és a Roomster család választható motorjai:

Benzin
1,2 HTP/44 kW (60 LE) (A Roomsternél nincs)
1,2 12V HTP/51 kW (70 LE)
1,4 16V/63 kW (86 LE) (A Roomsterhez jelenleg nincs)
1,2 TSI/63 kW (86 LE)
1,2 TSI/77 kW (105 LE)
1,6 16V/77 kW (105 LE)
(Később lesz)
1,4 TSI/132 kW (180 LE)
(Ez lesz majd a Fabia RS)
Dízel
1,2 TDI CR DPF/55 kW (75 LE)
1,6 TDI CR DPF/55 kW (75 LE) (A Roomsternél nincs)
1,6 TDI CR DPF/66 kW (90 LE)
1,6 TDI CR DPF/77 kW (105 LE)


Videón az újdonságok:

a videó a hirdetés után indul

Škoda Fabia

Ez a kis Fabia volt a kedvencem, igaz ez a Sport kivitellel már 5 millió körül mozog
1.2 TSI (86 LE)
1,2 TSI (105 LE)
1,2 TSI (aut.)
1,2 TDI (75 LE)
1,6 TDI (75 LE)
1,6 TDI (90 LE)
1,6 TDI (105 LE)
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) 11.7  
10.1 10.2 14.2 14.1 12.6 10.9
Végsebesség (km/h) 177 191 189 166 166 176 189
Városi fogy.
6.6 6.8 7.0 4.8 5.1 5.1 5.1
Lakott ter. kív.
4.4 4.5 4.4 3.3 3.6 3.6 3.6
Vegyes
5.2 5.3 5.3 3.8 4.2 4.2 4.2


Škoda Fabia Combi

Már nem csak a kombiból van Scout a Fabiánál, igaz mi is csak képen láttuk még
1.2 TSI (86 LE)
1,2 TSI (105 LE)
1,2 TSI (aut.)
1,2 TDI (75 LE)
1,6 TDI (75 LE)
1,6 TDI (90 LE)
1,6 TDI (105 LE)
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) 11.8
10.2 10.3 14.3 14.2 12.7 11.0
Végsebesség (km/h) 178
193 190 167 167 177 190
Városi fogy.
6.6 6.8 7.0 4.8 5.1 5.1 5.1
Lakott ter. kív.
4.4 4.5 4.4 3.3 3.6 3.6 3.6
Vegyes
5.2 5.3 5.3 3.8 4.2 4.2 4.2

Korábbi Škoda Fabia és Škoda Fabia combi tesztjeink!

Škoda Roomster

Nem kell messzire menni Athén környékén, ha elhagyott apartmanokra vadászunk
1.2 TSI (86 LE)
1,2 TSI (105 LE)
1,2 TSI (aut.)
1,2 TDI (75 LE)
1,6 TDI (90 LE)
1,6 TDI (105 LE)
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) 12.6 10.9 11.0 15.5 13.3 11.5
Végsebesség (km/h) 172 184 184 162 171 181
Városi fogy.
7.1 7.1 7.1 5.7 5.7
Lakott ter. kív.
4.9 4.9 4.8 4.1 4.1
Vegyes
5.7 5.7 5.7 4.7 4.7

Korábbi Škoda Roomster tesztjeink!

Megmondjuk, miben új az új Fabia! 100

Méretek: (a Roomster Scout sajnos hiányzik)

Megmondjuk, miben új az új Fabia! 101Megmondjuk, miben új az új Fabia! 102Megmondjuk, miben új az új Fabia! 103Megmondjuk, miben új az új Fabia! 104