Van ránc vagy nincs?
Kár lenne sokáig ragozni ezt a ráncfelvarrás dolgot. A 2007 eleje óta kapható második Škoda Fabia, illetve a Roomster is félidős, az, hogy látszólag nem sok minden változott, nem annyira meglepő.
A gyáriak teljesen újrarajzolt orrként jellemezték az autókon látható változásokat. Ez egész pontosan új hűtőmaszkot, némileg módosított fényszórókat, illetve ködlámpákat, valamint új lökhárítót jelent. Ezek jellemzik egyébként a teljes Fabia családot – ahol ezentúl az ötajtós verzióból is kérhető az ál-terep Scout kivitel -, illetve a Roomster modelleket is.




Megvariált felszereltségi szintek, új választható extrák
Az autó belső kialakításainál jócskán rágyúrtak a minőségre. A szellőzőnyílások, illetve a váltó környéke is krómberakásokkal fog tündökölni a jövőben. A választható extrák között pedig szerepelni fog a jövőben bőr bevonatú multifunkciós kormány, rendelhetünk navigációs rendszert, illetve a telefonunkat is gátlástalanul rácsatlakoztathatjuk némi felárért.
Szinte már látom is magam előtt a jövő népautóját, a jó öreg háromhengeres 1,2-es szívót navigációs rendszerrel, bőrkormánnyal, sportülésekkel, 6 hangszórós, MP3-as hifivel, 16-os felnikkel, sportfelfüggesztéssel 6,5 millióért…
Új motorok
Az igazi tutiság a ráncfelvarrt modelleknél, az őskövületeknek számító szívó benzinesek mellé, illetve a szintén megfáradt PD TDI dízelek leváltására érkezett, új motorok.
A benzineseknél sajnos az alapmotorok nem változtak, de izgalmas újdonságot jelent a 86 és a 105 lóerős, 1,2-es TSI. Első nekifutásra az erősebb verziókat tettem próbára, ami a Roomstert és a Fabiát is nagyon fickóssá tette.
90, 100 környékéről is parádésan megindul, nagyon jó érzés olyan Fabiában ülni, ami nem csak visít, fürge is. Más kérdés, hogy a 86 lovas turbóssal is jól hasít a kisautó. A Roomsternek már talán egy kicsit kevés volt.
Az élményt tovább fokozhatjuk, mivel a Roomster és a Fabia 1,2 TSI is elérhető DSG automata váltó-val.
A dízeleknél mindent kivágtak a palettáról. Eltűntek a korábbi 1,4-es és 1,9-es TDI-k, helyettük új fejlesztésű 1,6-os, illetve 1,2-es TDI-k kerültek be a kínálatba. Utóbbiról egyébként most először hallhattunk a Volkswagen csoporton belül.
Természetesen utóbbira voltam a leginkább kíváncsi. Ami a legjobban meglepett, hogy ez is csak háromhengeres és ugyanúgy 75 lóerős, mint az első Fabia 1,4-es PD TDI-je, ami egy ideig szintén csak ugyanennyi lóerővel volt elérhető (később helyette lett külön 70 és 80 lovas is).
A motorblokk és az autó szigetelése szerencsére annyira jó, hogy az ormótlan berregésből szinte semmi nem szűrődik az utastérbe. Hosszú utakon igazi fogyasztókirály lehet, nekem nem sikerült úgy autóznom vele, hogy 5 liter fölé vigyem az átlagfogyasztást. Más kérdés, hogy vezetési élményben is messze elmarad a benzines újdonságokhoz képest.
Az új 1,6-os dízelekről nem is beszélve, a 105 lovas dízel szenzációs. Nyomatékos, nagyon megy, nagyon kéne!
A Fabia és a Roomster család választható motorjai:
Benzin | |
1,2 HTP/44 kW (60 LE) | (A Roomsternél nincs) |
1,2 12V HTP/51 kW (70 LE) | |
1,4 16V/63 kW (86 LE) | (A Roomsterhez jelenleg nincs) |
1,2 TSI/63 kW (86 LE) | |
1,2 TSI/77 kW (105 LE) |
|
1,6 16V/77 kW (105 LE) |
(Később lesz) |
1,4 TSI/132 kW (180 LE) |
(Ez lesz majd a Fabia RS) |
Dízel | |
1,2 TDI CR DPF/55 kW (75 LE) | |
1,6 TDI CR DPF/55 kW (75 LE) | (A Roomsternél nincs) |
1,6 TDI CR DPF/66 kW (90 LE) | |
1,6 TDI CR DPF/77 kW (105 LE) |
Videón az újdonságok:
Škoda Fabia
Škoda Fabia Combi
|
Korábbi Škoda Fabia és Škoda Fabia combi tesztjeink!
Škoda Roomster
|
Korábbi Škoda Roomster tesztjeink!
Méretek: (a Roomster Scout sajnos hiányzik)