Röviden – Škoda Rapid Spaceback |
Mi ez? |
Csapott hátú kompakt autó a Rapidból, jóval az Octavia alatt. |
Mit tud? |
Igen tágas a hátsó lábtér és az ötajtósokhoz mérten a csomagtere is nagy. |
Mibe kerülhet? |
Várhatóan a lépcsőshátú 3,2-5,5 millió forintos ára lesz a maximum |
Mikor jön? |
Októberre második felében számíthatunk a hazai árakra |
A Škoda mára az egyik legjobb igáslóként húzza a Volkswagen szekerét. Kötöttségükből, a behatárolt fejlesztési irányból kovácsoltak előnyt, és sikerült úgy sikeres típusokat talpra állítaniuk, hogy nem lőttek házi nyulakra. Erre legjobb példa a kompaktok felett álló, a középkategóriát alulról súroló Octavia. Nehéz skatulyákba tömni, nem jelent halálos veszélyt sem a Golfra, sem a Passatra, mégis részvényeseket őszinte mosolyra gerjesztő mértékben alakulnak az eladási mutatói.
A csehek ezt a bevált receptet lőtték el újra a Rapid Spaceback esetén, csak kisebb méretben, óvatosabban kifőzve. Mert felületesen szemlélve nehéz megmondani, hol az a piaci rés, ahova befér a nemzetközi menetpróbán először tesztelt friss Rapid variáns.
Mennyire, és miben új?
Tulajdonképpen a szedán is ötajtós, csomagtere hatalmas, minősége rendben, van értelme egy rövidebb, csapott hátú kivitelnek, ami egyszerre nézhet szembe a kihalófélben lévő kombi kisautókkal, és az olcsó, fapados kompaktokkal? Erre a végleges, tömör választ fél év múlva megadják az értékesítés nyers számai, addig azonban be kell érnünk pár gondolattal, és a próbaút során felcsípett benyomással.
A rendelhető sportcsomaggal járó ülések kellő oldaltartással bírnak, és integrált fejtámlával érkeznek
A rendelhető sportcsomaggal járó ülések kellő oldaltartással bírnak, és integrált fejtámlával érkeznek
Fotó megosztása:
Itt virít nagyot a Spaceback, fejnek, térdnek bőven akad tér a második sorban.
Itt virít nagyot a Spaceback, fejnek, térdnek bőven akad tér a második sorban.
Fotó megosztása:
A műszerfal változatlan, egyen- Skoda hangulat uralkodik
A műszerfal változatlan, egyen- Skoda hangulat uralkodik
Fotó megosztása:
A Spaceback innen is onnan is csábíthat vásárlókat. Egy kisautó vevő a nagyobb hátsó tér, egy kompaktok között nézelődő az alacsony felszereltségű verziók várható kedvező ára miatt választhatja az új Skodát.
A Spaceback innen is onnan is csábíthat vásárlókat. Egy kisautó vevő a nagyobb hátsó tér, egy kompaktok között nézelődő az alacsony felszereltségű verziók várható kedvező ára miatt választhatja az új Skodát.
Fotó megosztása:
Kanyarkövető Xenon lámpákkal is rendelhető lesz Sportback
Kanyarkövető Xenon lámpákkal is rendelhető lesz Sportback
Fotó megosztása:
Tengelytávja megegyezik a négyajtós kivitellel, a hossza azonban 18 centiméterrel rövidebb
Tengelytávja megegyezik a négyajtós kivitellel, a hossza azonban 18 centiméterrel rövidebb
Fotó megosztása:
Négyféle színben rendelhető a belső hangulatát pozitív irányba javító díszléc
Négyféle színben rendelhető a belső hangulatát pozitív irányba javító díszléc
Fotó megosztása:
A far a lényeg, ezt áttervezve termett egy új cseh modell, ami valahol a Fabia és az Octavia között, de semmiképp sem a Golf ellenében akar babérokra törni
A far a lényeg, ezt áttervezve termett egy új cseh modell, ami valahol a Fabia és az Octavia között, de semmiképp sem a Golf ellenében akar babérokra törni
Fotó megosztása:
A Xenon lámpákhoz nem kell külön fényszórómosó, és magasságállítás mert 2000 lumen a teljesítményük, ami a határérték alatt van. Így olcsóbb a gyártás
A Xenon lámpákhoz nem kell külön fényszórómosó, és magasságállítás mert 2000 lumen a teljesítményük, ami a határérték alatt van. Így olcsóbb a gyártás
Fotó megosztása:
Érdekes, hogy az alacsony fogyasztásra fejlesztett Green Tec verzió csak a tömegcsökkentés miatt kapott hátra tárcsaféket, a legtöbb modellen a jó öreg dobfékek dolgoznak
Érdekes, hogy az alacsony fogyasztásra fejlesztett Green Tec verzió csak a tömegcsökkentés miatt kapott hátra tárcsaféket, a legtöbb modellen a jó öreg dobfékek dolgoznak
Fotó megosztása:
A hátsó üléssort ledöntve már 1380 liternyi térrel gazdálkodhatunk
A hátsó üléssort ledöntve már 1380 liternyi térrel gazdálkodhatunk
Fotó megosztása:
Nem hiányzik az egyik felén kárpitozott, másik felén könnyen mosható gumiréteggel bevont kivehető szőnyeg sem
Nem hiányzik az egyik felén kárpitozott, másik felén könnyen mosható gumiréteggel bevont kivehető szőnyeg sem
Fotó megosztása:
A duplapadlós csomagtér térfogata 415 liter
A duplapadlós csomagtér térfogata 415 liter
Fotó megosztása:
A csomagok rögzítését praktikus hálók segítik
A csomagok rögzítését praktikus hálók segítik
Fotó megosztása:
A tesztútra Verona mellett került sor, és egy helyi borászat udvarán is megfordult a Spaceback.
A tesztútra Verona mellett került sor, és egy helyi borászat udvarán is megfordult a Spaceback.
Fotó megosztása:
A Spaceback innen is onnan is csábíthat vásárlókat. Egy kisautó vevő a nagyobb hátsó tér, egy kompaktok között nézelődő az alacsony felszereltségű verziók várható kedvező ára miatt választhatja az új Skodát.
A konzervatív hangulatban fuldokló Rapidnak jót tett a túlnyúló far leválasztása, egy élénk színnel, plusz a márkánál elérhető legnagyobb méretű panorámatetővel megtámogatva a nyugdíjkorhatáron innen is csábító a forma. Az üvegtetőhöz egyedi ötödik ajtó jár, a tíz centiméterrel hosszabb szélvédő a márkajelzés alá hajlik, ez a Volvo V40 esetén is alkalmazott megoldás sokat dob az összképen.
A puttony hozza a márkától elvárt praktikus megoldásokat, a csomagok rögzítését több háló segíti, a dupla padlós kialakításnak köszönhetően sík rakodóteret alakíthatunk ki, és az Octaviából ismerős, könnyen tisztítható gumiszőnyeg sem hiányzik.
Karosszériája szintén Polo alapokon nyugszik, tengelytávja megegyezik a lépcsőshátú verzióval, egyedül a teljes hossz különbözik, a Spaceback 18 centiméterrel lett rövidebb. Ennek ellenére sikerült jól sakkozni az arányokkal, a 415-1380 literes csomagtér bőven versenyképes, akár alsó (Clio Grandtur 443-1380 l), akár felső kategóriából (Az új 308-é 420, a Bravóé 400, a Civicé 456 liter.) választunk konkurenst.
Hátsó sorban erős
A második sor rovására nem nagy kihívás összehozni mindezt, viszont a Spaceback-nek nem csak a farában tátong űr, a hátul ülők az alsó-középkategóriában megszokott kényelmet kapják, a saját 185 centiméteremmel tesztelve hosszabb utakra is ajánlhatónak minősítem.
Elöl a már megszokott Rapid műszerfalon az ötféle változatban elérhető háromküllős kormánykerék hoz újdonságot, és a fiatalos stílus jegyében immár négy színben kérhetjük a műszerfalon végigfutó műanyag díszbetétet.
Négyféle színben rendelhető a belső hangulatát pozitív irányba javító díszléc
A sportosság csúcsa külön csomagban érkezik majd, a Dynamic pakk már némi bőrt (kormányon, váltógombon, a kézifékkaron), és egész emberesen ölelő üléseket tartalmaz. Utóbbiak integrált fejtámlával készülnek, ami köthető ugyan az autósporthoz, de költségcsökkentésnek is felfogható. Kell ez a pár apró változás, mert a belső anyagok most sem dobnak sokat a minőségérzeten, legalább így világosabb színekkel lehet javítani az ingerszegény összképen.
Hat motor van, ár még nincs
A motorkínálat két dízelből és négy benzinmotorból áll, a teljesítménytartomány 75-122 LE. A Rapid Spaceback újdonsága a lépcsőshátúhoz eddig nem kínált, 1,6 literes, 90 lóerős TDI, 3,8 literes átlagfogyasztással, amely hozza a bűvös százas alatti 99 g/km szén-dioxid kibocsájtási értéket. A kínálatból mi a 105 lóerős 1,2 literes TSI turbós benzinest, és a 90 lóerős TDI dízelt próbáltuk. Előbbi, mint minden autóban, itt is kifogástalanul teljesített, a 10,2 másodperces százas sprint, és az 1550-as fordulattól elérhető 175 Nm nyomaték bőven elég a mindennapi forgalmi szituációk megoldására.
A hátsó üléssort ledöntve már 1380 liternyi térrel gazdálkodhatunk
A szintén számtalan autóban tesztelt dízel várhatóan fogyasztása miatt lesz érdekes választás, 4,4 liter remélhető a gyári mérések alapján, de az élénkebb, fiatalos stílushoz jobban illik egy könnyedebb, pörgős benzines, mint a gázolajos verzió.
Sajnos pontos hazai árakkal még nem tudunk szolgálni, de egy-két héten belül várhatóan már megtalálható lesz a pontos összeg a gyártó honlapján. Annyi biztos, hogy a csapott hátú verzióra semmiképpen sem kerül kövérebb árcédula mint a szedánra, sőt akár némi árelőny is lehetséges.
Mellette – Ellene |
- Far nélkül érdekesebb forma
- Rövidebb, de kellően tágas
- Praktikus ötletek
- Új rendelhető extrák
|
- Olcsó műanyagok
- Gazdag felszereltséggel várható magas vételár
- Vezetéssegítő rendszerek hiánya
|
Szerinted okos húzás a Rapid Spaceback? Értékeld!
Szerinted okos húzás a Rapid Spaceback? Értékeld!