Erősebb, takarékosabb, biztonságosabb: Opel Insignia v1.1
Néhány apró újdonsággal továbbra is jó pozícióban szeretne maradni az Opel legnagyobb modellje. Új motorváltozatokkal, felnikkel, lóerőkkel és friss bőrkárpittal gazdagodott az Insignia
1/36 Éppen az Indian Night fantázianevű új bőrkárpitról folyik a diskurzus
Éppen az Indian Night fantázianevű új bőrkárpitról folyik a diskurzus
Fotó megosztása:
2/36 Néhány apró újdonsággal továbbra is jó pozícióban szeretne maradni az Opel legnagyobb modellje. Új motorváltozatokkal, felnikkel, lóerőkkel és friss bőrkárpittal gazdagodott az Insignia.
Néhány apró újdonsággal továbbra is jó pozícióban szeretne maradni az Opel legnagyobb modellje. Új motorváltozatokkal, felnikkel, lóerőkkel és friss bőrkárpittal gazdagodott az Insignia.
Fotó megosztása:
3/36 Papíron csak 5,7-litert eszik
Papíron csak 5,7-litert eszik
Fotó megosztása:
5/36 140 lóerős, pedig az Insignia vásárlók szeretik a lóerőket
140 lóerős, pedig az Insignia vásárlók szeretik a lóerőket
Fotó megosztása:
6/36 1,4 literes motor dolgozik benne
1,4 literes motor dolgozik benne
Fotó megosztása:
7/36 Könnyel belefért a motor az autó orrába
Könnyel belefért a motor az autó orrába
Fotó megosztása:
9/36 Ekkora akkumulátor kell a start-stop rendszernek
Ekkora akkumulátor kell a start-stop rendszernek
Fotó megosztása:
10/36 Egy teleszkóppal megoldották a motorháztető kitámasztását
Egy teleszkóppal megoldották a motorháztető kitámasztását
Fotó megosztása:
11/36 Gigászi Eco gomb
Gigászi Eco gomb
Fotó megosztása:
13/36 Szörnyen lassú a navi, ha útvonalat kell tervezni
Szörnyen lassú a navi, ha útvonalat kell tervezni
Fotó megosztása:
14/36 Ennyire saccolta a fedélzeti számítógép az 1,4-es fogyasztását
Ennyire saccolta a fedélzeti számítógép az 1,4-es fogyasztását
Fotó megosztása:
15/36 D-kártyán a navigáció
D-kártyán a navigáció
Fotó megosztása:
17/36 Korrekt munkahelye van a vezetőnek
Korrekt munkahelye van a vezetőnek
Fotó megosztása:
18/36 A hátsó sor
A hátsó sor
Fotó megosztása:
19/36 Hosszú úton jár a váltó
Hosszú úton jár a váltó
Fotó megosztása:
21/36 Zavar az erőben: Eco és Sport mód egyszerre bekapcsolva
Zavar az erőben: Eco és Sport mód egyszerre bekapcsolva
Fotó megosztása:
22/36 Hatalmas, nehéz test
Hatalmas, nehéz test
Fotó megosztása:
23/36 Benne ülve egy százast letagadhatna a lovaiból az Insignia OPC
Benne ülve egy százast letagadhatna a lovaiból az Insignia OPC
Fotó megosztása:
25/36 V6-os motor morog az orrban
V6-os motor morog az orrban
Fotó megosztása:
26/36 Szépen megy, de maradnánk a kétliteres turbósnál
Szépen megy, de maradnánk a kétliteres turbósnál
Fotó megosztása:
27/36 Nincs túl sok hangja
Nincs túl sok hangja
Fotó megosztása:
29/36 Birodalmi rohamosztagos sisakba rejtett Nissan Micra fenék
Birodalmi rohamosztagos sisakba rejtett Nissan Micra fenék
Fotó megosztása:
30/36 OPC és sima sport fokozat
OPC és sima sport fokozat
Fotó megosztása:
31/36 Csak, hogy ne felejtse el a vezető
Csak, hogy ne felejtse el a vezető
Fotó megosztása:
33/36 Nincs túl sok oldaltartásuk a sportüléseknek
Nincs túl sok oldaltartásuk a sportüléseknek
Fotó megosztása:
34/36 Automata váltó kapcsolgat helyettünk az OPC-ben
Automata váltó kapcsolgat helyettünk az OPC-ben
Fotó megosztása:
35/36 Fülek a kormány mögött
Fülek a kormány mögött
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Éppen az Indian Night fantázianevű új bőrkárpitról folyik a diskurzus
Éppen az Indian Night fantázianevű új bőrkárpitról folyik a diskurzus
Valamiért a szerkesztőségi naptárban facelift-ként szerepelt az Opel rendezvénye, ahol a 2012-es Insigniát mutatták meg nekünk. Pedig erről szó sem volt – a modell még csak három éves – így csupán módosított motorválasztékkal, plusz lóerőkkel, új formájú hatalmas alufelnikkel és két friss bőrkárpittal próbálják még vonzóbbá tenni a vevők számára a legnagyobb Opelt.
Pedig az Insigniának nincs is égető szüksége arra, hogy mindenáron javítani kelljen rajta valamit, hiszen Európában, saját kategóriájában a slágerlista második helyén áll. És még a 2011-es évben is kitartott az Év Autója díj mellé járó lendület, az Egyesült Királyságban például nincs nála népszerűbb a szegmensben.
Kisfilm az Insigniáról:
A kisebb jobb?
Könnyel belefért a motor az autó orrába
Könnyel belefért a motor az autó orrába
Talán a legfontosabb változás, hogy a korábbi 1,8-as benzinmotor helyébe egy 1,4 literes, 140 lóerős, 200 Nm nyomatékra képes turbós szerkezet lépett. A hatfokozatú manuális váltóval, és Start/Stop rendszerrel is felszerelt ecoFLEX változat papíron két literrel fogyaszt kevesebbet elődjénél. Nálunk a fedélzeti számítógép adatai a beígért 5,7 liter helyett 7,6-ot mutatottak, de ebben benne volt a korlátozás nélküli német autópálya-szakasz is, ahol pár pillanatra a 200-ba is belekóstoltunk a kismotoros Insigniával.
A papíron szereplő jó fogyasztási eredményhez még alacsony gördülési ellenállású abroncsok és a légellenállást csökkentő alvázburkolat is szükséges, és az új, elektromos szervokormány is segít valamit a spórolásban.
Papíron csak 5,7-litert eszik
A menetpróba alatt kellemes meglepetést okozott a kis motor, teljesen elfogadható tempóban és nem is túl zajosan mozgatja az Insignia amúgy nem könnyű, másfél tonnás karosszériáját. Már ha sikerül a hosszú úton járó váltóval összeszokni és megfelelő tempóban tudjuk kapcsolni a fokozatokat.
Erősebb 4×4-es
Zavar az erőben: Eco és Sport mód egyszerre bekapcsolva
Zavar az erőben: Eco és Sport mód egyszerre bekapcsolva
A statisztikák szerint az Insignia vásárlók kifejezetten éhezik a lóerőket. A benzines modellek 23 százaléka 200 lóerő feletti teljesítménnyel kel el – az európai átlag 10 százalék – és a dízeleknél is jóval magas – 60 százalék – a 140 lóerő feletti teljesítménnyel eladott modellek aránya. Az európai átlag 36 százalék.
Kipróbáltuk a sorozat talán legszórakoztatóbbra sikerült darabját is, a harminc lóerővel izmosodott kétliteres turbós változatot is. A teljes egészében alumíniumból készült motor a nagyobb turbónyomástól, a módosított üzemanyag-befecskendezéstől és a szívó- illetve kipufogó oldalon is csökkentett áramlási veszteségektől erősödött meg 250 lóerősre. Forgatónyomatékban is javult az eredménye, a korábbi 350Nm-ről 400Nm-re.
Szépen megy, de maradnánk a kétliteres turbósnál
Sikerült a fogyasztásából is lefaragni valamit, így a 7,5 másodperces százas sprintre képes modell beéri 8,5 liter – Start/Stop rendszerrel rendelve 8,4 liter – üzemanyaggal.
Kellemetlen hír, hogy az elsőkerék-hajtású változat továbbra is 220 lóerős marad.
Kisebb CO2 emisszió
Ennyire saccolta a fedélzeti számítógép az 1,4-es fogyasztását
Ennyire saccolta a fedélzeti számítógép az 1,4-es fogyasztását
Az Opel saját fejlesztésű, kikapcsolható Start/Stop rendszere mindhárom ? 110, 130, és 160 lóerős – 2,0 literes CDTI-hez rendelhető. Használatával a 160 lovas verzió a korábbi 4,9 literes átlagfogyasztás helyett 4,3 literrel is beéri, miközben kilométerenként 115 gramm CO2-t enged a légkörbe.
Néhány újdonság az utastérbe is került, így ezentúl az Opel Eye rendszere figyeli a követési távolságot és hang, valamint fényjelzéssel figyelmezteti a sofőrt, ha veszélyt szimatol. Szintén hangjelzés hívja fel a figyelmet a sávelhagyásra.
Javítottak a táblafelismerő-rendszeren is, amely már nemcsak a kerek táblákat ismeri fel, és megbirkózik a világító, változtatható tartalmú táblákkal is.