Ezúttal az A4-es kombi változata járt nálunk, méghozzá meglehetősen jól felszerelt, borsos árú kivitelt képében. Nagy kár, hogy az orrba az egyik leggyengébb motor került – ennél csak a 120 lovas dízel erőtlenebb – de ettől még megvolt az Audis életérzés.
Németes precizitása mellett az adrenalinszint ezúttal nem szökött az egekbe, néha már inkább unalmasnak is tűnhetett az autó. De nem az. Csak nagyon összeszedett, alaposan megmunkált, amelynek van egy leheletnyi rideg hangulata. Hasonló, mint egy kiélezett orvosi szikének.
Az Avant formája nem túl hivalkodó, és a hátra felépített puttony sem rontja el a négyajtós remek arányait. Elöl maradt a sportos, agresszív arc, kár, hogy a már unalomig dicsért első lámpák nem járnak alapáron a kocsihoz. A látványos LED gyöngysorral csak felárért parádézhat az Audi-tulaj.
A hiba nem az ön készülékében van
Komoly vita alakult ki a szerkesztőségben a középkonzolon elburjánzott kapcsolók minősége és a használhatósága terén. Nekem furcsának tűnt a gombok anyaga és a működésük, de a szomszédomban ülő kollégák egy emberként hurrogtak le, hogy ez baromság, nagyon is jók.
Mindegy, ezt a tesztet én írom, ők majd a sajátjukban kedvükre áradozhatnak róla. Nem tetszenek és kész. Más autóban nem tűnne fel, de ennyire összeszedett, átgondolt belsőben kilógnak a sorból.
A többi, belsőben használt anyagba nem lehet belekötni, jó fogású a kormány bundája, a tetőablak gombjaival pedig azért is érdemes eljátszadozni, hogy emlékezetünkbe véssük, mennyire kifinomultan működik. Később referenciaként gondolhatunk majd rá, bár így más gyártóknak elég magas lesz a léc.
Gombőrület
Nekem a kezeléssel nem akadt gondom, igaz, a rádióadók beprogramozásának feladatát már más megtette helyettem, így ebből a nemes küzdelemből kimaradtam. A többi nem bonyolult, még annak fényében sem, hogy ehhez számtalan gombot kell kezelni.
Segít valamit az áttekinthetőségen, hogy az egyes fő funkciók más-más színű keretben jelennek meg a központi kijelzőn. Szintén jó húzás, hogy a klíma beállítására is használatos tekerentyűk – nem +/- gomb, hanem rendes tekerhető példány – további funkciókat is kaptak. Kedvenc kormányról vezérelhető hangerőszabályzónk is négykarikás modellekben működik, így ebben a tesztautóban is összefutottunk vele.
HiFi és a szerethető apróságok töltik meg a következő lapot
Hifi terén is kitett magáért az Audi, a tucatnyi hangszórón mindenhol egy márkanév szerepel: Bang and Olufsen. Itt a dizájnnal sokat nem lehetett játszani, így látványos megoldás helyett a hangzásra kellett figyelni.
Pakoljuk tele
Csomagtartójában a megszokott okos rögzítő rendszereket is megtalálni, így zsebekkel, rögzítő fülekkel, és valami rendőrkordonra hasonlító készséggel is megzabolázhatjuk a hátra halmozott rakományt. Az elektromos hűtőtáska energiaéhségét 12 voltos csatlakozó elégíti ki.
Egy sorral előrébb pedig szabványos, 230 voltos csatlakozót is találunk, így akár a hálózati töltőket is használhatjuk menet közben, nem kell autóban is használható darabokra költeni a pénzt.
A gombnyomásra lecsukódó csomagtérajtó ide is beköltözött. Ez is olyan dolog, amire sosem lett volna szüksége az emberiségnek, de egyszer csak mégis megszületett. Azóta meg már rájöttünk, hogy nem is olyan rossz dolog. Főleg azok értékelhetik ezt az apróságot, akik mögött már csaptak le tiszta erőből csomagtartót. Hasonló lehetett a doberdói fronton is.
A nyolc virtuális fokozat között kapcsolgató Multitronic váltó normál menetben meglepően alacsonyan tartja a motor fordulatszámát. Néha már aggasztóan alacsonynak is tűnhet. Sportos üzembe húzva aztán nagyot változik a világ.
Ugyan ez sem csinál rakétát a kétliteres turbódízellel hajtott termetes kombiból, de a hangulat nagyot változik a pörgésben tartott motor hangjától, a gyors, finom váltásoktól.
Motorja a maga 143 lóerejével a középmezőnybe tartozik. Nem megy élményszámba vele az autózás, de ennél jóval kevesebb is elég ahhoz, ha rendeltetésszerűen, helyváltoztatásra használjuk az autót. Cserébe roppant halkan dolgozik és kisétkű, igazán ésszerű választás.
Igazán jó oldalát azonban autópályán mutatja meg a kocsi. A kényelmes, pedáns, szépen kidolgozott utastérben csendben, masszív vasak között suhanhatunk vele akár a világ végéig is. Mindezt megrakott utastérrel.
Még egy apró kattintás és megtudhatják, mennyi pénzt lehet extrákra elherdálni
Műszaki adatok -Audi A4 Avant 2.0 TDi DPF Multitronic | |
MOTORADATOK | |
Lökettérfogat (ccm) | 1964 |
Hengerek / szelepek száma | 4/16 |
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) | 105(143)/4200 |
Max. nyomaték (Nm/ford.) | 320/1750-2500 |
MENETTELJESÍTMÉNYEK | |
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) | 9,7 |
Végsebesség (km/h) | 200 |
FOGYASZTÁS | |
Város (l/100 km) | 7,5 |
Lakott területen kívül (l/100 km) | 5,2 |
Vegyes (l/100 km) | 6 |
CO2 kibocsátás (g/km) | 159 |
MÉRETEK | |
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) | 4703/1826/1436 |
Tengelytáv (mm) | 2808 |
Csomagtér (liter) | 490 |
Menetkész tömeg (kg) | 1555 |
Üzemanyagtank kapacitás (liter) | 65 |
Gumiméret | 225/55 R16 |
ÁR, KÖLTSÉGEK | |
Alapár (forint) | 8 256 000 |
Tesztelt autó ára (forint) | 13 976 600 |
A szériafelszereltség fontosabb tételei | Hővédő üvegezés, elektromos, fűthető tükrök, ESP, pollenszűrő, ködlámpa, elektromechanikus rögzítőfék |
ÉRTÉKELÉS | |
Pontszám (max. 10) | 8 pont |
Mellette – Ellene | |
---|---|
|
|