Az operaház premierre készül. Most mutatják be a 3 Bartók című nagyszabású balett és opera felújítását. A vállalkozás legalább annyira impozáns, mint az Audi új életmód terepjárója, a Q7. Műértők és sznobok keverednek a kasszánál.
Szinetár Miklós a férfi és a nő örök harcára fűzte fel a három darabot. Ez a viadal a Q7-tel minden nap testközelből átélhető. Az Audi egy ötméteres mozgó fallikus szimbólum. Elsőszámú szinglihorda-mágnes. Nehéz úgy leparkolni, hogy minimum egy összemosolygásig tartó mini flört ne jöjjön össze.
Imponáló méretei vagy sötét színe stimulálja a lányokat? Hogy megtudjuk, szereztünk egy ideális tesztalanyt. Egy lányt, akinek elég nagy a csellója, hogy kitöltse a Q7 csomagterét. (Eredetileg bőgőt akartunk, de kiderült, hogy nincsenek bőgős lányok – a szerk.)
Mindenki a fedélzetre!
– Na, hol a kulcs? – kérdezi türelmetlenül. Ez az egész egy plusz macera, nem elég a főpróba, még ez a hülye videózás is!
– Nem kell kulcs.
– Ne szórakozz! Add már ide a kulcsot!
– Tényleg nem kell! Az „Engine Start” gombot kell megnyomni.
A háromliteres dízelmotor meglepően lágyan indul. Kultúrautóhoz méltó. Sajnos később kimutatja a foga fehérjét és barátságtalan krampácsolásáról nem lehet megfeledkezni. Még szerencse, hogy van nálunk CD, amivel elnyomhatjuk a gépház zaját.
– Mi ez?
– Ez a Kékszakállú herceg vára!
– Ez gáz!
– Dehogy is, ez a legjobb Bartók!
– Akkor inkább a rádió!
– Jó, de a Bartók! OK?
Az Audi Q7 Bose hifi rendszeréhez hasonlót autóban nagyon ritkán találni. Az orgona mélyebb regiszterei belülről borzongatják a hallgatót. A nagyzenekar különböző részeiről még a kottalapozás is kivehető. Kényeztetés a fülnek.
Viki elég gyorsan belakta az autót. A 6 lemezes CD-váltó felét már A fából faragott királyfi, A csodálatos mandarin és A kékszakállú herceg vára töltötte ki. Meglepődtünk, hogy a multimédia rendszer vezérlése ennyire intuitív és egyszerű. Az egész egy forgatógomb, amit négy kattintó-felület vesz körbe. Az autó számos tulajdonságát innen lehet kommandírozni.
– Tudtad, hogy ezzel fel-le lehet liftezni? – mondja, miközben a nagy gombot csavargatja.
– Persze, itt tudod beállítani, hogy a kompresszor mennyi levegőt nyomjon a rugóstagokba. Ha terepre mész, akkor egészen kiemeli a futóművet, ha autópályán hasítasz, akkor meg leengedi, hogy alacsonyan legyen a tömegközéppontja. Még azt is érzékeli, hogy hányan ülnek bent, meg…
– Dehogy is! Nézd meg! Ezzel fel-le lehet liftezni!
Klasszikusok popritmusban
Csak élvezzük a tavaszi napsütést. Valószínűleg egy muzsikus számára nem szükséges elmagyarázni az elektromágnesesen vezérelt lengéscsillapítás és a pneumatikus rugózás összehangolásának előnyeit. Kávézás közben arról beszélgetünk, hogy aki beül az operába, az sem akarja tudni, hogyan kell megfújni egy pozant! Csak szeretné élvezni a zenét.
A Q7 ilyen. A kiforrott 6 fokozatú tiptronic váltó, a quattro négykerék-hajtás, az elektronikusan vezérelt járműstabilizálás, a számítógépes fékerőelosztás, a holttérfigyelő-rendszer mind-mind az autótechnika mesteri szólistái. Az egész együtt pedig egy profi előadás. Klasszikusok popritmusban. Úgy, hogy az amerikaiak is megértsék.
– És ezt láttad? – mutat egy gombra a csomagtartó jobb falán
– Nem, mi az?
– Ha megnyomod, lemegy az egész hátulja! – mondja komisz arccal
A gomb a hátsó rugókból kiengedi a levegőt, ettől az autó úgy fest, mint a németjuhász, aki most hallotta a „Jó-Kutya-Ül!” vezényszót. Viki diadalittasan kihúzza a csellót, majd ismét megnyomja a gombot, mire az autó egy halk szisszenéssel visszatér eredeti magasságára. Akár egy egész basszusszekciót be lehet pakolni anélkül, hogy az ember meghúzza a hátát.
– Tök jó, nem?
– Aha.
– Na, akkor jössz értem a próba után?
– Azt hittem nem érdekelnek az autók? Meg már nem is akarunk több képet csinálni…
– Nem baj. Azért gyere. Ja, és ha nem gond, akkor hozom egy barátnőmet is, jó?
MOTORADATOK | |
Lökettérfogat (ccm) | 2967 |
Furat x löket (mm) | 83,0×91,4 |
Hengerek / szelepek száma | V6/24 |
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) | 171(233)/400 |
Max. nyomaték (Nm/ford.) | 500/1750-2750 |
MENETTELJESÍTMÉNYEK | |
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) | 9,1 |
Végsebesség (km/h) | 216 |
FOGYASZTÁS | |
Város (l/100 km) | 14,6 |
Lakott területen kívül (l/100 km) | 8,3 |
Vegyes (l/100 km) | 10,5 |
CO2 kibocsátás (g/km) | 282 |
MÉRETEK | |
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) | 5086/1983/1697 – 1772 |
Tengelytáv (mm) | 3002 |
Csomagtér (liter) | 775-2035 |
Menetkész tömeg/terhelhetőség (kg) | 2295-695 |
Üzemanyagtank kapacitás (liter) | 100 |
Gumiméret | 235/60 R18 |
ÁR, KÖLTSÉGEK | |
Alapár (forint) | 14.198.400 |
Konkurensek (forint) | Mercedes-Benz ML 320 CDI: 14.126.000 |
BMW X5 3.0d: 13.450.000 |