Teszt: BMW X3 3.0 SD

A túlélés szempontjából amúgy hasznosnak mondható előítéleteim fogságában élve világéletemben meg voltam róla győződve, hogy a BMW-sek mind kopaszok, 160 kilóval nyomnak fekve és reggelente frissen facsart suzukis vért hörpintenek a szteroidok mellé. Ezzel a nem túl szívderítő világképpel vágtam neki az X3-as próbájának.

Néhány napra álruhába bújva kaphattam ízelítőt a BMW-s létből, és erre nem kiderül róluk, hogy köztük is vannak emberek? Csak valószínűleg senki nem kedveli őket, mert van egy remek autójuk, amit nem átallnak használni. Néha úgy is, ahogy azt a jármű képességei megkívánják.

Kár, hogy csajos autó!

Az első fikázást hamar megkapta a vas, az autómosóban, ahol a tesztkocsijainkat szabadítják meg a makacs szennyeződésektől, nemes egyszerűséggel kijelentették: kár, hogy ez női autó. Megrökönyödve, tágra nyílt szemmel néztem rájuk: Eeeez? Közel 300 lóerővel?

Nem próbáltam meggyőzni őket ennek az ellenkezőjéről, hadd higgyék, amit akarnak. Szerintem ez cseppet sem csajos autó. Igaz, nem túl nagy, csinos a formája és városban sem okoz gondot vele a parkolás, de ettől még nem női autó. Na!

Kívül-belül jó

Belsején emberes feladat fogást találni. Nem tartozom a bőrüléstől elérzékenyülő emberek boldog kasztjába, sőt, inkább idegenkedem a csúszós, télen hideg, nyáron izzasztó, bár kétségtelenül természetesalapú bevonattól, de az X3-ban ebbe sem lehetett belekötni. Egyedül talán a kormány volt az ideálisnál egy leheletnyivel vastagabb és puhább, és a tesztautóban nem vonyított méltatlankodó elektronika az öv bekötésére figyelmeztetve. Igaz ez az apróság az Euro NCAP fehérköpenyesein kívül az égvilágon senkit nem hoz lázba.

Ezektől eltekintve, remek odabent minden. Olyan érzést kelt az emberben, mintha az utolsó csavart is még egy kicsit meghúzták volna, hogy igazán egyben legyen minden, és ne nyiszogjon, ne zörögjön a legkisebb műanyagdarab se. Szóval rettenetesen jól összerakott autó benyomását kelti. Illetve valószínűleg tényleg az is.

A tesztautó narancsba hajló árnyalatú kárpitja és a szálcsiszolt alubetétek szépen harmonizálnak a nem túl látványos, de könnyen kiismerhető középkonzollal, illetve a teljesen letisztult, kifejezetten szép műszerekkel.

Tudatmódosítás

Könnyen lehet, hogy majd’ minden BMW-snek a vérében van a versengés, így Sopronból hazafelé a városból kivezető út egyik lámpájánál futott be az első önjelölt vesztes. Gyors szemkontaktus után váltókar sportállásba, adrenalinfröccs a vérbe, majd a lámpaváltásnál egy kövér gáz. Ha már egyszer legális tudatmódosító szer van a birtokomban, nem haboztam használni.

Lapozás után kiderül hogyan lehet elegánsan veszíteni, hogy mennyit zabál a világ talán legjobb dízele és még videó is lesz, amin egy BMW dacol a gravitációval.

MOTORADATOK Lökettérfogat (ccm) 2993 Furat x löket (mm) 84,0 / 90,0 Hengerek / szelepek száma 6/24 Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) 210 / 286 / 1750 Max. nyomaték (Nm/ford.) 580 / 1750 MENETTELJESÍTMÉNYEK Gyorsulás (s, 0-100 km/h) 6,6 Végsebesség (km/h) 240 FOGYASZTÁS Város (l/100 km) 11,3 Lakott területen kívül (l/100 km) 7,2 Vegyes (l/100 km) 8,7 CO2 kibocsátás (g/km) 232 MÉRETEK Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 4569 / 1853 / 1674 Tengelytáv (mm) 2795 Csomagtér (liter) n.a. Menetkész tömeg/terhelhetőség (kg) 1875 /510 Üzemanyagtank kapacitás (liter) 67 Gumiméret 235 / 50 R 18 ÁR, KÖLTSÉGEK Alapár (forint) 14 600 000 Konkurensek (forint) Mercedes-Benz ML 320 CDI 14 434 000 Tesztelt autó ára (forint) 17 918 000 A szériafelszereltség fontosabb tételei M sportcsomag, üvegtető, fűthető ülések, elektromos ülésállítás, xenonlámpák, kanyarfény, bőrkárpit, metálfény ÉRTÉKELÉS a vezess.hu véleménye Bitang erős, relatív kisétvágyú dízel, amivel szinte bárkit le lehet radírozni az útról. Pontszám (max. 10) 9,25 pont