Adatlap
Citroën C4 1,6 e-HDi Exclusive
Városban 6,8, országúton 4,9 litert fogyasztott a tesztautó
Városban 6,8, országúton 4,9 litert fogyasztott a tesztautó
Fotó megosztása:
Szerencsétlen kényszerházasságban élt eddig a Citroën igen jó stop-start rendszere az erősen kiábrándító robotizált váltóval. Az e-HDi motor egy ideje kézi váltóval is elérhető
Szerencsétlen kényszerházasságban élt eddig a Citroën igen jó stop-start rendszere az erősen kiábrándító robotizált váltóval. Az e-HDi motor egy ideje kézi váltóval is elérhető
Fotó megosztása:
Hamar megszokni, hogy lámpánál nem büdösít az autó. Utána minden más autóból hiányzik a stop-start rendszer
Hamar megszokni, hogy lámpánál nem büdösít az autó. Utána minden más autóból hiányzik a stop-start rendszer
Fotó megosztása:
Városban a szabványos mérési ciklus szerint 8 decit csökkent a fogyasztáson a stop-start berendezés, országúton alig van hatása. A kétféle C4 1,6 HDi fogyasztási értékei: 5,0/5,8 - 3,8/3,9 - 4,6/4,3 liter/100 km. Reálisan városban is kisebb a különbség, de jobb lelkiismerettel autózhatunk, ha legalább állás közben nem szennyezzük a környezetet
Városban a szabványos mérési ciklus szerint 8 decit csökkent a fogyasztáson a stop-start berendezés, országúton alig van hatása. A kétféle C4 1,6 HDi fogyasztási értékei: 5,0/5,8 - 3,8/3,9 - 4,6/4,3 liter/100 km. Reálisan városban is kisebb a különbség, de jobb lelkiismerettel autózhatunk, ha legalább állás közben nem szennyezzük a környezetet
Fotó megosztása:
11,3 s alatt gyorsul százra, végsebessége 190 kilométer/óra
11,3 s alatt gyorsul százra, végsebessége 190 kilométer/óra
Fotó megosztása:
Az e-HDi elemei: 1. indítóáram-növelő rendszer 1a. teljesítményelektronika 1b. 5 V-os kondenzátor 2. 70 amperórás akkumulátor, 12 V, 3. vezérlőelektronika 4. indítómotor-generátor 5. dízelmotor
Az e-HDi elemei: 1. indítóáram-növelő rendszer 1a. teljesítményelektronika 1b. 5 V-os kondenzátor 2. 70 amperórás akkumulátor, 12 V, 3. vezérlőelektronika 4. indítómotor-generátor 5. dízelmotor
Fotó megosztása:
Nem spóroltak a minőségérzeten a belső téri designerek
Nem spóroltak a minőségérzeten a belső téri designerek
Fotó megosztása:
Jó minőségűnek tűnik az utastér, ezen a téren a C4 a legjobbak között van az alsó középkategóriában
Jó minőségűnek tűnik az utastér, ezen a téren a C4 a legjobbak között van az alsó középkategóriában
Fotó megosztása:
Túl nagy a kormány átmérője
Túl nagy a kormány átmérője
Fotó megosztása:
GSA, ZX, Xsara, majd 2004-től C4 néven fut az alsó középkategóriás Citroën
GSA, ZX, Xsara, majd 2004-től C4 néven fut az alsó középkategóriás Citroën
Fotó megosztása:
Talán visszatér egyszer az egyedibb autókhoz a márka. Ami most van, az rendesen megcsinált konfekcióáru
Talán visszatér egyszer az egyedibb autókhoz a márka. Ami most van, az rendesen megcsinált konfekcióáru
Fotó megosztása:
Városban a szabványos mérési ciklus szerint 8 decit csökkent a fogyasztáson a stop-start berendezés, országúton alig van hatása. A kétféle C4 1,6 HDi fogyasztási értékei: 5,0/5,8 - 3,8/3,9 - 4,6/4,3 liter/100 km. Reálisan városban is kisebb a különbség, de jobb lelkiismerettel autózhatunk, ha legalább állás közben nem szennyezzük a környezetet
Városban a szabványos mérési ciklus szerint 8 decit csökkent a fogyasztáson a stop-start berendezés, országúton alig van hatása. A kétféle C4 1,6 HDi fogyasztási értékei: 5,0/5,8 - 3,8/3,9 - 4,6/4,3 liter/100 km. Reálisan városban is kisebb a különbség, de jobb lelkiismerettel autózhatunk, ha legalább állás közben nem szennyezzük a környezetet
Fotó megosztása:
Innen japán, koreai, német autó is lehetne
Innen japán, koreai, német autó is lehetne
Fotó megosztása:
Vegyes forgalomban csak 1000 kilométerenként kell tankolni, mert 60 literes a tank
Vegyes forgalomban csak 1000 kilométerenként kell tankolni, mert 60 literes a tank
Fotó megosztása:
Láthatóan igényes az összes műanyag a vezető környékén
Láthatóan igényes az összes műanyag a vezető környékén
Fotó megosztása:
Együtt forognak a kormánnyal, vége a rögzített középrészű kormánykeréknek
Együtt forognak a kormánnyal, vége a rögzített középrészű kormánykeréknek
Fotó megosztása:
50 000 Ft az alapjárati motorleállítás felára. A rendszer kikapcsolható
50 000 Ft az alapjárati motorleállítás felára. A rendszer kikapcsolható
Fotó megosztása:
A fedélzeti számítógép csal, a mért városi fogyasztás 6,8 liter lett
A fedélzeti számítógép csal, a mért városi fogyasztás 6,8 liter lett
Fotó megosztása:
Alapáron jár a kétzónás, tehát elöl oldalanként beállítható, automata légkondicionáló
Alapáron jár a kétzónás, tehát elöl oldalanként beállítható, automata légkondicionáló
Fotó megosztása:
70 000 Ft volna az USB-csatlakozó és a Bluetooth-kihangosítás felára, de az Exclusive-ban szériafelszerelés
70 000 Ft volna az USB-csatlakozó és a Bluetooth-kihangosítás felára, de az Exclusive-ban szériafelszerelés
Fotó megosztása:
Elsőre csak a bólogató, automatizált kézi váltós modellhez lehetett rendelni a stop-start automatikát. Hamar megszokni, hogy lámpánál nem büdösít az autó, utána más autókból hiányzik a stop-start rendszer
Elsőre csak a bólogató, automatizált kézi váltós modellhez lehetett rendelni a stop-start automatikát. Hamar megszokni, hogy lámpánál nem büdösít az autó, utána más autókból hiányzik a stop-start rendszer
Fotó megosztása:
Az alapmodellben nem elektromos a kézifék
Az alapmodellben nem elektromos a kézifék
Fotó megosztása:
Ez is egy igényesen megoldott részlet
Ez is egy igényesen megoldott részlet
Fotó megosztása:
Az ülésfűtés kapcsolója mögött a deréktámasz állítása és a masszírozás gombja jön. Utóbbi légkamrák felfúvódásával-elernyedésével dolgozik és nem sokat ér
Az ülésfűtés kapcsolója mögött a deréktámasz állítása és a masszírozás gombja jön. Utóbbi légkamrák felfúvódásával-elernyedésével dolgozik és nem sokat ér
Fotó megosztása:
Közepes a hátsó lábtér, nem egy konkurens nyújt ennél többet
Közepes a hátsó lábtér, nem egy konkurens nyújt ennél többet
Fotó megosztása:
Feldobja a rostélyt a fémhatású keret
Feldobja a rostélyt a fémhatású keret
Fotó megosztása:
Nagyon jól jöhet a fedélzeti konnektor
Nagyon jól jöhet a fedélzeti konnektor
Fotó megosztása:
Az indexhangon kívül a műszerfal színei is módosíthatók
Az indexhangon kívül a műszerfal színei is módosíthatók
Fotó megosztása:
Az indexhangon kívül a műszerfal színei is módosíthatók
Az indexhangon kívül a műszerfal színei is módosíthatók
Fotó megosztása:
Motor |
1560 cm3, Dízel, S4 |
Teljesítmény |
115 LE |
Nyomaték |
270 NM |
Gyorsulás (0-100 km/h) |
11,2 sec |
Végsebesség |
190 km/h |
Fogyasztás (vegyes) |
3,9 l / 100 km |
Bajban van a PSA Peugeot Citroën: beszorultak a telített európai piacra, arculatukat megtépázták a korábbi megbízhatósági gondok és tavaly az autógyártó üzletágnak nem sikerült nyereséget termelni. Egyik oldalról a koreai márkák szorongatják őket jó minőségű, jutányos autóikkal, a tehetősebb réteget meg lefölözik a németek és a japánok.
A slusszkulccsal kezdődik
A PSA konszern az egyetlen helyes választ adta minderre: elkezdtek megbízhatóbb, vonzóbb és sokkal jobb minőségérzetű autókat gyártani.
Elég beülni például a C4-be. A kvalitások sulykolása a kulccsal kezdődik: nehéz darab finom műanyag héjban, tolla olyan erővel csapódik ki, mintha az összes előítéletet meg akarná semmisíteni.
Nem spóroltak a minőségérzeten a belső téri designerek
Nagyon jól jöhet a fedélzeti konnektor
Nagyon jól jöhet a fedélzeti konnektor
Minőségérzetre az Exclusive csúcsfelszereltség tesztautó a legjobbakhoz mérhető az alsó középkategóriában, az első háromban egész biztosan ott van.
Megnyerő műanyagok, elegáns fémszínű díszítések a levegőrostélyok körül, finoman mozgó kapcsolók, precízen forgó tekerőgombok.
Tudják, mennyi múlik a minőségi összképen és a C4 belső tere igényesebb a komplett japán középkategóriás mezőnynél az Avensistől a Mazda6-on át a Legacyig.
a videó a hirdetés után indul
Konnektor az autóban
Nagyra értékeljük a fedélzeti konnektort az első kartámla alatt, amelybe földeletlen csatlakozót lehet dugni, mint például a Passatban. Ez még akkor is nagy dolog, ha az Insignia földelt villásdugókat is befogad.
A tesztautó és konkurensei, a Golfot kivéve stop-start-rendszerrel |
Citroën C4 1,6 e-HDi Exclusive (112 LE) |
6 539 000 Ft |
Hyundai i30 1,6 CRDi Business ISG (110 LE) |
5 949 000 Ft |
Peugeot 308 Active 1,6 e-HDi Active (112 LE) |
6 109 000 Ft |
Volkswagen Golf 1,6 TDI Highline (105 LE) |
6 649 630 Ft |
|
|
Közepes a hátsó lábtér, nem egy konkurens nyújt ennél többet
Közepes a hátsó lábtér, nem egy konkurens nyújt ennél többet
A Citroën másban hibázott: átmérőjével szekérkereket idéz a kormány és az elöl terpeszkedőkkel szemben a hátra szorulóknak nincs jó dolga, mert magas utasoknak a lábtér és a fejtér is kevés. A csomagtér élvezhetett előnyt, mert pótkerékkel is megvan 380 literes, a nem sokra való defektjavító szettel 408, mint a Xsarában volt.
e-HDi, végre kézi váltóval
Egy ideje már nem muszáj a stop-start rendszert a kiábrándító MCP-6 automatizált kézi váltóhoz társítani. Ideje volt robotváltó nélkül is piacra dobni az automatikus motorleállítást, a hatfokozatú, tisztességesen kapcsolható kézi váltóval a C4 sokkal jobb autó.
Stop-start 50 ezer forintért
Az e-HDi elemei: 1. indítóáram-növelő rendszer 1a. teljesítményelektronika 1b. 5 V-os kondenzátor 2. 70 amperórás akkumulátor, 12 V, 3. vezérlőelektronika 4. indítómotor-generátor 5. dízelmotor
Az e-HDi elemei: 1. indítóáram-növelő rendszer 1a. teljesítményelektronika 1b. 5 V-os kondenzátor 2. 70 amperórás akkumulátor, 12 V, 3. vezérlőelektronika 4. indítómotor-generátor 5. dízelmotor
Új stop-start-rendszert vezetett be a Citroën és a Peugeot e-HDi néven. Az alapjárati motorleállítás az 1,6-os dízelhez rendelhető a következő modellekben: Berlingo, C3-C3 Picasso, C4-C4 Picasso, DS3, DS4 és DS5. A rendszer szerencsére mér nincs kényszerházasságban a robotizáltnak hívott MCP-6 automatával, amely egy automata kapcsolásra képessé tett kézi váltó, megszokást igénylő bólogatással.
A generátor szolgál indítómotorként is, a bordázott ékszíjjal rántja be a dízelmotort. A szerkezetet 600 ezer indításra méretezték, míg a normál önindítókat nagyjából 50 ezerre. A stop-start-rendszer 0,4 s alatt indítja újra a motort. Érzésre gyorsabban és puhábban dolgozik, mint a konkurensek, ideértve a Mazda i-Stopját is.
Hamar megszokni, hogy lámpánál nem büdösít az autó. Utána minden más autóból hiányzik a stop-start rendszer
Hamar megszokni, hogy lámpánál nem büdösít az autó. Utána minden más autóból hiányzik a stop-start rendszer
A gyakori újraindítás áramigényét a felitatott elektrolitos (tévedésből zselésnek hívott) akkumulátor mellett egy kondenzátor (töltéstároló) elégíti ki. A sűrű leállítások miatt a turbófeltöltő hűtése hatékonyabb, mint a nem e-HDi dízelekben. A motor nem akkor kapcsol ki, amikor az autó megállt, lassításkor a kézi váltósban 20, az automatával 8 km/óránál áll le.
A motorleállítás városi forgalomban akár 10-15 százalékos fogyasztáscsökkenést ígér. Elvileg csak a 7 másodpercnél hosszabb állással megtakarított üzemanyag-mennyiség fedezi az újraindítás áramigényét, amit a generátorral kell megtermelni – gázolajból. Kár ezt a jól működő berendezést – egyébként a smart fortwo mintájára – mikrohibridnek hívni, mert semmi köze a hibridhajtáshoz. Stop-start-rendszernek viszont jóféle az e-HDi, amelynek felára 50 000 Ft.
Stop-start rendszere a ma piacon lévők közül talán a legjobb. Puhán rántja be a motort, nem érezni rázkódást és idejekorán, már a piros lámpához gurulva lelövi a HDi-t. Ám az egyre terjedő alapjárati motorleállítás nem biztos, hogy jót tesz a dízelmotornak, a stop-start terhelését elvileg a benzinmotorok közül is csak az Atkinson-ciklusúak viselik jól.
Városban a szabványos mérési ciklus szerint 8 decit csökkent a fogyasztáson a stop-start berendezés, országúton alig van hatása. A kétféle C4 1,6 HDi fogyasztási értékei: 5,0/5,8 – 3,8/3,9 – 4,6/4,3 liter/100 km. Reálisan városban is kisebb a különbség, de jobb lelkiismerettel autózhatunk, ha legalább állás közben nem szennyezzük a környezetet
270 (285) Nm
Ebben a verzióban hengerenként kétszelepes és már 3600-nál 112 lóerős az 1,6 HDi, amely kiforrott és igen jó motor. Dízelhez mérten kulturáltan működik, bőséges erejével könnyű nekieredni a hegyeknek és biztonsági szempontból sem közömbös, ahogy országúton ellő a kamionok mögül. Túltöltéssel rövid időre 285 Nm-re ugrik a nyomaték, bár a 270 Nm is magasabb az átlagnál.
Egészségeset lehet vele kanyarodni, de igazán a C4 kényelme fogott meg, a halkan működő motor, a finom rugózás és a jó ülések.
A dízelmotor fogyasztása elhanyagolható tétel: városban 6,8 litert mértünk, Budapesten kívül be lehet rendezkedni 4,9 literes fogyasztásra, ha ráérősen és egyenletes sebességgel utazunk. Pofátlanul drága a gázolaj, de a C4-ből a motor kvalitásai miatt mégiscsak érdemes dízelt venni.
Sok extra, magas ár
Bajosabb a 6,5 milliós listaár, bár ez akcióban máris csak 5 839 000 Ft és Exclusive kivitelben kitűnő a felszereltség. Van például kétzónás automata légkondicionáló, vakító fényre elsötétedő belső tükör, kivehető elemlámpa a csomagtérben, a parkolóhelyeket felmérő parkolóradar és 16 collos alufelni. A holttérfigyelés, a guminyomás-ellenőrzés és a sávelhagyásra figyelmeztető AFIL viszont feláras.