Nem kezes bárány
Hűha. A C6 formavilága és mérete egyszerűen lenyűgöző. Nemcsak első pillantásra, hanem akárhányszor, amikor csak megpillantjuk. Impozáns kiterjedése, szép részletmegoldásai vonzzák a tekintet, megcsodálják bármerre jár. Más mint egy német luxusautó, ránézésre klasszikusabb azoknál, leginkább a Lancia Thesishez tudnánk hasonlítani.
Lágyan és hosszan elnyúló vonalai láttán talán kicsit meglepő, hogy még 5 méter hosszú sincs, ami azért dukálna egy igazi luxusautóhoz. Ettől persze még csöppet sem mozgékony, sőt meglehetősen távol áll egy kezes báránytól.
Az elöl-hátul vadul sípoló távolságérzékelők nélkül nagyjából annyi esélyünk lenne egy sikeres parkolásra, mint csukott szemmel amőbapartit nyerni. Kár, hogy az első szenzorok csak néha működtek rendesen, és általában már 3 méteres távolságból folyamatos sípolásba kezdtek. Az őrülten hosszú orrot így könnyű olyan dolgokba beleütni, ahol semmi keresnivalója.
Menet közben parányival egyszerűbb a helyzetünk. A vezetőülés mögül úgy érezni, mintha a világ egyik legnemesebb, és legnagyobb hajóját kormányoznánk, játszi könnyedséggel. Az érzés kicsit csalóka, de sok nehézséget azért nem tartogat az irányítás. Nem nehezebb vezetni, mint egy 407-es Peugeot-t. Megszokás kérdése.
Illik-e hozzá?
Mostani C6-osunk 2,2 literes dízelmotorral járt nálunk, ezt a motort pozitív élményekkel zártuk korábban a szívünkbe. A C6-osban még jobban tetszett. Eszményien húz már alapjárattól, kiválóan alkalmas lassú sétakocsikázásra vagy akár utazásra is. Tovább javították a hangszigetelést, így szinte a kerregése sem hallható.
Más kérdés, hogy négyhengeres dízelmivolta végett egyesek szerint nem illik egy igazi luxusautóba. Kulturáltsága és erőnléte nem hagy kívánni valót maga után, így ezzel nem értünk egyet. Sokkal inkább zavaró, hogy ez a motor kizárólag kézi váltóval párosítható. Nem a hatfokozatú manuális váltó miatt van baj, hanem mert egy luxusautóban ritkán vágyik az ember effajta vezetési élményre.
Egy jófajta, kényelmes automata váltó illene a C6-osba, és talán még azt is elnéznénk neki, ha nem kapcsolna villámgyorsan a fokozatok között. Úgy is minden a száguldás ellen szól az autóban.
Nem kell sokáig szemlélődni, gyorsan kiszúrhatóak újabb gyanús részletek a C6-os belsejében. Ilyenek az olcsóbb, volumenmodellekből kihalászott bajuszkapcsolók és egyéb gombok, tekergetők.
Belülről csak kevés részlet utal arra, hogy a márka legnagyobb, legdrágább és legelőkelőbb modelljében pöffeszkedünk, hacsak az autó szélessége nem. Praktikus okokból nem vagyok híve a C4-es fixagyas kormányának, de ide most igazán elsüthették volna, ha már ez a csúcs.
Az anyagminőség sem árulkodó, egy fokkal sem jobb, mint egy C4 Picassóban, pedig árban nem egy kategória. Az
is igaz, hogy a C4 Picasso nagyon mutatós. De mégis. Van persze sávelhagyásra figyelmeztető rendszer és kanyarkövető xenonfényszóró is, de ezeket már lejjebb is kínálják, ha hajlandó érte fizetni a vevő.
Amit a C6 pluszban tud nyújtani, az a motorosan döntögethető kijelző, vagy a head up display. Előbbinek eddig soha semmi értelmét nem láttam, de most rájöttem, hogy a polarizált napszemüvegnél milyen hasznos. A másik high-tech dolog, a szélvédőre vetített sebességi érték arra jó, hogy egy pillanatra se kelljen levenni szemünket az útról. Az igazság az, hogy a Kadett GSI digitális műszerfalára emlékeztető kijelzőre nem is szívesen pillantanék le gyakran.
Fokozott kényelem de ritkán
Egy Citroën nem igazi lágyan ringatózó futómű nélkül. Aki ezt szereti, nem fog most sem csalódni. Az autó elektronikus vezérlésű, hidropneumatikus futóműve kellemes sétahajót varázsol a C6-osból, de sajnos nem akárhol.
Az útbordákat, a vasúti kereszteződéseket és általában az összes úthibát nem úgy kezeli, ahogyan azt egy luxusautótól elvárnánk. Ezen a téren még rengeteget kell fejlődniük a franciáknak, attól függetlenül, hogy normális útviszonyok között talán ez a legkényelmesebb. Egy gombbal elviekben változtathatjuk a csillapítás keménységét, gyakorlati hatását viszont egyáltalán nem éreztük ennek.
Autópályás utazáshoz nem kell semmivel babrálni, ott kifogástalanul helytáll a C6-os, még ha a hátsó lábtér mérete nem is szédítően tágas. A leggyengébb dízelmotor viszont még így is kellően erős, és a 217-es végsebesség bőven elég ahhoz, hogy 160-nal kényelmesen robogjunk a célunk felé. A fogyasztásról egy alapáron 11 milliós autónál elég annyi, hogy megúszható 10 liter alatt, igaz nem tisztán városban.
Más, de jó
Nem tudjuk igazán hova tenni a C6-ost, mivel hibái ellenére van egy rendkívül szerethető sajátos hangulata. A szépség itt is kemény ütőkártya, amit az apró minőségbeli hibák csak megszorongatni tudnak, megütni nem. Az olcsó Peugeot-alkatrészeket felhánytorgatóknak pedig csak ennyit: Aston Martinban is láttak már Ford-alkatrészeket.
Műszaki adatok – Citroën C6 2.2HDI | |
MOTORADATOK | |
Lökettérfogat (ccm) | 2179 |
Furat x löket (mm) | 85 X 96 |
Hengerek / szelepek száma | S4/16 |
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) | 125(170)/4000 |
Max. nyomaték (Nm/ford.) | 370/1500 |
MENETTELJESÍTMÉNYEK | |
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) | 10,3 |
Végsebesség (km/h) | 217 |
FOGYASZTÁS | |
Város (l/100 km) | 8,4 |
Lakott területen kívül (l/100 km) | 5,7 |
Vegyes (l/100 km) | 6,6 |
CO2 kibocsátás (g/km) | 175 |
MÉRETEK | |
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) | 4908/1860/1464 |
Tengelytáv (mm) | 2900 |
Csomagtér (liter) | 421 |
Menetkész tömeg/terhelhetoség (kg) | 1895/385 |
Üzemanyagtank kapacitás (liter) | 72 |
Gumiméret | 225/55 R17 |
ÁR, KÖLTSÉGEK | |
Alapár (forint) – Exclusive | 13 780 000 |
Konkurensek (forint) | Lancia Thesis 2.4 JTD Embl: 14 170 000 |
A szériafelszereltség fontosabb tételei | Vezető- és utasoldali légzsák, oldallégzsák, függönylégzsák, térdlégzsák, ABS, ESP, kétzónás klíma, MP3-as CD-lejátszó, elektromos rögzítő fék, xenon kanyarfényszórók, sávelhagyásra figyelmezető rendszer, navigáció, bőrkárpitozás |
ÉRTÉKELÉS | |
a vezess.hu véleménye | Megosztatta szerkesztőségünket a C6-os. Annyi biztos, hogy inkább szépségével hódít. |
Pontszám (max. 10) | 7,5 pont |