A valódi extrém sport
Mindig utáltam az extrém sportokat. Aki ilyesmit űz, az szerintem nem tud mit csinálni jó dolgában. Egy kőbányai panelben nettó 70 000-ből két gyermeket felnevelni, na az tényleg extrém sport, szokta mondani egy cimborám. Nyaktörő helyeken leugrálni, ez nem több a jólét egy vadhajtásánál.
A dőzsölő nyugatnak a keleti bővítés csak egy kis vérfrissítés a növekedés felpörgetéséhez, de most román-magyar összefogásban teszek valamit az eltérő vagyoni helyzet közelítéséért. Fegyverem az új Logan kombi, elvem az igazságosság, a szenvedő alany meg egy szálloda berendezése Bari környékén.
Fürdőköpeny-akció
Elsőként a fürdőköpenyt teszem be az autóba. Mindjárt kettőt is a 6-7. ülésre, mert illik valami vásárfiára gondolni az asszonynak. A sok szállóvendég meg sem becsüli a puha és meleg köntöst, nálunk végre jó helye lesz.
Mulasztásnak érezném ottfelejteni az apró tusfürdőket, a fürdőlepedőket, kéztörlőket és főleg a szépen csillogó szappannyomót. Pont neki találták ki a pohártartót leghátul, merthogy ott nemcsak busznyi hely van, hanem rakodóhelyekre, kényelmes ülésekre és könnyedén működő ki- és beszállásra is gondja volt a tervezőbrigádnak.
Nagyon nagy
A fürdőszobai cuccok után ideje fajsúlyosabb termékekkel kihasználni az adottságokat, a kocsit átrendezve. A hátsó pad kivétele káromkodás nélkül megy, súlya nem egészen 17 kiló, a rögzítés oldása is magától értetődő. A középső üléspad előredöntése szintén egymozdulatos feladat, nagy trükkök nélkül is gyorsan variálható a Logan MCV.
Vérszemet kapok a végtelen űrt látva, ám a sarokkáddal hiába szemeznék, csak a tetőn jöhetne velem. A csomagtér maximum 2350 literes, de bő kétezer tejesdobozt nehéz egybe elképzelni. Azt is mondhatjuk, hogy másfél Astra kombinyi űrt rejt az MCV belseje.
A Dacia Logan MCV román nyelvű reklámja
Ágy, asztal, tévé
A kerek asztalkába beleszerettem, képtelenség otthagyni ebek harmincadjára egy szállodai szoba teraszán. Asztal nélkül a nyugágy is csak árválkodna, szinte kérlel, hogy vigyem magammal. A fogságban élő nyugágy köztudottan társas lény, ezért a szomszédét is lenyúlom.
Ágy, asztal, tévé, jut eszembe a nóta, de a televízió még a dölyfös szállodaláncot szolgálja. Megragadom, alatta rég nem járt a tollseprű, de legalább ingyenbe lesz a családnak. A távirányítóért visszamegyek, a kábelért meg nem kár.
Itt csak porosodna
Tévézni karosszékből kell, miért is hagynám itt porosodni az ízléses ülőalkalmatosságot? A lábzsámoly keresésével sem kell sokat bajlódnom. A kék kockapuff nem valami csinos, de nem kerül pénzbe és épp kéznél van. A Logan kombi pedig ezzel még mindig nincs tele!
Egy kattintással arrébb kiderül, mi jó és mi nem a dízelben. Aztán eláruljuk a legolcsóbb és a legdrágább Logan MCV árát
Fájt volna lemondani a szezon legízlésesebb fürdőszobai szemeteséről, ezt úgyis ajándékba adnák a tévé mellé. A cseréphombár is velem jött, és még mindig van hely a bidének! Ez sajnos maradt, mert le volt cementezve, de jól jött volna. Mégiscsak az elegancia fokmérője, használni meg nem kötelező.
Robin Hood, kicsiben
Rámolás közben kicsit Robin Hoodnak éreztem magam, aki elvesz a gazdag szállodától és odaadja azt a szegényebbeknek, konkrétan saját magamnak. Ugye minden szentnek maga felé, ráadásul engem nemhogy szentnek, de még boldognak vagy tiszteletreméltónak sem nevezne az egyház.
Kezd élénkülni a szálló népe, nincs időm betenni a két szőnyeget a kocsiba, bár összetekerve még bőven besuvasztható. Kényszerűen otthagyom a műanyag zuhanyzósapkát is, pedig a hét automata öv mellé adott hét fejtámlára a szomszédoké is mind felférne.
Békés dízel
Indulni kell. Az egyetlen dízel 68 lóerős. A limuzinnal szemben a kombi nagyobb súlya elbánik a nyomatékos, ám kis teljesítményű motorral. Az 1.5 dCi-vel csendesen, nagyon kis fogyasztással, de csak komótosan menekíthető a szajré.
Egészen más a 16 szelepes, 105 lóerős ezerhatos. Ebből kihúzatásra kitör az élénkség, nem gond otthagyni vele a dízelt. Persze többet fogyaszt és a kevesebbet pörgő motor miatt a dCi halkabbnak tűnt azonos sebességnél.
Négy motor, 2,4 milliótól
Őszre várható egy erősebb dízelmotor megjelenése, akkor egészen biztosan az lesz a legkellemesebb erőforrás. Addig pedig ott a 87 és a 105 lóerős 1,6-os, vagy a ráérősebb autózás a dízellel. A 75 lóerős alap 1,4-es csak az ötszemélyes Logan MCV-hez választható, mert hét utas már sok volna neki a gyár szerint.
Menet közben a visszapillantóból is látni, hogy az autó mennyire hosszú. A tető csak tart és tart és tart, nem akar vége lenni a kombinak. Ez főleg a limuzinénál 27 centivel nagyobb tengelytávon múlik, amiből a hátsó ajtók is kaptak rendesen, hogy könnyebb legyen beszállni a harmadik sorba.
Két ülés, 150 000 alatt
Az nagyon valószínű, hogy a két hátsó ülés nem kerül majd többe 150 000 forintnál, amiben benne van többek között a hétszemélyesben hatékonyabb fűtés és szellőzés is. A pohártartóval és néhány rakodóhellyel megtámogatott 3. üléssorban a gyáriak szerint nagyobb a hely, mint eggyel előrébb, amit persze nehéz értelmezni, mert a középsők lábtere az elöl utazóktól függ.
95 százalékos férfi
Mindegy is. Behelyettesítettem magam a sajtóanyagban látott „95 százalékos, 1,9 méter testmagasságú férfi” szerepébe, és kiderült, hogy tényleg ekkora utasokra szabták a teret. Semmi köze a Corolla Versóban és más kompakt egyterűekben az inkább gyermekekre kitalált pótülésekhez. Középen meg elöl végképp nagy a hely, de ezt megszoktuk a Loganban.
A franciák hajlamosak bolondozni, ezért a Multi Convivial Vehicle nevet aggatták a jobb sorsra érdemes Logan kombira. Ez magyarul (együttélésre többszörösen is alkalmas gépjármű) annyira ostobán hangzik, hogy maradjunk az MCV-nél.
Feleekkora, vagy sokkal drágább
Magyarországon február második felétől lesz kapható az autó, nagyjából 2,4 és 3,4 millió forint közötti áron. Az árban hasonló autók feleekkorák, a méretben összemérhetők meg jóval drágábbak, így nehéz is konkurenseket találni. Az ötüléseshez a Lacetti és az Astra Classic II kombit látjuk a legközelebb, a hétszemélyesnek – második legolcsóbbként – a Fiat Dobló lenne a fő ellenfele.
Új kombijával a Daciának még Nyugat-Európában is megszaladhat, ahol a lépcsőshátú családi autók nem sokra mennek (ld. Skoda Superb), de a dízel kombikra van kereslet. A világ többi részén amúgy sincs ok panaszra, a Renault épp újabb 25 milliárd forintnyi összeget támaszt be a Logan gyárba, hogy jövőre évi 350 000 autóra legyen kapacitás.
Nemrég egy topic indult abban a témában, hogy Emil Frey svájci autókereskedő valóban rokona-e Frei Tamásnak. Mások a Mégane RS teszt után írtak, hogy ezt tényleg Fernando Alonso mondta-e tollba nekünk. Mindezt átélve fontosnak tartom megjegyezni, hogy a képeken látható berendezés rádióstul, az utolsó tusfürdőig visszakerült a szobába. A tréfás szándékot átérző többségnek minden elismerésem, hogy ilyen intelligensen olvas! Sz. András