Úgy tűnik, a Getrag fejlesztőinek sikerült kiskaput találni a Volkswagen védelmi rendszerén, így hamarosan nekik is lesz duplakuplungos nyomatékváltójuk. A cég a Ford konszern számára fejleszti legújabb váltóját, amely elvben hasonlít a Volkswagen duplakuplungos megoldására. A szabadalmi védelem miatt egy az egyben ugye nem másolhatták le.
Már korábban nyilvánossá tette a Ford és a Volvo, hogy ők is a DSG-hez hasonló váltón dolgoznak, de ilyen gyors eredményre nem számítottak. A hírek szerint az első autó, amely megkapja az új alkatrészt, a megújult Ford C-Max lesz, valamikor a jövő év elején.
2007 végén a Volvo S40 és V50-es modellekben is bemutatkozik a váltó, amikor is kisebb ráncfelvarráson is átesnek a modellek. De ezzel sincs vége, mert a Ford több modelljében, köztük a Focusban is bevezeti a váltót, de a céghez kapcsolódó Land Rover és a Mazda is megkapja azt, amellett, hogy kisebb amerikai modelleknél is alkalmazzák majd.
Nemcsak hagyományos automatáit, de a fokozatmentes CVT váltókat is felváltja a duplakuplungos megoldás. Az új váltó a Getrag szlovákiai üzemében készül majd.
A Volkswagen 2003-ban mutatta be a DSG-t, amelynek érdekessége, hogy amellett, hogy automata módban is képes üzemelni, ha a vezető akar kapcsolgatni, akkor késedelem nélkül, a hagyományos manuális váltóknál is gyorsabban kapcsolja a fokozatokat.
Ehhez a váltóban az 1., 3., 5., illetve 2., 4., 6. fokozatokat külön tengelyen helyezték el, amikhez egy-egy kuplung tartozik. Ha a vezető például hármasban hajt, akkor a váltó már előkészíti a másik tengelyen a kettest vagy a négyest, hogy melyiket, azt a a beérkező adatok alapján a számítógép dönti el. A hagyományos automata váltókhoz képest kb. 10 százalékkal fogyaszt kevesebbet egy DSG-vel társított motor.