Támadnak a szuperkombik!
Közeledik a Detroiti és a Genfi Autószalon is, így egyre több bemutatásra váró modellt tudnak lencsevégre kapni a leleményes fotósok. Ahogy a képek is bizonyítják, komoly harc lesz a három német prémiummárka között a sportkombik piacán.

Az Audi két modellt is bevet hamarosan, az egyik az S6-os és annak kombi változata, a másik az új Allroad quattro. Utóbbi elődjéhez hasonlóan emelt, szabadidőautós karosszériával készül majd, a motorválaszték az A6-os sorozatból érkezik.

Egyes hírek szerint az S6-osba ugyanaz az 5,2 literes V10 kerül, amelyik az S8-banmutatkozott be. Várhatóan itt is 450 lóerőt tud a Lamborghini eredetű erőforrás.

Más információk szerint az S6 és az RS6 modellek továbbra is 4.2-es V8-as motorral készülnek majd, miután a V10-es túl nagy lenne ebbe az autóba. Ebben az esetben előbbi 400, utóbbi 500 lóerő feletti teljesítménnyel léphet piacra. Egy biztos, mindkét esetben 250 km/óra lesz az autók végsebessége, és hat másodperc alatt elérik majd a 100 km/órát.

A Mercedes sem akar lemaradni a teljesítményversenyben, ezért az E-osztály is megkapja az új fejlesztésű 6,3 literes AMG motort. Eddig a 476 lóerős 5,5 literes kompresszoros V8 volt a csúcs a felső középkategóriás Merciben.

Az 510 lóerős új erőforrás már könnyedén felveszi a versenyt a BMW M5 V10-esével. A V8-as szívómotor maximális forgatónyomatéka 630 newtonméter, amivel körülbelül 4,7 másodperc alatt gyorsul majd százra a kocsi. A csillagos márkánál is lesz limuzin és kombi kivitele az E63 AMG-nek.

A BMW-nél már kapható az ötös csúcsváltozata, az M5. Ám 2006-tól már nem csak limuzin, hanem kombi változatban is rajta lesz a kocsi az árlistákon.

Ez ugyanazt nyújtja majd, mint a lépcsőshátú variáns, a motortérben a 2004-es Év motorja lesz. Az 5.0 literes V10-es 507 lóerős marad, vélhetően itt sem kell 4,7 másodpercnél több idő a százas sprinthez..