Ritka szerzet

A Combino-sárga fényezésbe öltöztetett Hyundai akármerre járt, mindenütt feltűnést keltett. A színe sem mindennapi, de az sem, hogy egy ennyire dögös külsejű járgány orrán Hyundai jel virítson. Kellően széles, lapos és látványos is ahhoz, hogy az utcán lépten-nyomon jó alaposan végigmérjék.

Hárommillió forint plusz 97 lóerőért?

Dögös kupéforma, turbós benzinmotor, hátsókerék-hajtás. Gondolnák, hogy egy dél-koreai autóban ülünk? Aminek Hyundai jelvény díszlik az orrán?
Széles, lapos, így nagyon stabilnak tűnik
Távirányítóval és bentről is nyitható a csomagtartó
Inkább kétszemélyes, mint négy
Csak a gombot kell megnyomni, és nyílik a zár
32 fotó
Széles, lapos, így nagyon stabilnak tűnik

Széles, lapos, így nagyon stabilnak tűnik

Széles, lapos, így nagyon stabilnak tűnik


Szerkesztőségünk Genesis ügyben kétfelé osztható, egyik fele a 3,8-as V6-os változatot vezette, míg a másik csapat a gyengébb, kétliteres turbós változatban örömködhetett kedvére. És csak egy legény volt a környéken, aki annyira szerencsés csillagzat alatt született, hogy a két halmaz metszéspontjába került.

Szerinte – bár a 303 lóerő kétségtelenül szórakoztatóbb – a két kocsi között lévő hárommillió forintos összeg nem éppen reális, hiszen ennyivel nem megy jobban a V6-os motorral felszerelt változat. Utóbbi bekapcsolt menetstabilizálóval is meg-megmozgatja a fenekét, kikapcsolt elektronikával pedig igazi vadállattá válik. Ez a meggyőző erő – és sajnos a motortérből előtörő hang is – a kétliteres változatból hiányzik. A 210 lóerős változat a jól sikerült manuális váltóval tudott szépíteni.

Inkább kétszemélyes, mint négy

Inkább kétszemélyes, mint négy

Elég, de nem túl sok

Nehéz tekerni a kormányt

Nehéz tekerni a kormányt

Nehéz tekerni a kormányt


Kulcs nélkül jutunk be a Genesis belsejébe – csak a kilincsen lévő gumigombot kell megnyomni – és a motor felélesztéséhez sem kell a slusszkulccsal bíbelődnünk.

A Genesis Coupe belseje szép, rendezett, de hiányzik belőle valami vérpezsdítő. Főleg a műszerfal kínálhatna valami sportos extrát, mert a kék háttérfényű műszerek a márka bármelyik más modelljében is lehetnének. Jó hír, hogy az első ülések – pláne a tesztautóban is látható piros betétekkel – már sportosak, jól tartanak, de nem szorítanak túlzottan, akár hosszabb úton is bevállalhatóak.

Nézzenek szét a Hyundai Genesis Coupe belsejében:

Adatlap

Hyundai Genesis Coupe 2,0T

Dögös kupéforma, turbós benzinmotor, hátsókerék-hajtás. Gondolnák, hogy egy dél-koreai autóban ülünk? Aminek Hyundai jelvény díszlik az orrán?
Motor 1998 cm3, Benzin, S4
Teljesítmény 275 LE
Nyomaték 373 NM
Gyorsulás (0-100 km/h) 7,4 sec
Végsebesség 236 km/h
Fogyasztás (vegyes) 9,4 l / 100 km

Hátul ugyan teljesértékű felnőtt hosszabb ideig nem él meg, annyira csekély a fejtér, hogy már átlagos méretekkel sem lesz élvezet benne utazni. Macerás a ki- és bejutás is, ami az anyósülés mögött még nem is annyira vészes, mint a sofőrülés mögé bekuporgás. Ugyanis oda már nem jutott abból a termetes kallantyúból, amit megrántva az ülés előrecsúszik, és a hátra száműzött utas előtt megnyílik a szabadulás útja.

Mivel többé-kevésbé négyszemélyes a Hyundai kupéja, így nem siklunk át a csomagtartó felett sem, amely azért nem szokott túl hangsúlyos tétel lenni egy sportkocsinál. Itt azonban a 332 liter befogadóképességű poggyásztér nem mondható kicsinek, de bajban leszünk, ha valami termetesebb csomagot akarunk beletuszkolni. Inkább a lapos, széles tárgyak szállítását támogatja, és a csomagtartó ajtajának zsanérjai is alaposan belelógnak a hasznos térbe.

De ez legyen a legnagyobb bajunk.

Kék háttér-világítású műszerek

Kék háttér-világítású műszerek

Kék háttér-világítású műszerek


A motor 210 lóerejéből kitelő nyolcmásodperces gyorsulástól nagy valószínűséggel nem ájulunk majd el – ebben a kategóriában ennél jóval fickósabb gépeket is találunk – és a környék aszfaltfelületeit sem ezzel fogjuk telerajzolni határozott, fekete gumicsíkokkal, de Genesis kupét mégis mókás dolog vezetni. Hiszen a szívét hosszában előre építették, és turbós motor a hátsó kerekeket hajtja. És ez általában jó ómen. Menet közben aztán kiderül, hogy a motor kivételével a szinte minden rendben van a Genesis-szel. Karosszériája merev, mint egy betonbunker, futóműve kemény, határozott, talán közútra már túlzás is, de pályán nagyon élvezetes. Csak ugye az a 210 lóerő – ami máskor több, mint elég – itt sajnos soványka teljesítmény.

Távirányítóval és bentről is nyitható a csomagtartó

Távirányítóval és bentről is nyitható a csomagtartó

Távirányítóval és bentről is nyitható a csomagtartó


Az ESP amúgy szigorú, legfeljebb egy arasznyi megcsúszást engedélyez a vezetőnek, aztán durván beleszól a mókába, elveszi a gázt, megment a további bajoktól. Csak sajnos sokára kapjuk vissza a parancsnokságot. Szerencsére a menetstabilizáló gombját nem rejtették el valami bonyolult menü egy félreeső bugyrába, hanem ha akarjuk, egy pillanat alatt lemondhatunk az elektronikus felügyeletről. És ekkor sem kell halálfélelemben rettegnünk, a Genesis Coupe jóindulatú, könnyen kezelhető gépezet.

Egyszerű LCD kijelző trónol középen

Egyszerű LCD kijelző trónol középen

Egyszerű LCD kijelző trónol középen


Koreában sajátosan értelmezték a közvetlen kormányzást, egész egyszerűen alig kap rásegítést a vezető a volán tekergetéséhez. Autózás közben alaposan bele kell kapaszkodni a jó fogású, bőrborítású kormányba, de cserébe tényleg élvezetes a használata, habár egy hajszálnyival talán lehetne könnyebb is. A hatfokozatú manuális váltóba már nem tudunk belekötni, ez igazán korrektre sikerült. Pontos, éppen annyi erőt igényel a váltókar mozgatása, mint amennyi indokolt a sportos hangulathoz, legfeljebb a váltóúton lehetne valamicskét rövidíteni.

Mindent egybevetve a Hyundai Genesis egy roppant csinosra sikeredett, sportos kupé, amely nélkülözi a legtöbb, hasonló teljesítményű márkához már hozzátapadt negatív előítéleteket. Emellett vezetni is remek szórakozás, hála a közvetlen kormányzásnak, klassz váltónak, határozott féknek.