Ritka szerzet

A Combino-sárga fényezésbe öltöztetett Hyundai akármerre járt, mindenütt feltűnést keltett. A színe sem mindennapi, de az sem, hogy egy ennyire dögös külsejű járgány orrán Hyundai jel virítson. Kellően széles, lapos és látványos is ahhoz, hogy az utcán lépten-nyomon jó alaposan végigmérjék.

Hárommillió forint plusz 97 lóerőért?

Dögös kupéforma, turbós benzinmotor, hátsókerék-hajtás. Gondolnák, hogy egy dél-koreai autóban ülünk? Aminek Hyundai jelvény díszlik az orrán?
Széles, lapos, így nagyon stabilnak tűnik

Széles, lapos, így nagyon stabilnak tűnik

Széles, lapos, így nagyon stabilnak tűnik


Szerkesztőségünk Genesis ügyben kétfelé osztható, egyik fele a 3,8-as V6-os változatot vezette, míg a másik csapat a gyengébb, kétliteres turbós változatban örömködhetett kedvére. És csak egy legény volt a környéken, aki annyira szerencsés csillagzat alatt született, hogy a két halmaz metszéspontjába került.

Szerinte – bár a 303 lóerő kétségtelenül szórakoztatóbb – a két kocsi között lévő hárommillió forintos összeg nem éppen reális, hiszen ennyivel nem megy jobban a V6-os motorral felszerelt változat. Utóbbi bekapcsolt menetstabilizálóval is meg-megmozgatja a fenekét, kikapcsolt elektronikával pedig igazi vadállattá válik. Ez a meggyőző erő – és sajnos a motortérből előtörő hang is – a kétliteres változatból hiányzik. A 210 lóerős változat a jól sikerült manuális váltóval tudott szépíteni.

Inkább kétszemélyes, mint négy

Inkább kétszemélyes, mint négy

Elég, de nem túl sok

Nehéz tekerni a kormányt

Nehéz tekerni a kormányt

Nehéz tekerni a kormányt


Kulcs nélkül jutunk be a Genesis belsejébe – csak a kilincsen lévő gumigombot kell megnyomni – és a motor felélesztéséhez sem kell a slusszkulccsal bíbelődnünk.

A Genesis Coupe belseje szép, rendezett, de hiányzik belőle valami vérpezsdítő. Főleg a műszerfal kínálhatna valami sportos extrát, mert a kék háttérfényű műszerek a márka bármelyik más modelljében is lehetnének. Jó hír, hogy az első ülések – pláne a tesztautóban is látható piros betétekkel – már sportosak, jól tartanak, de nem szorítanak túlzottan, akár hosszabb úton is bevállalhatóak.

Nézzenek szét a Hyundai Genesis Coupe belsejében:

Adatlap

Hyundai Genesis Coupe 2,0T

Dögös kupéforma, turbós benzinmotor, hátsókerék-hajtás. Gondolnák, hogy egy dél-koreai autóban ülünk? Aminek Hyundai jelvény díszlik az orrán?
Motor 1998 cm3, Benzin, S4
Teljesítmény 275 LE
Nyomaték 373 NM
Gyorsulás (0-100 km/h) 7,4 sec
Végsebesség 236 km/h
Fogyasztás (vegyes) 9,4 l / 100 km

Hátul ugyan teljesértékű felnőtt hosszabb ideig nem él meg, annyira csekély a fejtér, hogy már átlagos méretekkel sem lesz élvezet benne utazni. Macerás a ki- és bejutás is, ami az anyósülés mögött még nem is annyira vészes, mint a sofőrülés mögé bekuporgás. Ugyanis oda már nem jutott abból a termetes kallantyúból, amit megrántva az ülés előrecsúszik, és a hátra száműzött utas előtt megnyílik a szabadulás útja.

Mivel többé-kevésbé négyszemélyes a Hyundai kupéja, így nem siklunk át a csomagtartó felett sem, amely azért nem szokott túl hangsúlyos tétel lenni egy sportkocsinál. Itt azonban a 332 liter befogadóképességű poggyásztér nem mondható kicsinek, de bajban leszünk, ha valami termetesebb csomagot akarunk beletuszkolni. Inkább a lapos, széles tárgyak szállítását támogatja, és a csomagtartó ajtajának zsanérjai is alaposan belelógnak a hasznos térbe.

De ez legyen a legnagyobb bajunk.

Kék háttér-világítású műszerek

Kék háttér-világítású műszerek

Kék háttér-világítású műszerek


A motor 210 lóerejéből kitelő nyolcmásodperces gyorsulástól nagy valószínűséggel nem ájulunk majd el – ebben a kategóriában ennél jóval fickósabb gépeket is találunk – és a környék aszfaltfelületeit sem ezzel fogjuk telerajzolni határozott, fekete gumicsíkokkal, de Genesis kupét mégis mókás dolog vezetni. Hiszen a szívét hosszában előre építették, és turbós motor a hátsó kerekeket hajtja. És ez általában jó ómen. Menet közben aztán kiderül, hogy a motor kivételével a szinte minden rendben van a Genesis-szel. Karosszériája merev, mint egy betonbunker, futóműve kemény, határozott, talán közútra már túlzás is, de pályán nagyon élvezetes. Csak ugye az a 210 lóerő – ami máskor több, mint elég – itt sajnos soványka teljesítmény.

Távirányítóval és bentről is nyitható a csomagtartó

Távirányítóval és bentről is nyitható a csomagtartó

Távirányítóval és bentről is nyitható a csomagtartó


Az ESP amúgy szigorú, legfeljebb egy arasznyi megcsúszást engedélyez a vezetőnek, aztán durván beleszól a mókába, elveszi a gázt, megment a további bajoktól. Csak sajnos sokára kapjuk vissza a parancsnokságot. Szerencsére a menetstabilizáló gombját nem rejtették el valami bonyolult menü egy félreeső bugyrába, hanem ha akarjuk, egy pillanat alatt lemondhatunk az elektronikus felügyeletről. És ekkor sem kell halálfélelemben rettegnünk, a Genesis Coupe jóindulatú, könnyen kezelhető gépezet.

Egyszerű LCD kijelző trónol középen

Egyszerű LCD kijelző trónol középen

Egyszerű LCD kijelző trónol középen


Koreában sajátosan értelmezték a közvetlen kormányzást, egész egyszerűen alig kap rásegítést a vezető a volán tekergetéséhez. Autózás közben alaposan bele kell kapaszkodni a jó fogású, bőrborítású kormányba, de cserébe tényleg élvezetes a használata, habár egy hajszálnyival talán lehetne könnyebb is. A hatfokozatú manuális váltóba már nem tudunk belekötni, ez igazán korrektre sikerült. Pontos, éppen annyi erőt igényel a váltókar mozgatása, mint amennyi indokolt a sportos hangulathoz, legfeljebb a váltóúton lehetne valamicskét rövidíteni.

Mindent egybevetve a Hyundai Genesis egy roppant csinosra sikeredett, sportos kupé, amely nélkülözi a legtöbb, hasonló teljesítményű márkához már hozzátapadt negatív előítéleteket. Emellett vezetni is remek szórakozás, hála a közvetlen kormányzásnak, klassz váltónak, határozott féknek.