Adatlap

Hyundai ix20 1.4 Life AC

A Hyundai kis egyterűje még alapfelszereltséggel is kellemes társ. Dízelmotor sem kell bele, hiszen az 1,4-es benzinessel is elfogadhatóan megy.
A Hyundai kis egyterűje még alapfelszereltséggel is kellemes társ. Dízelmotor sem kell bele, hiszen az 1,4-es benzinessel is elfogadhatóan megy.
Motor 1396 cm3, Benzin, S4
Teljesítmény 90 LE
Nyomaték 220 NM
Gyorsulás (0-100 km/h) 14,5 sec
Végsebesség 167 km/h
Fogyasztás (vegyes) 5,1 l / 100 km

410 centis hossz, 440 liternyi hely a poggyászoknak, 15 colos kerekek. Ezek nagyjából egy tíz évvel ezelőtti kompakt autó jellemzői – bár csomagtérből általában kisebb jutott -, de ma egy kisautó rendelkezik közel ilyen külső méretekkel.

A Hyundainak az adott hosszúságba több helyet sikerült bepasszírozni. Természetesen ehhez ki kellett lépni a földszintes építési módból, az utasokat a félemeletre ültették, az alapterületet így lehet a legjobban kihasználni.

Javított változat

Ezt a vonulatot képviseli a Hyundai kis egyterűje, az ix20, amely testvérmodellje, a Kia Venga után lépett a piacra. A konszernen belül a Hyundai van magasabbra pozicionálva, renoméjának még a később kezdődött értékesítés is jót tett: míg a Venga első töréstesztje csak négy csillagot ért – ráadásul egy konstrukciós hibára derített fényt -, addig a Hyundai kisautóját egyből öt csillaggal értékelték, hiszen már a javított verziót törték a laborban.

Pedig kár a csinos karosszériáért, ami úgy nyújtja az egyterűség pozitívumait, hogy közben nem esetlen. Kidolgozottabb, mívesebb, mint a Venga. Utóbbiból létezik fényezetlen tükörrel és kilinccsel szerelt alapváltozat is, míg a Hyundai modellje már a legalacsonyabb felszereltséggel – ilyen volt a tesztautó – is színre fújt tükröt és krómmal díszített ajtókilincset kap.

Kívülről nagyon pofás a legolcsóbb ix20

Kívülről nagyon pofás a legolcsóbb ix20

Kényelem vagy biztonság?

Hyundai ix20: elég a legolcsóbb? 99


Nem kell felárat fizetni a hat légzsákért, a blokkolásgátlóért, a hátsó tárcsafékért, a menetstabilizáló elektronika viszont 125 ezer forintért kerülhet be az autóba (a kipörgésgátlóval karöltve).
Az elektromos tükrök és ablakok, az USB-csatlakozós hifi mellett a légkondicionáló is széria. A tesztautóban a komfortot növelte még az ülésfűtés, ami egy 130 ezer forintos csomag részeként kapható (tartalmazza még a riasztót, a behajtható kulcsot és a ködlámpát is).

A Venga ezzel szemben alapáron nem kínál légkondit és hifit, de megkapja az ESP-t. A konszern házon belül ad választási lehetőséget: aki olcsón akarja magát biztonságban érezni, de nincs szüksége klímára, annak egy Kia kereskedés felé kell vennie az irányt.

Az ix20 és konkurenseinek listaára
Hyundai ix20 1.4 DOHC Life AC (90 LE) 3 499 000 Ft
Ford Fusion 1.4 Fresh Plus (80 LE) 3 635 000 Ft
Kia Venga 1.4 LX (90 LE) 3 299 000 Ft
Nissan Note 1.4 Visia EU5 (88 LE) 3 299 000 Ft
Renault Grand Modus 1.2 Tce GEO (100 LE) 3 640 000 Ft

Kompromisszum nélkül

Nem nehéz kitalálni, honnan érkezhetett

Nem nehéz kitalálni, honnan érkezhetett

Nem nehéz kitalálni, honnan érkezhetett


Ezen kívül azonban nem kell kompromisszumokat kötnie az autó utasainak. Elöl-hátul elegendő helyet nyújt az ix20. Még az a szokatlan helyzet is előállt, hogy a hátratolt hátsó ülésen még én sem szenvedett helyhiányban. A lábam és a fejem is kényelmesen elfért.

A térérzetet növelték a műszerfal és a kárpitozás világos részei. Ezek kellemesek a szemnek, ám a gyerekkel utazók nem biztos, hogy nagyra fogják értékelni őket, mert könnyen koszolódnak.

Erre a trükkre sincs azonban szüksége az autónak, hogy az utastér belopja magát az ember szívébe. Megfelelő anyagokból rakták össze, a formája pedig a jól megszokott koreai megoldásokat hozza. A részletek azonban nagy odafigyelésről tanúskodnak.

Díszkivilágítás

Díszkivilágítás

Díszkivilágítás


Már az alapváltozat rádiója is a kormányról vezérelhető, ám az esztétikumot szem előtt tartva a gombokat szétdobták a két vízszintes küllőre. Így nincs az embernek olyan érzése, hogy hiányos a felszereltség, mert a gombok ugyan egy oldalon is elférnének – ahogyan az a tempomatos modelleken látható is -, ám akkor a másik oldalra vakkapcsolók kerülnének.
Az is örömre ad okot, hogy használhatók a pohártartók, mert hiába vannak a váltó mögött, palackokkal megrakva sem akadályozzák a sofőrt a váltásban – ellentétben sok más autóval.

Megfelelő számú rakodóhelyet italáltunk az ix20-ban, a kis vackokat számtalan helyre eldughatjuk. A két részre osztható csomagtartó viszont telitalálat. Alapállapotban 440 liternyi helyet kínál, amit az ülések előretolásával bővíthetünk első körben. Terjedelmes dolgok szállításához pedig az ülések egyszerű ledöntése után máris 1,5 köbméternyi raktér áll rendelkezésre.

Nézzen szét alaposan az ix20 belsejében!


Szóljon hangosan!

Elkelne egy hatodik fokozat is

Elkelne egy hatodik fokozat is

Elkelne egy hatodik fokozat is


Az üresen 12 mázsás ix20 motorterében egy 1,4 literes, 90 lóerős benzinmotor dolgozik. Legnagyobb teljesítményét hatezres, míg nyomatékát – 137 Nm – négyezres fordulaton adja le. A mindennapos, nyugodt közlekedés során nincs is szükség többre. Városban fürgén mozog vele az autó, de azt elhagyva sem kell mindig a sor végén kullogni.

Viszont ennek ára van. Kihúzatáskor olyan hangon kezd el szólni a motor, mintha kínoznánk; kicsit fájdalmasak az intenzív gyorsítások. Lényegesen kellemetlenebb elérni az autópályatempót, mint tartani azt. Pedig 130-nál csaknem négyezres fordulaton dolgozik a motor és ezt nem is csendben teszi.

Lényegesen csendesebb és takarékosabb lenne az autó, ha a sebességváltója kapna egy hatodik fokozatot. Nem lenne nagy erőfeszítés kapcsolni még egyet az amúgy átlagos erővel működtethető szerkezettel.

Mozog is!

Autópályán szomjas

A hiányzó fokozat és a magas építési mód hátránya a fogyasztásban jelentkezett. Először nem akartam elhinni, hogy milyen gyorsan fogynak a pálcikák az üzemanyagszint-jelzőn. Tankoláskor megtapasztalhattam, hogy nem hazudik a műszer. Kétharmad résznyi autópályázás és egyharmad résznyi városi közlekedés után nyolc literre jött ki az átlag, ami lényegesen meghaladja a gyár által ígért hat litert.

A futóművet viszont inkább autópályára hangolták, hiszen az autó nagy sebességnél is stabilan viselkedett. Városban közlekedve viszont kissé pattogott a hátulja, a kelleténél jobban érzékeltette az út minőségét.

Szerethető

Az ix20 a kisgyerekes családokat és az idősebbeket célozza meg. Előbbiek a jó variálható utasteret és a gyerekkocsi befogadására is képes csomagteret kedvelhetik. Utóbbiak a magas építésből fakadó könnyű beszállást és a forgalom átláthatóságát.

Az idillt csak a hangosan működő motor zavarhatja meg, attól eltekintve kellemes társ a kis Hyundai. Az idősebbek talán észre sem veszik ezt a negatívumot. Lehet, hogy a családok sem, hiszen a hátulról érkező gyerekzsivaj, vagy az Alma együttes zenéje alkalmas a zaj elnyomására.