Mindhárom most összehasonlított modellről írtunk korábban már igazi tesztet is, ezúttal viszont egymás után ültünk egyikből a másikba, nyitogattuk, pakolgattuk, vezettük őket. A tesztautók különféle motorjai miatt a nagyobb hangsúly ezúttal a belső térre, a pakolhatóságra és a futóműre jutott, hiszen mindegyik modellhez választható sokféle erőforrás.

Kombiteszt: Fabia, 207 vagy Clio? 1

Csomagtartó

Ha csak a számokat nézzük, akkor a Škoda Fabia 480 literes csomagtartója agyoncsapja az egész mezőnyt. Nemcsak térfogatban, hanem pakolhatóságban is, hiszen ennek az ajtónyílásán tárazhatjuk be fájó horzsolások nélkül a legmagasabb mosógépet, legszélesebb plazmatévét.

Előkerült a mérőszalag
Nyitottan

Nyitottan

Nyitottan


De nemcsak a méret számít. Egyedül a Renault tervezői gondoltak arra, hogyha kiszedjük helyéről a kalaptartót, akkor az menet közben inkább ne kallódjon jobbra-balra. A csomagtartó padlójába rejtve nincs útban, nem pakolunk rá, és nem veszi el az értékes helyet mástól.

Cserébe a másik két kocsiban találunk tizenkét voltos csatlakozót leghátul a puttonyban is, amellyel kompresszort, vagy elektromos hűtőtáskát, vagy bármi mást is táplálhatunk.

Centik, literek:

Csomagtartó méretek:
207 SW
Clio Grandtour
Fabia Combi
Szélesség (min-max) 103/115 cm 100/126 cm 95/144 cm
Hosszúság (5 üléssel) 74 cm 85 cm 95 cm
Hosszúság (2 üléssel) 154 cm 156/187 cm 157 cm
Magasság (kalaptartóig) 44-48 cm 43-47 cm 59 cm
Magasság (ajtónyílás) 79 cm 74 cm 87 cm
Magasság (nyitott ajtó alatt) 191 cm 186 cm 193 cm
Rakodóperem magassága 57 cm 58 cm 63 cm
Csomagtartó térfogata 405 liter 439 liter 480 liter

Ajándék

Ilyet a többiek nem tudnak

Ilyet a többiek nem tudnak

Ilyet a többiek nem tudnak


Ebben a műsorszámban egy apró trükkel a Peugeot mégis el tudja velünk feledtetni, hogy ő kínálja a legkisebb csomagtartót. Ez a varázslat pedig a leghátsó ajtótól függetlenül nyitható üvegajtó.

Ha nincs elég hely a nagy ajtó nyitásához, vagy tartunk tőle, hogy a rekesz sör berakásával egy időben Bukfenc kutya is világgá szalad, akkor ezen keresztül, biztonságosan megpakolható a csomagtartó. Sajnos a megoldás fényét elhomályosítja az a tény, hogy az alapváltozathoz ez nem jár.

Beltér, vezetés

A 207-es a legszebb belül

A 207-es a legszebb belül

A 207-es a legszebb belül


Egész másként alakulna a rangsor, ha a belső tér kidolgozottsága, az utastér hangulata lenne a döntő a választásnál. A Peugeot fölénye itt nem kérdéses, a csinos, szép anyagokkal berendezett autó ráadásként még óriási üvegtetőt is kapott.

Az ötfokozatú, szerethetetlen váltó sajnos sikerrel ront egy nagyot az alapjaiban jó összképen.

Spórolás?

A csapatban egyedül a Renault nem érezte szükségét annak, hogy a kormányt tengelyirányban is állíthatóra készítsék, és szintén ez az egyetlen modell, amelyből kimaradt a mozdításra hármat villantó komfortindex is. Kár mindkét apróságért, hiszen ha hangyányit is, de boldogabb az élet, ha ilyeneket is tud az autó.

Kombiteszt: Fabia, 207 vagy Clio? 141

Azért a Clio is megpróbálkozik a javítással, itt a navigáció képernyőjén a családi fényképalbumot is végignézhetjük, vagy igény szerint akár szent Kristóf képét is feltölthetjük az LCD kijelzőre, ha erre van igényünk. Bár érezhetően nem a Clioé a Renault futóműveseinek főműve, mégis ennek a vezetése a legélvezetesebb a három kipróbált modell közül.

Racionális választás

Racionális választás

Racionális választás


A Fabia hozza a megbízható átlagot, nem nagyon lehet belekötni semmibe, de szeretni is nehéz, bár a térkínálata ennek a legjobb. Ezen felül odabent minden semleges. A Fabiában érdekesen magasan ül a vezető, talán emiatt is érezni kicsit billegősebbnek ezt az autót, mint a többit. A váltó tologatása ebben jár a legkisebb erőbefektetéssel. Használni jó, de semmi több. Kérdés, van-e szükség valami többre, vagy bőven elég ennyi is.

Melyiket mennyiért mérik?

A trió árban legvonzóbb példánya kétség kívül a Renault kis kombija. A legolcsóbb, benzines változata majdnem kétszázezerrel kerül kevesebbe, mint a Škoda belépőmodellje. Aki pedig a Peugeot kifinomult belsőjéért van oda, annak félmillió forinttal többet kell magával vinnie a kereskedésbe.

A legolcsóbb változatok jelenlegi listaárai:

Típus:
Motor: Ár:
Skoda Fabia Combi 1,2 benzin / 60 LE 3 174 750 Ft
Skoda Fabia Combi 1,4 TDi / 70 LE 3 969 750 Ft
Renault Clio Grandtour 1,2 benzin / 75 LE 2 990 000 Ft
Renault Clio Grandtour 1,5 dCi / 70 LE 3 450 000 Ft
Peugeot 207 SW 1,4 benzin / 75 LE 3 489 000 Ft
Peugeot 207 SW 1,6 HDi / 90 LE 4 639 000 Ft

Mondd, te kit választanál?

Melyik kéne?

Melyik kéne?

Melyik kéne?


Végül három, azonos célra készült, de meglepően különböző stílusú autót ismerhettünk meg. Ha a döntésnél az elsődleges szempont az, hogy jól érezzük magunkat egy autóban, akkor a Peugeot lenne a tuti választás. Ha nem ez kerülne a legtöbbe, és rendes váltó lenne benne, még talán a kisebb csomagtartó felett is szemet hunynánk.

Ha azonban a szépségnél fontosabbak a vezetés közben szerzett érzések, akkor a Renault lenne a befutó. Nem utolsó sorban ezt vihetjük haza a legkisebb pénzhalomért cserébe, és a dízel változat etetése is nevetséges összegekbe kerül.

A puttonyos Fabia a méreteivel hozhatja lázba a kombira vágyókat. De a cseh modell valahogy nem tud az érzelmeinkre hatni, kizárólag racionális embereknek ajánlható.