Mindhárom most összehasonlított modellről írtunk korábban már igazi tesztet is, ezúttal viszont egymás után ültünk egyikből a másikba, nyitogattuk, pakolgattuk, vezettük őket. A tesztautók különféle motorjai miatt a nagyobb hangsúly ezúttal a belső térre, a pakolhatóságra és a futóműre jutott, hiszen mindegyik modellhez választható sokféle erőforrás.
Csomagtartó
Ha csak a számokat nézzük, akkor a Škoda Fabia 480 literes csomagtartója agyoncsapja az egész mezőnyt. Nemcsak térfogatban, hanem pakolhatóságban is, hiszen ennek az ajtónyílásán tárazhatjuk be fájó horzsolások nélkül a legmagasabb mosógépet, legszélesebb plazmatévét.
De nemcsak a méret számít. Egyedül a Renault tervezői gondoltak arra, hogyha kiszedjük helyéről a kalaptartót, akkor az menet közben inkább ne kallódjon jobbra-balra. A csomagtartó padlójába rejtve nincs útban, nem pakolunk rá, és nem veszi el az értékes helyet mástól.
Cserébe a másik két kocsiban találunk tizenkét voltos csatlakozót leghátul a puttonyban is, amellyel kompresszort, vagy elektromos hűtőtáskát, vagy bármi mást is táplálhatunk.
Centik, literek:
Csomagtartó méretek: |
207 SW |
Clio Grandtour |
Fabia Combi |
Szélesség (min-max) | 103/115 cm | 100/126 cm | 95/144 cm |
Hosszúság (5 üléssel) | 74 cm | 85 cm | 95 cm |
Hosszúság (2 üléssel) | 154 cm | 156/187 cm | 157 cm |
Magasság (kalaptartóig) | 44-48 cm | 43-47 cm | 59 cm |
Magasság (ajtónyílás) | 79 cm | 74 cm | 87 cm |
Magasság (nyitott ajtó alatt) | 191 cm | 186 cm | 193 cm |
Rakodóperem magassága | 57 cm | 58 cm | 63 cm |
Csomagtartó térfogata | 405 liter | 439 liter | 480 liter |
Ajándék
Ebben a műsorszámban egy apró trükkel a Peugeot mégis el tudja velünk feledtetni, hogy ő kínálja a legkisebb csomagtartót. Ez a varázslat pedig a leghátsó ajtótól függetlenül nyitható üvegajtó.
Ha nincs elég hely a nagy ajtó nyitásához, vagy tartunk tőle, hogy a rekesz sör berakásával egy időben Bukfenc kutya is világgá szalad, akkor ezen keresztül, biztonságosan megpakolható a csomagtartó. Sajnos a megoldás fényét elhomályosítja az a tény, hogy az alapváltozathoz ez nem jár.
Beltér, vezetés
Egész másként alakulna a rangsor, ha a belső tér kidolgozottsága, az utastér hangulata lenne a döntő a választásnál. A Peugeot fölénye itt nem kérdéses, a csinos, szép anyagokkal berendezett autó ráadásként még óriási üvegtetőt is kapott.
Az ötfokozatú, szerethetetlen váltó sajnos sikerrel ront egy nagyot az alapjaiban jó összképen.
A csapatban egyedül a Renault nem érezte szükségét annak, hogy a kormányt tengelyirányban is állíthatóra készítsék, és szintén ez az egyetlen modell, amelyből kimaradt a mozdításra hármat villantó komfortindex is. Kár mindkét apróságért, hiszen ha hangyányit is, de boldogabb az élet, ha ilyeneket is tud az autó.
Azért a Clio is megpróbálkozik a javítással, itt a navigáció képernyőjén a családi fényképalbumot is végignézhetjük, vagy igény szerint akár szent Kristóf képét is feltölthetjük az LCD kijelzőre, ha erre van igényünk. Bár érezhetően nem a Clioé a Renault futóműveseinek főműve, mégis ennek a vezetése a legélvezetesebb a három kipróbált modell közül.
A Fabia hozza a megbízható átlagot, nem nagyon lehet belekötni semmibe, de szeretni is nehéz, bár a térkínálata ennek a legjobb. Ezen felül odabent minden semleges. A Fabiában érdekesen magasan ül a vezető, talán emiatt is érezni kicsit billegősebbnek ezt az autót, mint a többit. A váltó tologatása ebben jár a legkisebb erőbefektetéssel. Használni jó, de semmi több. Kérdés, van-e szükség valami többre, vagy bőven elég ennyi is.
Melyiket mennyiért mérik?
A trió árban legvonzóbb példánya kétség kívül a Renault kis kombija. A legolcsóbb, benzines változata majdnem kétszázezerrel kerül kevesebbe, mint a Škoda belépőmodellje. Aki pedig a Peugeot kifinomult belsőjéért van oda, annak félmillió forinttal többet kell magával vinnie a kereskedésbe.
A legolcsóbb változatok jelenlegi listaárai:
Típus: |
Motor: | Ár: |
Skoda Fabia Combi | 1,2 benzin / 60 LE | 3 174 750 Ft |
Skoda Fabia Combi | 1,4 TDi / 70 LE | 3 969 750 Ft |
Renault Clio Grandtour | 1,2 benzin / 75 LE | 2 990 000 Ft |
Renault Clio Grandtour | 1,5 dCi / 70 LE | 3 450 000 Ft |
Peugeot 207 SW | 1,4 benzin / 75 LE | 3 489 000 Ft |
Peugeot 207 SW | 1,6 HDi / 90 LE | 4 639 000 Ft |
Mondd, te kit választanál?
Végül három, azonos célra készült, de meglepően különböző stílusú autót ismerhettünk meg. Ha a döntésnél az elsődleges szempont az, hogy jól érezzük magunkat egy autóban, akkor a Peugeot lenne a tuti választás. Ha nem ez kerülne a legtöbbe, és rendes váltó lenne benne, még talán a kisebb csomagtartó felett is szemet hunynánk.
Ha azonban a szépségnél fontosabbak a vezetés közben szerzett érzések, akkor a Renault lenne a befutó. Nem utolsó sorban ezt vihetjük haza a legkisebb pénzhalomért cserébe, és a dízel változat etetése is nevetséges összegekbe kerül.
A puttonyos Fabia a méreteivel hozhatja lázba a kombira vágyókat. De a cseh modell valahogy nem tud az érzelmeinkre hatni, kizárólag racionális embereknek ajánlható.