A korábbi 4,4 méterről közel 4,8 méterre nőtt a karosszéria hossza, amely ezzel a nyújtott formával sokkal laposabbnak tűnik. A hatalmas növekedés nem elsősorban a hagyományos karosszériát érintette, hanem az első spoiler alatti lemez, illetve a diffúzor megnyúlásának következménye. Mindemellett a Zonda tengelytávolsága is öt centiméterrel bővült, azaz egy teljesen új autóról beszélünk.
Nemcsak a hosszabb tengelytáv, de a szélesség öt centiméteres növekedése is azt sejteti, hogy az autó sokkal stabilabb, így versenypályán sokkal gyorsabb lesz elődjénél. Ezt az is segíti, hogy a karbon és a titánium korábbinál is bővebb alkalmazásával sikerült a sportkocsi tömegéből is lefaragni.
Sőt, ha ez nem lenne elég, a motor is erősebb. Az eredetileg 555, majd 602, 650 lóerős Mercedes motor jelen állapotában 750 lóerőre képes. A 7,3 literes V12-es blokk nyomatéka is fenséges 710 Nm.
Gyorsulás-, illetve sebességadatokat nem hoztak nyilvánosságra, de ez nem is annyira lényeges. A Zonda R ugyanis nem utcai használatra készül, hanem Clubsport-változatként a Ferrari FXX ellenfelének szánják zárt pályás autózáshoz, ahol az élmény és a köridő számít. Mindez pedig szolid 1,2 millió eurós, azaz 305 millió forintos áron készül el, de ez a nettó ára. Ám mire ez a tulajdonoshoz kerül, akkor ennél sokkal több is lehet.
Teszten a Zonda F