A mezőny: Astra Classic III 1,6, Focus 1,6, i30u 1,4 Life, Octavia Tour II 1,4
Ma ezeknél a teszthez kiválasztott modelleknél olcsóbban nemigen találni ötajtós kompakt autót, tehát családi használatra, hosszabb utakra is alkalmas, de városban is jól kezelhető, gazdaságos hátast. Bár ezrével látni őket az utcán, ezeket az autókat ötször nehezebb volt tesztre felhajtani, mint a darabonként 18-23 milliós hathengeres dízeleket, mert egyik sem új típus, nincs belőlük tesztautó, ahol pedig akad, az nem elég mezítlábas. De összefogtunk kollégáinkkal az AUTÓ2 Autó és Stílus című laptól és a csurig extrázott tesztkocsik helyett sikerült érdes műanyagkormányú, fekete kilincses, díszléc nélküli alapmodelleket kipróbálnunk. Nagyon köszönjük az érintett márkakereskedések és importőrök segítségét!
Közönséges átlagautók kerülnek listaáron 4,5 millió forintba, ami sokkoló. Megnéztük, hogy az olcsóbb alapmodellek megérik-e az árukat?
Közönséges átlagautók kerülnek listaáron 4,5 millió forintba, ami sokkoló. Megnéztük, hogy az olcsóbb alapmodellek megérik-e az árukat?
Fotó megosztása:
Mindegyik 16 szelepes és benzines, szívómotoros. 109 lóerős az i30, 115 az Astra, 100 a Focus, 80 az Octavia
Mindegyik 16 szelepes és benzines, szívómotoros. 109 lóerős az i30, 115 az Astra, 100 a Focus, 80 az Octavia
Fotó megosztása:
Az új i30 még nem kapható, a többiek utódukat egészítik ki nyomott árú belépőmodellként
Az új i30 még nem kapható, a többiek utódukat egészítik ki nyomott árú belépőmodellként
Fotó megosztása:
Az Astra 1,6 átlagfogyasztása 7,6, a 100 lóerős Focusé 7,8 liter százon a Spritmonitor.de adatai szerint. 7,4 literrel a Hyundai egy-négyese valamivel takarékosabb. A Skoda átlaga csupán 6,7 liter, de a jelentősen kisebb minta torzíthatja az eredményt
Az Astra 1,6 átlagfogyasztása 7,6, a 100 lóerős Focusé 7,8 liter százon a Spritmonitor.de adatai szerint. 7,4 literrel a Hyundai egy-négyese valamivel takarékosabb. A Skoda átlaga csupán 6,7 liter, de a jelentősen kisebb minta torzíthatja az eredményt
Fotó megosztása:
Messze a Skoda és a Ford nyitható tollú slusszkulcsa a legmenőbb. Az i30u Life központi zára nem távirányítós, a többieké igen
Messze a Skoda és a Ford nyitható tollú slusszkulcsa a legmenőbb. Az i30u Life központi zára nem távirányítós, a többieké igen
Fotó megosztása:
Adott esetben jobb vétel lehet a Tour II helyett a modellfrissítés utáni Octavia, Classic alapkivitelben
Adott esetben jobb vétel lehet a Tour II helyett a modellfrissítés utáni Octavia, Classic alapkivitelben
Fotó megosztása:
Komoly árengedménnyel kapható a kiforrott Astra Classic III
Komoly árengedménnyel kapható a kiforrott Astra Classic III
Fotó megosztása:
Gyártása már leállt, a raktári Focusok zöme 90 és 110 lóerős dízel, de van készleten benzines is
Gyártása már leállt, a raktári Focusok zöme 90 és 110 lóerős dízel, de van készleten benzines is
Fotó megosztása:
2004-ben mutatták be, de ma is megállja a helyét
2004-ben mutatták be, de ma is megállja a helyét
Fotó megosztása:
Nem a legolcsóbb, de a Focus nem igényel lemondást
Nem a legolcsóbb, de a Focus nem igényel lemondást
Fotó megosztása:
Futóműve, váltója és kormányzása sokat hozzátesz életminőségünkhöz
Futóműve, váltója és kormányzása sokat hozzátesz életminőségünkhöz
Fotó megosztása:
Az új Focus motorházfedelét már nem kell ilyen körülményesen nyitni
Az új Focus motorházfedelét már nem kell ilyen körülményesen nyitni
Fotó megosztása:
A 3,6 milliós akciós árhoz érdemes hozzáadni a metálfényt, 120 000 forintért
A 3,6 milliós akciós árhoz érdemes hozzáadni a metálfényt, 120 000 forintért
Fotó megosztása:
Elfogadhatóan gyorsul a 100 lóerős Focus
Elfogadhatóan gyorsul a 100 lóerős Focus
Fotó megosztása:
Mai szemmel is mutatós a Focus II belseje
Mai szemmel is mutatós a Focus II belseje
Fotó megosztása:
Városban gyorsan hanyatlik a benzinóra mutatója
Városban gyorsan hanyatlik a benzinóra mutatója
Fotó megosztása:
Alapáron jár a légkondicionáló a kifutó Focushoz
Alapáron jár a légkondicionáló a kifutó Focushoz
Fotó megosztása:
Pontosan és könnyen jár a váltó
Pontosan és könnyen jár a váltó
Fotó megosztása:
Meleg volt aznap
Meleg volt aznap
Fotó megosztása:
Négy éve van piacon az i30, a modellfrissítés óta i30u néven
Négy éve van piacon az i30, a modellfrissítés óta i30u néven
Fotó megosztása:
Tengelytávja a leghosszabb a mezőnyben, ettől ilyen tágas
Tengelytávja a leghosszabb a mezőnyben, ettől ilyen tágas
Fotó megosztása:
Nehéz volt kilépnie a Kia Cee'd árnyékából
Nehéz volt kilépnie a Kia Cee'd árnyékából
Fotó megosztása:
Némi finomítás ráférne az autóra, túl hangos és nyers, viszont élénken gyorsul
Némi finomítás ráférne az autóra, túl hangos és nyers, viszont élénken gyorsul
Fotó megosztása:
Hátul is független az i30u felfüggesztése, mint a csatolt hosszlengőkaros Astrát kivéve a többieké
Hátul is független az i30u felfüggesztése, mint a csatolt hosszlengőkaros Astrát kivéve a többieké
Fotó megosztása:
Hátulról hasonlít kicsit az első generációs 1-es BMW-re
Hátulról hasonlít kicsit az első generációs 1-es BMW-re
Fotó megosztása:
Nem baj, ha fekete, olcsóbb javítani
Nem baj, ha fekete, olcsóbb javítani
Fotó megosztása:
Ha nem félünk a hangjától, egész vehemensen gyorsít az 1,4-es motor
Ha nem félünk a hangjától, egész vehemensen gyorsít az 1,4-es motor
Fotó megosztása:
Gazdag felszereltsége dacára az i30-ban mindig érezni, hogy a Life az alapmodell, főleg a sprőd kormányon
Gazdag felszereltsége dacára az i30-ban mindig érezni, hogy a Life az alapmodell, főleg a sprőd kormányon
Fotó megosztása:
Igen tágas hátul az i30, helykihasználása remek
Igen tágas hátul az i30, helykihasználása remek
Fotó megosztása:
Jó megoldás a négy klasszikus, kerek óra
Jó megoldás a négy klasszikus, kerek óra
Fotó megosztása:
Hurrá, a legolcsóbb i30-ból sem maradt ki az USB-csatlakozó
Hurrá, a legolcsóbb i30-ból sem maradt ki az USB-csatlakozó
Fotó megosztása:
Szériatartozék a manuális légkondicionáló
Szériatartozék a manuális légkondicionáló
Fotó megosztása:
Alapáron jár a kormányról vezérelhető, 4 hangszórós CD-s rádió
Alapáron jár a kormányról vezérelhető, 4 hangszórós CD-s rádió
Fotó megosztása:
Számos praktikus rakodóhely van a Hyundaiban
Számos praktikus rakodóhely van a Hyundaiban
Fotó megosztása:
Nem kell felárat fizetni a fedélzeti számítógépért
Nem kell felárat fizetni a fedélzeti számítógépért
Fotó megosztása:
340 literrel az i30u csomagtere a legkisebb
340 literrel az i30u csomagtere a legkisebb
Fotó megosztása:
Nyílása kicsit keskenyebb a többiekénél
Nyílása kicsit keskenyebb a többiekénél
Fotó megosztása:
Classic III lett a H Astrából a modellváltás után
Classic III lett a H Astrából a modellváltás után
Fotó megosztása:
Gyári rendeléssel sokféle extra választható az Astrához
Gyári rendeléssel sokféle extra választható az Astrához
Fotó megosztása:
Élettelen az Opel motorja, a futóművel viszont nincs baj
Élettelen az Opel motorja, a futóművel viszont nincs baj
Fotó megosztása:
2003 őszén mutatta be az Opel, azóta egy modellfrissítésen van túl
2003 őszén mutatta be az Opel, azóta egy modellfrissítésen van túl
Fotó megosztása:
4 035 000 Ft a listaára, de elhozható 3,6 millió forintért
4 035 000 Ft a listaára, de elhozható 3,6 millió forintért
Fotó megosztása:
Csalódás az Opel motorja, gázreakciója kiábrándító
Csalódás az Opel motorja, gázreakciója kiábrándító
Fotó megosztása:
Belül a Focus és az Astra is mutatós, vonzóbb a másik kettőnél
Belül a Focus és az Astra is mutatós, vonzóbb a másik kettőnél
Fotó megosztása:
Mélyen van a hátsó ülés, erősen hajlított lábbal kényelmetlen itt utazni
Mélyen van a hátsó ülés, erősen hajlított lábbal kényelmetlen itt utazni
Fotó megosztása:
Kicsit tágasabb a csomagtér, mint a Hyundaié
Kicsit tágasabb a csomagtér, mint a Hyundaié
Fotó megosztása:
Lehajtott üléssel a második legnagyobb az Astra H csomagtere az Octavia mögött
Lehajtott üléssel a második legnagyobb az Astra H csomagtere az Octavia mögött
Fotó megosztása:
Jobb a semminél az Aux-bemenet
Jobb a semminél az Aux-bemenet
Fotó megosztása:
Csomagban és önálló extraként is megrendelhető a légkondicionáló
Csomagban és önálló extraként is megrendelhető a légkondicionáló
Fotó megosztása:
Nincs oldalsó védőléc a Tour II alapváltozaton
Nincs oldalsó védőléc a Tour II alapváltozaton
Fotó megosztása:
Ilyet még nem láttunk: az index megmaradt a visszapillantóban, de a tükörház fényezetlen
Ilyet még nem láttunk: az index megmaradt a visszapillantóban, de a tükörház fényezetlen
Fotó megosztása:
2004 óta ismerjük ebben a formában
2004 óta ismerjük ebben a formában
Fotó megosztása:
Gyakorlatilag az újabb Octavia erényeit kínálja, a régi köntösben, alacsony áron
Gyakorlatilag az újabb Octavia erényeit kínálja, a régi köntösben, alacsony áron
Fotó megosztása:
Szokjuk meg, hogy ráérünk és utána már ki lehet bírni az erőtlen Skodával
Szokjuk meg, hogy ráérünk és utána már ki lehet bírni az erőtlen Skodával
Fotó megosztása:
Az Octavia a leghosszabb. Magas fara miatt rossz vele parkolni, áldozni kell a tolatóradarra
Az Octavia a leghosszabb. Magas fara miatt rossz vele parkolni, áldozni kell a tolatóradarra
Fotó megosztása:
3,74 milliós árából 400 000 Ft a kedvezmény
3,74 milliós árából 400 000 Ft a kedvezmény
Fotó megosztása:
Takarékos és csendes az Octavia ezzel a motorral
Takarékos és csendes az Octavia ezzel a motorral
Fotó megosztása:
Vakkapcsolók mutatják a váltókar mögött, hogy ez a fapados Octavia
Vakkapcsolók mutatják a váltókar mögött, hogy ez a fapados Octavia
Fotó megosztása:
Jellegzetes flottaautó az Octavia is akárcsak a Focus és kisebb részben a másik kettő is
Jellegzetes flottaautó az Octavia is akárcsak a Focus és kisebb részben a másik kettő is
Fotó megosztása:
Fejtérben nem kiemelkedő a Skoda, de lábtere bőséges
Fejtérben nem kiemelkedő a Skoda, de lábtere bőséges
Fotó megosztása:
Alaphelyzetben 560 literes a csomagtartó
Alaphelyzetben 560 literes a csomagtartó
Fotó megosztása:
Nehéz megtölteni ekkora űrt
Nehéz megtölteni ekkora űrt
Fotó megosztása:
Nincs rossz fogása a műanyag kormánykeréknek
Nincs rossz fogása a műanyag kormánykeréknek
Fotó megosztása:
Feláras tétel a lehajtható hátsó ülés, szériában jár a fedélzeti számítógép
Feláras tétel a lehajtható hátsó ülés, szériában jár a fedélzeti számítógép
Fotó megosztása:
Sikerült találnunk egy átadásra váró Tour II Octaviát, nagyjából az egyetlen alapmodellt az országban
Sikerült találnunk egy átadásra váró Tour II Octaviát, nagyjából az egyetlen alapmodellt az országban
Fotó megosztása:
Ne is álmodjunk csillogó fémkilincsről
Ne is álmodjunk csillogó fémkilincsről
Fotó megosztása:
Jó sok rakodóhely van a Skodában
Jó sok rakodóhely van a Skodában
Fotó megosztása:
Kellően finoman jár a váltókar
Kellően finoman jár a váltókar
Fotó megosztása:
Papíron az Astra van a legjobb erőben, de a legtöbb élet a Hyundai motorjába szorult
Papíron az Astra van a legjobb erőben, de a legtöbb élet a Hyundai motorjába szorult
Fotó megosztása:
Ford Credit finanszírozással a Focus 350 ezres további engedménnyel, 3,3 millió forint alatt elvihető. Az i30 felszereltsége jó, az Astrára jelentős kedvezményeket adnak. Az Octavia Tour II--ben van légkondi, de a hátsó ablaktörlő feláras
Ford Credit finanszírozással a Focus 350 ezres további engedménnyel, 3,3 millió forint alatt elvihető. Az i30 felszereltsége jó, az Astrára jelentős kedvezményeket adnak. Az Octavia Tour II--ben van légkondi, de a hátsó ablaktörlő feláras
Fotó megosztása:
Cégautónak a Hyundai, vezetni a Ford, családdal az Octavia. Az Astrának nem sok tér marad
Cégautónak a Hyundai, vezetni a Ford, családdal az Octavia. Az Astrának nem sok tér marad
Fotó megosztása:
Ízlés dolga: a négy autó között csekély, nagyjából 10 százalékos az árkülönbség
Ízlés dolga: a négy autó között csekély, nagyjából 10 százalékos az árkülönbség
Fotó megosztása:
Jutányos családi autóként az Octavia Tour II a legjobb vétel, ha együtt tudunk élni a gyámoltalan motorral
Jutányos családi autóként az Octavia Tour II a legjobb vétel, ha együtt tudunk élni a gyámoltalan motorral
Fotó megosztása:
Ízlés dolga: a négy autó között csekély, nagyjából 10 százalékos az árkülönbség
Belső tér: frissebb az Astra és a Focus
Belül a Focus és az Astra is mutatós, vonzóbb a másik kettőnél
Belül a Focus és az Astra is mutatós, vonzóbb a másik kettőnél
A Skodán látszik, hogy a Tour II egy butított kivitel: fekete a kilincs, az alapfelszereltségbe nem fért bele semmilyen rádió, a váltó mögött vakkapcsolók sötétlenek. A minőségérzet közepes, akárcsak a Hyundaiban, amelynek nem tudtuk megbocsátani a ráspolyért kiáltó, érdes tapintású kormányt.
Nívósabb az Astra belső tere, pedig a másik kettővel szemben ebben még fedélzeti számítógép sem volt. Ám az ezüstszínű betétek, a fejlett technikát ígérő sok gomb és kapcsoló illetve a rendes műanyagok feldobják a hangulatot. Még jobb a Focus, amely a továbbszolgáló öregek között a legcsinosabb belül.
Gazdag felszereltsége dacára az i30-ban mindig érezni, hogy a Life az alapmodell, főleg a sprőd kormányon
Gazdag felszereltsége dacára az i30-ban mindig érezni, hogy a Life az alapmodell, főleg a sprőd kormányon
Elöl az Astra egészséges üléspozíciót kínál, jobbat a Focusnál, amelyben nem engedhető elég mélyre az ülés. A Hyundai ülése a legkevésbé kényelmes a négy közül, hosszabb úton az Astrában és az Octaviában a legjobb ülni.
Hátul is tágas az i30u
190 centimmel én voltam a legalacsonyabb a tesztbrigádban, ezért is nagy szó, hogy az i30-ban és főleg az Octaviában mennyire jól elfértem hátul. A Hyundai térhasznosítása remek, a fejtér is bőséges, szemben a Forddal.
A Focusban közepes a lábtér, de így is jobb volt itt ücsörögni, mint az Opelben, mert az Astra hiába tágasabb, kényelmetlenül meghajlított lábbal kell ülni az alacsony üléspadon.
Papíron az Astra van a legjobb erőben, de a legtöbb élet a Hyundai motorjába szorult
Csomagtartó: csak az Octavia
Alaphelyzetben 560 literes a csomagtartó
Alaphelyzetben 560 literes a csomagtartó
Csomagtérben a leghosszabb autó, az Octavia lemossa a többieket, nem csoda, hogy kevesen vesznek kombit belőle. A másik három vetélytárs hasonló szinten áll, de a Ford és az Opel is némi előnyben van az i30-cal szemben.
Belül a Hyundait a legkönnyebb belakni a sok rakodóhellyel, de az Octaviában sem gond helyet találni cuccainknak. A Ford még épp elmegy, az Astrából viszont a designerek kihagyták a rakodóhelyeket, ami a mindennapokban komoly hiba.
Vezetés: motorban az i30, futóműben a Focus
Papíron a 115 lóerős Classic III a legerősebb autó, de végig azt éreztük, mintha motorja párnán át venne levegőt.
Élettelen az Opel motorja, a futóművel viszont nincs baj
Élettelen az Opel motorja, a futóművel viszont nincs baj
A tompa gázreakció miatt a gyorsulás lanyhábbnak tűnik a ténylegesnél, az akadozó, keményen járó váltó sem kedveltette meg az Astrát. Futóművével viszont elégedettek voltunk, az Opel nagy tempónál is stabil, jól irányítható autó.
Sokkal élénkebb a 109 lóerős i30u, nevében a modellfrissítésre utaló u-val. Az ezernégyes motornak segít a csekély önsúly is.
Autópályára a rövidre áttételezett váltóval túl zajos a gép, de kihúzatáskor nemcsak motorbőgést, hanem élvezhető gyorsulást is kapunk. Nyers, gyors és sprőd a Hyundai, amelynek a rugózási és zajkomfortján kellene javítani. A Frankfurti Autókiállításon ültünk az utódjában, amely sokkal kulturáltabb autó lesz.
Némi finomítás ráférne az autóra, túl hangos és nyers, viszont élénken gyorsul
Hasonló hardver, eltérő eredmény
Mindegyik 16 szelepes és benzines, szívómotoros. 109 lóerős az i30, 115 az Astra, 100 a Focus, 80 az Octavia
Mindegyik 16 szelepes és benzines, szívómotoros. 109 lóerős az i30, 115 az Astra, 100 a Focus, 80 az Octavia
Kereken 100 lóerős a Ford, amelyet messze a legjobb volt vezetni, mert az autót nemcsak a motor teszi. Gyorsulása elfogadható, a gázreakció sem olyan komótos, mint az Astrában, váltója a négy közül a legjobban kapcsolható.
Érdekes, hogy a Focus, az i30u és az Octavia Tour II hátsó felfüggesztése is független (az Astráé csatolt hosszlengőkaros), ám a Ford sokkal többet hozott ki a hasonló konstrukciós értékű hardverből. A Focus táncol a kanyarokban, sztrádán megnyugtatóan hasít és városban sem üt vissza, ha a villamossínek mentén mélybe süllyedt az aszfalt.
Milyen családi autót akad még olcsón?
Aki hárommillió forint körüli összegből keres új családi autót, nézzen utána, nincs-e épp akció a Nissan Note-ra, amelyből az 1,4-es benzines jól megy, takarékos és a tologatható hátsó üléssel jól használható. A FIAT időnként leveri 2 690 000 forintra a Linea Family alapárát, amely a 77 lóerős, nyugodt karakterű benzinessel, nagy csomagterével és bőséges felszereltségével ezért a pénzért nagy vétel. Aki szeretne kicsit vagányabb autót, kezdjen megbarátkozni a Dacia Duster szállítási határidejével. A benzines ezerhatos nem egy takarékos modell, de 3,3 milliós árához mérten a légkondis Ambiance kiváló autó, 475 literes csomagtérrel.
Vakkapcsolók mutatják a váltókar mögött, hogy ez a fapados Octavia
Vakkapcsolók mutatják a váltókar mögött, hogy ez a fapados Octavia
Ha feldolgoztuk, hogy egy 80 lóerős Octavia mindenképp lomha autó, harmonikusan poroszkálhatunk az 1,4-es benzinessel. A váltó puhán jár, a mezőnyből a Skoda zajcsillapítása a leghatásosabb, rugózási kényelme és úttartása is jó. Felnőtt, komoly autó, motorból meg vannak hozzá jobbak is, sokkal több pénzért.
Árak: jelentéktelen differencia
Egyedül a Hyundainak nem kapható még az utódja, az öregeket illő tehát alacsony árral vonzóbbá tenni. A sokféle akció eltorzítja a képet, de a lényeg, hogy a Focus 1,6-ért egy adott FordCredit hitel felvételekor 3,2 millió forintot kérnek, készpénzre pedig 350 000 forinttal kerül többe. A készleten lévő autók zöme dízelmotoros, de a kifutó Focusból van elég benzines is, a 120 000 forintos metálfénnyel 3,7 millió forintért, igen korrekt felszereltséggel.
Mai szemmel is mutatós a Focus II belseje
Ma sem számít elavultnak a Focus II belseje
Elsőre riasztó az ezerhatos Astra Classic III 4 035 000 forintos listaára a gyér felszereltség tükrében. Ám itt is van akció, és máris jó vétel a kiforrott Astra H, amelyhez sokféle extrát és okosan összeválogatott felszereltségi csomagokat is rendelhetünk. Normális stafírunggal egy ötajtós elhozható 3,6 millió forint körül, de láttunk sok extrával ellátott szalonautókat 800 000 forintos engedménnyel is.
3,2 és 3,6 millió Ft között
Egyszerűbb a helyzet a Hyundainál, ahol a tesztelt i30u Life 3 999 000 forintos listaárából 3 549 000 Ft lesz az érvényes engedménnyel. Az alapváltozat értékes tétele a függönylégzsák, az USB-csatlakozó és a kormányról nyomkodható rádió.
Az 1,4-es Octavia Tour II 3 743 500 forintos alapárából 400 ezer Ft a kedvezmény, tehát a kipróbált autó 3,34 millió forintba kerül. A Skodához is lehet egyenként extrákat rendelni, például a kartámaszos középső tárolót, amivel a hátsó utasoknak is jut levegőrostély.
Az Astra 1,6 átlagfogyasztása 7,6, a 100 lóerős Focusé 7,8 liter százon a Spritmonitor.de adatai szerint. 7,4 literrel a Hyundai egy-négyese valamivel takarékosabb. A Skoda átlaga csupán 6,7 liter, de a jelentősen kisebb minta torzíthatja az eredményt
Tour II vagy Classic alapmodell?
Adott esetben jobb vétel lehet a Tour II helyett a modellfrissítés utáni Octavia, Classic alapkivitelben
Adott esetben jobb vétel lehet a Tour II helyett a modellfrissítés utáni Octavia, Classic alapkivitelben
Skodában gondolkodva megfontolandó amit Berta Gábor, a Porsche M5 Skoda-értékesítője mondott nekünk: néhány éves használatra érdemes lehet inkább az új Octaviából a Classic alapmodellt választani. Pár év elteltével a Tour II nagyon avíttnak tűnhet majd az átdolgozás utánihoz képest, ezért nehéz lesz jó áron eladni. Ha viszont a tulaj megtartja tíz évig az autót, akkor ez a gond nem merül fel.
Hosszabb távra tervezve árkérdéssé egyszerűsödik a dilemma. „Jelenleg a magánemberek kedvezőbb áron juthatnak Octaviához a Tour II-t választva, mint egy azonos motorú, de faceliftes Classic kivitellel. Céges vevőknek viszont a modellfrissítés utáni verzió kerülhet kevesebbe a használtautó-beszámítási kedvezmény és a flottatámogatás miatt” – vázolta a helyzetet Kis Máté, a Palota Automobil Skoda-márkakereskedés értékesítője. Érdekes, hogy a Tour II-ből alapáron hiányzik a rádió, viszont távirányítós a központi zára és menő, bicskás kulcsa van, ami a Classic felszereltségű újabból kimaradt.
Átlagfogyasztás: közel egymáshoz
Mivel a nullkilométeres Skoda átadásra várt, nem tudtuk hosszabb fogyasztásmérésre vinni a konkurensekkel. A spritmonitor.de adatai szerint az 1,4-es i30 7,4, a 115 lóerős Astra 7,6, az ezerhatos Focus pedig 7,8 litert fogyaszt százon 128-250 felhasználó mérései szerint. Az Octavia 1,4-ről sajnos csak négy tulaj vitt fel adatokat, ezért 6,67 literes értékét nem szabad túlértékelni.
Annyi biztos, a gyámoltalan ezernégyes jobb választás a falánk és félmillióval többe kerülő ezerhatosnál.
Városban járva nagyobb a fogyasztáskülönbség
Városban a Hyundai és a Skoda a legtakarékosabb 8-8,5 liter körüli étvágyukkal, az Astra nagyjából 9, a Focus vaskos 10 literrel követi őket.
Öt év garancia a Hyundaira
Várhatóan az Opel veszíti el leglassabban az értékét, a leggyengébb értéktartásra a Fordtól számítunk, mert az újonnan dömpingáron adott flottaautók leverik a használtak vételárát is.
Az Octaviáról sokan tudják, mennyire jó családi autó, ezért stabilan tartja az árát, a Hyundai pedig ötéves, ráadásul kilométer-korlátozás nélküli garanciájával emelkedik ki, ami komoly érv lesz három-négyéves korában.
Viszonylag sokat nyújt a Skoda is 2+2 éves, 200 000 kilométerig érvényes jótállással, míg 2 évvel a Ford és az Opel csak a minimálisan kötelező garanciát adja.
Ford Credit finanszírozással a Focus 350 ezres további engedménnyel, 3,3 millió forint alatt elvihető. Az i30 felszereltsége jó, az Astrára jelentős kedvezményeket adnak. Az Octavia Tour II–ben van légkondi, de a hátsó ablaktörlő feláras
Holtverseny az ezüstért
Aki képes elviselni a csekély teljesítményt, az összességében az Octavia Tour II alapmodelljével jut a legjobb családi autóhoz ebben az árkategóriában. A Skoda a legnagyobb és legkényelmesebb autó a négy közül, ára is kedvező. Mégsem nyeri meg automatikusan ezt a tesztet, mert jóval erőtlenebb a többieknél.
Jutányos családi autóként az Octavia Tour II a legjobb vétel, ha együtt tudunk élni a gyámoltalan motorral
Nem a legolcsóbb, de a Focus nem igényel lemondást
Nem a legolcsóbb, de a Focus nem igényel lemondást
Mögötte nincs értelme sorrendet hirdetni, mert mindhárom autóban van mi értékelni. Az Astra vonzó felszereltségi csomagjaival, kényelmes ülésével és józan szervizköltségével csábít.
A Hyundai a leggazdaságosabb autó a négy közül, céges hajtásra, intenzív igénybevételre ez a legjobb választás.
Erőssége a motor, a felszereltség és a térkínálat, belül viszont lerí róla, hogy olcsó alapmodell. A volán mögül a Focus a legvonzóbb autó, futóműve, kormányzása és váltója miatt. Városban sokat fogyaszt, de a négy közül egyedül ebben nem éreztük, hogy sokról kellene lemondanunk.