Röviden – Suzuki Splash 1,0 GC AC | |
---|---|
Mi ez? |
Modellfrissítés utáni, apró egyterű Esztergomból. |
Mit tud? | A legolcsóbb légkondis autó a magyar piacon. |
Mibe kerül? | 2,2 millió helyett 2 013 000, helyenként 1 999 000 forintba |
Kinek jó? | Városba bárkinek, ha nem büdös a Suzuki. Korosodók előnyben, a magas ülés miatt. |
Többnyire van valami baj a feltűnően vonzó árú kocsikkal. Többségük arra való, hogy a szalonba becsábítsa az ügyfelet, akit az értékesítő könnyen rá tud beszélni a kicsit drágábban sokkal többet nyújtó modellre. Főleg 2008 előtt volt ez könnyű, amikor a havi törlesztőben párezer forintos különbség tényleg nem számított egy vonzóbb autóért. De a hitelre vásárlásnak a magánügyfelek között vége, kápéban pedig jobban megérezni azt a pár százezer forintot, ami az elérhető és a vágyott felszereltség között van.




Se metálfény, se rádió
Ezért is örültünk annyira, hogy a Suzuki a kedvünkért forgalomba helyezett egy teljesen extramentes, akcióban 2 013 000 forintos Splasht 1,0 GC AC-t. Nyolc évvel a csumpi Logan után megint kaptunk egy alapszínű, rádió nélküli tesztkocsit, hogy kiderüljön, mit tud a legolcsóbb magyar autó, az egyetlen légkondis kocsi kétmillióért?
Nincs vészes butítás
Méretéhez képest a Splash nem szűk, de az elfogadható hátsó lábtér mellett már nincs hely normális csomagtartóra. Az alapváltozatban csak egyben dönthető az üléstámla és hiányzik a gazdagabban felszerelt modellek térelválasztó padlópolca is. A kalaptartó pont olyan szerencsétlen, mint a Swiftben. Nem madzag húzza fel, eleinte könnyű felhajtva felejteni.
A következő felszereltségi szint mégis megfontolandó az oldallégzsák, az osztott hátsó üléstámla, a külső hőmérséklet kijelzése és főleg a központi zár távirányítója miatt. Így nem mindig a bal első ajtótól kellene kezdeni a beszállást, be lehetne ültetni a gyermekeket vagy bedobhatnánk a csomagokat. A rádió csomagban az első kartámasszal és a CD-s rádióval jó esetben kisírható ajándékképp.
Ki vesz itthon kétmilliós autót?
Kétmillió körüli autók értékesítéséről a Daciákkal és a Thaliával bőven van tapasztalat, ezért megkérdeztük Rosta Gergőt, a Renault Hungária marketingvezetőjét, kik veszik a legolcsóbb autókat? Nyugaton a basic pragmatics réteg a célcsoport, azok a szerény igényű, pragmatikus vásárlók, akik A-ból B-be akarnak eljutni és arra büszkék, milyen keveset költöttek egy használható autóra. Itthon ez a célcsoport nem észlelhető, mert az emberek épp arra büszkék, milyen sokat tudtak autóra áldozni.
Kétmillió alatti autót azoknak sikerült eladni, akik koros, részben keleti autóból ülnek át – tapasztalták a márkakereskedői hálózatban. Nincs kormányszervo? Sebaj, a Samarában sem volt. Kevés a légzsák? Na és, nem megyek én olyan gyorsan. Nincs légkondi? Minek, a traktoromon sincs – mondta erre egy juhász bácsi, és megvette pirosban a fapad Thaliát.
Ami a legfontosabb: ezeknek az embereknek nem, azaz NEM alternatíva a 320d, pedig csak 280 ezerről van visszatekerve, sem pedig a hároméves H Astra. Mert ők sértetlen, új autót akarnak, garanciával.
Remekmű, három hengerrel
Háromhengereshez mérten a Suzuki motorja nagyon finoman és kiegyensúlyozottan jár. Szelepvezérlése 2011-óta mindkét oldalon változó, ami jót is tesz neki. 68 lóerőt és 90 Nm-t kell beosztani, ami többnyire megoldható. A Splash városban, egy-két emberrel kellően fürge és egy ideig országúton is az. Mint az aprócska motorú kisautók, erősen megérzi a tempó és a terhelés növelését, akár az utasok számában, akár domborzatilag.

202 literes a csomagtér. Csak egyben hajtható előre a támla, így 1050 literesre nő. Két horog is van a szatyrok felakasztására
Az ezres Splash talán a legolcsóbban fenntartható új autó. A teljesen nyersen átvett motort igyekeztünk kímélni, de téli városi forgalomban így is párját ritkítja az 5,6 l/100 kilométeres tesztfogyasztás.
Túl sűrűn, 15 ezrenként szervizbe kell vinni az autót, de legalább mérsékeltek a karbantartási költségek. Egy sima olajcsere a pollenszűrő és a légszűrő cseréjével 32 000 forintba kerül a megkérdezett márkaszervizben. De a lényeg, hogy a szelepeket lánc mozgatja, így megúszható a vezérműszett költséges cseréje.
Városba való
A vastag első tetőoszlop elég sokat takar a világból, de a Splash a többi irányba áttekinthető. Városi autónak nagyon beválik, a magas üléséből jól kilátni, a visszapillantók nem hagyják holttérben a forgalmat. A függőleges hátsó ablak miatt könnyű megsaccolni az autó hosszát, nem gond parkolni a szervokormányos, fordulékony törpével.
A kormányzás az alapfunkciót teljesíti, tehát az autó arra megy, amerre akarjuk, de a Splash pontatlanul irányítható és a kormányérzet sem emlékeztet arra, amit a Swift Sportban szerettünk. A fék adagolhatósága sem jó a bizonytalan pedálérzet miatt.
Ötajtós konkurensek, listaáron, légkondival | |
---|---|
Chevrolet Spark 1,0 LS+ (68 LE, 93 Nm) | 2 610 000 Ft |
Dacia Sandero Arctic 1,2 (75 LE, 107 Nm) | 2 390 000 Ft |
FIAT Panda 1,2 Lounge (69 LE, 109 Nm) | 3 150 000 Ft |
Skoda Citigo Active 1.0 (60 LE, 95 Nm)+Climatronic | 2 626 910 Ft |
Suzuki Splash 1,0 GC AC (69 LE, 90 Nm) | 2 203 000 Ft |
Marad kétmillió
Elvileg január 31-gyel kifut az aktuális akció, de mind Hársfalvi János, a Suzuki belföldi marketing-menedzsere, mind a megkérdezett autószalon értékesítője azt mondta, hogy az alap Splash hasonló áron marad a kínálatban.
Gazdag felszereltsége, elfogadható kényelme és biztonsága miatt az egyliteres GC AC meglepően komolyan vehető autó. Tényleg nem csak arra jó, hogy 2013 000 forinttal kezdődjön az akciós árlista.
Mellette – Ellene | |
---|---|
|
|