Hatásvadász, gyönyörű, a közönséges, földhözragadt praktikum szellemét gőgösen elutasító luxustárgy az új CLS. Ahogy a régi is az volt. Csak ez kevésbé hatásvadász, viszont sokkal gyönyörűbb.
Teszt: Mercedes-Benz CLS 350 CDI
1/53
Fotó megosztása:
2/53 Esőben a lovasberényi kastély előtt is gyönyörű a CLS. Meg mindenhol máshol is
Esőben a lovasberényi kastély előtt is gyönyörű a CLS. Meg mindenhol máshol is
Fotó megosztása:
3/53 Esőben a lovasberényi kastély előtt is gyönyörű a CLS. Meg mindenhol máshol is
Esőben a lovasberényi kastély előtt is gyönyörű a CLS. Meg mindenhol máshol is
Fotó megosztása:
5/53 Esőben a lovasberényi kastély előtt is gyönyörű a CLS. Meg mindenhol máshol is
Esőben a lovasberényi kastély előtt is gyönyörű a CLS. Meg mindenhol máshol is
Fotó megosztása:
6/53 Az új CLS-t csak azért hívjuk négyajtós kupénak, mert az elődje az is volt. De ezen már alig lejt a csomagtérfedél
Az új CLS-t csak azért hívjuk négyajtós kupénak, mert az elődje az is volt. De ezen már alig lejt a csomagtérfedél
Fotó megosztása:
7/53 Sokkal kevésbé lóg ki a Mercedes-sorból, mint elődje, de sokkal harmonikusabb a forma
Sokkal kevésbé lóg ki a Mercedes-sorból, mint elődje, de sokkal harmonikusabb a forma
Fotó megosztása:
9/53 Kicsit nőiesek az agyongömbölyített hátsó lámpák. Sebaj
Kicsit nőiesek az agyongömbölyített hátsó lámpák. Sebaj
Fotó megosztása:
10/53 A meredek orr a hatalmas emblémával szép példa arra, hogy a gyalogosvédelmi standardokkal is lehet szép autófrontot tervezni
A meredek orr a hatalmas emblémával szép példa arra, hogy a gyalogosvédelmi standardokkal is lehet szép autófrontot tervezni
Fotó megosztása:
11/53 Belsősáv-takarító tekintet
Belsősáv-takarító tekintet
Fotó megosztása:
13/53 A feneke sikerült e legkevésbé, de azért nem rossz
A feneke sikerült e legkevésbé, de azért nem rossz
Fotó megosztása:
14/53 Optikailag nagyon kupés a lejtést imitáló fény-árnyék vonalakkal, valójában inkább szedán
Optikailag nagyon kupés a lejtést imitáló fény-árnyék vonalakkal, valójában inkább szedán
Fotó megosztása:
15/53 CLS: az E-osztály kevésbé praktikus, ám erősebb, drágább és szebb változata
CLS: az E-osztály kevésbé praktikus, ám erősebb, drágább és szebb változata
Fotó megosztása:
17/53 A háromliteres V6-os dízel a legerősebb, 350 CDI jelzésű kivitelben 265 lóerős
A háromliteres V6-os dízel a legerősebb, 350 CDI jelzésű kivitelben 265 lóerős
Fotó megosztása:
18/53 Arisztokratikus keménység árad a tekintetéből
Arisztokratikus keménység árad a tekintetéből
Fotó megosztása:
19/53 Arisztokratikus keménység árad a tekintetéből
Arisztokratikus keménység árad a tekintetéből
Fotó megosztása:
21/53 620 Nm nyomaték, mindenre elég. Lenne. De a kikapcsolhatatlan menetstabilizáló elektronika szinte soha nem engedi rászabadulni a kerékre
620 Nm nyomaték, mindenre elég. Lenne. De a kikapcsolhatatlan menetstabilizáló elektronika szinte soha nem engedi rászabadulni a kerékre
Fotó megosztása:
22/53 1886. január 29-én született az autó. És még abban az évben létrejött a csillagos márka is. Joggal mondják a Mercedes hívei: minden más csak utánzat
1886. január 29-én született az autó. És még abban az évben létrejött a csillagos márka is. Joggal mondják a Mercedes hívei: minden más csak utánzat
Fotó megosztása:
23/53 Kicsit röhejes egy 265 lóerős luxuskocsin a takarékosságot jelző logó, de az az igazság, hogy ez a kocsi tényleg hihetetlenül takarékos
Kicsit röhejes egy 265 lóerős luxuskocsin a takarékosságot jelző logó, de az az igazság, hogy ez a kocsi tényleg hihetetlenül takarékos
Fotó megosztása:
25/53 A Mercedes hagyományosan szereti a fogkefével pucolható, bonyolult felniket. 15 a küllők száma
A Mercedes hagyományosan szereti a fogkefével pucolható, bonyolult felniket. 15 a küllők száma
Fotó megosztása:
26/53 Kamerák, radarok, szonárok, szenzorok tömkelege a biztonságért és a nyugalomért. Követőradaros tempomat mégsem került a kocsiba
Kamerák, radarok, szonárok, szenzorok tömkelege a biztonságért és a nyugalomért. Követőradaros tempomat mégsem került a kocsiba
Fotó megosztása:
27/53 Ezért az orrért az ókorban hajóhadak indultak volna harcba
Ezért az orrért az ókorban hajóhadak indultak volna harcba
Fotó megosztása:
29/53 Az első Mercedes, amin nem kínosan bazári a menetjelző LED-sor
Az első Mercedes, amin nem kínosan bazári a menetjelző LED-sor
Fotó megosztása:
30/53 A lehetetlenül erős motor lehetetlenül keveset, nyolc liter gázolajat evett százon, vegyes üzemben. Automatával
A lehetetlenül erős motor lehetetlenül keveset, nyolc liter gázolajat evett százon, vegyes üzemben. Automatával
Fotó megosztása:
31/53 A BMW tud takarékosabb nagy dízelt csinálni, de a Merci V6-osa kulturáltabb, finomabb a bajor sor 6-nál
A BMW tud takarékosabb nagy dízelt csinálni, de a Merci V6-osa kulturáltabb, finomabb a bajor sor 6-nál
Fotó megosztása:
33/53 A belső méltó a külsőhöz
A belső méltó a külsőhöz
Fotó megosztása:
34/53 A CLS kabinja fabetéttel, bőrrel egy főúri kastély szivarszobájának hangulatát hozza
A CLS kabinja fabetéttel, bőrrel egy főúri kastély szivarszobájának hangulatát hozza
Fotó megosztása:
35/53 Az alapjáratot figyeljék!
Az alapjáratot figyeljék!
Fotó megosztása:
37/53 Előre, hátra, sehova, park, plusz két fül a kézzel váltáshoz a kormányküllők mögött
Előre, hátra, sehova, park, plusz két fül a kézzel váltáshoz a kormányküllők mögött
Fotó megosztása:
38/53 Az órát menüből lehet állítani; bepötyögjük, mennyi az idő, a mutatók pedig elegánsan a helyükre sietnek
Az órát menüből lehet állítani; bepötyögjük, mennyi az idő, a mutatók pedig elegánsan a helyükre sietnek
Fotó megosztása:
39/53 Másfél literes PET-flakon nem fér az ajtóba, de szentségtörés is volna odatenni. Esetleg egy 0,25-ös üveg Perrier-palack?
Másfél literes PET-flakon nem fér az ajtóba, de szentségtörés is volna odatenni. Esetleg egy 0,25-ös üveg Perrier-palack?
Fotó megosztása:
41/53 Az ülés kényelmes és tart. Ronda németes spórolás, hogy a motoros mozgatáshoz még feláras lenne a memória
Az ülés kényelmes és tart. Ronda németes spórolás, hogy a motoros mozgatáshoz még feláras lenne a memória
Fotó megosztása:
42/53 A klíma hátul is kifogástalan, még ha hely nincs is az utasok fejének
A klíma hátul is kifogástalan, még ha hely nincs is az utasok fejének
Fotó megosztása:
43/53 A klíma hátul is kifogástalan, még ha hely nincs is az utasok fejének
A klíma hátul is kifogástalan, még ha hely nincs is az utasok fejének
Fotó megosztása:
45/53 A keret nélküli oldalablaknál elegánsabb dolog kevés van a világon
A keret nélküli oldalablaknál elegánsabb dolog kevés van a világon
Fotó megosztása:
46/53 Két boldog lefejezett felnőtt birodalma
Két boldog lefejezett felnőtt birodalma
Fotó megosztása:
47/53 A csomagtér sokkal nagyobb, mint látszik: 520 liter
A csomagtér sokkal nagyobb, mint látszik: 520 liter
Fotó megosztása:
49/53 Ha egy doboz Borsodi egyszer előregurult, az ottmarad évekig
Ha egy doboz Borsodi egyszer előregurult, az ottmarad évekig
Fotó megosztása:
50/53 A kihúzható rekesz feneke racsnisan lesüllyeszthető, nagyon okos dolog ez
A kihúzható rekesz feneke racsnisan lesüllyeszthető, nagyon okos dolog ez
Fotó megosztása:
51/53 A Mercik csomagtérfedelének belseje ilyen már vagy 40 éve
A Mercik csomagtérfedelének belseje ilyen már vagy 40 éve
Fotó megosztása:
53/53 Minden garázsnak díszére válik az új CLS
Minden garázsnak díszére válik az új CLS
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Belsősáv-takarító tekintet
Belsősáv-takarító tekintet
Négyajtós, nagy, nem E, nem S, mi az?
Hat centi híján öt méter hosszú, négy ajtaja van, a csomagtér 520 literes és csillag van az orrán. Ez alapján tágas, kényelmes túralimuzinnak gondolnánk a CLS-t. Csakhogy olyanja már van a Mercedesnek, az az E osztály.
A CLS-nek nem feladata, hogy józan, logikus kocsi legyen, ami krémszínben ezrével rója taxiként minden német nagyváros utcáit. A CLS feladata, hogy utánaforduljanak a fejek. Ezzel a céllal rajzolták a formát, alárendelve a látványnak minden praktikumot.
Aki egy-hetvennél magasabb, és sorsa egy CLS hátsó ülésére veti, jól nézze meg a kocsit minden szögből, mielőtt beül. Hátha a gyönyörű formák iránti hevület elég lesz ahhoz, hogy feledtesse vele nyakizma kínjait, fejét ugyanis tutira nem tudja majd egyenesen tartani. Főleg, ha még az üveg tolótető is csökkenti a fejteret, mint a mi autónk esetében.
Két boldog lefejezett felnőtt birodalma
Két boldog lefejezett felnőtt birodalma
Viszont az elegánsan nyitó-záródó, fafedeles tárolórekeszek, a mívesen kidolgozott hátsó klímakonzol és persze a formás, finom bőrfotelek olyan pazar látványt nyújtanak a keret nélküli hátsó ablakokon át, hogy kiszállás után, merev nyakunkat dörgölve visszanézve legszívesebben ismét elfoglalnánk helyünk ezen a gyönyörű vérpadon.
Ezek után a fene gondolná, milyen hatalmas a CLS raktere. A csapott tető, az enyhén lejtős fedél alatt 520 literes csomagtér rejtőzik. Nehezen pakolható a szűk nyíláson át, messze előrenyúlik, hogy jó nehéz legyen összeszedegetni az elgurult holmit, de mégiscsak négyhullás!
Elöl már belül is mesés, csak a meséből hiányzik pár oldal
A CLS kabinja egy főúri kastély szivarszobájának modern feldolgozása. Bőr, fa, fém, analóg óra, lebegő mutatós műszerek, határozottan működő gombok, kapcsolók, mind kiváló minőségben, súlyosan, veretesen, olyan tömörségben, ami, azt hinnénk, már kiveszett az autógyártásból.
A csodásan megmunkált nívós anyagok önmagukban is megadják a luxus érzését a CLS utasainak. Talán ezért gondolta úgy a gyártó (és a konkrét tesztautót megrendelő importőr), hogy kicsit lazíthat az elektronikában.
A belső méltó a külsőhöz
A kocsi listaáron ugyanis 24,62 millió forint. Ebben benne van a LED-es világítás 433 ezerért, az éjjellátó-gyalogosvédő 363 ezerért, a fűthető ablakmosófúvóka 49 ezerért, és a már említett tolótető 337 ezerért, meg még számos miegymás. De hogy egy 25 milliós új autóban ne legyen követőradaros tempomat, az elektromos bőrülés ne legyen memóriás, és hogy nyomkodni kelljen a kulcson a gombot a nyitáshoz, be kelljen dugni egy lyukba az indításhoz – érdekes. Már hatodennyibe kerülő Renault-t, Toyotát nem tudunk úgy kapni, hogy ne legyen benne kulcsnélküli kulcs – jól jelzik ezek az apró foghíjak, milyen baromi drága tud lenni egy igazán jól felszerelt presztízsautó.
Express Card dokkoló a középkonzolon
Az órát menüből lehet állítani; bepötyögjük, mennyi az idő, a mutatók pedig elegánsan a helyükre sietnek
A nagy gomb alatt az Express Card-aljzat
Apró érdekesség: a CLS hifi-vezérlése alatt a műszerfalon nem SD-kártya foglalat, nem USB és nem is 3,5 mm-es jack-aljzat várja a külső elektronikai eszközöket. Hanem egy úgynevezett Express Card-foglalat, a PCMCIA rendszer utódjának periféria-fogadó szabványa.
A mercisek nemzetközi fórumokon azt mondják, CF-kártyák, Sony Memory Stickek remekül működnek együtt Express Card adapterbe dugva az autóval, csak az xD-formátumú memóriakártyáktól kell óvakodni.
Sokat számít a szín
Vigyázat: az új CLS nem minden színben olyan látványos, kívánatos négykerekű ékszer ám, mint ebben a pezsgőmetálban! Egyszer mellém-mögém keveredett az Egérúton egy másik kocsi – szürreális kép ezekben a válságos időkben, két vadiúj, huszonmilliós luxusautó, ráadásul mindkettő magyar rendszámmal! Az a CLS fehér volt, én meg nem ismertem fel. Percekig néztem a tükörben, mi a fene lehet.
Kicsit nőiesek az agyongömbölyített hátsó lámpák. Sebaj
Valamelyik nagy kupé? Ja, nem, mert négyajtós. E osztály? Nem, annak más a hűtőmaszkja. S? Ahhoz kicsi. Tán csak nem az új C? Annak meg nagy. És, bár egy pont olyan kocsit használtam már napok óta, mégis meg kellett látnom a króm típusjelzést a másik Merci fenekén, hogy kínomban felröhinthessek: tessék, ennyit értek hozzá.
De aranymetálban felismertem volna, az tuti. Hiszen amióta visszaadtam ezt a lehetetlenül drága, minden praktikumtól mentes, feleslegesen, kihasználhatatlanul erős tesztautót, már többször álmodtam is vele.
Mi van a piacon a CLS mellett?
Tegyük fel, hogy az extravagáns, felső-középkategóriás autójára húszmilliót sem sajnáló vevő nem szeretett bele első látásra a Mercedesbe. Miből válogathat, mit érdemes még megnéznie; milyen versenytársakat kínál a konkurencia alapáron 18,65 milliós, 265 lóerős, hathengeres dízel tesztautónk ellenében?
Az Audi A7 jelzésű négyajtós kupéja a Merci legegyértelműbb alternatívája. De, fájdalom, bár a négykarikás modell csomagtere 15 literrel még nagyobb is a CLS-énél, a hathengeres dízelmotor mindössze röhejes 245 lóerős, 500 Nm-t tud, alapáron 18,3 millióért. Az igaz, hogy ez 4×4-es, a CLS-ből pedig még nincs 4-Matic. (Beszámolónk az A7-ről)
A bajorok sokkal csúnyább, ellenben sokkal erősebb kocsit adnak a CLS áráért. Az 5GT (Gran Turismo) 535d jelzésű, 300 lóerős, bár csak (CSAK!) 600 Nm-t leadni képes sor hatosával 18,6 millióért lehet a miénk. 440 literes csomagtérrel, viszont a Mercihez képest pazar hátsó fejtérrel.
Adná még magát a Porsche Panamera is, de vigyázat, a látszat csal! A méretben és formában teljesen a mezőnybe illő Porsche csak benzinmotorokkal kapható, árlistája pedig messze a mezőny előtt, 30 millióról indul. (Beszámolónk a Panameráról)
Dizájnbivaly komótos yuppie-knak
Bochkor Gábor az egyetlen CLS-tulaj, akit meg tudok nevezni, és – bár nem tudom, hogy vezet – úgy vélem, ő tökéletesen boldog lesz az újban is, ha majd elszánja magát a cserére. Valahogy úgy képzelem, hogy aki megvesz egy ennyire a látványról, ha tetszik, látszatról szóló kocsit, teljesen boldog lesz azzal, hogy elmondhatja: 620 Nm tolja, 265 lóerő húzza a kocsit. És soha nem merül majd fel benne, milyen lenne, ha ezt az iszonyú erőt esetleg oda is adná a kezébe a Mercedes.
A BMW tud takarékosabb nagy dízelt csinálni, de a Merci V6-osa kulturáltabb, finomabb a bajor sor 6-nál
Lelkesen meséli majd, hogy ez a kocsi rezzenéstelenül tol le mindenkit az Autobahnon kétszáz fölött, miközben tökéletes akusztikával szól a hifiből a Bumeráng. Hogy a légrugós felfüggesztéssel még Budapest is mintha egy hatalmas gyalult asztallap volna. És hogy elég megállni 700 kilométerenként, mert az 59 literes tank simán elég ennyire, annyira jól eszik a gép. És hogy mennyire biztonságos a kocsi, milyen stabilan tartja íven az elektronika akkor is, ha a sofőr elsokallta a kanyart.
És persze egy tipikus CLS-tulajnak soha-soha még csak eszébe se jutna kikapcsolni a menetstabilizálót, hogy megérezze, mire is képes valójában ez a csodálatos motor.
Minden garázsnak díszére válik az új CLS
Minden garázsnak díszére válik az új CLS
Én azonban, aki született autóbuziként teljesen helytelenül fogom fel ezeket az elegáns, drága luxuscikkeket, bizony sajnálom, hogy az új CLS-ről lemaradt az ESP-gomb. A mai napig előttem van a kép, ahogy egyszer Debrecenben egy dupla kereklámpás, első szériás E-Klasse kifordult a Kossuth utcára a színház mellől. Keresztben, mélyen morgó motorral, felfüstölő kerekekkel, tökéletesen helytelenül, neveletlenül, amúgy bunkó tahó módjára. Úristen, mire lehetne képes ez a finom, művészien precíz motor, a hétfokozatú, kézzel is kapcsolható váltóval, hátsó keréken, amúgy istenigazából eleresztve! Sosem tudjuk meg, mert a CLS – szerencsére – nem engedi.
Nem is illene hozzá persze. Az új CLS a maga műfajában így tökéletes. Halkan, kecsesen léptet, néha egy-egy pillanatra megmutatja az erejét, de rögtön megszelídíti, visszafogja az elektronikus fegyelmezés. Luxusautó a javából: nagy erő, de nem használni, hanem csak hogy legyen. Én még nem értem meg rá, de nem vagyok messze tőle, hogy ő legyen ne csak álmaim, de vágyaim autója is.