Repülés, Normafa, Havanna telep
Nemrég olvastam valakitől, hogy fent azért jobb, mint lent, mert szebb a kilátás és kevesebb az ember. Vagy azért vannak kevesen a magasban, mert strapás odajutni (hegycsúcsok), vagy sokba kerül (Hold, repülés, alpesi villa). Ebben van igazság, például én is szívesebben laknék a Normafánál, mint a Havanna lakótelepen.
Hasonló felfele törekvést látunk az autók között is. Tényleg jobb érzés magas autóban ülni, mint alulról nézni egy Kamaz kipufogójába a smart roadsterben. Az új ML-ben nem fenyeget ilyesmi a 2,2 tonna élősúllyal, 15 milliós alapáron. Az M-osztály komoly tényező az utakon Murmanszktól Los Angelesig. Annyian követték 1997 óta, hogy már rég nem kell megmagyarázni, miért elég egy SUV-nak aszfalton remekelnie, nem pedig ott, ahol az örök és utolérhetetlen G-osztály teszi.
Velünk van az erő
Sokan azért szeretnek bele a megemelt csatahajókba, mert bennük biztonságban érzik magukat, jól kilátnak belőlük és egyébként is unják sima kombikra vagy limuzinokra szórni a pénzüket. Az ML-re mindez áll, és ott van még a megállíthatatlanság és a legyőzhetetlenség ígérete az összkerék-hajtással.
Érdemes megjegyezni a 7G Tronic nevet, mert ez ma a világ valószínűleg legjobb automata váltója. Kifinomultabban szortírozza a fokozatokat, mint eddig bármi, amit vezettünk. Megesik, hogy átugrik több áttételt, de olyan arisztokratikus diszkrécióval dolgozik, mint egy brit komornyik.
A kormány mögötti háromszögek révén kézzel is kapcsolható váltóval mindig lesi parancsunkat a 224 lóerős dízelmotor. Nekiveselkedik és elszántan gyorsul, ha kell, ha nem muszáj, akkor a háttérbe vonul és szavát sem lehet venni. Ennél kisebb vagy gyengébb motort biztosan nem szeretnénk ebbe az autóba, a középső dízelmotor a kényelmesen elegendő szintet hozza.
Passzív kikapcsolódás
Elsőre az M-osztály nyúlós és ragadós, de egy idő után olyan érzés vezetni, mint egy felpumpált kombit az E-osztályból. A kormányzás jellegzetesen tohonya hatást kelt, amivel nehézkesnek tűnik az autó, pedig a kanyarstabilitása és az egyenesfutása is jó, és még az oldalszél sem talál fogást rajta.
Nem sok jut el hozzánk a külvilág zavaró ingereiből. Ülsz benne órákat, és az ML egyre kényelmesebb. Siklik előre, zaj nincs, az ülései nagyon jók és az is jól jár, aki hátra ül. A futómű elboldogul rossz úton, a rugózási kényelem megjárja.
Egy tank 27 000 ezerért
A papíron 7,5 literes lakott területen kívüli fogyasztást csúnyán felülírja az a 10,4 liter, amit 20:80 arányban Budapesten és autóúton járva mértünk, 100-130 közötti tempóval. Jelenleg 27 000 forintért lehet teletankolni az ML-t, ebben az árkategóriában egyébként sincs olyan végtelenül nagy jelentősége 1-2 literes különbségeknek.
Ha már a költségeknél tartunk, az alapár ebben a kategóriában barátinak tűnik, mintha nem is a Mercedes-Benz szabná. Ez persze jelképes kiindulási alap, mert a bőrüléstől a kanyarba bevilágító, nagyon hatékony xenon fényszórón át a szépen csillogó alsó védőelemeken át sok minden feláras.
(5×2)+1 csillag
Csak az szegte kedvemet, hogy Kaliforniába disszidált nagynénink 49 000 dollár alatt vette az ML 350-t, navigációs berendezéssel, teflonalapú védőbevonattal a karosszérián és a belső térben, meg az összes többi luxus extrával.
Ezt kár is átszámolni forintra, elvenné örömünket a kényelmes, erős, tekintélyes és biztonságos autótól. Az ML ugyanis Amerikában 5 csillagot kapott az oldalsó és a frontális ütközési tesztre is. A kétszer 5 csillagra a gyár csak annyit mond, hogy a biztonsághoz egyetlen csillag elég, egy háromágú az autó orrán. Nagy a szájuk, de az új ML-lel legalább van mire felvágni.
|
|
MOTORADATOK | |
Lökettérfogat (ccm) | 2987 |
Furat x löket (mm) | 83,0×92,0 |
Hengerek / szelepek száma | V6/24 |
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) | 165 (224)/3800 |
Max. nyomaték (Nm/ford.) | 510/1600-2800 |
MENETTELJESÍTMÉNYEK | |
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) | 8,6 |
Végsebesség (km/h) | 215 |
FOGYASZTÁS | |
Város (l/100 km) | 12,7-12,8 |
Lakott területen kívül (l/100 km) | 7,5-7,8 |
Vegyes (l/100 km) | 9,4-9,6 |
CO2 kibocsátás (g/km) | 249-254 |
MÉRETEK | |
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) | 4780/1911/1815 |
Tengelytáv (mm) | 2915 |
Csomagtér (liter) | 551-2050 |
Menetkész tömeg/terhelhetőség (kg) | 2185/645 |
Üzemanyagtank kapacitás (liter) | 95 |
Gumiméret | 235/65 R 17 |
ÁR, KÖLTSÉGEK | |
Alapár (forint) | 14 936 000 |
Konkurensek (forint) | Audi Q7 3.0 TDI, 14 445 600 |
BMW X5 3.0d, 13 449 000 | |
Mercedes GL 320 CDI, 18 925 000 | |
Mercedes R 320 CDI, 15 788 000 | |
Tesztelt autó ára (forint) | |
A szériafelszereltség fontosabb tételei | Hat légzsák, ABS, ESP, automatikus klímaberendezés, CD-s rádió 8 hangszóróval, aut. sebességváltó kormányról kapcsolható fokozatokkal, 4 motoros ablakemelő, fedélzeti számítógép, részben motoros állítású első ülések, 17 colos könnyűfém felnik, DSR lejtmenet szabályozás, ködfényszóró, tempomat |
ÉRTÉKELÉS | |
a vezess.hu véleménye | Második nekifutásra az M-osztály olyan lett, amilyennek egy Mercedes szabadidőautónak lennie kell. Kényelmes, nincs benne semmi gagyi, nagy és reprezentatív gépezet. A középső dízelmotor józan választás, de semmi több. |
Pontszám (max. 10) | 8,25 pont |