Mindenki szereti
|
„Ez annyira más mint a többi autó, teljesen el vagyok ájulva tőle.” – Ez egy a sok dicsérő mondat közül, melyeket a MINI kapott, amikor nálam volt. Kíváncsiskodóból rengeteg akadt, mindenkit érdekel a MINI. Persze a fentimondatot egy hölgy mondta, de férfiak sem fukarkodtak a dicséretekkel. És ez a legjobb a MINI-ben, bárhol bármikor büszkén feszíthet a tulaj, mindenkinek bejön a gép. Rámosolyognak, integetnek neki, Magyarországon igen ritka, de ezúttal jó értelemben irigyek rá.
Igazi családi autó! No nem azért mert akkora csomagtartója lenne, vagy praktikusan kihasználható a hátsó traktusa. Hanem mert a család felnőtt tagjai közösen fogják imádni. Míg egy Peugeot RC vagy más kompakt sportkocsi szükségességéről hosszasan kellene győzködni a fehérnépet, addig egy MINI-re simán rábólintanának.
Gömbölyű gyémánt
Talán annak köszönhető a sikere, hogy olyan az egész autó, akár egy ékszer. A legtöbb részlet nagyon szépen kidolgozott, különleges, feltűnő. Ha nem ezért, akkor lehet hogy azért jön be a lányoknak, mert sok kerek forma van rajta.
Az egész autó úgyis komolytalannak tűnik. Felüdülés a sok egyforma, célszerűen felépített karosszéria között, olyan mint egy játékautó. S miután felnőttünk, egy dolgot szeretnénk csak igazán: újra gyerekek lenni. Azt hiszem ezt az élményt adja a MINI.
Massának is kellene egy:
Na ez az, amiért a fiúknak biztos tetszik. Lehet, hogy elcsépelt, de tényleg közel áll az autó kormányzása egy
|
gokartéhoz. Úgy, hogy parkolni sem bonyolult vele, miután az elődnél is jobb az elektromos szervo hangolása. De a legjobb továbbra is a futómű. A vigyor állandósult része lesz arcunknak. A világbajnoki esélyesnek kikiáltott Massa sem került volna olyan helyzetbe az újonc Hamiltonnal szemben, mint a Maláj Nagydíjon. Itt egy kanyar, hopp forduljunk be! Ehhez nem kell mérlegelni a tempót, csak elfordítani a kormányt, s mintha sínen húznák.
Hamilton vs. Massa
A 2. oldalon az is kiderül hogyan kell használni a MINI-t.
Ráz, de király
Ha valaki a korábban nem cikázott a sávok között, a MINI-vel majd fog. Könyörög a kanyarokért az autó, s mindet megalázza. Minden vezető vadorzóvá válik vele! Az ember és nem a tapadás a gyenge pont a láncban. A fejünk és testünk nehezebben viseli a folyamatos gyors kanyarokat, mint a kocsi és a gumi.
|
Igazából jobb lenne Svájcban, vagy Spanyolországban „vonatozni”, mert a futómű, még így az enyhe télben kevésbé megtépázott utakon is szétrázza az autót. Pár ezer kilométer és az összes műanyag nyiszog, pedig a felfüggesztés jobban csillapít, mint elődje. De így is kellene a MINI! Nem csodálkoznék, hogyha angol kutatók kikutatnák, hogy az autó meghosszabbítja a tulajdonos életét. Sokkal több örömhormont termel, mint egy jó vicc.
Elég az 1600-os
S hogy végképp elfogult legyek ezzel a drága és normális körülmények között használhatatlannak tűnő kisautóval, még a motorja sem rossz! Bár a BMW fejlesztette, a bajor modellekben egyelőre nem használják, reméljük a Nyugat-Európában már nem ismert, de nálunk még kapható 116i illetve 316i modellek is megkapják.
|
Manapság 120 lóerő nem ad okot túl nagy száguldozásra, a MINI-ben ez is elégnek tűnik. Azért a Cooper S jobb, de nagyon jól forog a szívómotor is, nincs erőlködés, könnyedén teszi a dolgát. Úgy, hogy közben nem zabál – 8,6 litert fogyasztott, hagyományos, nem minis használatnál. Amúgy több.
Lehet, hogy az 1,1 tonnás tömeg vagy a váltó az oka, de az autó igenis agilis. A váltó itt a Cooper S-énél jobban szuperált, egyes helyett soha nem akartam rükvercet kapcsolni, itt sokkal nagyobb a holtpont ellenállása, nem lehet hibázni. Ellenben gyorsan, pontosan húzható át.
Kicsi játékautó:
Persze hiába a hangoztatott sok újítás az autó bizonyos szempontokból változatlan. Például a MINI továbbra is három felnőttnek jó, de nekik is csak akkor, ha ketten maximum 170 centi magasak. Ők ülhetnek jobb oldalt úgy, hogy az elöl ülő is kompromisszumot köt, míg a vezető maga terpeszkedhet baloldalt. Tehát a hasonló autókkal összevetve: célszerűtlen.
Felfoghatjuk azonban úgy is, ahogy engedékenyebb rokonom, aki szerint csak jól kell használni az autót, azaz apa és anya illetve két gyermekük számára pont elég a járgány. Mondom, hogy családi autó! Ja és a barátnőm szerint a piros fehér tetővel az igazi!
Aki kíváncsi, hogy mit takar számokban a MINI fürgesége, a 3. oldalon megtudja, sőt most akciósan nem is öregszik meg hamar
MOTORADATOK | |
Lökettérfogat (ccm) | 1598 |
Furat x löket (mm) | 77,0 x 85,8 |
Hengerek / szelepek száma | 4 / 16 |
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) | 88 (120) / 6000 |
Max. nyomaték (Nm/ford.) | 160 / 4250 |
MENETTELJESÍTMÉNYEK | |
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) | 9,1 |
Végsebesség (km/h) | 203 |
FOGYASZTÁS | |
Város (l/100 km) | 7,8 |
Lakott területen kívül (l/100 km) | 4,6 |
Vegyes (l/100 km) | 5,8 |
CO2 kibocsátás (g/km) | 139 |
MÉRETEK | |
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) | 3699/ 1683/ 1407 |
Tengelytáv (mm) | 2467 |
Csomagtér (liter) | 160 |
Menetkész tömeg/terhelhetőség (kg) | 1065 / 450 |
Üzemanyagtank kapacitás (liter) | 40 |
Gumiméret | 175/65 R15 – 205/45 R17 |
ÁR, KÖLTSÉGEK | |
Alapár (forint) | 5 439 000 |
Konkurensek (forint) | Ford Fiesta ST ( 2.0 – 150 LE ): 4 583 000 |
Mitsubishi Colt CZT: ( 1.5 – 150 LE): 4 427 000 | |
Suzuki Swift Sport ( 1.6 – 125 LE): 3 970 000 | |
Lancia Ypsilon 1.4 Platino: 3 995 000 | |
Peugeot 207 Turbo ( 1.6 – 150 LE): 4 608 000 | |
Tesztelt autó ára (forint) | 6 817 400 |
A szériafelszereltség fontosabb tételei | Hat légzsák, blokkolásgátló, elektromos fékerő-elosztó(EBD), fékasszisztens, elektronikus kanyarstabilizátor fékezésnél, szervokormány, központizár, elektromos ablakemelő, elektromos külső tükrök, légkondicionáló, négy irányban állítható kormányoszlop, indításgátló, |
ÉRTÉKELÉS | |
a vezess.hu véleménye | Használhatóságát a hátsó ülés illetve a kemény futómű rontja, de kiemelkedő élményt nyújt vezetéskor. |
Pontszám (max. 10) | 8 pont |