Érdekel is engem, hogy miben változott? Nagyjából egy évben egyszer tudunk kipróbálni egy Minit, ha a dolog aktualitását az adja, hogy megújult, én csak örülök. Nem fogok az új autónak nevezett, (igazából) ráncfelvarrt modellen gúnyolódni.

Teszt: Mini Cooper S
Teszt: Mini Cooper S

Teszt: Mini Cooper S

Nők

Ne is gúnyold, te kis piszok, mert ez a drágaság nem azt érdemli. Szeretni kell és rajongani érte. Reggelente megölelni a motorháztetőt, menet közben simogatni a kormányt. Dalolászva vezetni, fejet jobbra-balra billegetni a lágy muzsika hallgatása közben, fanatikusan, mint egy háborodott. Nem törődni vele, hogy ez most a Cooper S, vagy a dízel, vagy csak a 120 lóerős alapmodell. Teljesen mindegy!

Ha nincs még jogsid, vagy hiányzik hat és fél millió forint a vételár kiperkálásához, akkor az alábbi lépések megtétele feltétlenül indokolt:
– Játékboltban kis Mini-t vásárolni, hogy a polcra ki lehessen tenni
– Karácsonyra naptárt kérni, vagy beszerezni bármi áron
– Monitorra háttérképnek beállítani (1 / 2). Opcionális: képernyővédő telepítése. (Csak komoly szakértelemmel vágj bele!)
– Az internetről minis autós játékot letölteni és ott is megcsodálni, hogy milyen kis feszes popsija van!
– A Mini magyar weboldalát kezdőlapnak beállítani
– Cora Schumachert irigyelni, mert ő egy igazi versenyautóval nyomja
– Az utcán meglátva valamelyik modellt, mosolyogni rá és integetni
Szigorúan Tilos „kis ribinek” hívni, azt a 20 éves lányt, aki az egyetem parkolójába áll épp be vele. Ne feledd, te is szeretnél az ő helyében lenni!

Teszt: Mini Cooper S 88
Férfiaknak

Nyomjad tövig! Sikítson a 175 lóerő! Dízelt maximum a csajodnak vegyél, az alap Coopert, pedig csak akkor, ha az 1 millió forintos árkülönbség elrettent! Ne villogd le az előtted tötymörgőt, alázd meg úgy, hogy körbeautózod kétszer! Vidd el egy hegyi szerpentinre és a sebességkorlátozásokat „persze” szigorúan betartva, szerezz örömöt magadnak és neki. Ha találkozol más Cooperrel, jelezz neki! Hagy tudja, milyen baromi jó fejek vagytok mindketten.

A vizes, havas úttól viszont óvakodj! Nagyon meglepődhetsz a kanyarokban, ha nem vigyázol. Az új Mini nagyobb lett, éppen ezért kevésbé tapad.

Csajozás?

Nem tudom, hogy csajozni ilyennel kell-e. Nem inkább azt gondolják a minis palikról, hogy langyosak? Annyira csajos autó a Mini, hogy nehéz erre válaszolni. A cég mindenesetre azt próbálja sulykolni a szórakoztató reklámok tömkelegével, hogy a modern menő fiataloknak, nemtől függetlenül egyaránt jól áll az autó. Na engem sem kell sokat győzködni, a saját szórakozásom többet ér mások véleményénél!

Ha ezen az óriási dilemmán túljutottunk, akkor még mindig érdemes elgondolkodni azon, hogy egy 118d-t ennyi pénzért ugyanúgy tudnánk-e szeretni. Persze teljesen más világ a két autó. Röviden talán úgy lehetne összefoglalni, hogy család és kényelem, vagy fiatalos bohóság?

Teszt: Mini Cooper S 89
Az „új” Mini

Kívülről csak az igazán sasszemű autómániások és az elvetemült Mini-őrültek szúrják ki a különbségeket, ha külön-külön látják a két autót. Egymás mellé rakva a kettőt persze már más a helyzet. Minden máshol van rajta. Tény az is, hogy nagyobb lett, de annyival azért nem, hogy öten átutazzuk vele Európát. Ha jobban belegondolok, még 15 percet sem szívesen töltenék el benne hátul, mivel maximum törökülésben lehet elférni egy 180 centis ember mögött.

És kit érdekelnek a hátul ülők? Csak te létezel és az autód. A melletted lévővel esetleg még szóba állhatsz, de az is opcionális. Majd dumáltok otthon. Örülj az apró kütyüknek, a vidám megoldások tömkelegének. Ez az autó azért van, hogy szórakoztasson.

Lehet, hogy nevetségesen hangzik, de az egyik legbriliánsabb dolognak a központi zár kapcsolóját tartom. Annyira vidáman lehet pöcögteni, hogy az fantasztikus. A középkonzolra nézve olyan érzésem van, mintha egy vadászgépben ülnék. Az egyik kapcsoló például csak arra szolgál, hogy a napfénytető előtti két kis led színét kapcsolgassam. Na erre aztán semmi szükség, de mókás. A vadászgépérzésre egyébként sokat rádob a motor hangja, ami csakúgy, mint a John Cooper Works-féle tuning esetén, néha aprókat visszaköhög.
Teszt: Mini Cooper S 90
Kellemetlen

Szó volt már ugye az árról (6 és fél misi), illetve, hogy fehérnép való-e csak a Minibe. Ezek mellett vannak egészen apró kivitelezésbeli problémák is a járgánnyal. Annyit azért előre leszögeznék, hogy ezek eltörpülnek az autó által nyújtott folyamatos vidámság mellett.

1. Amikor először beültem a gépbe, ki volt kapcsolva a rádió. Nem mondom, hogy órákig izzadtam a probléma megoldását keresve, de minden logikusnak tűnő megoldás (kormányon lévő, valamint a rádión lévő gombok) kipróbálása után jött csak a megvilágosodás. Egy „pusdöbuton” feliratot odatehettek volna a CD alatt lévő kapcsolóhoz. Mert azt egyből levágtam, hogy tekergetni lehet, de hogy be kell nyomni?!

2. Az ülésfűtés elengedhetetlen kiegészítője a bőrülésnek, ez tiszta sor. De arra sem ártott volna figyelni, hogy az egyébként rendkívül jó oldaltartást biztosító ülésnek ne csak az alsó lapja legyen forró 3 perc alatt. Attól, hogy alul szinte megsül a reggeli, még simán lefagyott a derekam.

3. A csomagtartóba ki-be pakolva a cuccokat csak nagyjából a negyedik alkalommal vettem észre, hogy akaratomon kívül mindig a zárszerkezetet fogom meg az ajtó lecsukásakor. Szóval ez szerintem balesetveszélyes és nem is szép megoldás.

(4). Egyszer fordult csak elő, utána már lehet, hogy jobban odafigyeltem. Vagy akkor és ott piszkosul béna voltam. Történt ugyanis, hogy a piros lámpánál az előkelő egyes rajtkockában állva vártam az indító jelzésre. A lámpa kivillant, bevágtam egybe, aztán elkezdtem tolatni. Döbbent csend. Kínos. Na még egyszer. Ugyan az. Igen így volt. Előtte és utána is vágtam, hogy kell rükibe kapcsolni, de ott valahogy nem jött össze.

Ezektől az apróságoktól eltekintve a Mini mindenképp hasznos tagja a társadalomnak. Kis Mókamiki, sok pénzért.

Műszaki adatok – Mini Cooper S
MOTORADATOK
Lökettérfogat (ccm) 1.6
Furat x löket (mm)
Hengerek / szelepek száma
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) 128KW/175LE/5500
Max. nyomaték (Nm/ford.) 240/1600-5000
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) 7,1
Végsebesség (km/h) 225
FOGYASZTÁS
Város (l/100 km) 8,9
Lakott területen kívül (l/100 km) 5,7
Vegyes (l/100 km) 6,9
CO2 kibocsátás (g/km) 164 g/km
MÉRETEK
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 3714/1683/1407
Tengelytáv (mm) 2467 mm
Csomagtér (liter)
Menetkész tömeg/terhelhetőség (kg)
Üzemanyagtank kapacitás (liter)
Gumiméret
ÁR, KÖLTSÉGEK
Alapár (forint) 6442000
Tesztelt autó ára (forint)
A szériafelszereltség fontosabb tételei Akusztikus biztonsági öv becsatolás-figyelmeztetés, Automatikus stabilitás ellenőrzés kipörgésgátlóval, ABS, Mindenféle légzsák
ÉRTÉKELÉS
a vezess.hu véleménye Mókás
Pontszám (max. 10) 8 pont