Városi terepjáró, méretben a Captur és a Mokka, árban a Qashqai és a többiek szintjén.
Mit tud?
Feldobni a legnyirkosabb hétfő reggelt is.
Mibe kerül?
Összkerékhajtással és 1,6-os dízellel 7 milliótól elvihető, a tesztautó listaára 8 544 200 Ft.
Kinek jó?
Nőknek mindenképp, de kétgyermekes családoknak is beválik.
Már megint egy savanyú ábrázat. Kevés autóban okoztam ilyen csalódást, az átpillantók mintha minden MINI Countrymanben jó nőre számítanának. Ifjú hölgyekre vagy a jóléti kerületekből leruccanó anyukákra, akik 10 évet letagadhatnának. Ehhez képest egy középkorú férfi ül bent, féltávon az érettségi és az első orrszőrnyíró között.
Hölgyek öröme
A kompakt SUV még 2012 végén esett át apró modellfrissítésen, amikor kicsit variáltak a belső téren, például krómozással a sebességmérő körül és megváltozott az elektromos ablakok kapcsolója is.
Teszt – A legcsajosabb terepjáró
1/50 Nagyon csajos, nagyon dizájnos és nagyon vagány a Countryman, de ettől még nem mindenki borul a lába elé. Mi sem
Nagyon csajos, nagyon dizájnos és nagyon vagány a Countryman, de ettől még nem mindenki borul a lába elé. Mi sem
Fotó megosztása:
2/50 Kézi váltóval 185 km/óra a végsebessége, 10,9 másodpercig tart a százra gyorsulás
Kézi váltóval 185 km/óra a végsebessége, 10,9 másodpercig tart a százra gyorsulás
Fotó megosztása:
3/50 Alapára szerint nem drágább a konkurenseknél, de az extrákra lehet költeni vastagon
Alapára szerint nem drágább a konkurenseknél, de az extrákra lehet költeni vastagon
Fotó megosztása:
5/50 0 és 100 százalék között mozog a csak az első vagy csak a hátsó kerekekre küldött nyomaték. De normál körülmények között az autó elöl hajt és csak 50 százalékig megy fel a hátsó kerekek nyomatékaránya
0 és 100 százalék között mozog a csak az első vagy csak a hátsó kerekekre küldött nyomaték. De normál körülmények között az autó elöl hajt és csak 50 százalékig megy fel a hátsó kerekek nyomatékaránya
Fotó megosztása:
6/50 Maxi: üresen 1,3 tonnás az autó, amit pár extrával és nagyobb felnikkel könnyű felvinni 1,4 tonna közelébe. A terhelhetőség 510 kg, így a jópofa kis SUV máris 1,8 tonna felett van
Maxi: üresen 1,3 tonnás az autó, amit pár extrával és nagyobb felnikkel könnyű felvinni 1,4 tonna közelébe. A terhelhetőség 510 kg, így a jópofa kis SUV máris 1,8 tonna felett van
Fotó megosztása:
7/50 Városban a mért fogyasztás elérte a 9,3 litert 100 kilométeren, ami nagyon sok. Országúton nyugodt stílusban elérhető 5,4 l/100 km
Városban a mért fogyasztás elérte a 9,3 litert 100 kilométeren, ami nagyon sok. Országúton nyugodt stílusban elérhető 5,4 l/100 km
Fotó megosztása:
9/50 Eredetileg a Countryman a kombi neve volt. Most azt a verziót hívják Clubman-nek
Eredetileg a Countryman a kombi neve volt. Most azt a verziót hívják Clubman-nek
Fotó megosztása:
10/50 Jól néz ki a három krómozott lamella
Jól néz ki a három krómozott lamella
Fotó megosztása:
11/50 elektronikusan vezérelt lamelláskuplung osztja el a nyomatékot az első és a hátsó kerekek között
elektronikusan vezérelt lamelláskuplung osztja el a nyomatékot az első és a hátsó kerekek között
Fotó megosztása:
13/50 Nagyon keveset látni a külső tükrőkből
Nagyon keveset látni a külső tükrőkből
Fotó megosztása:
14/50 Jobb volna a kilincset egészben meghúzhatni, nem a belsejével nyitni az ajtót
Jobb volna a kilincset egészben meghúzhatni, nem a belsejével nyitni az ajtót
Fotó megosztása:
15/50 Eredetileg a Countryman a kombi neve volt. Most azt a verziót hívják Clubman-nek
Eredetileg a Countryman a kombi neve volt. Most azt a verziót hívják Clubman-nek
Fotó megosztása:
17/50 Krómozás, itt is
Krómozás, itt is
Fotó megosztása:
18/50 Első ránézésre jól mutat a belső tér, de az ergonómia sem jó, a minőségérzet messze van attól, amit egy prémiumterméktől elvárnánk
Első ránézésre jól mutat a belső tér, de az ergonómia sem jó, a minőségérzet messze van attól, amit egy prémiumterméktől elvárnánk
Fotó megosztása:
19/50 Az első tetőoszlop nem sokat takar ki a világból
Az első tetőoszlop nem sokat takar ki a világból
Fotó megosztása:
21/50 Egészséges az üléshelyzet és nagyon jó vezetni a Countrymant, hiába ez a legnagyobb és legnehezebb MINI
Egészséges az üléshelyzet és nagyon jó vezetni a Countrymant, hiába ez a legnagyobb és legnehezebb MINI
Fotó megosztása:
22/50 Két részben tologatható a pad, a háttámlák szöge mindhárom támlarésszel külön állítható
Két részben tologatható a pad, a háttámlák szöge mindhárom támlarésszel külön állítható
Fotó megosztása:
23/50 Önállóan állítható a három támlarész dőlésszöge
Önállóan állítható a három támlarész dőlésszöge
Fotó megosztása:
25/50 Nem könnyű egy ekkora kijelzőn a nehézkes menüben kiigazodni
Nem könnyű egy ekkora kijelzőn a nehézkes menüben kiigazodni
Fotó megosztása:
26/50 Ez egy sima Renault Captur rendszere. Melyik tűnik prémiumterméknek?
Ez egy sima Renault Captur rendszere. Melyik tűnik prémiumterméknek?
Fotó megosztása:
27/50 A konkurensek színes érintőképernyőihez képest ez a kétsoros, monokróm kijelző kőkorszaki. Kihangosítás van, de nincs audiostreaming, a telefonon lévő zenét nem veszi át Bluetooth-kapcsolattal
A konkurensek színes érintőképernyőihez képest ez a kétsoros, monokróm kijelző kőkorszaki. Kihangosítás van, de nincs audiostreaming, a telefonon lévő zenét nem veszi át Bluetooth-kapcsolattal
Fotó megosztása:
29/50 350-450 literes a csomagtér, lehajtott ülésekkel 1170
350-450 literes a csomagtér, lehajtott ülésekkel 1170
Fotó megosztása:
30/50 Feldobja az utasteret a központi Miki egér
Feldobja az utasteret a központi Miki egér
Fotó megosztása:
31/50 Hétmilliós alapárú autóban nem valami menő az egyzónás légkondi
Hétmilliós alapárú autóban nem valami menő az egyzónás légkondi
Fotó megosztása:
33/50 Nehezen jár a váltókar, erőltetni kell, főleg a rükvercet
Nehezen jár a váltókar, erőltetni kell, főleg a rükvercet
Fotó megosztása:
34/50 Pont jó a kormánykerék átmérője, fogása remek
Pont jó a kormánykerék átmérője, fogása remek
Fotó megosztása:
35/50 Megvariálták még ezt a részletet is
Megvariálták még ezt a részletet is
Fotó megosztása:
37/50 Szép íveket látni az első ajtóborításon
Szép íveket látni az első ajtóborításon
Fotó megosztása:
38/50 A kilincs is más, mint a legtöbb autóban
A kilincs is más, mint a legtöbb autóban
Fotó megosztása:
39/50 A csillogó műanyag kapcsolók nem keltenek értékes hatást
A csillogó műanyag kapcsolók nem keltenek értékes hatást
Fotó megosztása:
41/50 Bajlódni kell a nem szimmetrikus jeladó bedugásával
Bajlódni kell a nem szimmetrikus jeladó bedugásával
Fotó megosztása:
42/50 Sok feladat megoldható a kormány elengedése nélkül
Sok feladat megoldható a kormány elengedése nélkül
Fotó megosztása:
43/50 Meg kell tanulni a kapcsolók helyét
Meg kell tanulni a kapcsolók helyét
Fotó megosztása:
45/50 Különleges a felső kapcsolósor
Különleges a felső kapcsolósor
Fotó megosztása:
46/50 Itt is egy Miki egér fej, de pohártartóból
Itt is egy Miki egér fej, de pohártartóból
Fotó megosztása:
47/50 A középkonzol tövében is van egy rakodóhely
A középkonzol tövében is van egy rakodóhely
Fotó megosztása:
49/50 Toll- illetve szemüvegtartó az ülések között
Toll- illetve szemüvegtartó az ülések között
Fotó megosztása:
50/50 Jó ötlet a dupla napellenző, főleg kanyargós úton, ahol gyakran váltunk irányt
Jó ötlet a dupla napellenző, főleg kanyargós úton, ahol gyakran váltunk irányt
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
0 és 100 százalék között mozog a csak az első vagy csak a hátsó kerekekre küldött nyomaték. De normál körülmények között az autó elöl hajt és csak 50 százalékig megy fel a hátsó kerekek nyomatékaránya
Valamit nagyon kell tudnia ennek az autónak, ha az elsősorban női közönség képes érte lelkesedni. Mert az első benyomások lehangolóak. A váltó nehezen jár, a tömzsi váltókar végén a bumfordi váltógomb túl nagynak tűnik egy átlagos termetű nő kezéhez. Főleg a hátramenet kapcsolásához kell erőlködni, a balerinaalkatok rendeljenek inkább automatikus váltót.
Lehetne igényesebb
Az ergonómiát erősen szokni kell, de a szép kapcsolósor megér némi betanulást. Ám akárhányszor ülünk is be, elöl az ülőlap túl rövid a nyurgábbaknak. A belső tér a modellfrissítés után is mulatságosan gagyi, amennyiben prémiumtermékként kezeljük a GLA méretében, és egyszerűen csak átlagon aluli, ha sima Mokka-, 2008-, Urban Cruiser-konkurensként tekintünk rá.
Első ránézésre jól mutat a belső tér, de az ergonómia sem jó, a minőségérzet messze van attól, amit egy prémiumterméktől elvárnánk
Adatlap
MINI Countryman Cooper D All4
Motor
1598 cm3, Dízel, S4
Teljesítmény
122 LE
Nyomaték
270 NM
Gyorsulás (0-100 km/h)
10,9 sec
Végsebesség
185 km/h
Fogyasztás (vegyes)
4,4 l / 100 km
Jópofa a középső Miki egér a sebességmérő melletti kerek légrostélyokkal, de a kilométeróra aljában lévő kétsoros, monokróm kijelző kőkorszaki azokhoz a színes érintőképernyőkhöz képest, amit például a Chevrolet Trax vagy a Renault Captur kínál. Ezen a szerencsétlen felületen a sokkal nehezebben kezelhető a telefon, mint a pórias konkurenciánál.
Ráadásul a Countryman képtelen arra az alapfeladatra, hogy a telefonunkon lévő zenét Bluetooth-adatátvitellel lejátssza. Akit még nem dolgoztak meg a marketingesek és megnézi a kategória autóit, aligha pont a Countrymant tippelné prémiumterméknek.
Bármennyi baja is van, én ezért az autóért nagyon is tudok lelkesedni. Elsősorban azért, mert a legvidámabb kocsi a szegmensen belül, mert van stílusa, mert jó vezetni és mert a különleges forma nem ment a használhatóság rovására.
Két részben tologatható a pad, a háttámlák szöge mindhárom támlarésszel külön állítható
Az átdolgozás óta felár nélkül választhatunk két kényelmesebb, különálló ülést hátra vagy egybepadot három főre. A tesztautóban az utóbbi volt, amely nagyon jól variálható. A három hátsó üléstámla szöge állítható, az üléspad két részben mozgatható előre-hátra. Leghátra tolva kényelmesen bő a lábtér, koppanásig előreküldve egész nagy a csomagtartó (350 helyett 450 l).
A legvidámabb darab
Budapesten belül mindig zavart a túlságosan apró külső tükör. Rendben van, hogy így néz ki jól, de az autó nem néz ki jól lezúzva, ha nem veszünk észre valakit, ráadásul holttérfigyelés sem segít. A kilátás az előreugró tetővel felfelé nem jó, de ennél fontosabb, hogy előrefelé és oldalra nézve nem takarják ki a világot az A-oszlopok. A többiekhez képest kellemesen magasról tekinthetünk ki, még sincs nincs olyan érzésünk, hogy rajta ülnénk az autón, nem benne.
A konkurensek színes érintőképernyőihez képest ez a kétsoros, monokróm kijelző kőkorszaki. Kihangosítás van, de nincs audiostreaming, a telefonon lévő zenét nem veszi át Bluetooth-kapcsolattal
A MINI igazán németes, mondhatni BMW-s abban az alaposságban, amivel hajtásláncát és futóművét fejlesztették. A kormányzás sportosan kis rásegítéssel dolgozik, ami jelzi, hogy a nagyobb méret, az emelt hasmagasság dacára a Countrymanba is igyekeztek minél többet átmenteni a háromajtós MINI-k vezethetőségéből.
Nem gyors, de jó vezetni
Kategóriáján belül a Countryman vezethetősége kiugróan jó. Talán az egyetlen autó ebben a méretben, amely nemcsak elviseli a sietést, de szinte adódik benne a feszesebb tempó kanyargós országúton. Az oldaldőlés csekély, a rugózás mégsem kényelmetlen.
A tesztautó 1,6 literes dízelmotorja, 112 lóerővel, az alsó határa annak, amit egy ilyen belevaló autóba jó szívvel ajánlani lehet. Ennek egyik oka az összkerékhajtás, mert az All4 változatban a kiváló dízelmotornak van elég dolga.
Városban a mért fogyasztás elérte a 9,3 litert 100 kilométeren, ami nagyon sok. Országúton nyugodt stílusban elérhető 5,4 l/100 km
A motor mesésen szedi össze magát alapjáratról, már 1100-1200-as fordulattól húzni kezd, nem kér visszakapcsolást. Maximális nyomatéka 270 Nm, ereje arra elég, hogy az autó országúti sebességig lendületesen gyorsuljon. Autópályán a hosszú áttétel, a magas súly, a rossz légellenállás eredőjeként tompa reakciók érkeznek padlógázra a felső fokozatokban.
130-nál hatodik fokozatban 2200 a fordulatszám, de az ötödik is olyan hosszú, hogy 100 felett az autó nem nagyon ugrik. A meredek szélvédőoszlop viszonylag magas szélzajt kelt, de egy főleg városba szánt autónál ez jól tolerálható.
Mert városban szép vele az élet. Könnyű beszállni, jól látunk mindent, gyorsan beparkolhatunk vele. Nem gond járdára parkolni és az elektronikusan vezérelt, lamelláskuplungos összkerékhajtás magától kiporciózza a nyomatékot az első és a hátsó tengely között, 0-100 vagy 100-0 arányban.
Mármint extrém esetben, normál használatnál 50 százalékig módosul a hátra adott nyomaték. Azért is jó vele városban, mert gyéren lakott részeken túl kevesen látják benne a tulajt, amire nyilván igénye van annak, aki ennyire feltűnő (és ennyire eredeti) autót választ.
Maxi: üresen 1,3 tonnás az autó, amit pár extrával és nagyobb felnikkel könnyű felvinni 1,4 tonna közelébe. A terhelhetőség 510 kg, így a jópofa kis SUV máris 1,8 tonna felett van
Hétmilliótól felfelé
A Countryman Cooper D All4 6 959 000 forintos listaára a dízelmotoros, összkerékhajtásos konkurensekét látva nem üti ki az érdeklődőket, de a konfigurátorban merész összegek jönnek ki, ha belemelegedünk a feláras tételek ikszelésébe. Ár/felszereltség arányban a legtöbb vetélytárs jobban áll, de a MINI gazdag extralistája, a kitűnően személyre szabható felszereltség, a külső és belső kialakítás mindenképp érték.