Megérkezett a dízel

Sokáig kellett várni a dízelre
Magas a hátulja

Magas a hátulja

Magas a hátulja


Dobpörgés, cintányér, begurul egy turbódízel Lancer. Most nem egy régi, megfakult videófilmről van szó, hanem egy abszolút új és friss történésről. A Mitsubishi rövid időszakokra próbálkozott ugyan dízelmotorokkal a múlt évszázadban, de a modern turbódízelek szele mostanáig nem csapta meg a Lancert.
 
Mivel az új Lancer egyik feladata, hogy kirántsa a csávából és megerősítse a Mitsubishit, muszáj volt találni Európának egy dízelmotort. Igaz, hogy az egyre nagyobb és lassan kielégíthetetlen igény lassan az egekbe juttatja a gázolaj árát, de butaság volna kizárólag benzines motorokkal neki vágni az értékesítésnek, mivel a dízel a gyártó szerint is az eladások 25 százalékát fogja kitenni.

Miért pont ezt?

207-et megy a dízel

207-et megy a dízel

207-et megy a dízel


Azt, hogy miért pont az adagolófúvókás Volkswagen dízelmotor mellett szavazott a Mitsubishi, azt már nehéz megmagyarázni. Paramétereit tekintve ugyan nincs nagyon lemaradva a modernebb common rail motoroktól, viszont jóval nyersebb, hangosabb azoknál, ráadásul a Volkswagen saját modelljeiből már megkezdte ezen motorok leépítését, ami azért jelent valamit.

A Lancer a kétliteres 140 lóerős dízelt kapja a VW-től, amelynek 310 newtonméteres nyomatéka 1750-es fordulat mellett jelentkezik. Papíron 207-et is megy, 9,6 másodperc alatt gyorsul 100-ra és vegyesben elvileg 5,9 litert fogyaszt 100 kilométeren.

Gyakorlatban

A Lancer ugyanarra a globális padlólemezre épül mint az Outlander, amelyet nem régiben alávetettünk a hétszemélyes tesztnek. Legnagyobb bánatunkra az ott próbált 2,2 literes dízel nem választható a Lancerhez, ez a dízel minden szempontból szerényebb kivitel.

Jó drága tud lenni

Jó drága tud lenni

Jó drága tud lenni


Az Outlanderben is éreztük, és sajnos a Lancerben is jelen volt a meglehetősen durva hajtási befolyás a kormányon. Álló helyzetből bő gázzal kanyarodva egy spenótón edződött Popeye alkar sem elég ahhoz, hogy egy helyben tartsa a kormányt, a nyomaték jobbra-balra cibálja, míg nem fordulunk egyenesbe. Ezt a szabadidő-autóban az összekerékhajtás aktiválásával lehetett megoldani, ennek hiányában erre itt nem volt lehetőség. Pont úgy, mint ahogy a kormány hossz irányú állítására sem. Kár ezekért.

A kétliteres dízel ismerős hangon kerreg az utastérben, de szerencsére megmaradt a viszonylag élénk reakciója is, ahogyan a VW konszern autóiban azt már jó néhányszor megtapasztaltuk. A hozzáadott hatsebességes váltót kifejezetten szerettük, gyorsan és pontosan kapcsolható, ami határozottan javított a vezetési élményen.

Túloldalt kiderül miért választanánk inkább a benzinest


Menetdinamikája és fogyasztása sem rossz a dízelnek, viszont 1 milliós felárát a 109 lóerős, 1,5-ös benzineshez képest nem biztos, hogy szívesen kifizetnénk, főként hogy a benzines kimagaslóan jó motor saját kategóriájában.
 

A Galantra emlékeztet

A Galantra emlékeztet

A Galantra emlékeztet


Helykínálatban még a hátsó sorban is elég jó a Lancer, kár hogy a fejtér 190 centivel már kicsikét szűkös. Az ennél kisebbek hibátlannak fogják találni a találást, így családi autónak bőven megteszi a Lancer még az elég szűkös csomagtér ellenére is. A gyűrődő csomagtér borítás még mindig kiborító, és a kívülről nyitható fedéllel is sokkal boldogabb lettem volna.
 
Nagy zene, nagy kerék

Nem tipikus csajozós autó a Lancer, de a meglehetősen borsos 7 milliós vételárért (Instyle felszereltség) van jó pár olyan extra a biztonsági és kényelmi eszközökün kívül, amivel menőzhetnek a fiatalok. Először is ott van a külön 600 ezer forintért megrendelhető Rockford Fosgate-hifi és navigációs rendszer, amely a tuningban jártas egyéneknek biztosan nem ismeretlen, ráadásul baromi jól is szól.

Érintős, 600 ezer forintos

Érintős, 600 ezer forintos

Érintős, 600 ezer forintos


A prémium hangrendszerhez 9 hangszóró jár, amiből egy 25 centis mélynyomó a csomagtartóban dübörög. A cucc egy 30 GB-os merevlemezt rejt a méretes kijelző mögött, ebből 5 GB az MP3-fájloknak van fenntartva. Magányos perceinkben is kiváló társ az érintőképernyős kütyü, mivel egy bluetooth-os telefon párosításához legalább 10 percet kell beszélgetni egy női hanggal.
 
7 millióért már jár a 18 colos felni és hozzá a peres abroncs is, amellyel néhány kanyarban bevillant a márka ralis múltja, igaz az autó még így sem sportos igazán. A vártnál viszont kevésbé rázósan teljesítette a városi akadálypályát, így aki tudja rá vállalni a drágább gumit, és fontos neki az agilitás valamint a dögös kinézet, azt nem beszélnénk le róla.

Cápaorr, seggbe rúgás és pénzes zsák

Külsejét nem csak a kerekek, de a cápaorr kinézetű frontrész is feldobja. A Galant-szerű tekintet kivétel nélkül bejött a nézelődőknek, nem úgy az autó hátsója, ami rövid csomagterével inkább úgy néz ki, mint akit seggbe billentettek.

Kulcs nélküli nyitás is van

Kulcs nélküli nyitás is van

Kulcs nélküli nyitás is van


A külsőségek mellett fontos szempont még a felszereltség is vásárlásnál, amiben elég jól áll a Lancer. Az oldal- és függönylégzsákok mellett még a térdlégzsák is széria, és ha legalább az Invite kivitelt választjuk, akkor ezt még jó sokáig folytathatnánk.

Egy-két hiányossága ellenére élvezhető autó lett a Lancerből, semmi olyat nem tudnánk mondani, ami megakadályozhatná abban, hogy sikeres legyen. A 7 milliós vételár persze elég erős hazai viszonylatban, de minimális lemondással simán lefaraghatunk 1 milliót az árból, amivel mindjárt barátibb az árcédula. 


Műszaki adatok – Mitsubishi Lancer 2.0 DI-D
MOTORADATOK
Lökettérfogat (ccm) 1968
Furat x löket (mm) 81,0 X 95,5
Hengerek / szelepek száma S4/16
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) 103(140)/4000
Max. nyomaték (Nm/ford.) 310/1750
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) 9,6
Végsebesség (km/h) 207
FOGYASZTÁS
Város (l/100 km) 8
Lakott területen kívül (l/100 km) 4,7
Vegyes (l/100 km) 5,9
CO2 kibocsátás (g/km) 157
MÉRETEK
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 4570/1760/1490
Tengelytáv (mm) 2635
Csomagtér (liter) 400
Menetkész tömeg/terhelhetoség (kg) 1425/495
Üzemanyagtank kapacitás (liter) 59
Gumiméret 215/45 R18
ÁR, KÖLTSÉGEK
Alapár (forint) 5 290 000 (Inform safety)
Konkurensek (forint) Ford Focus Sedan 2.0 TDCi Titanium 6 000 5000
VW Jetta 2.0 TDI Sportline 6 887 400
Tesztelt autó ára (forint) 7 090 000 (Instyle)
A szériafelszereltség fontosabb tételei lásd itt
ÉRTÉKELÉS
a vezess.hu véleménye Sajnáljuk, hogy nem választható az erősebbik dízel hozzá, mi elgondolkodnánk azon az 1,5-ös benzinmotoron.
Pontszám (max. 10) 7,25 pont