Teszt: Nissan Micra 1.2 Visia

A Nissan Micránál édi-bédibb kisautót nem tudok mondani a jelenlegi kínálatból. Olyannyira édi-bédi, hogy szinte már kellemetlen férfiként beleülni. Ha a 160SR-ről lenne szó, valami férfiasabb színben, biztos nem menekülnék a kérdő pillantásoktól. De így, ebben az 1,2-es törpillában másként érzem magam.

Nincs mit tenni, ez egy abszolút nőies kisautó, barátnőnek, anyukának kiváló ajándék karácsonyra. Az alig észrevehető modellfrissítés után is megmaradtak a kis békaszemek, amit belülről is jól látni – és akár parkolás közben is kiválóan használható, mint tájékozódási pont. Sőt, kimondottan sportos érzést ad, mintha egy Dodge Viper izmos sárvédőíve lógna be a látómezőkbe.

No azért nem megy egészen úgy, de az 1,2-es benzinmotor erősebb, 80 lóerős változata komolyan isteni darab. Baromi jól pörög, nem úgy, mint a Viper teherautó motorja, és a városi forgalomban kellően fürgén mozgatja a pirinyó Micrát.

Jó passzentos a kézi váltó, kellően közvetlen a kormányzás, és a motor kipörgetve sportos hangon, kicsit hangosan zúg. Így még őrültebbnek tűnik a tempó, bár ez kívülről egyáltalán nem érzékelhető. Többször azon vettem észre magam, hogy száguldozom, és közben élvezem a dolgot.

Két esetben tudnám elképzelni, hogy férfiként a Micrában felhőtlenül jól érezzem magam. Az egyik, hogy feltűnőségi viszketegségben szenvednék, látens homoszexuális hajlammal. A másik véglet már túlmegy a látensségen, és keményen behatol a lényegbe. A Micra egyértelmű női autó, vagy legalábbis azoknak való, akik a férfiakat szeretik.


Női jellegű autóként viszont a Micra kiváló darab városi felségterületre. A rövid váltóval és a pörgős motorral autópálya tempónál már nagyon üvölt. Bár a kellő hangerővel síró Elton John, esetleg Right Said Fred nóta ezt is képes elnyomni.

A jó hangulatról önmagában a vidám belső is gondoskodik, ami biztosan sokakat képes jó kedvre deríteni. Jó minőségű szövetek és műanyagok borítják az utasteret, de ami ennél is fontosabb, hogy praktikus és kellően tágas a helykínálat.

A kesztyűtartóba simán befér egy retikül, elöl-hátul van két-két összezárható pohártartó, a térképzsebbe mehet a CD vagy a kulcscsomó, a kampóra pedig felakasztható a bevásárlószatyor.

A kormány csak magasságában állítható, de nem hiányzik a tengelyirányú állítási lehetőség, mert az ülés nem tolható eléggé hátra ahhoz, hogy egy 190 centis kosárlabdázó lány kényelmesen elférjen a vezetőülésben. Az átlagos méretű lányok prímán elférnek.

A fejtér viszont férfiszemmel is tágas, ettől még barátságosabb a tér. Meglepő, de hátul is el lehet férni viszonylag kényelmesen, bár ott is kicsit szűkösebb a fejtér. Négy felnőtt (férfi vagy nő) majdhogynem vígan elvan rövid távon az autóban. Közepes méretű a csomagtér, és szerencsére kívülről is nyitható.

A kicsiny méretek egyedül az úthibákon bosszulják meg magukat, ahol komolyakat pattogunk. Ha jobb úton hancúrozunk vele, akkor stabilan és jól kezelhetően kanyarodik a Micra még nagy sebességnél is.

Egy szó, mint száz, jó autó a Micra, de nem ártana neki férfiasabb alkat, vagy esetleg emberesebb szőrzet. Az 1,2 Visia Micra ötajtós változata 2 590 000 forint, ezt egy CD-s rádióval, metálfénnyel, és a melegséget oldó légkondicionálóval kiegészítve közel 3 millió forintos árat kapunk. Nem a legolcsóbb ajánlat, de biztosan örömteli választás.