Flitteres papucs
Még nem vagyok annyira öreg, de bizonyos dolgokban a vészesen konzervatív tagozathoz tartozom. Nem, még nem hordok fésűt a farzsebemben, nincs hajhálóm és hálósipkám, csak egy neccatléta jönne jól.
Szóval valami okból viszolygok a hangsúlyozottan nőies kisautóktól, így a 2003 utáni Nissan Micrától is. Előtte egy fakó, megbízható és nagyon gazdaságos autóipari jelenség volt, ám az ominózus dátum után kizárólag rózsaszín selyemingben, szivárvány zakóban és flitteres vietnami papucsban tudnám (pontosabban nem tudnám) magam elképzelni benne. Magyarul az a fenyegető kép lebeg előttem, hogy egy Micrában ülve metroszexuálisnak néznek.
Személyi edző a 350Z-től
Jellemfejlesztési szempontból igen hasznos volt a 160SR érkezése, mert segített tompítani a bennem élő csúf előítéleteket a Micrával furikázó hímneműek iránt. Ehhez elég volt egy kilométer hazáig, benne 2 db semmi különös és 4 db jó kanyarral. A cicagépből azok reszeltek maszkulin 160SR-t, akik a 350Z felfüggesztését idomították az európai elvárásokhoz. És megint nagyon eltalálták, hogy mire is van szükség.
Vihar a kanyarokban
A futómű feszesebb a többi Micráénál, volt egy kis ültetés és combosabb a stabilizátor, de főleg az egész autó összhangja tetszett a szorosabbra vett kormányzással, a keveset dőlő kasztnival és az egészen jól fogó fékekkel. A Micra SR átviharzik a kanyarokon, pedig semmi extrém nincs a futóművében.
Körbejárva a pattogva hűlő autót, megtetszik a grafitszínű 16 colos felni, a külső felhabosítását egyébként nem vitték túlzásba, s ez nem is baj. Egyedül annyi a gond, hogy hátulra csak dobfék jutott, ami nekem rémesen bután mutat.
Közeledik a végkifejlet! Minden átkattintó férfiolvasónkat felcsatolható kockahassal vagy ajándék szőrösmell-nyaklánccal jutalmazzuk a készlet erejéig.
Annyi, mint a GTI volt
A Micra 160SR ugyanúgy 110 lóerős, mint 30 éve a Golf GTI volt. Ez a teljesítmény ma a 180 lóerős Ibiza Cupra, pláne a 197 lóerős Clio RS mellett elég karcsúnak tűnik. De ez csak utólag, a tesztírás közben dereng fel, mert az 1,6-os motorban bőven van élet. Könnyedén elkapja az autót, jól megugrik, nem kell a mozgékony és pontos váltókarral kavarni, hogy legyen min meglepődni gázadás után.
Egyesben, kettesben és hármasban könnyebb megfutni a városban megengedett tempó kétszeresét, mint elvenni a gázt ötvennél. A motor lehetne sportosabb, látványnak is impozáns lenne pl. ha az 5500-as és 7000-es fordulatszám között belobbantana egy aprócska utánégetőt. Magas fordulaton ugyanis nem nő tovább a teljesítmény.
Autópályán zsibbasztó
Országúton nagyon vagány dolgokra képes a Micra, itt szabadabban nekiereszthetjük. Annyira nem erős és nem gyors, hogy meghaljunk benne, de a futómű, a váltó, a motor és a sportosnak ható zajártalom azért megborzongatja az embert.
De amikor az autópályára tévedtünk… A Micra 160SR agyzsibbasztóan szól. 140-nél gyorsabban nem is mentünk vele, mert a zúgás már itt is sok. Hosszabb utakon a motor és a kipufogó hangja annyira irritáló, hogy biztos nem kell attól tartani, hogy a vezető elalszik menet közben.
Autópályán tehát nem, de országúton és városban mentünk rendesen az SR-rel, ami nem látszott meg a fogyasztásán. Átlagosan beérte 7,8 literrel, ennél több is belefért volna.
Zsokék és óriások
A Micrába belül nem sok jutott a sportosságból. Itt az autó hamisítatlan női kisautó, sok okos rámolási térrel, de csumpi műanyagokkal és csak függőlegesen állítható kormánnyal. Az ülések elöl nem tartanak annyira, amennyire az autó kanyarodni tud. A hátsó üléspad mozgatásával 20 centit hozzácsaphatunk a csomagtartóhoz, vagy még inkább a hátsó lábtérhez, és így nemcsak alsó kategóriás zsokék ülnek kényelmesen a Micrában.
Azt azért az árcédulán is látni, hogy a Micra nem egy kemény GTI, hanem egy sportosabbra vett, de normál kisautó. A Fiesta ST például jóval nagyobb élmény, de 4,4 millióba kerül, a Micra viszont öt ajtóval is megvan 3,5 millióból, amihez már csak a metálfényt kell hozzátenni, mert amúgy minden más benne van alapáron. Óvatosan mondom, de ez a Micra nemcsak a lányoknak és az Angyalbár elé való.
|
|
MOTORADATOK | |
Lökettérfogat (ccm) | 1598 |
Furat x löket (mm) | 78,0×83,6 |
Hengerek / szelepek száma | S4/16 |
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) | 81 (110)/6000 |
Max. nyomaték (Nm/ford.) | 153/4400 |
MENETTELJESÍTMÉNYEK | |
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) | 9,8 |
Végsebesség (km/h) | 183 |
FOGYASZTÁS | |
Város (l/100 km) | 8,7 |
Lakott területen kívül (l/100 km) | 5,4 |
Vegyes (l/100 km) | 6,6 |
CO2 kibocsátás (g/km) | 158 |
MÉRETEK | |
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) | 3719/1660/1540 |
Tengelytáv (mm) | 2432 |
Csomagtér (liter) | 251-371 |
Menetkész tömeg/terhelhetőség (kg) | 1076/466 |
Üzemanyagtank kapacitás (liter) | 46 |
Gumiméret | 185/50 R16 |
ÁR, KÖLTSÉGEK | |
Alapár (forint) | 3 475 000 |
Konkurensek (forint) | Citroën C2 1.6 VTR Plus, 4 050 000 |
Ford SportKa, 3 069 000 | |
Ford Fiesta ST 2.0 3a, 4 425 000 | |
SEAT Ibiza 1.4 16V 100 Sport 3a, 3 234 400 | |
Renault Clio 1.6 Dyn Plus 5a, 3 680 000 | |
Tesztelt autó ára (forint) | |
A szériafelszereltség fontosabb tételei | ABS elektronikus fékerő-elosztóval és fékasszisztenssel, ESP, első és oldalsó légzsákok, manuális légkondicionáló, kormányról vezérelhető CD-s rádió hat hangszóróval, motoros ablakemelő elöl, motoros állítású fűthető külső tükrök, fedélzeti számítógép, első ködfényszóró, 16 colos könnyűfém felnik, esőérzékelő ablaktörlő, aut. fényszórókapcsolás |
ÉRTÉKELÉS | |
a vezess.hu véleménye | Hangulatos és sportos autó a Micra 160 SR, amelynél azért nem vitték túlzásba a sportosságot. A durva zajszinten kívül mindenben jó kompromisszum, eltalált vidámság/vételár aránnyal. |
Pontszám (max. 10) | 8,0 pont |