Nemrég Dániában már vezettük az új Nissan Micrát, mostanra pedig már a turné magyarországi helyszíneire is eljutottak a spanyol rendszámú tesztautók. Magunkhoz is ragadtunk egyet egy hétre a társulatból.
Közös élet
A Nissan Micra igazi női autó. Nemcsak kedves, játékos formavilága, hanem roppant könnyű kezelhetősége miatt is. Ugyan a jól felszerelt tesztautó telis-tele volt praktikus apróságokkal, szerencsére azért a könnyű vezethetőség és a jól átlátható karosszéria a legolcsóbb belépőmodellnél is ugyanaz.
Kicsi, könnyű, olcsó
Itthon a tesztautóénál jóval szomorúbb belsejű, legolcsóbb Micra 2,6 millió forinttól indul. A részletes árlista pedig itt olvasható:
Micra árak | Visia | Acenta | Acenta/AC-CD | Tekna |
1,2 59kW (80LE) | 2 599 000 | 2 899 000 | 3 289 000 | 3 929 000 |
1,2 59kW (80LE) CVT | – | – | 3 589 000 | – |
Motor
Micra-vásárlásnál a megfelelő motorváltozat kiválasztása csupán egy pillanat lesz. Ugyanis csak egyféle, 1,2 literes, háromhengeres benzinmotorral kapható. Ez nem feltétlenül baj, ha az az egy motor jó. A Micra csöppnyi fűnyírómotorja pedig igen jóféle szerkezet.
Étvágy
Állandó téli, munkábajárós városi menetben jóval szomjasabb az autó a gyári fogyasztási adatoknál, mi 7,4 litert mértünk. Igaz, ilyen használat mellett a tíztől sem esett volna le az állunk.
Miután a motor beindításakor elszörnyülködtünk a háromhengeresekre jellemző idétlen hangon, már csak kellemes meglepetésekben lesz részünk. Nem nevezném sem zajosnak, sem gyengének.
Ami a legjobb benne: már roppant alacsony fordulaton is rendesen működik, de ha akarjuk, pörgetni is lehet. Igaz, a motor nyolcvan lóerejétől nem fogunk megrészegedni, de városban szaladgálni tökéletesen elég.
Nézzenek szét az új Micra belsejében:
Ötfokozatú váltója is jól passzol ehhez a feladathoz. Az áttételek nem túl rövidek, de a motornak ezzel nincs semmi baja. Például kettesben elporoszkálhatunk vele hússzal is, de a kilencvenes tempót is vidáman tudja ugyanebben a fokozatban. Sebességfüggő szervokormánya már egy kicsit kilóg ebből a sorból, hiszen a rettentő nagy áttételezés miatt veszett módon kell tekerni, ha be akarunk vele kanyarodni. De legalább a fordulókör kicsi, mindössze kilenc méter kell a Micrának az egyben vett hátraarchoz.
Ahogy a Renault-nak és a Toyotának az egy bökésre hármat villantó komfortindex, a Nissannak az automatikus ablakemelő a mission impossible. Valahogy ezt nem képesek kifejleszteni, pedig volna rá igény. A Micrában is csupán egyetlen gomb félautomata – csak lefelé húzza az ablakot anélkül, hogy végig nyomni kellene a kapcsolót. Hátul tisztább a felállás, ott kézzel kell vadul tekerni.
Figyelmességek
A fullos Micrába tucatnyi olyan kényelmi szolgáltatás jutott, aminek biztosan örülnek majd a hölgyek. A kulcs nélküli ajtónyitás és motorindítás, a lehajtható könyöktámasz, a kétfokozatú, fűthető ülőlapú első ülések mellett tolatóradar és parkolóhely-kereső rendszer is található benne.
Ez utóbbit bekapcsolva – és az irányjelzőt a megfelelő irányba kitéve – az autó elkezdi méregetni a parkolóhelyek méretét, és ha megfelelőt talál, jelzi a sofőrnek. Ezen felül kormányról vezérelhető telefonkihangosító, USB- és jack-csatlakozó, valamint érintőképernyős navigációs berendezés is jár a jobban felszerelt modellekbe.
Biztonság:
Tavaly, év vége felé törte össze az EuroNCAP a Nissan kisautóját és az eredmény mindnekit meglepett. A várt öt csillag helyett mindössze négyet tudott begyűjteni a Micra. Frontális ütközés során az utascella stabil maradt, jó a térdek és combok védelme, a műszerfal kialakítása miatt azonban egyes üléspozíciókban észlelhető sérülésveszély. A korlátos teszten minden testtájék védelme jónak bizonyult, a pontszámból mégis levontak, mert a tesztbábu irreális módon mozdult el.
Bár az új Micrában alapfelszerelés az ESP, a biztonsági extrákra mégis alacsony pontszámokat kapott a kisautó. A teljes törésteszt itt olvasható.
Adatlap
Nissan Micra 1,2 Tekna
Motor | 1198 cm3, Benzin, S3 |
Teljesítmény | 80 LE |
Nyomaték | 110 NM |
Gyorsulás (0-100 km/h) | 14,5 sec |
Végsebesség | 161 km/h |
Fogyasztás (vegyes) | 5,4 l / 100 km |
Ez fájt
Minden extra ellenére az autóban sehol nem találni egy csoffadt 12-voltos csatlakozót.
Lehet, hogy a gyáriak szerint a beépített navigáció, vagy az USB-csatlakozó feledteti ezt a hiányt, szerintem nem.
Hova lett a 12V-csatlakozó?
Pláne, hogy a tesztautóból valaki már kicsente – vagy sosem volt benne – a térképállományokat tartalmazó SD-kártyát, így saját navigációt kellett volna használnom, és bizony tényleg kellett volna, többször is.
De táp hiányában ez nem nagyon kivitelezhető, nem beszélve arról, hogy az autóhoz Bluetooth-szal csatlakoztatott telefon is jobban merül, mintha csak a vezető zsebében pihenne. Néha tehát azt is jó lenne tölteni.
Térélmény
A Micra kicsi városi autó, így ne várjunk tőle visszhangzó kupolateremnyi belső teret. Bár a világos belső, pofás, de rettenetes, kemény tapintású műanyagjai miatt akár még visszhangozhatna is. Állítólag pedig még nőtt is: a kétcentis tengelytáv-növekedés és a furcsa törés miatt a kocsi tetején valamivel tágasabb lett az elődnél.
Térdben és fejben 190 centivel már határeset, de a Micra szerencséjére nem ez az átlagmagasság. Kár, hogy az ülések nem tologathatók, hogy lehessen variálni a hátsó hely és a 265 literes csomagtartó közti arányokat, de ez nyilván némi plusz tömeggel járt volna. A Micrában pedig az a jó, hogy nem nehéz.
Vezetni és, megszeretni sem.