Mintha nem volna elég kategória, a Nissannak pont olyat kellett kisütnie, amit nem tudunk igazán sehová sem besorolni. Valahol az új, egyterűs jellegű kisautók és a kompakt egyterűek között mozog a Note, bár az előzőeknél tágasabb, az utóbbiaknál kisebb és jóval kecsesebb.
Legyen hát egyszerűen családi autó a kategóriája, bár ez erősen piacfüggő elnevezés. Európában ugyan egy Note nem ciki családi autónak, de Amerikában ezt azért ne terjesszük, ott más kategóriát takar ugyanez a fedőnév.
Itthon egy Dacia Loganból is kiváló családi autó válik, de a Note egyáltalán nem ez a kategória. Egy igazi kulturált, divatos és fiatalos autó, olyan, ami nem égő akkor sem, ha nincs gyerekülés a hátsó ülésen, de annak hordozására is kiválóan megfelel.
Mindjárt két kezdő apuka is rám rontott, és hosszan ecsetelni kezdték, milyen jó lenne a Note családi autónak. És tényleg. Gyorsan leszereltem őket, és belegondoltam, mennyire igazuk van, annak ellenére, hogy ki sem próbálták. Engem már nem lehet levenni a lábamról holmi látványos külsővel, nem olvadok el a praktikus részletektől sem, ha egyszerűen nem jó vezetni az autót.
Őszintén szólva, nem is kápráztat el külcsínével a Note, picit úgy néz ki, mintha felülről ráesett volna egy konténer. Nincsenek szemet gyönyörködtető elemek a belsőben sem, japán ízlés szerint inkább a funkcionalitást tartották szem előtt, amit egy családcentrikus apukának kedvelnie kell. Jól variálható, vannak dugi rekeszek szanaszét, kopogós műanyagok, csúszkás belsőlevegő-keringetés állítás, pohártartók, mindezek középszerű csomagolásban.
Nem volna indokolt terjeszkednie a tér egyetlen irányába sem, a Note kellően tágas ebben a formában is. Bár elöl megint a jó öreg lábtérnövelő bűvésztrükköt vetették be, miszerint nem lehet eléggé hátratolni az ülést, de azért még így is kényelmes, hátul pedig szinte bármilyen méretű és nemű felnőtt kényelmesen elfér.
Bár ilyenkor csak 280 liter marad a csomagtérben, de ha nagyobb helyre van szükségünk, előretolhatjuk a hátsó padot és lesz belőle 437 liter, a lábtér rovására. A sok felnőtt-sok csomag kombináció nem működik, de ne felejtsük el, hogy a Note rövidebb a mostanában megjelent új kisautóknál is.
Eddig szép és jó, de mi történik, ha elfordítjuk a slusszkulcsot? Az alapmotornak adott benzinesek általában szánalmasan lusták, erejük pedig csak arra elég, hogy egy országúti előzésnél leizzasszuk a család éberen figyelő tagjait. Nem így a Note!
Az 1,4-es benzines 88 lóereje önmagában sem kevés, de ekkor még nem számoltunk azzal, hogy a Nissan meglepően keveset nyom a mérlegen. 1100 kiló sincs, amivel jóval filigránabb súlyfelesleggel küszködő kortársainál, tehát jobban bírja a futást és kevesebbet is eszik.
Kicsit alacsonyabb is az egyterűknél, aminek szintén örül egy papucsállatkává még át nem vedlett családfő. Talán nem kell magyarázni, hogy így kevésbé vész el a vezethetőség és nem szenvedünk tengeri betegségben egy-egy váltott kanyarban sem.
Abszolút személyautós tulajdonságokkal bír a Note, és ezen belül is a jobbak közé tartozik. Pont a megfelelő mértékben ráz és billeg a futómű, nincs erős oldaldőlés, van helyette sportos motorhang és jól kapcsolható váltó.
A Nissan egy francia, vagy egy német konkurenssel ellentétben képes arra, hogy boldoggá tegyen egy 1,4-es motorral is, amihez nem kell más, csak hogy jóval pörgősebb legyen az átlagnál. A 13,5 másodperces sprintidő és a 165 km/órás végsebesség nem lélegzetelállító, de ebben a körítésben kielégítő, sőt még élvezhető is, főleg, hogy 8 liter körül is eljár városban.
Igazából semmi komoly baj nincs a Note-tal, nem valószínű, hogy ennél több és jobb kell egy fiatal családnak. Élettel telibb, mint a Meriva, divatosabb és szebb mint a Yaris Verso, mellé kellően praktikus és a lényeg, hogy élvezhető is. Mindezt 3,1 milliótól kínálja a Nissan, megfelelő felszereltséggel, mínusz légkondi és CD-s rádió.
Törésteszten ugyan még nem szerepelt a Note, de a megfelelő biztonsági felszerelések fényében, valamint a Renault-Nissan közreműködés miatt nem várható lebőgés, így bizalmat szavazunk neki ezen a téren is.
Ha rendszeresen forgatnánk a családi autós receptkönyvet, nálunk biztosan a Note-nál nyílna ki leggyakrabban. Ezt tényleg jól kifőzték!
|
|
MOTORADATOK | |
Lökettérfogat (ccm) | 1386 |
Furat x löket (mm) | 73,0 X 82,8 |
Hengerek / szelepek száma | S4/16 |
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) | 65(88)/5200 |
Max. nyomaték (Nm/ford.) | 128 / 3 200 |
MENETTELJESÍTMÉNYEK | |
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) | 13,1 |
Végsebesség (km/h) | 165 |
FOGYASZTÁS | |
Város (l/100 km) | 7,9 |
Lakott területen kívül (l/100 km) | 5,3 |
Vegyes (l/100 km) | 6,3 |
CO2 kibocsátás (g/km) | 150 |
MÉRETEK | |
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) | 4083/1691/1550 |
Tengelytáv (mm) | 2600 |
Csomagtér (liter) | 280-437 |
Menetkész tömeg/terhelhetőség (kg) | 1092/396 |
Üzemanyagtank kapacitás (liter) | 46 |
Gumiméret | 185/65 R15 |
ÁR, KÖLTSÉGEK | |
Alapár (forint) | 3 099 000 |
Konkurensek (forint) | Opel Meriva 1.4 Essentia: 3 269 000 |
Honda Jazz 1.4: 3 070 250 | |
Tesztelt autó ára (forint) | |
A szériafelszereltség fontosabb tételei | 2 légzsák, központi zár, 2 elektromos ablak, állítható magasságú kormány |
ÉRTÉKELÉS | |
a vezess.hu véleménye | Fiatalos, praktikus, dinamikus: ideális családi autó. A felszereltség kissé hiányos. |
Pontszám (max. 10) | 7,75 pont |