Gyermekkorom egyik meghatározó autós élménye egy piros 205-ös GTI-hez fűződik, amiben egy 130 lóerős, 1,9-es benzinmotor lapult. Gyönyörű és hatalmas felnik voltak rajta, amiket őrületesen pörgetett a motor, alig győztem az ide-oda csapkolódó sportkormányba kapaszkodni. Akkor friss jogosítvánnyal veszélyes lett volna egy ilyennel róni hétköznaponként az utakat.

Így 10 évvel később, némi tapasztalat birtokában kijelenthetem a 207-es már közel sem az a vadállat, amibe a fiatalok jelentős része szerelmes lesz, és amiből néhány év múlva csak összetört és generálozott példányokat lehet majd fellelni. Még ha az 1,6-os turbó motoros változatról van is szó. Ez nem azért van, mert gyenge a 207-es, vagy azért mert nem szép, hanem mert manapság más értékek számítanak fontosnak.

 Nem adja meg magát

Azért puhánynak csöppet sem puhány a turbós 207-es. Sőt! Igaz, hogy majdnem 400 kilóval nehezebb, mint anno a 205 GTI volt, de így a plusz 20 lóerővel igazán becsületes, hogy közel azonos idő alatt gyorsul. 150 lóerő birtokában 8,1 másodperc kell 100-ig, a 210 kilométeres csúcs pedig meghaladja  az akkori oroszlánvezérét.

Ez elég ronda
Mutatós a 207-es

Mutatós a 207-es

Mutatós a 207-es


Fontos megjegyezni, hogy a 150 lovas turbó csak jelenleg áll a 207-esek csúcsán, mivel nyártól kapható lesz az RC kivitel. A legsportosabb 207-est ugyanez a motor kergeti majd a gyorshajtásba, ugyanígy 240 newtonméteres nyomatékkal, de 175 lóerőre izmosítva. Pont mint a MINI-ben.

Ha annyira jó is lesz, mint a Cooper S, akkor nagyon fogjuk élvezni, bár ahhoz még kell egy jó futómű is. Ez a mostani alapján kérdéses. A formaterv kevésbé számít, ilyen téren a 207-esen sem lehet fogást találni. Mostani tesztautónk is kellően sportosra sikerült, köszönhetően az alumínium hűtőrácsnak és a 17 colos alufelniknek. Nincsenek hosszú túllógásai, egyszerűen dögös. Sőt a MINI-vel ellentétben ebben hátul is elférni.

A belső kifejezetten igényes lett krómkeretes óráival, a karbon mintázatú borításokkal és a sportülésekkel. A fémpedálok és a fém sebváltógomb van annyira feltűnő, hogy elfeledtesse a középkonzolt borító műanyag-tenger egyszerűségét.

Kevés a megváltáshoz

210-et megy

210-et megy

210-et megy


150 lóerővel azért közel sem olyan élvezetes a 207-es, mint a MINI, vagy akár a Fiesta ST. Ennyivel manapság nem lehet megváltani a világot. Érezni, hogy hiányzik még néhány lóerő az igazi boldogsághoz.

 Ez inkább olyan küzdősre sikeredett, ráadásul mintha a BMW motorja pörgősebb is lenne valamivel. Ezzel is talpon lehet maradni, okozhatunk vele meglepetést, de nem szaggatja szét az aszfaltot.


Kész szerencse, hogy nem érezni semmi megtorpanást, és már pofátlanul alacsonyan, 1400-as fordulaton leadja maximális nyomatékát, ami egészen 3500-ig kitart. Itt még nem érdemes a váltóhoz nyúlni, mert teljesítményhiánnyal küszködve szükség van a pörgős motor hangjára. A kipufogó megint csak kipufog, hangtalanul.

Nincs hangja

Nincs hangja

Nincs hangja


Turbólyuk gyakorlatilag nincs, érzésre lehetne szívó motor is. Ezzel csak a leállításnál kell tisztában lennünk, mivel a turbós motorokat nem árt járatni egy keveset, ha épp megkergettük a megállás előtt. A motorral nincs hiba, főként, hogy akár 10 literrel is beéri városban. Persze csak szolid tempó mellett.  
 
Kemény

A kemény futómű úgy látszik hagyomány a sportos Peugeot modellekben. Úgy rázkódik, mintha egy igazi versenyautóban feszítenénk, tök kényelmetlen a hazai terepre. Nem csillapít semmit a felni/abroncs kombináció, aminek feladata láthatóan nem a kényelem, hanem a tapadás és a látvány biztosítása. Talán elég lenne egy collal kisebb méret is, bár én biztosan nem cserélném le.

Csak ötsebességes

Csak ötsebességes

Csak ötsebességes


Tényleg jól kanyarodik, és nem is reklamálnék, ha nem ültem volna már olyanban, ami emellett még viszonylag használható is marad. A 207-esben normál sebességnél az átlagosnál többször tűnik fel, mennyire gyatrák az utak, amire a padlógázon kívül nem ismerek hatékony megoldást.

Ha már lúd, legyen kövér alapon érdemes átrepkedni a lyukak felett, illetve a motorhangot egy kis plusz zörgéssel megspékelni. Nyugodtan rá lehet rántani a kormányt a kanyarra, a 207-es stabilan fekszik, és nem reklamál az utasokkal ellentétben.   

A váltó pont úgy néz ki, mint a 206 RC-ben, és pont úgy ötsebességes, mint abban volt. Kár érte, egy hatsebességes váltóval sokkal élvezhetőbb lenne, de gyorsan húzni ezt is lehet. Minőségre jó közepest érdemel, sőt a márkához képest meglepően jó.

Direkt buta

Annak ellenére, hogy a motor szándékosan le van butítva – helyet hagyván az RC-nek – a csúcs 207-es igazán élvezetes kisautó. Mindössze annyi kérdés, miért nem lehetett egy kicsit puhább futóművel szerelni az autót? Ha az RC ennél is keményebb lesz, akkor az már pályautó lesz. Ha megjelenik, nem biztos, hogy könnyű lesz eladni. Most 4,6 millióért kínálják.


Műszaki adatok – Peugeot 207 1.6 TURBO
MOTORADATOK
Lökettérfogat (ccm) 1598
Furat x löket (mm) n.a.
Hengerek / szelepek száma S4/16
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) 110(150)/5800
Max. nyomaték (Nm/ford.) 240/1400-3500
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) 8,1
Végsebesség (km/h) 210
FOGYASZTÁS
Város (l/100 km) 9,3
Lakott területen kívül (l/100 km) 5,6
Vegyes (l/100 km) 7,0
CO2 kibocsátás (g/km) 166
MÉRETEK
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 4037/1720/1473
Tengelytáv (mm) 2540
Csomagtér (liter) 267
Menetkész tömeg/terhelhetőség (kg) 1281/419
Üzemanyagtank kapacitás (liter) 50
Gumiméret 205/45 R17
ÁR, KÖLTSÉGEK
Alapár (forint) 4 608 000
Konkurensek (forint) Ford Fiesta ST: 4 425 000
Mitsubishi Colt CZT: 4 427 000
MINI Cooper S: 6 442 000
Tesztelt autó ára (forint)
A szériafelszereltség fontosabb tételei ABS, ESP, vezető-és utasoldali légzsák, oldallégzsák, függönylégzsák, keréknyomás ellenőrző, ködlámpa, elektromos ablakok és tükrök, panoráma üvegtető, tolatóradar, CD-s rádió MP3 funkcióval, 17 colos felnik
ÉRTÉKELÉS
a vezess.hu véleménye Gyors, tágas városi kisautó, túlzottan kemény futóművel.
Pontszám (max. 10) 7,25 pont