Vezetés közben folyton azt hallgattam, hogy milyen piszok mázlista is vagyok. (Ezt persze én is így gondolom.) Mindenki a nagy bűvészmutatványt követelte, azaz varázsoljak a kupéból kabriót, majd ezt a folyamatot visszafelé. Ez nem igényel copperfieldi képességeket, egyetlen gomb és 25 másodperc kell hozzá, jutalmunk pedig a tömeg (na jó, kisebb csoportok) lelkes éljenzése és/vagy elismerő tekintete.
Nyílik menet közben is
Újdonság, hogy menet közben is képes minderre. Persze senki ne vizionáljon olyasmit, hogy autópályán kiló hatvannal száguldozva bőszen nyithatja, zárhatja a keménytetőt, a rendszer maximum 10 km/h sebességig birkózik meg a feladattal. Minderről tájékoztat is az LCD-kijelzőn, amin egyébként könnyen váltogathatunk a rádiócsatornák között is egy bajuszkapcsoló segítségével.
Személy szerint jobban szeretem, amikor a kormányra szerkesztik, gomb formájában a kezelőfelületeket, de ez persze csak szokás kérdése. Egy tekerős készséggel lehet a Danubiusról a Petőfire váltani, van lehetőség a számok közötti ugrásra is, természetesen egyelőre csak CD-lejátszásnál?. A hangerő a kapcsoló másik oldalán, két kallantyúval szabályozható, de udvarias autó révén magától is figyelmesen hangosít, ahogy nő a menetzaj.
A tolatást radar segíti, hangos pittyegéssel jelzi, ha veszélyben a testi épsége. Tettek bele kétzónás klímát is, ami első hallásra viccesnek tűnhet, de nagyon hasznos dolog. Ha ugyanis fel vannak húzva az ablakok, kiválóan véd a huzattól, szabad utat engedve ezzel a meleg napsugaraknak. Ha mégis beborul az ég, és kénytelenek vagyunk bezárkózni a tető alá, később vigyázzunk! Ha víz van a tetején, nyitáskor pont az ember nyakába vezeti az összes ottrekedt esőcseppet.
Külcsín
A reakciókból ítélve ügyesen rajzoltak a Peugeot tervezői. Jómagam is úgy gondolom, hogy sikerült eltalálni azt a formát, amelynek köszönhetően bátran ülhet bele férfi és nő egyaránt anélkül, hogy mindenféle jelzőt társítanánk hozzá. Az egész autó izmosabb lett, de centire is sokat hízott: egészen pontosan 20 cm-rel kell több hely a parkolásnál hosszában, 8 centivel keresztbe, a magassága ellenben csökkent, egészen pontosan 7,5 centiméterrel. A krómmal társított hűtőrács és a beleépített ködlámpák morcos tekintetet kölcsönöznek neki, de alighanem az is nagy szerepet játszik, hogy a két első lámpa a 206-oshoz képest jóval közelebb van egymáshoz.
Lapozz!
Belbecs
A kiemelkedően kényelmes ülések a tesztautóban bőrkárpitosak, az ajtók belső borítása szintén, a varrás pedig gyönyörű, a műszerfal és a zeneosztály króm keretei mind-mind kellemes látványt nyújtanak. A nagy kérdés pedig, hogy pontosan mennyien is élvezhetik egyszerre a tető nélküli életet. A sofőr és az anyósülésen ücsörgő biztosan. Ez eddig kettő.
Innen már kényesebb az ügy, ugyanis jóérzésű ember nem száműz kifejlett személyt a hátsó ülésre, okos felnőtt pedig nem ül hátra, ha az út több mint 10 méter. Kipróbáltuk, higgyenek nekem! A napi motyóim viszont remekül utaztak a második sorban, kiegészülve a bukósisakommal, ami sajnos pont nem fért be a csomagtartóba. Ezzel feladtam a magas labdát sokat emlegetett öcsémnek, aki nem hagyta ki az alkalmat, hogy az infarktust hozza rám. A házunk előtt álló autóból kiemelte a fejvédőt, majd elrejtette, utána pedig letagadta. Hozzátenném, később semmiféle megbánást sem tanúsított. Apropó csomagtartó: választhatunk, hogy pakolunk vagy vagánykodunk, ugyanis a tetőszerkezet elfoglalja a rendelkezésre álló hely több mint felét. Íme a bizonyíték: míg nyitva csak 145, ellenkező esetben 370 liter.
A technika ördöge
Tesztalanyaim kíváncsiskodó kérdéseit elunva utána kellett néznem, milyen paraméterekkel is rendelkezik a kis kabrió, mert a hálátlanok nem elégedtek meg olyan válaszokkal, hogy dízel, meg hogy 109 lóerő, vagy hogy mittomén, nézd meg, ott a forgalmija… Kénytelen voltam kicsit felkészülni belőle, hogy ne maradjak szégyenben.
Három motortípusból lehet válogatnia a jövőbeli tulajdonosoknak, mind 1,6-os és 16 szelepes. A benzines változathoz tartozhat 120 vagy 150 lóerő, míg a dízel – mint a tesztpéldány is – 109 lónyi erővel került a szalonokba. Van benne szériafelszereltségként is mindenféle hasznos dolog, úgymint: ABS, REF, AFU, ESP, ASR, CDS. Aki ezekre az adatokra kíváncsi, úgyis tudja, hogy melyik kód mit takar, de ha valaki további infókat óhajt, tájékozódhat a színes-szagos katalógusból, itt.
Őszülés, Pesten
A végén pedig engedjenek meg egy privát közleményt: hosszú életet, erőt, egészséget kívánok annak a szimpatikus fiatalembernek, aki a Népfürdő utcában először az egyezményes jellel tetszését fejezte ki az autó irányába, majd egy kövér gázzal bevágott elém, utána ezt ellensúlyozva olyan satuféket nyomott, hogy nagyjából 15 hajszálam őszült meg, mire a kormányt fékezés közben oldalra húzva megálltam. A mögöttem haladó hasonlóképpen élhette meg az eseményt, legalábbis az arcáról ezt olvastam le. Nem szép dolog az irigység, így ebben a szellemben remélem, hogy egyszer majd lecserélheti egy szép új autóra öreg Suzukiját. Akár egy ilyenre is.
Adatok és értékelés a következő oldalon.
Műszaki adatok – Peugeot 207 CC 1.6 HDi | |
MOTORADATOK | |
Lökettérfogat (ccm) | 1560 |
Furat x löket (mm) | 75 X 88,3 |
Hengerek / szelepek száma | S4/16 |
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) | 80(109)/4000 |
Max. nyomaték (Nm/ford.) | 240/1750 |
MENETTELJESÍTMÉNYEK | |
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) | 11,7 |
Végsebesség (km/h) | 193 |
FOGYASZTÁS | |
Város (l/100 km) | 6,6 |
Lakott területen kívül (l/100 km) | 4,4 |
Vegyes (l/100 km) | 5,2 |
CO2 kibocsátás (g/km) | 136 |
MÉRETEK | |
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) | 4037/1750/1397 |
Tengelytáv (mm) | 2540 |
Csomagtér (liter) | 145/370 |
Menetkész tömeg/terhelhetoség (kg) | 1413/372 |
Üzemanyagtank kapacitás (liter) | 50 |
Gumiméret | 205/45 R17 |
ÁR, KÖLTSÉGEK | |
Alapár (forint) | 5 840 000 |
Konkurensek (forint) | Opel Tigra 1.3 CDTI Sport, 5 037 000 |
A szériafelszereltség fontosabb tételei |
ABS, első és oldallégzsákok, aktív bukóívek, ESP, ködfényszóró, statikus kanyarfényszóró, motoros tetőnyitás, elektromos ablakemelők, motoros állítású, fűthető külső tükrök, fedélzeti számítógép, távirányítós központi zár, kétzónás automata klímaberendezés, CD-s rádió MP3-lejátszóval, 17 colos könnyűfém felnik ,, |
ÉRTÉKELÉS | |
a vezess.hu véleménye | 8,5 litert evett, ami nem kevés, és dízel lévén nem is volt túl fürge. Ezen kívül más negatívumot nem tudok megemlíteni, nekem ez a modell tetszik a legjobban a hasonló kategóriájú autók közül. |
Pontszám (max. 10) | 7,5 pont |