Röviden -SEAT Ibiza 1,2 TSI Style |
Mi ez? |
Tavaly nyáron botoxozott kisautó a Polo, a Fabia és az A1 technikájával |
Mit tud? |
Erős turbómotorja van és kényelmes hosszabb utakon |
Mibe kerül? |
Listaára 4,3 millió Ft, akcióban kevesebb extrával néha 3,3 |
Kinek jó? |
Annak, akinek a technika fontosabb a minőségérzetnél |
|
|
Mostanában minden autógyár modelloffenzívából modelloffenzívába lép, de a SEAT mintha kimaradt volna az utóbbi években dúló kínálatbővítésből. Talán vége a modellínség és a deficit éveinek, mert a Toledóra és az új Leonra már csak egy jó hónapot kell várni, a Leon kombira még bő egy évet.
Nemsokára a 208, a Clio, a Fiesta, a Micra és a Swift ellenében kell helytállni összehasonlító tesztünkben
Nemsokára a 208, a Clio, a Fiesta, a Micra és a Swift ellenében kell helytállni összehasonlító tesztünkben
Fotó megosztása:
2008-ban jött ki a negyedik generáció, mai formáját tavaly nyáron kapta a modellfrissítéssel
2008-ban jött ki a negyedik generáció, mai formáját tavaly nyáron kapta a modellfrissítéssel
Fotó megosztása:
Jó vezetni az az Ibizát, futóműve nagy sebességnél is stabil
Jó vezetni az az Ibizát, futóműve nagy sebességnél is stabil
Fotó megosztása:
125 730 Ft a limezöld szín felára, akárcsak a többi metálfényezésé
125 730 Ft a limezöld szín felára, akárcsak a többi metálfényezésé
Fotó megosztása:
Hamarosan frissebb konkurenseivel is megmérkőzik tesztünkön, de az Ibiza megér egy külön anyagot. Mert abban jó, amit egy kisautótól nem feltétlenül várnánk el.
Hamarosan frissebb konkurenseivel is megmérkőzik tesztünkön, de az Ibiza megér egy külön anyagot. Mert abban jó, amit egy kisautótól nem feltétlenül várnánk el.
Fotó megosztása:
ST nevű kombiként beválik családi autóként
ST nevű kombiként beválik családi autóként
Fotó megosztása:
Messzire utazva kijön, hogy a SEAT illetve a VW-konszern nem végzett félmunkát
Messzire utazva kijön, hogy a SEAT illetve a VW-konszern nem végzett félmunkát
Fotó megosztása:
Listaáron 4,3 millió forintba kerül a tesztelt Style verzió a 105 lóerős motorral
Listaáron 4,3 millió forintba kerül a tesztelt Style verzió a 105 lóerős motorral
Fotó megosztása:
Nemsokára a 208, a Clio, a Fiesta, a Micra és a Swift ellenében kell helytállna összehasonlító tesztünkben
Nemsokára a 208, a Clio, a Fiesta, a Micra és a Swift ellenében kell helytállna összehasonlító tesztünkben
Fotó megosztása:
Lassan kanyarodva az alapáras ködlámpa hasznosan megvilágítja a környezetet
Lassan kanyarodva az alapáras ködlámpa hasznosan megvilágítja a környezetet
Fotó megosztása:
287 020 Ft a bi-xenon-fényszórók ésa LED-sor felára. A kiskategóriában az Ibiza az első autó LED-es nappali menetfénnyel
287 020 Ft a bi-xenon-fényszórók ésa LED-sor felára. A kiskategóriában az Ibiza az első autó LED-es nappali menetfénnyel
Fotó megosztása:
A feláras kettős xenon-fényszóróval jár a LED-es nappali menetfény
A feláras kettős xenon-fényszóróval jár a LED-es nappali menetfény
Fotó megosztása:
Jót jelent
Jót jelent
Fotó megosztása:
Jól mutat a légterelő
Jól mutat a légterelő
Fotó megosztása:
Hengerenként egy szívó- és egy kipufogószelep van, összesen nyolc. A feltöltött motor közvetlen befecskendezéses
Hengerenként egy szívó- és egy kipufogószelep van, összesen nyolc. A feltöltött motor közvetlen befecskendezéses
Fotó megosztása:
A TSI Ibiza nem sportos, de lendületesen vezethető
A TSI Ibiza nem sportos, de lendületesen vezethető
Fotó megosztása:
Nem lett jobb a minőségérzet a tavalyi ráncfelvarrás után sem
Nem lett jobb a minőségérzet a tavalyi ráncfelvarrás után sem
Fotó megosztása:
Óriási tartományban állíthatók az első ülések, kényelmük is jó
Óriási tartományban állíthatók az első ülések, kényelmük is jó
Fotó megosztása:
Hátul közepes a térkínálat
Hátul közepes a térkínálat
Fotó megosztása:
292 literes a csomagtér, a perem kicsit magas
292 literes a csomagtér, a perem kicsit magas
Fotó megosztása:
Kisautókban, de az Audi A3-ban is olcsó digitális kijelzők veszik át az igazi benzin- és vízhőfokmérő-órák helyét
Kisautókban, de az Audi A3-ban is olcsó digitális kijelzők veszik át az igazi benzin- és vízhőfokmérő-órák helyét
Fotó megosztása:
Hat óránál állnak nyugalmi helyzetben a mutatók. Ezt a speedmotorokról vették át az autógyártók, hogy sportosabbnak hasson a műszerfal
Hat óránál állnak nyugalmi helyzetben a mutatók. Ezt a speedmotorokról vették át az autógyártók, hogy sportosabbnak hasson a műszerfal
Fotó megosztása:
Túlélte az átdolgozást a körülményesen használható rádió
Túlélte az átdolgozást a körülményesen használható rádió
Fotó megosztása:
Alapáron jár a tesztelt modellhez az ESP, az ülésfűtés csak a 148 590 forintos téli csomagban rendelhető fényszórómosó berendezéssel és fűthető ablakmosó fúvókákkal
Alapáron jár a tesztelt modellhez az ESP, az ülésfűtés csak a 148 590 forintos téli csomagban rendelhető fényszórómosó berendezéssel és fűthető ablakmosó fúvókákkal
Fotó megosztása:
Bal kézzel is könnyen kezelhető a rádió konzolja
Bal kézzel is könnyen kezelhető a rádió konzolja
Fotó megosztása:
Puha műanyag borítja a műszerfal felső részét
Puha műanyag borítja a műszerfal felső részét
Fotó megosztása:
Nemsokára a 208, a Clio, a Fiesta, a Micra és a Swift ellenében kell helytállni összehasonlító tesztünkben
Olcsónak hat, pedig igényes technika
Közben a gyárnak elsősorban az Ibizával kell megtermelnie a betevőt. Négy év után a SEAT fel is frissítette az Ibizát, a márka legnagyobb darabszámban eladott autóját, amely magára maradva tartja a víz színén a SEAT-ot.
Családi használatra a kombi az érdekes belőle, városi autónak a tesztelt ötajtós is megjárja. Belső tere a műszerfal felső részének puha borítása ellenére is sivár és ötlettelen a francia konkurensekhez képest. A nagy világosszürke műanyagfelületek miatt az Ibiza olcsóbbnak hat, mint amilyennek igényes technikája, például a kisautók között egyre ritkább hátsó tárcsafék mutatja. Sajnos a rádió körülményes menürendszere túlélte az átdolgozást.
A TSI Ibiza nem sportos, de lendületesen vezethető
Nem drágák a hátsó ajtók
Sajnos a Clióval vagy a Micrával szemben a hátsó ajtók nem járnak alapáron, de feláruk (66 040 Ft) nem magas ahhoz képest, mennyivel jobban használható az ötajtós a háromajtós SC-nél.
Hátul a térkínálat közepes, nem a fejnek jut kevés hely, hanem a térdeknek. Négy átlagtermetű utas azonban elvackolódhat az autóban, sőt, hosszabb úton az elöl ülőknek váratlanul jó dolguk van.
Hátul közepes a térkínálat
Hosszabb úton remekel
Mert selymesen pörgő motorjával az Ibiza kulturált utazóautó két embernek, amire ebben a kategóriában nem számítanánk. Első ülései komfortosak, a tengelyirányban és fel-le is kellően tág tartományban állítható kormánnyal pont olyan jól el lehet helyezkedni, mint az A1-ben, a Polóban vagy a Fabiában, a három testvérmodellben.
Zajszintje autópályán – civilizált sebességnél – kedvező, mert 130-nál csak 3300 körüli fordulatszám. Hatodik fokozat a Fabiában és az Ibizában sincs, ez a Polo kiváltsága. A szélzaj nem vészes, a kategóriát ismerve az Ibiza kulturált kiskocsi. A motor igen finoman jár, alapjáraton és kihúzatva sem érezhetők a rezgései.
Óriási tartományban állíthatók az első ülések, kényelmük is jó
175 Nm, 105 lóerő, 6,2 liter
105 lóerejével az 1,2 TSI több mint elég. Mindenütt van ereje (már 1550-en lead 175 Nm-t), pörgetve pedig sportosan szakít vele az Ibiza. Gyorsulása és rugalmassága is élvezetes, lehet bátran húzatni, de nem kell sokat kavarni a pontosan és könnyen járó váltóval.
Fújva könnyebb, mint szívva
Ma egy hengerenként kétszelepes motorról nem a korszerűség ötlik eszünkbe, de léteznek jó kétszelepesek. Szívóként például a Honda Jazzben, turbóval például az Ibizában. Kollégám, Gajdán Miklós egy gyorstalpalón kikupált, hogy a feltöltött motoroknál eleve kevésbé fontos a szelepszám, mint az atmoszférikus motorokban, mert a turbó úgyis benyomja az égéstérbe a levegőt.Hiába kisebb a keresztmetszet a kevesebb szelep miatt, a feltöltés ezt megoldja.
Az 1,2 TSI-nek tehát elég összesen négy szívó- és négy kipufogószelep, mert fújni/tolni könnyebb, mint szívni. Ez igaz a levegőn kívül a folyadékokra is. Például egy búvárszivattyú sem tudja a messzi mélységből felszívni a vizet, de a kútba leengedve képes a vizet magasra felnyomni.
A fogyasztást a méretcsökkenésen és a feltöltésen kívül közvetlen befecskendezés is csökkenti. A direkt befecskendezés előnye, hogy az üzemanyagpermet hűti is az égésteret, amivel turbós motornál magasnak mondható, 10,5:1 arányúra emelhető a sűrítés.
A jó hatásfok miatt a fogyasztás csekély, Budapesttől távol, de lendületesen vezetve 6,2 litert mértünk százon a bő 800 kilométeres teszten.
A kisautó német autópályákon megélhető sebességnél, 160-180 között is stabil. Hirtelen kormánymozdulatra billenhetne kisebbeket, de útfekvése és vezethetősége jó a könnyű, ám kellően pontos kormányzással.
Style-változatban 4 310 610 Ft
4,3 millió forintba kerül a Style kivitelű Ibiza a 105 lóerős benzinessel. Magas ára nem jelent teljes felszereltséget, mert a gazdagon, de nem fényűzően felszerelt tesztautóra a konfigurátor 5,4 millió forintos összeget dob ki, ami mellbevágó.
Ez azonban a listaár, aki tényleg kisautót szeretne venni, nézzen meg egy Reference kivitelű Ibizát, amely ugyanezzel a motorral 3,3 millióért sokkal ígéretesebb, persze szerényebb kivitelben és csak az akciós készlet erejéig.
Mellette – Ellene |
- Erős motor
- Pontos váltó
- Jó ülések
- Korrekt fogyasztás
- Kulturált működés
|
- Magas ár
- Körülményes rádió
- Hátul csak közepes térkínálat
- Olcsó hatású műanyagok
|
Tetszik az autó? Értékeld!
Tetszik az autó? Értékeld!