Marion Cobretti hadnagy új autóra vadászik. A Mercury utódja legyen fekete, tuningolt és üssön nagyot, de ne kelljen váltani benne, mert azért ő is öregszik. Az se baj, ha olyan automata van a kocsiban, amitől nem romlik a gyorsulása.
Cobrettit nem a szépérzékéért fizetik, neki a Toledo pont elég csinos. Jók az ülései és belül van akkora, hogy Ivan Drago mögé beférjen Conan, a pusztító. Neki ez elég, ráadásul a 2006-os Toledókban felárért a hátsó ülést is tologathatjuk hosszában. Itt már Brigitte Nielsen is keresztbe rakhatja a lábait, hátha összejön vele valami – ábrándozik Cobra.
A hadnagy nem töri a fejét olyan részleteken, hogy érdemes-e ezt az autót Toledónak hívni, vagy a gyár jobban járt volna, ha Altea valaminek nevezik, ha már a hátulját kivéve mindenben megegyezik az Alteával. Cobretti veszélyesen él, legalább az autója legyen biztonságos. Az Internettel boldoguló újoncok kiderítik neki, hogy az ötcsillagos törésteszt is közös az Alteával.
A sok extrával és automata váltóval, de tuningcuccok nélkül hatmillióba kerülő autót beadja a mexikói arcokhoz, majd ők felszúrják. Értenek hozzá, a SEAT-ok népszerűek a határ másik oldalán, Texas-tól délre. Cobra autójából büntetőgép válik. Feldobják rá a 18 colos BBS felniket, kap sportrugókat és dupla kipufogót. Felugrik rá a tetőspoiler, a krómházas tükör illetve a légterelő előre és a küszöbökre. A dízelen nem segít a nitró, csak a töltőnyomás, ezért chiptuninggal hoznak ki többet belőle.
Cobrettinek tetszik, amit lát. A helyből nem túl csinos Toledónak jót tesz a tuningkúra, ami egy éve az Alteához 1,7 millióba került. Kihajt a műhelyből, közben kicsit meghúzza a mélyre sikerült orrot a lejárón.
Az első lámpánál beáll mellé egy szépfiú. Tisztára, mint Michael Knight, tutira nem bírja a mélyhűtött pizzát – gondolja Cobretti. Kedve támad lemosni a fürtöst. Berántja a DSG váltót sportfokozatba, odaizzít egy adag gumit az útra és kilő. A chiptuningos TDI nem ismer kegyelmet. A 166 lóerő sem kevés, de ami mindent üt, az a 380 Nm. Mikor az erő előtör, kobakja még hármasban is a fejtámlán koppan.
Váltania nem kell. Mikor az egyik fokozat leforog, a DSG-ben az egyik kuplung, nyit a másik zár és a 2 tizedmásodperces váltás után minden megy tovább, simán 200 fölé. Cobretti érzi, hogy ez a DSG a dízellel nagyon ott van.
Ha nagyon nyomja neki, városban 9,5 liter elmegy százon, egyébként 8 literből megáll a fogyasztás. A futómű is bejön Cobrának. A Toledo a 225/40-es téli gumikkal olyat fordul vizes úton, aminek szárazon is örülne.
A kőkemény műszerfalat és a közepes anyagminőséget leszámítva tetszik neki az autó, de ha nem tetszene, akkor sem nagyon választhatna mást. Hosszában tologatható meg síkba hajtható hátsó üléseivel és gigantikus csomagtartójával a Toledo leginkább az ötszemélyes kompakt egyterűkre hasonlít. Ebben a kategóriában erős dízelmotort máshol is találni, de automata váltót nemigen. Márpedig amióta a DSG-t kipróbálta, Cobrettinek esze ágában sincs kézzel váltogatni.
MOTORADATOK | |
Lökettérfogat (ccm) | 1968 |
Furat x löket (mm) | 81×95,5 |
Hengerek / szelepek száma | S4/16 |
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) | 103 (140)/4000 |
Max. nyomaték (Nm/ford.) | 320/1750-2500 |
MENETTELJESÍTMÉNYEK | |
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) | 9,9 |
Végsebesség (km/h) | 201 |
FOGYASZTÁS | |
Város (l/100 km) | 7,5 |
Lakott területen kívül (l/100 km) | 5,1 |
Vegyes (l/100 km) | 6,0 |
CO2 kibocsátás (g/km) | 162 |
MÉRETEK | |
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) | 4458/1768/1572 |
Tengelytáv (mm) | 2578 |
Csomagtér (liter) | 500-600 |
Menetkész tömeg/terhelhetőség (kg) | 1489-1562/523-596 |
Üzemanyagtank kapacitás (liter) | 55 |
Gumiméret | 205/55 R16 |
ÁR, KÖLTSÉGEK | |
Alapár (forint) | 6 054 000 |
Konkurensek (forint) | VW Golf Plus Perfekt 2.0 TDI DSG, 6 470 000 |
Tesztelt autó ára (forint) | |
A szériafelszereltség fontosabb tételei | 6 légzsák, ABS, TCS kipörgésgátló, ködfényszóró, 4 elektromos ablakemelő, automatikus klímaberendezés, 6 hangszórós CD-s rádió, 16 colos könnyűfém felni, fedélzeti számítógép, távirányítós központi zár, tempomat |
ÉRTÉKELÉS | |
a vezess.hu véleménye | 18-as felnivel a tuningolt Toledo jó választás Cobrettinek. Rémisztően megy, üldözés közben nem kell kiállni tankolni, a DSG váltó cruisingra és gyorsulásra is tökéletes. |
Pontszám (max. 10) | 8,0 pont |