40 éves a legenda
Jövőre lesz 40 éve, hogy Shelby megépítette az első GT 500-ast, a legerősebb Mustangot, erről bővebben itt olvashatnak. Ennek örömére most a gyár egy különleges, kis darabszámú sorozatot készít a legújabb GT 500-asból egyedi külső elemekkel és nagyobb teljesítménnyel.
A kiállított autó nyitható tetejű, de természetesen kupékivitelben is megvásárolható. Biztosan keveseknek tűnik fel az első ülések mögötti bukócső, pedig a sorozatgyártású GT 500 Convertible modellen nincs ilyen. De a hatvanas évekbeli változaton még volt, így szülinapjára az új is megkapta.
Ezenkívül olyan különlegességekkel büszkélkedhet a tulajdonos, amilyen a szénszálas spoiler a lökhárító alatt, illetve az ugyanebből az anyagból készült a visszapillantók. A motorháztető rácsa viszont alumínium. Egyedi, 20 colos Shelby Razor felniken gördül az évfordulós vas, ami mellé keményebb futómű és még laposabb karosszéria jár. Irány a versenypálya!
Az utastérben egy sorszámozott lapka növeli a vevő önbecsülését, de kasztnin is elhelyeztek néhány „40th anniversary” feliratot. Belül egyébként az egyedi ajtónyitók és szőnyegek mellett a műszerfal tetejére ültetett kijelző a három legnagyobb újdonság. Utóbbiról a kompresszor töltőnyomását, az olaj- és üzemanyagnyomást olvashatják le a versenyző hajlamúak.
Nekik jó hír igazán az is, hogy a szülinapos sorozat eredeti kipufogóját egy még sportosabbra cserélték. Ettől nem csak az 500 lóerős teljesítmény nőtt valamelyest, de a V8-as is vadabbul muzsikál.
Nem kölcsönözhető, ámde megvehető
1966-ban a Shelby egy különleges GT sorozatot készített a Hertz autókölcsönző számára. Most, 40 évvel később az új Mustangból is legyártottak az elődre hajazó 500 darab GT-H-t. Csakhogy sokan nem elégedtek meg azzal, hogy hosszabb-rövidebb ideig legyen kölcsönbe náluk egy GT-H, így a nyomásnak engedve idén nyáron kissé új formában elkészült a Shelby GT.
1966 után összesen 936 darabot rendelt a Hertz a különleges Mustangból, viszont csak Coupé kivitelben. Kabrióból összesen hat készült, amiket Carroll Shelby ismerősei és munkatársai szereztek meg. A 2006-os SEMA Show-n ezek a járgányok is feltámadtak, hiszen leleplezték a GT-H Convertible Conceptet.
Ahogy kupé testvérei, a tanulmányautó is komplett új első futóművet kapott a jobb kezelhetőség érdekében. Hátul csak a rugókat cserélték le, így valamelyest komfortos maradt az autó. A motor teljesítménye is nőtt az új szívó- és kipufogórendszerrel. Ehhez méretezték a fékeket is.
Végül az egészet új ruhába bújtatták, aminek részei az egyedi légterelők, motorháztető, a bukócső, a 20 colos felnik és végül a fekete fényezés arany csíkokkal. Az utastérben új műszereket és egyedi kiegészítőket láthatunk.
Nagy különbség azonban a GT-H-val szemben, hogy ezt az autót nem lehet egy az egyben megvenni. Ám mégis hozzájuthat bárki, akinek van egy 2005 utáni Mustangja, mert azt vevő kérésére átépíti a Shelby.