Valljuk be, sokáig főleg azért lehetett szeretni a Swiftet, mert a legtöbb magyar embernek más új autó sokéves részletre sem fért bele. A realitás az egyre jobban elavult kisautó volt, minimális biztonsággal és kényelemmel, viszont maximális megbízhatósággal és verhetetlen fogyasztással.
Ha az ország is annyit lépett előre, amekkora az előző és a mostani népautó közötti különbség, akkor megnyugodhatunk, hatalmas a fejlődés. Az új Swift esetében szegényességről már szó sem lehet, bármelyik nyugati autógyár simán felvállalhatná kisautójaként.
Teszt: Suzuki Swift 1.25 DDiS
Teszt: Suzuki Swift 1.25 DDiS
Fotó megosztása:
A Swift mutatós belső tere állja a versenyt bármely konkurenssel
A Swift mutatós belső tere állja a versenyt bármely konkurenssel
Fotó megosztása:
Keveset fogyaszt, de erőtlen a dízel Swift
Keveset fogyaszt, de erőtlen a dízel Swift
Fotó megosztása:
Már nem kötelező a Swiftnek olcsónak lennie, dízelben nem is az
Már nem kötelező a Swiftnek olcsónak lennie, dízelben nem is az
Fotó megosztása:
Keveset fogyaszt, de erőtlen a dízel Swift
Főleg a tesztautó piros színében nagyon csinos az esztergomi kiskocsi. A tetszetős formatervet tőlünk nyugatra is jól fogadja a nép, nem véletlenül nőnek így a Swift eladások. A formában meglévő vagányság jól áll az autónak. A tükrök nem ormótlanok, de egészséges méretükkel sokat segítenek városban. Budapesten a Swift egyébként is nagyon jól boldogul. A széria szervokormánnyal gond nélkül irányítható, általában beengedik, az ember nincs benne leszorításnak, más zaklatásnak kitéve, amire az elődben többen is panaszkodnak.
MOTORADATOK |
|
Lökettérfogat (ccm) |
1248 |
|
Furat x löket (mm) |
69,6×82 |
|
Hengerek / szelepek száma |
S4/16 |
|
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) |
51(69)/4000 |
|
Max. nyomaték (Nm/ford.) |
170/2000 |
|
MENETTELJESÍTMÉNYEK |
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) |
14,2 |
|
Végsebesség (km/h) |
165 |
|
FOGYASZTÁS |
Város (l/100 km) |
5,7 |
|
Lakott területen kívül (l/100 km) |
4,0 |
|
Vegyes (l/100 km) |
4,6 |
|
CO2 kibocsátás (g/km) |
122 |
|
MÉRETEK |
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) |
3695/1690/1500 |
|
Tengelytáv (mm) |
2380 |
|
Csomagtér (liter) |
213-562 |
|
Menetkész tömeg/terhelhetőség (kg) |
1065-1125/400-460 |
|
Üzemanyagtank kapacitás (liter) |
45 |
|
Gumiméret |
165/70 R14 |
|
ÁR, KÖLTSÉGEK |
Alapár (forint) |
3 399 000 (5 ajtó, CD, AC) |
|
Konkurensek (forint) |
Fiat Punto Classic 1.3 Multijet 5a, 2 599 000 |
|
Peugeot 206 1.4 HDi Trendy Plus 5a, 3 109 000 |
|
Renault Clio II 1.5 dCi Taboo 5a, 3 100 000 |
|
Suzuki Swift 1.3 GLX CD, AC 5a, 2 799 000 |
|
Tesztelt autó ára (forint) |
|
|
A szériafelszereltség fontosabb tételei |
|